Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Kwoky (07.03.2016 16:07): já mm v kufru ve sklepě několik ročníků časopisu Gól :) Sbíral jsem je od svých 11 let, možná to už má nějakou historickou cenu, ale bojím se do toho kufru podívat :)
@Isair (07.03.2016 16:31): Dát starší hry zdarma? Nikdy! Pak by jim staré dobré hry kanibalizovaly ty novější blafy přece :)

O svém duševním stavu vím dávno, že je mimo mísu. To není nic nového :)

Od chvíle, co na Steamu přibyla možnost úplného odstranění hry, tak jsem si to tak procházel a ukázalo se, že si nechci nechat odstranit ani jednu. Sice tam pár kandidátů bylo, ale to finální kliknutí jsem prostě neudělal. A když vím, že mám problém se hry zbavit, tak se pak záměrně vyhýbám i jejímu nákupu.
@Kwoky (07.03.2016 16:07): <Bez nadsázky>Asi bych spíše "hru zadarmo" volil u titulů, které se tolik neprodávaly či se už neprodávají. Zrovna se může jednat o fajn kousky, o kterých se jen houby ví a třeba tímhle gestem právě nalákají na další tituly dané firmy.
A obzvlášť u větších firem mě udivuje, že nedají některé své x let staré a už dávno příliš neprodávané tituly zadarmo (a tím myslím zadarmo napořád).

"Když si ten bundle koupím, tak pak mám "v knihovně" hry, které vím, že nikdy hrát nebudu a to mi prostě nedělá dobře :) Kolikrát mě to i donutí ten bundle nekoupit... "

Už jsi to projednával se svým doktorem:)? Ne teď vážně... že v bundlu jsou kolikrát odpadní hry, je pravdou, jistě to dokáže mnohdy odradit od koupě (třebaže se to jinak vlastně i docela vyplatí). Na druhou stranu jsem takhle narazil na několik kousků, které jsem nikdy neměl v plánu zahrát a byly nakonec docela fajn (viz. VVVVVV či Cave story apod.). Navíc v knihovně (minimálně na GoGu určitě) jdou hry skrýt, čili to může vyřešit minimálně problém s přehledností.
@Isair (07.03.2016 13:40): K tomu pirátění... <nadsázka>V tomto případě by bylo asi nejúčinnější první "díl" rozdat zadarmo a přesvědčit tak všechny, že bez druhého dílu nemůžou žít. A do druhého dílu dát neprolomitelnou ochranu. To by pak prodeje celkem letěly nahoru :) </nadsázka>


Postupně se snažím hrát vše zakoupené. Z tohoto důvodu mě ale štve, když je v nabídce bundle, kde půlku her fakt chci a druhou půlku bych klidně vyhodil. Když si ten bundle koupím, tak pak mám "v knihovně" hry, které vím, že nikdy hrát nebudu a to mi prostě nedělá dobře :) Kolikrát mě to i donutí ten bundle nekoupit...

@Luďa (07.03.2016 14:04): Já mám takhle schované hokejové kartičky v albu. Místo, abych si s nimi hrál, tak už je dvacet let skladuju ve skříni. A to se vyplatí :)
@Kwoky (07.03.2016 13:35): Jo, nehrát si s tím, protože by to ztratilo hodnotu. S tím mám zkušenost z nedávný doby. :D Koupil jsem na ebayi sběratelskou edici jedný hry. Byla ještě factory sealed a 5 let stará. Měsíc se mi na ní prášilo a otevřít jsem to nechtěl, protože zkazím tu hodnotu. Nakonec jsem to nevydržel, protože mi došlo, že prodávat to stejně asi nikdy nebudu. :D

A v létě jsem to ještě zažil, když jsem si z dovolený přivezl ještě factory sealed původní vydání LP Black Album od Metallicy. Za tejden už se červenej vinyl točil v gramci. :D

To rozhodování rozbalit/nerozblit je vždycky jako v té epizodě Toma a Jerryho, kde ďábel navádí Toma a anděl mu to rozmlouvá. :D
@Kwoky (07.03.2016 13:35): Pokud si hru kupuji s tím, že si jí jednou zahraji, tak to přeci vůbec neznamená, že je neoblíbená. Neoblíbená by byla v případě, že by jí nikdo nekoupil, anžto by nikoho nezaujala.

Že čas nedovolí ji hrát ihned po zakoupení už je věc druhá, ale to se holt nedá nic dělat. Už nám není patnáct, abychom měli dost času na vysedávání u počítače. O to spíše, že her je teď ještě k tomu jak máku a valí se to na hráče ze všech stran:).
A já si tedy vždycky udělám čas na to co si zakoupím... dříve nebo později (později jsou sice někdy i roky, ale co už). Rozhodně hru nekupuji s tím, že si jí nikdy nezahraji a i ty "zásoby" si dělám čím dál menší, protože vím, že jich tolik nepotřebuji (což je samozřejmě na druhou stranu z hlediska vydělávání na chleba pro vývojáře katastrofa).

A ano, jako reklama pirátění jistě v určitých případech může fungovat. Jde jen o to, v kolika procentech případů se to autorům skutečně vyplatí (malé studio by komerční neúspěch jejich prvního produktu pravděpodobně zruinovalo). A taky o to, zdali ti konkrétní piráti budou ochotni za následující produkt skutečně zaplatit (nebo si ho 99% upirátí znovu:)).
@Isair (07.03.2016 12:39): Každé malé studio je jistě rádo, když se hra prodává. Zajímalo by mě, jestli by je víc mrzelo, kdyby se hra neprodávala, nebo to, že se sice prodává, ale nikdo ji nehraje (protože nakupují "do zásoby"). Z pohledu "vydělávání na chleba" by mi asi bylo jedno, jestli se moje hra hraje, když mi vydělává, ale z pohledu "herního nadšence" by mě snad i víc štvalo, že hra není oblíbená.

Proto když kupuju hry "do zásoby", tak cítím trochu výčitky a autorům se vnitřně omlouvám :) Zdá se mi to podobné, jako odejít z kina před koncem titulků... prostě znevážení jejich práce.

Když se hra hodně pirátí, tak je to pro to konkrétní studio nebo herní značku dobrá reklama. A další díl se pak může o to líp prodávat. Tuším, že takhle nějak to bylo i s Windows XP, které se hodně pirátily a tím MS zvedl svůj podíl na trhu až skoro na 100 %.

Jistě znáte scénu z TBBT, kde hlavní postavy dostanou hračku, ale nehrají si s ní, protože by ztratila hodnotu. Jaký smysl pak ale ta hračka má?
Tak většinou to vždycky bylo jen nakopírovat jinej exáč případně když tady paul začal dělat ty svoje paul.dll soubory :D

Jinak někdy jak se to u mě lámalo jsem čímdáltim víc hledal cracky na patche. Takže to bylo o tom sehnat crack na verzi 1.0, pak crack na verzi 1.02. No a pak to obvykle přestalo a člověk musel běžet na nižší verzi. Vtipný taky bylo když člověk stahoval patch pomalu ve velikosti hry. Samozřejmě člověk na to mohl kašlat a jet to ve verzi 1.0. Někdy to vadilo a někdy ne.

Každopádně už na to taky léta kašlu a jedu všechno origo Zlatej steam..
@Maximus (07.03.2016 12:30): Jako ta časová investice za to imo už dávno nestojí. Pokud vyděláváš, dost možná se vážně více vyplatí tu hru koupit (o to spíše v nějaké pěkné slevě).

Nehledě samozřejmě na to, že tím podpoříš autory, což samozřejmě zvyšuje šanci, že vydají nějaký další pěkný kousek (u menších studií několikanásobně).

A i stahování "dema" mi osobně přijde v dnešní době už zbytečné, když se na internetu válí tolik různých gameplay videí/informací a já nevím čeho všeho a za tu dobu si jistě každý pořádný hráč nějakou tu intuici vyvinul a pozná už na první pohled co je naprostá sračka a co nikoliv, resp. co je jeho šálek čaje a co nikoliv ...

Jinač osobně upřednostňuji nekomentovaná videa (která oním nekomentováním nenarušují atmosféru hry), kterých se sice už na youtube vyskytuje jako šafránu, ale přeci jen tam stále nějaká jsou.
Já už ani nevím, jak bych pirátil. Pokud by to po mně chtělo něco jiného než nakopírovat crack, byl bych v řiti :-D
Děcka hrajete ještě někdo někde nějaký wowko? Zas bych si to asi na chvíli zahrál, tak bych rád nějaký fungující server. Nejlépe asi s tím druhým datadiskem, ale od Lich Kinga jsem to nehrál, tak bych si mohl zkusit i to nové :)
Drtiva vetsina her distribuovanych na Big Fish Games ma trial verzi - u starsich her 60 minut, u novejsich i 90. Puvodne proste dali plnou hru a jak daleko se v ni dostanes za hodinu, ted uz ale vylozene daji k dispozici jednu-dve kapitoly a po jejich dohrani vas to v pribehu uz dal nepusti. A vetsinou to na rozhodnuti staci.
@Zx Atari 500 (05.03.2016 13:01): Z Youtube obvykle prd poznám, jestli mě baví herní náplň. Zvlášť u nově vydaných titulů, kdy na Youtube je maximálně nějaký desetiminutový průřez hrou, do které furt někdo něco kafrá.
Myslim,ze dema i "dema" jsou dnes zbytecny. Kdyz uz mam o neco zajem tak se podivam na yt. Tam zijstim,jestli me to bude nebo nebude zajimat. A clovek uz je teaky linej stahovat treba 40GB "demo",ze... :)
"Demo" jsem schvalne dal do uvozovek. Samezrejme se bavim o piratske verzi. Zkousel jsem si takto napr, The Long Dark a Layers of Fear. Oboji se mi hodne libilo, takze jsem to pak koupil. Me v pohode staci, ze jsem hru ochotny dohrat, to kupuju okamzite. Pokud me ale hra nebavi uz po hodine, tak jde z HDD pryc.

Je tu pak ten dalsi faktor, ze abych si hru vubec chtel zkusit skrz temnou stranu sily, musi me nejprve zaujmout. Stahovat to, aplikovat crack atd. mi uz prijde jako strasny opruz. Toto je taky duvod, proc si hru rad koupim - stahnu a hraju.
@Richmond (05.03.2016 08:46): No, rozšířené, zatím jsme s LIUWILem dva :D Ono už těch dem dneska moc hrát nejde, jejich zlaté časy jsou fuč a málokdy se nějaké vyskytne. Navíc dneska v těch hromadách slevových a bundle akcích si prostě stačí počkat a za pár šupů to risknout. Velký hry dema zas nemají proto, že by se i v nich zřejmě profláklo, že to nemá moc šťávu.
@Richmond (05.03.2016 08:41): Abych to rozvedl, né že by to byla nějaká kritika pirátství. Já jen, že za posledních asi 15 let nevím o žádné hře, do které jsem se pustil, že bych ji musel zavrhnout a říct si, že jsem rád, že jsem si ji nekoupil :) Buď mám nějakej čuch na výběr her anebo mám malé nároky :)
@Richmond (05.03.2016 08:41): Pokud hra demo má, tak ano. Pokud ho nemá, tak si počkám, až vyjde warez a stáhnu si ten a když mě hra dostatečně zaujme, tak si ji posléze koupím. Nevýhoda toho je, že když mě dostatečně nezaujme, tak už jsem ji celou hrál, takže ji nebudu kupovat. A to, že mě už nebaví zjistím až v pokročilé fázi hry, která by v demu nebyla, takže bych ji dost možná koupil.

Naštěstí tohle jsem řešíval kdysi, dneska, viz Walome, stejně nestíhám hrát, takže už ani dema ani warez nemají u mě nijak moc velké šance :)
@Walome (04.03.2016 20:48): To já si kupuju už jen minimum her u kterých skoro určitě vím, že je dohraju a pokud to nevím, tak si stáhnu... *ehm* "demo"



@BINGMAN (04.03.2016 20:21): Z toho co čtu, tak mi to přijde spíš jako takový Minecraft ve vesmíru s mnohem menším důrazem na stavění a větším důrazem na exploraci. Procedurálně generované světy, obrovský vesmír a nesčetné množství planet. Jen tak proletět napříč galaxií bez hyperpohonu má trvat minimálně 100 hodin. Na boj je tam moc malý důraz, aby to mělo srovnání se Star Citizen a v podstatě jediným vývojáři daným cílem je dostat se do středu galaxie. Navíc multiplayer funguje tak, že potkat se s hráči je hodně malá šance a dokud někdo nepřistane na planetě a nezačne tam chodit, tak ani nevíš, jestli se jedná o hráče nebo NPC.

BTW: To jak je možné jen tak přiletět k planetě, přistát na povrchu, a pak zase odletět k nějaké jiné, vše bez načítacích obrazovek, mi přijde naprosto úžasné. Jsem na ten titul hodně zvědavý.
@LIUWIL (04.03.2016 18:09): já za poslední dva roky koupil na steamu asi tři hry :) a tvrdím že hry ztrácí hodnotu (což je pravda, všichni jich máme víc, než stihneme dohrát) a ne že slevy nevydělávaj.
@BINGMAN (04.03.2016 18:56): Hej v pohodě, já byl právě u té nepříjemné části, kdy jsem k té hře měl vymyslet nějaký smysluplný popis. Už jsem čuměl na tolik videí a četl o tom tolik článků, ale pořád nemám páru, co od té hry vlastně čekat.
Jak si Bingman mohl dovolit přidat No Man's Sky? To je drzost! Už jsem to měl od včerejška rozdělané a teď to chtěl dodělat.
@Neelixx (04.03.2016 18:02): Walome už dlouhodbě hlásá, že to zlevňování her je pro trh špatné, navzdory statistikám, které jasně ukazují, že slevy nejen že přináší větší výdělky, ale také nepoškozují prodeje mimo akci.
Všichni samozřejmě víme, že je jenom nasraný, že neumí těm slevám říct ne, ale nahlas to tu neříkej.
Jak se tu nedávno řešilo, že nevychází zajímavé fps... Včera vyšlo E.T. Armies a vypadá to vcelku solidně na tak levnou hru.
@SilentWolf (03.03.2016 17:21): Která tlačítka? Myslíš L1 L2 a R1 R2? Osobně mi vadí asi jenom Share a Options (neboli Start a Select). Xbone jsem nicméně v ruce nedržel - zaregistroval jsem jen positivní ohlas právě na triggery (konkrétně na dobrou odezvu v závodních hrách - což je pro mě stejně hodnotná informace, jako že se dá se sekerou dobře holit).

Jinak jak komu sedne ovladač je myslím spíš individuální záležitost (až na vyloženě zjevné problémy jako byl třeba D-pad na Xbox 360 nebo nekvalitní thumbsticks na prvních verzích DS4 ovladače).
@Fatality (03.03.2016 07:21): Ty tlačíka přední, jsou takové aušusové, ty na xku mají lepší odpor, jsou takové tlumenější a tvarem lepší. I když jsem si to zpočátku nemyslel. Ty na PS4 lupou, vržou jsou strašně lehké a prsty z nich kloužou dolů.. toho si člověk nevšimne, pokud nemá to adekvátní porovnání, ale hraje se mi na něm už špatně.

Jako nějaký závratný rozdíl to není, jen už mám jasno. A musím to napsat a "říct nahlas" když jsem to tak obhajoval všude po netu. Taková zpověď.. :D fakt to mají mrkvánci lepší.