Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Jack_Dark (05.04.2016 11:46): Over the last 9 years, you've spent 1783.5 hours playing this selection, which includes 435 items, is valued at $4517.27, and requires 1080 GB.

Buhehe, si to můžu koukám všechno nainstalovat najednou :)
@Jack_Dark (05.04.2016 11:46): Over the last 4 years, you've spent 5028.7 hours playing this selection, which includes 780 items, is valued at $8314.23, and requires 2118.7 GB

ach.. tolik času co jsem mohl být produktivní. Každopádně v době idlemastru to u mě nejsou zrovna přesné statistiky.
Pozerám zostrih Bossov z Bloodborne na NG +7 od jedného magora (má aj DS zostrihy v podobnom duchu)....
Čím to je, že je ten hráč tak brutálne OP a polovicu bossov zabije pomaly skôr než sa stihnú vôbec pohnúť. Má len nejakú jednoručnú hračičku a nasúka tam úder za 10 000 HP (WTF?) ktorým minie Bossovi len tak polovicu života.....

Skoro to vyzerá ako interaktívny film než hra.
@Kwoky (03.04.2016 22:59): Taky ho mám, ještě jednou to když tak zkontroluj, na rozdíl od ostatních má totiž označení římskou číslicí "Humble Indie Bundle V". Jestli to je teda on, byly tam Amnesia, Sword & Sorcery, Psychonauts,, Bastion, Super Meat Boy, Lone Survivor a Braid.
@Kwoky (03.04.2016 22:59): Já ho tam mám. Je to Humble Indie Bundle V.
Pokud v accountu není, mrkni se někde do mailu, měl bys tam mít zprávu a odkaz na stránku s Tvými kódy a soubory. Taky se mi to u nějakého bundlu stalo, že jsem ho neměl v Purchases a přitom jsem ho kupoval.

Pardon, že vám do toho skáču (klidně mě ignorujte). Potřeboval bych najít někoho, kdo si kdysi koupil Humble Indie Bundle 5. Hry mám totiž aktivované na Steamu, ale v accountu na Humble Bundle webu nemám informaci o tom, že bych si ten bundle koupil. Potřebuju jen, aby se někdo podíval, jestli ve svém účtu na HB ten bundle vidí. Chyba bude asi na mé straně (byl to nejspíš úplně první HB, co jsem koupil), tak jen pro jistotu. Předem děkuji.
@Paul (03.04.2016 21:56): No, na PC se to nejspíš ještě chvíli neobjeví, takže času dost. Ale bishōnen styl postav je jeden ze standardů Final Fantasy.

Vcelku mě potěšily ty skryté zbraně v demu - jako je fakt, že v době internetových spoilerů to není až tak zásadní, ale třeba u FFXIII trochu zamrzelo, že skrytých věcí tam nebylo víc (a nemyslím teď přímo šílenosti typu Knights of the Round v FFVII).
@7c (03.04.2016 21:30): prostě mám na boybandy trochu averzi, žádný FF jsem nehrál takže nesrovnávám, jrpg jdou mimo mě..tohle je paradoxně první co mě aspoň trochu zaujalo, tím pěkně vypadajícím světem
@SilentWolf (03.04.2016 18:03): Vypadá to zajímavě a z videí se docela těším. Co je na tom příšerného?

@Paul (03.04.2016 19:14): Málo macho? Nebo bys preferoval stylizaci do nezletilých zpěvaček? .-) Nomura už má na starosti design postav nějakou dobu a tohle není žádná novinka, jen normální vývoj (tj. FF je v tomhle stylu už docela dlouho). Novinka je (co jsem zaregistroval) jen snaha přiblížit se tentokrát reálnému světu (ve stylizaci) a čistě mužská sestava.
Hrál tu někdo demo FF XV ? To nové? Co je zdarma na konzole? Něco tak příšerného jsem snad nikdy nehrál, a to se na hru dost těším :/
@mazar1234 (03.04.2016 10:12): Hraju. Kralovsky se bavím. A inspirace DS neni ta okatá, jak je teď zvykem, že se vezme sytém duší, temný svět a hrdě se tomu říká "souls like". Inspirovali se u soubojového systému. Takže Hyper Light Drifter má souboják, který neodpouští, je fér a je nutné se u něj soustředi a jen divoce nemačkat čudlíky.
@Bodkin (02.04.2016 14:48): A před cca dalšími 300 adventury od Neverhoodu, Mystu, Sanitarium po Zorky :O

Ano, tak dobrá ta hra, adventura, je (8x dohrána!). No ale dříve jsem takto vysoko DE neměl, ale došel jsem k tomu, že to je v pravdě unikátní počin a jedna z mých nejoblíbenějších her posledních deseti let - což je třeba i The Cat Lady - ale DE je absolutním minimalistickým počinem a dalším z důkazů, že interaktivita není skoro u her třeba.

@Fingon (02.04.2016 15:34): Zajímavé, to finále se mi líbilo moc a naopak ty vtipné scénky mi jako jediné na hře vadily.

A jen, já do žebříčků vybírám hry jako celé série - a jmenuji ten dle mě nejlepší díl.
@Drolin (02.04.2016 11:35):no, z Tveho vyctu jsem hral vsehovsudy sest kousku, pricemz Dear Esther se mi nelibila a u Grim Fandango jsem strasne trpel u ovladani, ty 3d adventury se statickou kamerou a pohybem po sipkach fakt nemusim.

Jinak Gabriel Knight 2 ve mne zanechal rozporuplne pocity - na jedne strane vpravde epicky pribeh, k tomu misty vtipne scenky (Gabriel Knight zapasi s nemcinou, Gabriel Knight zapasi se sexualni orientaci, Noc v opere), na druhe strane mi silene vadilo vlci finale, ktere jsem musel probihat na nekolikrat.
@Fingon (02.04.2016 09:32): Také už mám adventurní TOP ustálené, a myslím, že se již měnit moc nebudou.

1. The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure
2. The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery
3. Umineko no Naku Koro ni Chiru
4. Callahan's Crosstime Saloon
5. Quest for Glory IV: Shadows of Darkness
6. Discworld II: Missing Presumed...!?
7. The Curse of Monkey Island
8. The Pandora Directive
9. Dear Esther
10. The Last Express
11. Grim Fandango
12. Maniac Mansion: Day of the Tentacle
@Danny (02.04.2016 08:54): BW poslední dobou snaží psát lepší články, ale zároveň tam maj i ty topky atd., je třeba filtrovat :) Tvl ale to je zase téma, za chvíli bude zakázáno, aby nás ženský rajcovaly :) ani ty animovaný :)
@Danny (02.04.2016 08:54): Jak rika valcik. CzechGamer nema nic spolecnyho se zurnalistikou, je to fan web a je to tam videt na kazdym pismenku. Ne, ze by i profesionalni cesky herni weby mely neco spolecnyho se zurnalistikou :P
@Danny (02.04.2016 08:54): Autor článku na BW je bývalý profesionálny žurnalista a článok pre CG napísal nadšenec-amatér, ako práve zisťujem z informácií o autoroch na oboch weboch. Máš recht, článok na BW má informatívnejší obsah a uhladenú syntax, radosť čítať.
Jak mozna vite, momentalne mam poprve v zivote rozehrano The Black Mirror (zacal jsem v anglictine, ale velmi rychle jsem si hru preinstaloval na ceskou verzi).
Tak me to privedlo k premysleni, jake klasicke Point&Click adventury se mi zatim nejvic libily... sice jsem se jeste nedostal k vetsine Lucasovek, ale prijde mi, ze na mem osobnim zebricku se uz dlouha leta nic nezmenilo a prvni Broken Sword, prvni Gabriel Knight a ctvrty Quest for Glory stale suverenne kraluji... a nebyt toho, ze na me ceka Tex Murphy, Myst a dorazeni mezitim rozjetych serii (Geheimakte, Black Mirror, King's Quest...), hned bych si je s chuti dal znovu. A to i pres nektera velmi otravna mista (treba kozel...)
Kdy se to celé převrátilo? Ještě nedávno jsem si myslel, že CzechGamer píše články pořádně a BonusWeb jde jenom po těch rychlých wow efektech. Ale když jsem si přečetl o Overwatch tak jsme se úplně zarazil...

BonusWeb vs. CzechGamer = 1:0

Něco účelněji napsaného jsem už dlouho neviděl.
Pokud je ta hra vskutku... típatelná, tak bych se nebál dělání krátkých gifů a jejich postování s nějakým info na různé služby - twitter, vine, 9gag, reddit, cokoliv. Já na Twitteru neustále vidím nějaké medvědy s motorovkama v Thunderdoomu a podobné věci. Je ale fakt, že já jsem profesionálně zainteresován a v 99.99999% se jedná o zahraniční projekty.

ed: třeba jako tohle, je to sice DS3, takže bylo snazší dostat se do cirkulace, ale...

I tak, vydáš hru, může to být klidně další Deus Ex a pokud o tom lidi neví & neslyšeli, tak smůla.

A co se kradení týče, čím je hra snáze replikovatelná, tím snáze ji někdo zreplikuje, pokud z toho něco bude mít (Flappy Bird, Threes, všechny ty endless runnery)
@orromis (29.03.2016 13:30): Díky za názor. Právě zatím je vývoj hry udržován v naprosté tajnosti, což se mi zdá jako nesmysl. Proto se tu ptám a jsem rád, že jsem se dozvěděl něco zajímavého.

Je vidět, že to dnes nemají indie vývojáři snadné. Konkurence je velká.

Já sám jsem kdysi měl "projekt" a veškeré know-how jsem si nechával pro sebe. Bál jsem se, aby mi to někdo "neukrad". A dopadlo to jak muselo, byl jsem nemoderní a pomalý :) Přitom jsem měl i pár lidí, kteří byli ochotní mi s tím pomoct, ale já jsem se prostě bál. Je to zkušenost :)
@Kwoky (29.03.2016 11:49): Jak píše BINGMAN - v zahraničí je twitter to hlavní (a co se týče IT obecně je twitter populární i u nás - ale spíš mezi lidmi v oboru než mezi uživateli). Facebook je imho bezvýznamný.

No a pokud byste se chtěli zaměřovat jen na české publikum tak to nemá smysl, protože je moc malé.

Když jsem dělal svou mobilní hru, tak jsem se o tom tak nějak zmínil když byla hotová, rozeslal jsem asi 50 emailů různým novinářům (na veřejně dostupné maily) udělal fb page, napsal na několik fór/subredittů a pár tweetů... no a bylo to všechno k ničemu, hru prakticky nikdo nehrál. To bylo cca 2 roky zpátky a teď mám chuť i čas zase něco dělat (a začít s tím pořádně) a chci to dělat jinak - být aktivní na twitteru, napsat si nějaký web kde budu mít své hry které nebudu chtít nijak zpeněžit, založit github účet kam budu dávat jejich zdrojáky, o vývoji psát na blog (v angličtině) a třeba se účastnit i nějakých ludum dare soutěží (které jsou dobré, protože se jim věnuje prostor v mediálním prostředí a je celkem pravděpodobné že si člověk vytvoří zajímavé kontakty na vývojáře).

Nevím, jestli něco takového bude fungovat, ale učitě to chci vyzkoušet, protože si myslím, že v první řadě je důležité si udělat nějaké jméno - zvyšuje to šance na to, že si tě všimne někdo jiný.

Pokud se v tvém případě jedná o lidi zcela neznámé lidi, kteří si něco kutí doma a nikdo o tom neví tak jediné doporučení je ať o tom mluví všude kde můžou.

Kdyžtak doporučuji tuhle skupinu na fb.

BTW: Co se týče českých herních médií - Pavel Dobrovský (games.cz) se už několikrát (třeba ve FightClubu) zmiňoval o tom, že problém spousty vývojářů je, že o svých věcech nemluví dostatečně hlasitě (a pak se diví, že nikdo nemá tušení o jejich existenci).
@orromis (29.03.2016 11:20): Je Twitter v českých podmínkách relevantní? Já ho osobně nepoužívám vůbec, tak nejsem v obraze, ale Facebook se mi zdá účinnější. Nebo se na Twitteru šíří informace rychleji a zásahnou více lidí?
Znám jednoho indie vývojáře hry (studio má dva členy). Bude ji chtít vydat někdy v první polovině roku 2017 a zdá se mi, že už by bylo pomalu rozumné začít s marketingem. Oslovit komunitu, ukázat video s hrou, představit koncept nebo tak. Pokud s tím máte někdo zkušenosti, co byste doporučovali za postup? Já bych asi udělal web s teaser videem, sbíral maily na newslettery, založil stránku na FB a oslovil česká herní média. Zapomněl jsem na něco důležitého?
@MartinezZ (28.03.2016 09:41): jsem si toho vedom, prekvapilo me to hodne, ze ukladani nefungovalo ani tam:-)

Zkusil jsem rozjet na win 95 i prvni hru Arxel Tribe, Pilgrima (neni mozne spustit na nicem novejsim) a ze zacatku nacitani pozice nefungovalo - nicmene jsem vymazal dummy soubory, kvuli kterym to rvalo - ta hra prekopirovava savy z ulozeneho mista na misto dummy - a najednou to fungovalo. Kdyz jsem chtel vyzkouset podobny postup i na Ringu, tak hra zamrzla.
@leebigh (28.03.2016 02:12): Bůh ví, co to halo okolo toho vypínání podpory ochran vlastně znamenalo :)

@Fingon (28.03.2016 09:30): Zvláštní, ale možný. Nepsal jsi ale, žes zkoušel hru i na virtualizovaných Win95 a že to v nich také nešlo ukádat? Jako ty jsem v minulosti úspěšně minul, ale i tak bych si dovolil tvrdit, že MS nedal do oběhu Win95 64bit :))