Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@SilentWolf (05.05.2016 11:43): mi nekdo musite vysvetlit co proc vusde ctu jak se v UC4 zapracovalo na akcni slozce, bo imo UC2 mel akci paradni a nebylo na cem zapracovavat. I kdyz je pravda ze o UC3 a TLoU to same rict nemuzu.
Tak Uncharted 4 vypadá špičkovně a recenze chválou nešetří. Vypadá to že konečně zapracovali i na té akční složce a ..... prostě předobjednáno. Nevím koho všeho z týmu vyházeli, ale pokud to údajně bude dospělejší příběh tak se moc těším.

A recenze na eurogameru jen sprostý překlad zase... :D
Kamarád mi poslal někde z fejsbuku pic s dystopickým obrázkem s nápisem THE LAST OF US 2 OFICIÁLNĚ POTVRZENO a nevěřili byste kolik lidí tomu jen tak bezhlavě v komentech věří :D
Tak jsem si koupil Uncharted 4, jestli se mi to nebude líbit, tak na vás budu nasraný, že jste mi to nerozmluvili
Uff tak po niekoľkých rokoch som teraz prvýkrát použil DVD mechaniku a hučí jak keď sa nejaký nedonosenec rozhodne kosiť krovinorezom v nedeľu na obed -__-
@7c (02.05.2016 19:48): Tazko povedat nakolko dementne toto "crossplatform" je.
Napr. Splinter Cell Blacklist ide hrat coop v kombinacii Steam key+Uplay key
ale myslim, ze Origin je extra prijebany a EA si nieco take nepusti.

Resp. nic novsie od EA uz nie je na Steame takze crossplatform ani nie je mozny.

Ale tak Origin uz nebude dlho najsrackovejsia sracka ever, Bethesda rulezzzz, to len bude nieco.
@Red (02.05.2016 19:13): Výrobce konzol si na sebe bere obrovskou finanční tíhu tím, že vyrobí stroj, který se z počátku prodává (obvykle) za ztrátu a který následně dodá do rukou milionům hráčů. Masivní náklady na distribuci a marketing, návrh a vývoj hardware, od vnitřností až po ovladač. Taky musí vytvořit nějaký online servis, podporu atd.

A to všechno jenom proto, aby mohli vydělávat na hrách. Celý trh konzol je postavený právě na tom, že za vydání hry na daném systému se platí.

Jen pro představu, konzole Xbox 360 a Playstation 3 PRODĚLALY dohromady zhruba 8 miliard dolarů. Což by ti mohlo dát nějakou představu o tom, jak hodně nevděčný je to trh.
@Gordon (02.05.2016 19:49): Vypadá to jako Advanced Warfare s pár skriptovanými pasážemi ve vesmíru, nic světoborného. Víc mě zajímá ten remaster prvního Modern Warfare, ale ten se prý samostatně prodávat nebude a 80 dolarů jim za to určitě nedám.
@LIUWIL (02.05.2016 18:37): No placení výrobci konzolí za to že vytvořím na ní hru mi už přijde úplně zvrácené. To že se najdou lidi co si chtěj bez práce mastit kapsu je přirozené, ale neměli bychom to přijímat jako normu.
@Red (02.05.2016 16:17): Je to naprosto normalni. Kdyz vydavas hru na konzole, tak krome distributorovi platis take majitelum tech systemu, tj. MS a Sony. Steam si bere 30% a to je vsechno. Hra pak bude porad dostupna ke stazeni na tech serverech.

Vem si to takhle. Vytvorit distribucni servis znamena investovat do serveru a dlouhodobe udrzby, platebni metody taky neco stoji, podpora zakazniku neco stoji a to jsou jenom ty ocividne veci. Takze vetsine firem se ani v nejmensim nevyplati si to sami delat. Tech 30% z tohoto pohledu je naprosto v pohode.
@Red (02.05.2016 16:17): A kolik si myslis, ze si bere jiny vydavatel/distributor? Jinak se Steamem si nekupujes jen par GB na jejich serverech, ale ve skutecnosti si kupujes i vestavene schopnosti klienta, ktere bys jinak treba musel resit (autoupdaty napriklad), kupujes si SteamWorks (at uz jako DRM nebo jako prostredek pro achievementy a dalsi), kupujes si desitky milionu hracu, kterym muzes hru rvat do chrtanu (marketing) a tak dale. Nic z toho neni obvykle zadarmo a co z toho balicku se rozhodnes vyuzit je na tobe. Jestli je 30% adekvatni rict nedokazu, myslim si, ze se to bude lisit hru od hry a vyvojare od vyvojare.
@Crash (02.05.2016 15:17): Impuls si pamatuju, jakej s tím byl opruz. Následně jsem se rozhodl, že přes klienty a jejich DRM půjdu už jen v naprosto ojedinělých případech (např. u MM:X jsem rezignoval).
A pak ty firmy začnou pomalu krachovat a nám začnou hry mizet. Zatím jsem to zažil dvakrát Impulse a Desura... Nikde není psáno, že to jednou nebude Origin nebo Uplay a ani Steam tu nebude na věky. :)
@Luďa (02.05.2016 14:23): Spustíš Steam - spustíš hru - spustí se ti launcher - přihlásíš se do launcheru - spustí se ti hra - ingame se musíš zaregistrovat - přihlásíš se - hraješ.

Proč mi to jen připomíná protipirátská videa na začátku filmu na DVD?
Klidně ať si je maj, ale ať se proboha hra spouští i přes konkurenční launchery, přes které byla zakoupena. Fakt mě štve, když hra na Steamu si spustí nejdřív vlastní DRM a pak se teprve spustí ona.
@LIUWIL (02.05.2016 13:43): Jasně já dovedu pochopit vydavatele, že se nechtějí dělit o zisk se steamem, ale prostě nejde nejde, aby měl každej svůj launcher. Kam to dojde? To bude jako Xxzone launcher, jrc launcher, muve launcher, surtep launcher,... tvl...

Tak ať se to řeší nějakým pluginem nebo opensourse launcherem. Tohle je zákaznicky tak nepřívětivé.

Holt je asi třeba přinutit steam, aby ubral na provizi nebo pravidlech. Víte někdo jaký jsou vlastně podmínky k tomu aycbh vstoupil na steam a prodával tam svojí hru? Je tam nějaký "regálovný" a provize z prodeje?
@LIUWIL (02.05.2016 13:43): Z pohledu zákazníka je lepší "hodný" monopol, než roztříštěnost. Stejně jako v politice je lepší "hodný" král, než rozhádaný parlament. Ideálem je samozřejmě DRM-Free, ale to je v dnešním světě utopie.

Já je na jednu stranu chápu, ale když si kvůli každé kravině člověk musí instalovat speciálního klienta, který se navíc v defaultu spouští po startu PC, tak je v tom fakt bordel. Už jich mám v PC myslím pět a nejsem zvědavý na šestý. A zrovna Bethesda mou důvěru moc nemá.
Na jednu stranu je spatne, kdyz Valve ma na PC monopol, na druhou stranu je spatne, kdyz se vydavatele snazi udelat vlastni distribucni sluzby.