Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@orromis (29.11.2017 07:33): a jé jé. Už je to tady. Xbox má dobré hry ale většina z nich je muliplatformnich. Na druhou stranu na Xboxu máš zpětnou kompatibilitu s X360 a nove i některými Xbox hrami, o emulátoru Nintendo ve vývojářském modu nemluvě. Třeba takový Oblivion na XOne je fajn.
Argument, co vyjde lze hrát na PC s Win10 obstojí jedině v případě, že máš pořádně železo.
Nicméně PS4 úderka má pravdu v tom, že na jejich platformu vychází více exkluzívních titulů, otázka zní zdali Tě budou bavit interaktivní filmy a japonské rubačky (teď jsem si vypůjčil slova svého známého, PC only hráče co se dívá na konzole s patra ).
@PRIVATE MARTIN (28.11.2017 21:55): Podívej se na hry, které jsou exkluzivní pro jednu jedinou konzoli a vyber si podle toho. Výkon a hluk a podobné ptákoviny nemá cenu řešit.

A pamatuj, že většina Xbox One věcí jede na Win 10 a pouze Playstation má Yakuza sérii.
@Gordon (28.11.2017 00:32): Ne, to určitě ne. Pokud si pamatuju dobře, v té mnou hledané hře se střílelo naprosto minimálně, bylo to založené čistě na tom stealthu, převlecích a "logických" krocích.
Ahoj všem, nemůžu se dobrat názvu jedné hry. Nenašel jsem jí pomocí žádného filtru v žebříčcích, mé vzpomínky na ní jsou celkem omezené. Jsem přesvědčen, že: Je to stealth 3rd person z druhé světové války. Že ta hra vynikala svojí obtížností, především v tom smyslu, že bylo těžké vymyslet způsob, jak za pomoci různých převleků a úkonů proniknout například na německou základnu a tam získat nějaké dokumenty. Konkrétní vzpomínku mám na to, že jsem se v ukradené německé uniformě dostal na německou základnu a pak jsem se snažil získat klíče v jakési jídelně (nebo v něčem podobném), abych se dostal zase jinam, do jiné místnosti. Odhalení bylo na denním pořádku, přišlo mi to opravdu pekelně težké. Netuším, jak hra může být stará, ale s ohledem na grafiku v mých vzpomínkách bych to viděl na cca něco mezi 2005-2010 (ale je samozřejmě možné, že se mýlím). Díky za nějaké tipy.
@Jab (28.11.2017 00:06): já to od tebe bral v pohodě, jen tím textem to možná vyzní divně. Já osobně moc EA rád nemám, asi je to jen můj předsudek, ale prostě mi vadilo, jak spolkla některé dobré studia a pak je uzavřela.
@Richmond (27.11.2017 18:47): nemáš nějaké big boxy navíc na prodej? Taky si něco budu kupovat, chci minimálně ty hry, na kterých jsem vyrůstal. Já taky kupoval CD mechaniku za 4000,-, navíc zvukovou kartu Sound Blaster 16 za 4000,- a ještě tiskárnu za 8000,-, podotýkám, takovou tu tiskárnu, co je dnes za pár set korun :D, ale u takovýhle věcí je to spíš technickým charakterem, zastaráváním a levnou technologií. Dříve to bylo v začátcích, tak to bylo drahý jak pes :D

@Johny2005 (27.11.2017 18:33): V poho. Já ti taky hlavu nemyl. To byl spíše takový obecný rant. Apolegetiky EA a dalších podobných obřích studií samozřejmě najdeš. Není třeba se ani dívat daleko od tohoto příspěvku. :)
S vama by ten herni prumysl sel brzy do kytek. Hlavne ze mate vsichni naroky jako by jste vzdycky platily plnou cenu :)
Kdybyste si chtěli zahrát konečně pořádnou hru, tak EU nechala jednu vyrobit. Na Windows i Android.

Jinak já jsem ochoten zaplatit za hru plnou cenu, tj. 50-60 euro. Ale pouze v případě, že to je něco většího. Naposledy to byl Tomb Raider 2013 pokud se nepletu. Takže dávno, ale to je tím, že já se většinou na AAA hry netěším tolik. Za menší hry jsem pak ochoten dát do 30 euro, to byly letos už tři hry, Vanquish, Bayonetta, Hellblade a čtvrtá bude Okami. Všechno předobjednávky. Zatím nelituju.
@Richmond (27.11.2017 20:45): ono bohužel letecké simulátory DCS World nebo rodina IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad, atd. se dnes řadí do kategorie ULTRA hardcore. Pokud máš pocit, že Jane's Combat Simulations: F-15 nebo Jane's Combat Simulations: F/A-18 Simulator nebo Jane's Combat Simulations: Longbow 2 jsou hardcore letecké simulátory tak máš jen částečně pravdu. Kdysi byly etalonem kvality, a skloňovaly se ve všech pádech. V mnoha ohledech jsou stále lepší, než cokoliv co vyšlo po roce 2000 ale je tu jedno Velké Ale...

A to fakt, že letové modely (neboli matematicko-fyzikální modely) a to nikoliv jen simulovaných letadel ale AI letadel a všech zbraní) nebo hloubka/věrnost simulace avioniky je Dnes na úplně jiném levelu, než tehdy. A to doslova.

Např. IL-2 Sturmovik: 1946 mnohými oceňována hra co se týče letového modelu nesahá současnému IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad ani po kotníky. Dnes máš sice v základní ceně jen pár letadel v porovnání s desítkami u původního sturma ale máš je vymodelované do takových podrobností, že to bere dech. A nemyslím teď 3D kokpit a 3D model éra. Mám na mysli procedury nahazování motorů, samotný let, za jakých rychlostí lze a nelze použít klapky, v jaké výšce motor může mít a po jak dlouhou dobu otáčky na max. než dojde k zadření, atd. prostě stáhneš si např. manuál k přepadové výškové stíhačce MiG-3 (pochopitelně že v ruštině, s trochou štěstí možná v AJ) a můžeš zažít stejné pocity v letadle jako pilot SSSR nad Moskvou v roce 1941. Doslova. Min. co se týče simulace letadla a vlivu okolí na něj. Dnes je samozřejmostí vliv větru a počasí na let. Něco, co Jane's tenkrát nemohli z důvodů omezeného výkonu PC mít.
Tohle vše, tahle hlouba simulace ale něco stojí. A tak my nadšenci platíme pořádné sumy za to, že můžeme Mirage 2000C zažít stejné pocity z letu (samozřejmě ne tak zcela, že?!) jako herci v kdysi nesmírně populárním seriálu Francie: Rytíři nebes.
@Rapier (27.11.2017 20:09): Souhlas, krabice leteckých simulátorů to byla šlechta mezi bigboxy! Ty, co mám doma, to jsou jasně váhově dominantní kousky v mé sbírce. A co jsem koukal na některé další (Aces of the Pacific nebo Falcon 3.0, tak tam je to stejné.

Jelikož současnou scénu v tomhle žánru nesleduju, tak mi to, co píšeš, docela vyrazilo dech...Nedovedu posoudit, zda to jsou odpovídající ceny, ale prostě jsou to pálky (plus nutnost mít asi novej HW). Asi zůstanu i nadále u těch pařezovítých simů :)
Podle mě je cena do 20 EUR za komplet edici maximum, co jsem ochoten zaplatit, ale to musí být fakt dobrá gamesa.
Ceny dnešních her jsou relativně OK v porovnání s rokem 1998 kdy jsem si koupil první PC.

Pamatuji si, že jsem za civilní simulátor od Looking Glass Studios Flight Unlimited 2 vyplázl neuvěřitelných 1600 Kč, což byly tehdy cca 2/3 mého skromného platu. Co se mi naopak líbilo byl fakt, že všechny letecké simulátory měly obvykle přeložený manuál do CZ a manuál byl řádně tlustý. Také obvykle nechyběly mapy, příručky s popisem reálných letadel nebo byly manuály dva: jeden pro causal hráče (ten tenčí do 20 stran) a druhý pro ty co vyžadovali max. realitu (ten 100-200+ stránkový). To vše v krásné krabici s jedním nebo několika CD. Průměrné ceny za tehdy nové letecké simulátory cca 1600 Kč nebyly zrovna malé.

Čo bolo to blo ale teraz ki som .....Vy víte

Dnes: letecké simulátory v krabici nevycházejí a pokud ano tak zcela výjimečně za pořádnou pálku. Ke stažení jsou obvykle digitální kopie (od developera nebo steam), PDF barevný manuál(-y) je(-jsou) výhradně v AJ (to mě dnes nevadí ale znám řadu lidí, kterým ano), samotný simulátor se velmi často prodává jako Early Access nebo nedokončená BETA a když vyjde FINAL verze tak je to skoro zázrak (typicky u DCS World i po 2-3 letech do vydání BETY!), simulátory obsahují obvykle méně obsahu za více peněz než tenkrát v 1990-2000. Tzn. chybí single player kampaně (scriptované) o těch dynamických škoda mluvit (žádné nevychází). Málo map, misí (do singleplayeru), málo letadel, málo okolního obsahu (jednotky, další letadla, atd.). Mnoho chyb, velké problémy s výkonem i na špičkovém HW, časté ladění a opravy, které zase vše rozhodí aby to následný patch spravil (dočasně do vydání nového). No, co bych Vám povídal a to vše za bratru lidových 50 USD za normální verzi nebo 80 USD za premium (pouhé 2 letadla navíc!), což je typický příklad u IL-2 Sturmovik Battle of Staligrad/Moscow/Kuban, atd. Vše ostatní se dělá za chodu.

Na jednu stranu chápu, že dnešní letecké simulátory jsou ultra-realistické a vývoj je o hodně dražší, než byl v 1990-2000 ale i tak. Jsou to palby, chcete mapu do DCS World? Je libo parádní Nevadu nebo Normandii 1944? Žádný problém, každá za lidových 45-50 USD, aha to jsem neřekl, že do Normandie si musíte přikoupit WW2 set (techniku) za dalších lidových 30 USD? Fakt ne? A, že za každé éro jako DCS Mustand, BF-109, FW-190 nebo Spitfire dalších lidových 50 USD (dobře Mustang jen za 30 USD.

@Johny2005 (27.11.2017 13:49): Tenkrát nebyly drahé jen hry, ale i HW, když si vzpomenu na svou první 4 rychlostní CD mechaniku za 4 litry...nebo 1 MB RAM za litr :) Ale zase...jak tak kupuju bigboxy na eBay, často tam je ještě původní cenovka a myslím, že i ty ceny v dolarech (např. 50 USD) nebyly ani na Západě úplně zanedbatelné.
@Jab (27.11.2017 15:12): jasně, já se o tržním prostředí nebavil, reagoval jsem jen na ten původní post Stradyho, kde píše o tom, jaký máme názor na ceny her. Dříve to prostě bylo všechno dražší, takže se mi nezdá, že je to teď nějak hrozný. Tím samozřejmě něříkám, že jsou levné. Určitě bych si ty kvanta braků, co teď vychází za ty prachy nekoupil, asi bych pečlivě vybíral, kdybych kupoval nové hry na PC.

Co se týče EA a celkově tržního prostředí, to už je druhá věc a to by bylo asi na dlouhou diskusi :D.
@Jab (27.11.2017 17:02): Ale tak zase dal Falloutu 4 stejné hodnocení jak já :))

Ale jinak spojení "herní žurnalistika" je takový, který ve mně vždy uvnitř vyvolá trochu úsměv a to i když některé herní recenzenty považuju za svoje kamarády a jejich práce si vážím (spíš ale proto, že jejich psaní má docela přesah právě za hry).
@Johny2005 (27.11.2017 13:35): Což je dané tím, že funguje konkurence a tržní prostředí celkově. Autor článku si přitom na příkladu EA stěžuje, že firmy se musí uchylovat k placeným lootboxům atp., jinak se jim vývoj hry nezaplatí. To je naprosto zjevná konina. Představa EA nad krachem, zoufale se chytající stébla naděje, je vyloženě směšná.

Jejich aktuální finanční výsledky:
https://www.google.cz/amp/s/www.cnbc.com ... nancial-results.html

Fakt ta představa, že konečně nějaký trh funguje dobře, a tak má zákazník z lítosti dotovat největší molochy. .. To je prostě celkově článek buď absolutně hloupý nebo článek účelově manipulující. Na to druhé moc nevěřím.