Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Paul (17.01.2018 00:40): to by napred museli vedet co to ten spatnej design je. To ze se v Dungeon Masterovi chodilo patrama nahoru dolu a zabijely potvory dokola a do nekonecna byl spatny design? Protoze tohle presne hram ti tajtrdlici vytykaji. Tam ses taky nedostal dal aniz bys nemusel delat pomerne repetetvni a otravnou cinnost. Jenze tohle oni nerespektuji a ani dost mozna nevedi. Vytvorily se nejaka nova pravidla podle kterych by jako ty hry mely fungovat, uplna revoluce. Ach jo.
Cele to smeruje k tomu ze si koupim hru prijde mi mail o cem byla a slecna z EA mi ho prijede preblafnout abych mel nejakej zazitek. Cele se to sfoukne za vecer a nikdo si nebufe stezovat ze mu spatny design her zabira jeho naprosto nenahraditelny cad.



@Gordon (17.01.2018 00:37): to ze necemu nerozumis a prijde ti to nesmyslne je vekem, casem se to zlepsi:)
@Jab (17.01.2018 09:30): Já to tak myslel. Pokud tě hra nutí něco dělat kvůli zkušenostem pro postup hlavní linkou, tak je to špatně ať už jsou ty aktivity zábavné nebo špatné.

Já spíš narážel na to, že už jsem si tu všiml dost případů, kde lidi řešili vedlejší aktivity jako něco, co totálně zničilo jejich zážitek, přitom je nikdo nenutil to dělat. Na hodnocení se to samozřejmě projeví, protože je to jejich součástí, jak říkáš. Ale nemyslím si, že by se tomu měl dávat velký význam.

U Ubisoft her je pro mě tohle novinka, protože tam vždy byly vedlejší věci úplně dobrovolné a nijak neomezovaly na levely.
@Fritol (17.01.2018 09:08): Ono dost záleží také, jestli jsou ty vedlejší questy zábavné. Pokud ne a hra tě nutí je dělat kvůli těm zkušenostem, tak je to teprve hřích. Zábavné vedlejšáky budu klidně dělat, i když za ně zkušenosti nedostanu.

Pokud budou jen docela zábavné a nebudou tak důležité pro další postup hrou, tak si je také v té či oné míře zahraji. Nicméně jsou součástí hry a tedy je zahrnu do hodnocení.

Pokud budou vyloženě mizerné a půjde o filler, tak je buď téměř vynechám nebo, pokud budou potřeba pro dohrání jinak dobré hry, projedu. V každém případě se to odrazí na hodnocení hry, neb jsou její součástí.

Pokud jsou vedlejšáky filler ve špatné hře, tak ji pravděpodobně nedohraji. Ale rozhodně ji ohodnotím.

Je to otázka míry. Ne nějaké debility.
@SilentWolf (17.01.2018 09:19): Tak to asi nebude nic pro mě. Nemám rád Egypt, takže ten svět mě absoultně neláká a jestli to ještě takovým způsobem nutí dělat něco proti vlastní vůli, tak je to na prd. No v nějaké výrazné slevě to třeba prubnu ze zvědavosti.
@Fritol (17.01.2018 09:08): nutí. Nejde to bez vedlejsaku. Hodne dlouho jsem se jen tak toulal Egyptem a vyzobaval veci. Odhadem urcite pres 10 hodin. Presto jsem v arene skoncil o dva levely niz.

U AC:O je ale hlavne problem, ze ani ta hlavni linka nijak nevycniva. Jen ten svet proste.
Čekal jsem, že ten článek bude o hatovani vedlejších aktivit a retardi s OCD si v něm budou stěžovat, jak je všichni nutí dělat vedlejší aktivity. Ostatně jak to známe tady z DH u některých.

To AC mě třeba zarazilo. Jestli si někdo stěžuje, že předchozí díly byly zahlceny vedlejšima zbytečnostma, tak je pro mě obyčejný rejpala, který jen zbytečně brečí aby upoutal pozornost a něco té hře prostě vytknul, neb se ho nejspíš dotkla na nevhodných místech. Každopádně jestli Origins kvuli levelům nutí dělat vedlejší věci, protože na hlavní lince nelze nahrabat dostatečný level, tak je to dost vopruz teda.
Melo zustat u rozdeleni na MMO a SP RPG a ne tlacit MMO prvky do singlu. Lidi, co maji cyklus prace - telka - postel taky neresi, co v te telce davaji. Tak ten koncept aspon trochu chapu, ale vzdy tu meli moznost umrit u nejakeho MMOčka.

Znam cloveka, co zplival DA:I protoze jeho kamos to dohral za 60 hodin a vysmival se mi, ze vubec travim cas ve hre, kterou tak rychle dohraju.

Lide jsou holt ruzni.
@kuler91 (16.01.2018 21:29): Ne, nechceme všichni hrát AAA srágory bez nápadu.

Takže Warhorse máme podporovat, aby měli lidé v tom studiu na chleba? :) Ta šance je vysoká, protože v game devu tu moc lidí není (hlavně ti se zkušenostmi).

Mimochodem, KC je indie hra.
@orromis (16.01.2018 21:05): Ehm jaké elitářství ... ? to s tím nemá nic společného. Proč podpořit Warhorse ? Protože na tomhle projektu maká x desítek českých vývojářů, pokud Warhorse neuspějí, tak jaká je šance, že většina z těch lidí se bude moci stále živit vývojem her ? Předpokládám, že asi moc velká nebude ... Pokud se hra zaplatí a bude alespoň trochu úspěšná, tak nepochybuji o tom, že se půjde do dalšího a pravděpodobně i větší projektu, kterej by na sebe mohl potencionálně nabalit další talentované vývojáře.
V Amanita maká pár lidí, navíc jak jsem psal, tak tahle společnost se za těch 10 let nikam neposunula ani nerozrostla a pravděpodobně ani nemají šanci. Indiánů je dneska na trhu mraky .... nevím jak vy, ale já předpokládám, že všichni chceme hrát hlavně hry jako Tlou, CB 2077 Witcher a podobně.
Aby mohla vzniknout AAA hra, tak buďto musí přijít někdo, kdo má hodně peněz a projektu věří, což v rámci ČR asi tak stejně pravděpodobné, jako vyhrát sportku a nebo se vývojáři z Indiánů vypracují na AAA produkci, což je dneska v konkurenci milionů menších her snad ještě méně pravděpodobné ...
Od začátku se bavím o AAA produkci a vy sem furt taháte indiány ...
@orromis (16.01.2018 21:18): stavu herního vývoje možná ne, ale stavu herního vývoje AAA her ano. Pokud někoho niche indie hry nezajímaj, tak mu asi těžko bude dělat radost že u nás je milion firem když žádná nedělá hru pro něj.
Konkrétně v AAA scéně se toho kromě KCD a Bohemky (a tam by se dalo polemizovat) fakt moc neděje.
Jinak je tu samozřejmě skvělejch her spousta, všichni ti engineers, factorio, mašinky atd atd, ale pro mě co chce AAA production values a ideálně RPG jsou Warhorse prakticky jediná vlaštovka.

Jinak to co napsal kuler ohledně humble bundlů - není to úplně přesný, indie devům to pomáhá hodně, ale pro hry s AAA rozpočtem jsou to drobáky.
@kuler91 (16.01.2018 20:43): "pokud je to jediný způsob kterým člověk podporuje AAA hry, tak by se měl stydět."

Tohlecto elitářství ("já kupuju hry za plnou, jsem lepší než vy!") je fakt kokotismus. Nehledě na to, že jsi úplně mimo jak s Humble Bundlem tak ponětím o české vývojářské scéně. Amanita patří mezi elitní český studia (stejně jako Bohemka) a obě dělají světové tituly (a to navíc takové, které nikde jinde ve světě nenajdeš).

"Warhorse já fandím, protože věřím, že jsou to vývojáři, kteří mají solidní potenciál ČR někam posunout"

To si povíme až to vyjde, každopádně ta hra může na masivní úspěch zapomenout (čehož si je Warhorse zcela jistě vědomo, už jen podle postů Guldyho a Bodkina, ale i Vávra od začátku říkal, že to má celkem úzkou cílovku, nepletu-li se). Bude-li KC úspěšný, tak to bude pravděpodobně podobný úspěch jako u Gothiců nebo třeba Stalkera (ve smyslu hráčské základny, tedy spíš střed a východ Evropy).

A jestli považuješ Warhorse za jediný studio s potenciálem, tak by sis měl doplnit vzdělání o tom, co se u nás děje v herním vývoji, protože o tom evidentně nemáš ani tušení.
@kuler91 (16.01.2018 20:43): Ono je práve problém, že to neplatí absolútne, ale záleží to titul od titulu, nakoľko zaujímavý must play mi tá ktorá hra príde.

A toto je strašne individuálne, je pár hier ktoré si kúpim okamžite a potom spústa iných dobrých (ale nie okamžite) ktoré si časom kúpim.

Ako základ ako taký je aj tak kupovať, což nevyčítam teenagerom (keď nezarábaš si pirát, chápem na 100%)
@Fritol (16.01.2018 20:33): Tak to jsem čekal trochu něco víc, ani ses nemusel obtěžovat odepisovat. Tak hlavně šetři penízky, aby si pak Warhorse mohl hrdě podpořit, za ten jeden dolar ti určitě poděkují ;)
Jinak bundly jsou pro hráče fajn, co napsal Mazar je pravda, ale pokud je to jediný způsob kterým člověk podporuje AAA hry, tak by se měl stydět.
Potrefená husa se vždycky ozve ...
@Fritol (16.01.2018 20:11): Sorry, ale asi si fakt nemáme co říct, protože tvoje názory vycházejí z nějakého asi "selského rozumu" ale neopírají se o reálné fakta. O blackholu se bavit asi ani nebudem, protože tenhle projekt si vydělal sám na sebe + pár drobnejch navíc. Amanita design je budgetovka, která ročně vydělá pár milionů, takže je jasné, že u nich bude každého euro znát a tím pádem budou děkovat za každou kačku.
Popravdě je mi úplně jedno jestli v ČR budou dále existovat vývojáři jako Amanita design, kteří se za 10 let i přes ty "úspěšné" bundly nikam neposunuli nebo Filoa soft, protože užitek jejich her je pro 99 % hráčů nulový.
Jestli umíš číst, tak Warhorse já fandím, protože věřím, že jsou to vývojáři, kteří mají solidní potenciál ČR někam posunout ...
Jinak zdroj ze kterého čerpám je úplně ten nejspolehlivější a nejvíce vypovídající a budeš se asi divit, ale je veřejně dostupný.
Je prostě jednoduše trapné, aby Bohemia Interactive vydávali hry, kterou jsou v alfě 5 let a kterou se pravděpodobně nikdy ani nedokončí, prachů na to mají víc, než dost .. jenom by stačilo dát na projekt trochu víc lidí.
@kuler91 (16.01.2018 19:55): Filip Kraucher se vyjádřil velmi nadšeně k momentálnímu Humblu, kterého je Blackhole součástí, protože to hru neskutečně nakoplo. Stejnou zkušenost mají i vývojáři Insurgency a jistě si dostatečně schopný si o tom něco vygooglit, protože takových příběhů je spousta. Amanita Design si na Humble také jistě nestěžuje, debut Botaniculy byl dozajista velký úspěch, což lze vidět i na další spolupráci právě s Humble. Kdyby to pro ně byl "torrent", tak to nedělají. A nejde jen o indie vývojáře, ale i AAA vydavatelé vyloženě čekají kdy tam mohou narvat své hry a zrovna o monthly je obrovský a především OPAKOVANÝ zájem.

Jestli si myslíš, že desítky, možná stovky vývojářů spolupracují s Humble opakovaně aby z toho nic neměli a nepodporovalo to herní trh, tak se asi nemusíme dále bavit.

Stejná věc je tvůj (ne)přehled o dění v ČR. Jestli jsou pro tebe tuzemští vývojáři jen zatuchlina jménem Bohemia Interactive a tady Wahorse, tak hádám, že veškere informace čerpáš někde z Re-Playe a nic víc neznáš.
@kuler91 (16.01.2018 19:36): "Kupovat tyhle bundly má pro vývojáře asi tak stejný smysl, jako když si to člověk stáhne na torrentech" to určite 100% súhlasím, ale z pohľadu hráča je v tom gigantický rozdiel - z bundlu máš autoupdate, ofičál mulťák atď všetko featúry, ktoré ti torrent verzia nedá.
Takže sú tu 2 úhly pohľadu.... a samozrejme krátkozrakosť toho, že zabijeme vývojára chápem, ale je to v princípe až tak dôležité?
Looking Glass sú tiež mimo ale dnes tu máme napr. Arkane, je to zlé?
Kupovat tyhle bundly má pro vývojáře asi tak stejný smysl, jako když si to člověk stáhne na torrentech ... :(
Já jim upřímně přeju taky dobré prodeje i když to stejně všechno v případě úspěchu skončí u Bakaly :D ... na druhou stranu se pak rozjede určitě další projekt na který se dá určitě víc prachů = asi víc lidí, takže by se v ČR zase mohlo něco konečně začít dít ... narozdíl od zatuchlosti jménem Bohemia interactive, kteří mají nehorázné prachy, ale do svých projektů skoro nic neinvestují a dělají raději nějaké budgetové a zabugované píčovony, aby ušetřili = v životě si od nich nekoupím ani rohlík..
@Drolin (10.01.2018 23:42): je to tu takove omezenejsi, ale zacina se to zlepsovat. I kdyz u vetsiny tech her co to zacinaji vice rozsirovat nikdo nediskutuje. Zkracene. Databaze se rozsiruje, uzivatele moc ne:)
Prey jsem zkousel hrat a nebylo to spatne. Ale bohuzel promenovat se v hrnek a z nepratel co vypdaji jak ze stinoveho divadylka delat hromadky hoven me omrzelo dost rychle, ale treba casem :)
http://store.steampowered.com/app/344760/Reign_Of_Kings/

Sem zas neco zacal hrat a uz me chyta nerv.... banda tri cernejch Ugandanu me tam okradla,zabila a tancovala po mejch ostatkach... ja tyhle hry nemuzu hrat....sem tam permanentne rozcilenej :)

Dobra recenze na steamu:

Strkání si 25cm tyče do čuráka je větší sranda a menší utrpení než hrát tuhle hru :) Prosím nezkoušejte to ani jedno ani druhý oboje vás bude bolet a to HODNĚ!

Asi mel taky nerva jako ja ... :o)
@PRIVATE MARTIN (08.01.2018 19:29): Tohle jsme řešili v Radě DH do zemdlení, ses měl ozvat :) Konsensus byl, že přes přidávání kompilací nejede vlak a že remastery a všemožné rozšířené edice se posuzují individuálně.