@Tulareanus (23.05.2012 16:20): Porovnáváš uznávaného umělce s kapelou? Už bych to neřešil. Vadilo mi to a vždycky vadit bude (když to bude takhle našroubované), nic s tím nenaděláš. Deal with that, bro...
Diskuze
Lenže aj v opere môžeš mať dlhšie inštrumentálne pasáže a zrazu tam začne spev. Prípadne si pozri Morriconeho soundtracky a nástup spevu v Ecstasy of Gold. Rozhodne by som netvrdil, že niečo je niekde nevhodné len preto, že sa to tam vyskytuje len raz.
@Tulareanus (23.05.2012 15:41): Ale klidně ať je, ale ať nepůsobí levně, nevhodně, našroubovaně... Kapišto? Prostě mě to ruší. Rád bych se loučil s dílem uceleným doprovodem. Když posloucháš klasiku, taky ti tam zničehonic na závěr nezačne hulákat operní pěvkyně.
@Say (23.05.2012 14:31): S týmto prístupom môžeš rovno hodiť do koša všetkú uptempo elektronickú hudbu, včetne polovice inštrumentálok z ME série. :)
A neviem veru, kde bol nejaký manuál na to, čo sa do ME za hudbu hodí alebo nehodí. Viem si predstaviť, že nejaký metal, hiphop, jazz či reggae by tam asi sotva našli uplatnenie, ale aby vo futuristickom scifi nebola elektronika iná ako ambientná je trošku moc.
Opakujem: je to hudba v Credits, nehrá počas hry, preto k nej treba inak pristupovať, nehovoriac o tom, že tá Das Malefitz má podobnú štruktúru ako rôzne bojové motívy (čo sa týka tempa a "jednoduchosti") v ME.
A neviem veru, kde bol nejaký manuál na to, čo sa do ME za hudbu hodí alebo nehodí. Viem si predstaviť, že nejaký metal, hiphop, jazz či reggae by tam asi sotva našli uplatnenie, ale aby vo futuristickom scifi nebola elektronika iná ako ambientná je trošku moc.
Opakujem: je to hudba v Credits, nehrá počas hry, preto k nej treba inak pristupovať, nehovoriac o tom, že tá Das Malefitz má podobnú štruktúru ako rôzne bojové motívy (čo sa týka tempa a "jednoduchosti") v ME.
@Tulareanus (23.05.2012 13:52): Áno, i ta mi přijde mimo, protože má jednoduché metrum narozdíl od zbytku skladeb. A to se (nečekaně) používá v popu/taneční hudbě... V ME (logicky) nemá co dělat.
A nikde netvrdím, že je asijská, šlo jen o přístup... Prostě tyhle skladby vybočují z celku a jen ho narušují. Tuc tuc... Vlastně i v kabině Sheparda tam hrály neskutečné hnidy.
A nikde netvrdím, že je asijská, šlo jen o přístup... Prostě tyhle skladby vybočují z celku a jen ho narušují. Tuc tuc... Vlastně i v kabině Sheparda tam hrály neskutečné hnidy.
@Feidias (23.05.2012 11:18): Stiahni si od nich album High Expectations/Low Results a uvidíš, že to pop fakt nie je(ale ani metal). :) Hej, Uncharted Worlds bolo tiež podarené, ale celkovo ma z cca 30 skladieb počas hry i mimo nej zaujalo asi len 5 kusov.
@Say (23.05.2012 12:09): Xy filmov to tak bežne robí, pokiaľ tá hudba nie je žánrovo úplne mimo (trebárs historický film a elektronická či hiphopová hudba v závere), tak v tom nie je žiaden problém. Navyše sa ten song aj textovo dotýka myšlienok, ktoré nie sú od veci (hoci beriem, že hra to nejak extra vážne neberie, resp. tvári sa, že áno, ale nejde do hĺbky). Tá skladba nijak kontextovo ani štýlovo nevybočuje - má prvky elektroniky, nie je žánrovo mimo zvyšného soundtracku. Preto to pôsobí, ako keby si sa sťažoval na záverečné titulky, že je tam iný font ako v hre alebo že obrazovka zčerná a podobne. Nehovoriac o tom, že ich skladba na konci trojky - Das Malefitz - je inštrumentálna. Aj tá ti pripadá mimo?
+ stále netuším čo je na tom ázijského
@Say (23.05.2012 12:09): Xy filmov to tak bežne robí, pokiaľ tá hudba nie je žánrovo úplne mimo (trebárs historický film a elektronická či hiphopová hudba v závere), tak v tom nie je žiaden problém. Navyše sa ten song aj textovo dotýka myšlienok, ktoré nie sú od veci (hoci beriem, že hra to nejak extra vážne neberie, resp. tvári sa, že áno, ale nejde do hĺbky). Tá skladba nijak kontextovo ani štýlovo nevybočuje - má prvky elektroniky, nie je žánrovo mimo zvyšného soundtracku. Preto to pôsobí, ako keby si sa sťažoval na záverečné titulky, že je tam iný font ako v hre alebo že obrazovka zčerná a podobne. Nehovoriac o tom, že ich skladba na konci trojky - Das Malefitz - je inštrumentálna. Aj tá ti pripadá mimo?
+ stále netuším čo je na tom ázijského
@Tulareanus (23.05.2012 02:47): Tak samozřejmě že je to otázka práce s dramaturgii (ať si tam zpívá třeba falešná Bjork, když to funguje, není co řešit), ale takhle to střelit na závěr je prostě jak pěst na oko. To mi nikdo nevymluví. Když tvoříš záměrně instrumentální hudbu a pak na to "nasadíš" vokál... Nebuď vtipný=)
Nebo jinak... Nějaký důvod, proč to tam dávat?
Nebo jinak... Nějaký důvod, proč to tam dávat?
@Tulareanus (23.05.2012 02:47): já mám tyhle soudntracky s elektronickou hudbou rád. Nejlepší jsou uncharted worlds a přesně ty Faunts asi si od nich něco seženu:). Jako já neposlouchám pop jo. Normálně mám rád power metal, ale do tý hry to prostě perfektně sedí. Podobný to bylo u Half Life 2
@Say (23.05.2012 01:04): Nikde v tom nevidím dôvod, aby bola chyba v hre a nie v tebe. Navyše to nehralo počas hry a aj keby, už viacero hier ukázalo, že aj vokálne skladby dokážu byť vhodným spestrením (napr. Alan Wake, Dreamfall).
@Tulareanus (23.05.2012 00:58): Celou dobu hry (/sledování film) poslouchám instrumentál a pak mi začne do uší někdo řvát... To je jako jíst gyros s tatarkou a najednou mi tam někdo napatlá hnusný kečup.
@Say (22.05.2012 23:37): Ázijské-veľkofilmové? Toto? A popová tucťárna? Ukáž mi, kde je taký "tuctový pop", rád si vypočujem. Že ma tvoja čiernobiela hluchota vôbec ešte v niečom prekvapuje, keď to takto označíš...
@Say (22.05.2012 23:24): No a s čím konkrétnym to porovnávaš?
@Tulareanus (22.05.2012 23:21): Pusť si jakýkoliv čínský velkofilm a zaposlouchej se v závěrečných titulcích do pronikavých melodií uječené popové číňanky... Viz. Tygr a Drak nebo Válečník (které považuji za jedny z nejlepších filmů vůbec mimo jiné). Nebo Klan létajících dýk či Válka rozumu a cti, nebo Mulan... Dalo by se pokračovat do rána.
@Say (22.05.2012 22:55): eh? asijsko-vysokorozpočtové?
@Tulareanus (22.05.2012 21:59): Promiň, ale to byly snad moje nejhorší zážitky z ME, když jsem to v téhle kombinace viděl a slyšel... Takové ty typické blockbusterovské (nebo rovnou asijsko-vysokorozpočtové) "popové" tucťárny.
@Feidias (22.05.2012 19:56): Mne paradoxne prišlo, že tá hudba je dosť generická, symfonická úplne a elektronická zväčša, ojedinele dobré asi len veci ako romance témy, vigil alebo tá čo hrá v character creation v trojke. Pôvodne som čakal po tom, aké perfektné veci spravil Jack Wall pre Myst a Jade Empire, že aj tu to bude super a autentické, ale bohužiaľ som mal z toho dojem blockbusterovej rutiny. Ale Faunts ako jedna z mojich obľúbených skupín potešili na konci jednotky aj na konci trojky.
@Tulareanus (22.05.2012 19:36): jasně no. Já měl zhruba před rokem problém s jedničkou. Říkal jsem si zase další patetická space opera, je to pořád to samý. Ale musím říct, že mě nakonec všechny tři díly bavily. Jo a ještě jedna důležitá věc, všechny tři díly mají výbornou hudbu...
@Feidias (22.05.2012 17:33): Ja to chápem, len ja to tak odpustiť neviem, resp. nie v takej miere. Tých zážitkov, ktoré stáli za to, "vytrpieť" si to horšie bolo v mojich očiach pomenej oproti minulým dielom. Dvojka mi príde najlepšia, ostatne tú som aj celkom pochválil a dal jej 85%. (Z určitého hľadiska sa dá povedať, že 15% nie je taký prepad v hodnotení, ale to je asi dané aj tým, že nejaké bugy a hrateľnostné výhrady som priveľmi nemal a strhával som tak vlastne takmer výhradne za dej.)
@Tulareanus (22.05.2012 17:09): četl jsem ten komentář. Já už jsem ho četl před časem ale zapomněl jsem co jsi psal:). Je to pěkný komentář a IMHO i věcná kritika. Musím ale sám sobě přiznat, že ME mě bavil a to je pro mě hlavní důvod k dobrému hodnocení. Nemám rád patos, ale oceňuju upřímnou snahu o vytvoření velkého vesmíru. Nemám rád nelogičnosti ale ve space opeře je jsem schopen omluvit když mě svět zaujme a baví. Když je to hloupé tak to taky umím přehlédnout protože jsou tam jak ty píšeš v komentáři i momenty které stojí za to.
@Feidias (22.05.2012 16:44): Lenže tu si trilógia proti rečí sama v sebe v mnohých veciach a veľa vecí pôsobí lacno. To, že iné scifi pôsobia tiež lacno to nijak neospravedlňuje. Nejde o to, či mi sadne téma (nie som v tomto smere tak vyberavý), ide o to, či zo mňa nebudú vývojári robiť hlupáka lacnými a nelogickými plot twistami, nevysvetľovaním vecí, ktoré nevedia vysvetliť a opakovaním hlúpostí ako mantry, ktorú sa snažia vsugerovať hráčovi. Hoci niekedy človek tuší, kam sa to môže uberať, prejavuje nádej voči tomu, že to bude aspoň dobre zaobalené.
Problém Mass Effect sveta vidím v tom, že vizuálne je vystavaný totálne sterilne: väčšina objektov vyzerá ako komunistické priory alebo neónové bary. V trojke ma dosť sklamalo, že hoci sa človek pozrel na mnoho planét, možno s výnimkou Asari homeworldu, vyzerala architektúra každej planéty úplne rovnako sterilne a nezaujímavo, nebola ničím špecifická. To, že majú univerzum rozpracované v kodexe, je sotva útecha, ak ho hra nevie previesť do samotného gameplayu. Nechcem sa tu ďalej rozpisovať, rozpísal som sa už v komentári. Ak chceš vedieť, čo mi tam vadilo a prečo, tak si ho prečítaj, ak nie, tak nemusíš.
Problém Mass Effect sveta vidím v tom, že vizuálne je vystavaný totálne sterilne: väčšina objektov vyzerá ako komunistické priory alebo neónové bary. V trojke ma dosť sklamalo, že hoci sa človek pozrel na mnoho planét, možno s výnimkou Asari homeworldu, vyzerala architektúra každej planéty úplne rovnako sterilne a nezaujímavo, nebola ničím špecifická. To, že majú univerzum rozpracované v kodexe, je sotva útecha, ak ho hra nevie previesť do samotného gameplayu. Nechcem sa tu ďalej rozpisovať, rozpísal som sa už v komentári. Ak chceš vedieť, čo mi tam vadilo a prečo, tak si ho prečítaj, ak nie, tak nemusíš.
@Tulareanus (22.05.2012 15:12): ME je pro mě hlavně o dobrodružství a objevování v zajímavě vystavěným světě, kterej si bere z celý řády viděných, ale dobrých nápadů a vytváří tak svoje universum. V rámci tohohle universa je pro mě ten konec v pohodě. O něco tam šlo motivace reaperů bojovat proti chaosu, je podle mě zápletka která ti buď sedne nebo ne. Bylo jasný od začátku o čem to asi je - nebo jsem možná už přečetl hodně sci-fi knížek:). Pořád se tam něco děje a je co objevovat. Těžko se v tomhle žánru přichází s novou myšlenkou a mám pocit, že v tomhle ohledu nebudou lidi nikdy spokojeni. Happy end bych nechtěl protože je to vážně už dost otřepaný. Takhle to pro mě sice není geniální, ale pořád zajímavější. Jsou lidi pro který je ten konec výbornej a já bych se jim taky úplně nesmál vzhledem k tomu, který jiný hry se mi líbí. Závěřem bych rád napsal, že neznám jedinou space-operu kde nejsou nelogičnosti (možná Duna).
@Feidias (22.05.2012 09:09): Problém býva v tom, že aj blbá otázka nemusí pôsobiť blbo, ak na ňu ešte nie je známa odpoveď a to bol práve prípad prvých dvoch mass effectov, nebolo to uzatvorené, malo to priestor robiť veci logicky a považovať rôzne príbehové zvraty či nedopovedané veci ako niečo, čo má nať priestor v poslednej časti. Lenže diel tretí svojimi (ne)odpoveďami a až karikatúrovým preštylizovaním ukázal, že tie otázky sú nakoniec rovnako blbé ako odpoveď a nemyslím tým len samotný koniec, ktorý tomu nasadil korunu.
@MartinezZ (22.05.2012 06:53): s tou Normandy je to pravda no. Taky jsem nepochopil proč zrovna "skáčou".. Já docela i chápu některý námitky, ale divím se, že vám to vadí až v tý trojce. Pro mě byly všechny díly na více či méně stejně úrovni a od tý trojky jsem dostal přesně co jsem čekal.
@MartinezZ (22.05.2012 06:53): Thanix děla má snad většina lodí aliance, pokud jsi je ve dvojce vyzkoumal. Akorát na efektivitu zbraní to nemá vliv. Podle všeho animace vesmírných bojů dělal někdo, kdo o hře vědel jen naprosté minimum.
Kdepak, trojka a její závěr je děs. Ať jsem se počas všech tří dílů choval jak chtěl, stejně jsem dostal stejné tři konce, všechny tři končili doslova dementně, buď zdechnu, stanu se Reaperem a jakoby je odvolám, ale věřit Katalyzátoru je hloupost, viz. Záhadný. Nebo je zničím, zdechnu a s sebou vezmu i Gethy (jednoduchý výběr pro ty, co stejně nechali Gethy vybít) a asi i EDI. A nebo vytvořím nové DNA a spojím organiky s neorganiky. V každém případě rozmetám vysílače, takže galaxii uvrhnu technologicky o pěknou řádku kroků zpět.
Ten klučina mě v těch zatracených snech štval (stejně jako ty sny) a pak se ještě zjeví jako Katalyzátor. Navíc by mě zajímalo, když měla být Normandie hrotem útoku na Reapery, tak kam se v závěrečné animaci hnala tím paprskem vysílače? To zas někdo myslel kolenem. Támhle se bojuje o Zemi a přežití galaxie a oni si někde luftují, aby mohli utíkat přes "duhou".
Mimochodem, když má Normandie tak úžasné vylepšené dělo z ME2, proč ho nikdo nezkoumal a nevytvořil i pro další lodě? Proč není v ME3 ani jednou použito? Proč se vůbec v průběhu hry setkávám se všemi v minulosti potkanými postavami, ačkoliv jejich vliv na hru je zanedbatelný, zbytečný? Protože se s nimi mám rozloučit? Aleno táák...
Konec jsem hrál jenom jeden, zelený. Neměl jsem po celé hrůzné poslední misi nervy se zase jak slimák někam šourat. Ne, bohužel ME3 je ukázka naprosto poeaného závěru trilogie, tohle se tedy EA brutálně nepovedlo. Vývoj snad vedl někdo dosazený omylem z marketingu. Hra šla z disku a já mám teď dvě zbytečné hry (ME1 a 2), které v rámci trilogie už nemá cenu hrát. Škoda, že Steam nedovoluje přeprodej.
Ten klučina mě v těch zatracených snech štval (stejně jako ty sny) a pak se ještě zjeví jako Katalyzátor. Navíc by mě zajímalo, když měla být Normandie hrotem útoku na Reapery, tak kam se v závěrečné animaci hnala tím paprskem vysílače? To zas někdo myslel kolenem. Támhle se bojuje o Zemi a přežití galaxie a oni si někde luftují, aby mohli utíkat přes "duhou".
Mimochodem, když má Normandie tak úžasné vylepšené dělo z ME2, proč ho nikdo nezkoumal a nevytvořil i pro další lodě? Proč není v ME3 ani jednou použito? Proč se vůbec v průběhu hry setkávám se všemi v minulosti potkanými postavami, ačkoliv jejich vliv na hru je zanedbatelný, zbytečný? Protože se s nimi mám rozloučit? Aleno táák...
Konec jsem hrál jenom jeden, zelený. Neměl jsem po celé hrůzné poslední misi nervy se zase jak slimák někam šourat. Ne, bohužel ME3 je ukázka naprosto poeaného závěru trilogie, tohle se tedy EA brutálně nepovedlo. Vývoj snad vedl někdo dosazený omylem z marketingu. Hra šla z disku a já mám teď dvě zbytečné hry (ME1 a 2), které v rámci trilogie už nemá cenu hrát. Škoda, že Steam nedovoluje přeprodej.
Inak ak ste v jednotke zachránili Kaidana, máte mužského Sheparda, dokončíte romance s Kaidanom, tak bude koniec ružový a z relay budú pri destabilizácii lietať ružové srdiečka.
Být barvoslepý, tak jsou pro mě všechny 3 konce totožné a jsem z toho úplně mimo... A to jsem je prošel všechny s nadějí, že takhle blbé rozhodnutí jsem snad udělat nemohl, další bude snad lepší... Uh.
@Eru (21.05.2012 19:07): to je víceméně to co si myslíme s kolegou. Já ten konec teda neviděl, ale to dítě se tam prý usměje. Podle nás to znamená, že nelze získat kontrolu nad Reapery. Vždyť to vlastně chtěl Illusive Man a přitom byl sám indoktrinován. Kolega si dokonce myslí, že když já jsem zvolil zelenou variantu, tak jsem pod vlivem reaperů taky - a je to jejich způsob jak stejně dosáhnout svého - tozn. budou chtít lidi stejně vyhladit. Já jsem se tak rozhodl na základě důvěry v možný mír a přišlo, že už pak nemá smysl aby reapeři a ostatní soupeřili
@Feidias (21.05.2012 16:07): Podle mě je to modrý: Shepard od Catalystu převezme kontrolu reaperů a odvolá je. Tzn. že současná hrozba je zažehnána, gethové a jim podobní přežijí a v případě že by se časem ukázalo, že měl Catalyst pravdu (tj. že dříve či později nastane mezi syntetiky a organiky svatá válka, jenž skončí vyhlazením všech organiků) bude moci reapery zavolat zpět a obnovit vyhlazovací cyklus.
@Say (21.05.2012 16:40): jako patetičnost v mnoha chvílích bych tomu vytknul, ale to bylo i v ME 1 a ME 2. Nevím mě ta trilogie dává celek a pokud to beru jako slušnou space operu, tak jsem spokojen. Bavily mě tu mise. Je to podle mě stejně hodně o vkusu a o tom na co máš chuť. Bavili jsme se už o tom u Fallouta 3:)).
Zajímavé, jak málo stačí ke "štěstí". No zřejmě máš hodně bujnou fantasii ;)
já jsem byl hodně spokojen. Závěr se mi líbil a zrovna jsme s kolegou řešili jestli bylo lepší dát zelený či červený konec. Oba bychom nezvolili modrý. Já zvolil zelený s důvěrou, že válka je u konce. Kolega jim nevěří (a možná dělá dobře). Proto reapery zničil. Zničení mass effect fields mě taky nadchlo. Budou si prostě muset vymyslet vlastní technologii pro cestování vesmírem. Krogani, Gethové, Asari, atd. všichni zůstali na zemi což bude taky dost zajímavý...Mě se tenhle díl líbil ze všech tří nejvíc. Celý dva díly mě ten svět nijak nevtáhnul, ale tady jo. Rád jsem dělal vedlejší questy. Dozvídal se o nových rasách. Rozhodoval která rasa přežije a která ne.
@NateLogan (19.05.2012 19:17): Jasně, znovuhraní je zabité ne jen kvůli konci, ale celému ME3, dokud tu ale nebylo, tak já se bavil výborně.
@Say (19.05.2012 13:12): Tož já bych třeba rád věděl, že se vžívám do příběhu s žádným (tady hodně špatným) koncem *. Rozhodně tím u mě klesá chutˇ pro případně znovuzahrání. Já osobně si ME1&2 asi střihnu někdy znovu (cca po čtvrté), u ME3 tohle v dohlední době nehrozí. Tomu nepomáhá ani docela mizerná kvalita vedlejších questů a fakt, že u morálních rozhodnutí se rozhoduji vždy stejně :).
* BTW tady si zaslouží 99 % recenzentů nakopat pozadí, protože podle všeho to nikdo do konce nedohrál. Alespoň někomu se muselo něco nezdát, už jen vzhledem k prohlášením BW krátce před vydáním.
* BTW tady si zaslouží 99 % recenzentů nakopat pozadí, protože podle všeho to nikdo do konce nedohrál. Alespoň někomu se muselo něco nezdát, už jen vzhledem k prohlášením BW krátce před vydáním.
@Say (19.05.2012 15:15): Jo, je dlouhý, Ale neřekl bych to, co jsem chtěl. O něco níž jsem psal, že bude dlouhý :)
@MartinezZ (19.05.2012 15:09): Takže ses bavil ;) Btw, ten komentář nikdo číst nebude... No offense. Zkrať to.
@Say (19.05.2012 13:12): Ano, vzhledem k závěru trilogie jsem čas, strávený v ME1 a ME2 ztratil zbytečně. U ME1 a 2 jsem se, přes výtky, bavil. U ME3 mi ale u závěru prostě přišlo, že z toho mohla být JEN pouhá střílečka, protože rozhodování bylo u pro ME3 předem stejně dané, tak proč se namáhat tím, koho nechám umřít nebo zachráním. A u ME1 a 2 jsem se bavil, protože jsem čekal, že to, co dělám a jak to dělám, bude mít v budoucnu smysl. Obzvlášť, když to tak bylo již od začátku prezentováno.
@MartinezZ (19.05.2012 12:15): Rozhořčení chápu, ale závěry typu "není důvod ji dohrávat, pokud nechcete zjistit, že jste desítky, možná stovky hodin strávili u ME1, ME2 a i ME3 zbytečně" jsou zbytečně přehnané. Ty ses u hraní prvního a druhého dílu nebavil? Tak proč vůbec začínals se třetím?
@sten (18.05.2012 20:04): Závěr hry. Špatný. Tady si na sebe BioWare ušili past. Rozhodně není tak úžasný, jak jej prezentovali před vydáním, kde několikrát a opakovaně zmiňovali, jak bude důležitý dopad rozhodnutí z předchozích dílů, atd. Nic z toho. Berlička bezmocným scénáristům přišla právě v momentě, kdy si uvědomili, co naslibovali a po závěrečném rozjetí crucible tam nacpali ony volby barevnosti epilogů (3 varianty, které se liší barvou závěrečných videí, nedělám si srandu). K tomu všemu porušení základního pravidla - nový charakter na konci příběhu. Dítě jako deus ex machina, doslovně. Joker se sestává Adamem. Evu ve většině případech představuje postava, se kterou jste rozvinuli romanci. Nabízí se otázka, jestli by méně okaté zakončení nebylo na úkor celého příběhu? Copypasta z mého komentáře.
@sten (18.05.2012 20:04): Závěr hry. Špatný. Tady si na sebe BioWare ušili past. Rozhodně není tak úžasný, jak jej prezentovali před vydáním, kde několikrát a opakovaně zmiňovali, jak bude důležitý dopad rozhodnutí z předchozích dílů, atd. Nic z toho. Berlička bezmocným scénáristům přišla právě v momentě, kdy si uvědomili, co naslibovali a po závěrečném rozjetí crucible tam nacpali ony volby barevnosti epilogů (3 varianty, které se liší barvou závěrečných videí, nedělám si srandu). K tomu všemu porušení základního pravidla - nový charakter na konci příběhu. Dítě jako deus ex machina, doslovně. Joker se sestává Adamem. Evu ve většině případech představuje postava, se kterou jste rozvinuli romanci. Nabízí se otázka, jestli by méně okaté zakončení nebylo na úkor celého příběhu? Copypasta z mého komentáře.
Právě jsem to dohrál. Hra to byla dlouhá, měl jsem k ní dloooohou řadů výtek (slušně řečeno) a i několik pochval, co se týče konce, ovšem, vybral jsem si jeden a mám jistotu, že další dva už zkoušet nebudu. A to ne proto, že bych byl spokojený, ale proto, že konec, celý, celá zdlouhavá prudící nasírající mise, mě tak nudila tím "musíme být jako Hollywoodský velkofilm", že znovu to už absolvovat nehodlám. Samotný výběr konců je na prd. Snažili se udělat nutnost kontroverzního konce, dali na výběr možnosti debilní, stejně debilní a úplně stejně debilní. Tři stejné debilní konce a přitom bych klidně bral "svoji" smrt za záchranu nebo prostě jen céčkově dobrý konec, který by mě motivoval si hru zahrát znovu a skopat všem zlounům prdel do šišata. takhle, když vím, co vím, tak vím, že si mohou všechny případné DLC, osvětlující konce či pokračující ve vyprávění... nečeho, strčit hluboko do... Nístěje (dopr... co je to v češtině "Nístěj"?). Těch 13,5 GB na disku je po dohrání jen zbytečným zaplácáváním volného místa.
U kolegy v práci jsem moc nechápal, jeho nechuť před koncem hry skončit a nedohrát ji. Teď to chápu a má recht. EA ani Bioware konec hry nezmění, takže není důvod ji dohrávat, pokud nechcete zjistit, že jste desítky, možná stovky hodin strávili u ME1, ME2 a i ME3 zbytečně. Škoda, že není možnost jít celou trilogii reklamovat a chtít vrátit peníze. Čas mi nikdo nevrátí a pocit znechucení už zůstane.
Tady prostě věřím, že mělo EA větší slovo, než Bioware, protože se mi nechce věřit, že by Bioware závěr trilogie takhle oddělalo. EA a Bioware bych doporučil převzít konání Epic Games s jejich Unreal Tournamentem 2003. Ohlas na něj nebyl dobrý a tak vydali doslova obratem UT2004 a o UT2003 se už vlastně nikde ani nezmiňují. Snaží se ho vytěsnit a zapomenut na něj. To stejné by mělo být s ME3. Předělat a do roka vydat znovu a u původního závěru trilogie dělat, že nikdy neexistoval.
Časem asi sepíšů nějaký komentář ke hře. Bude dlouhý a z většiny nenávistný/nekladný. Poměr plusů a mínusů u ME3 je totiž drtivý, co se toho špatného (v mých očích) týče. Škoda. Časem si spravím chuť Unrealem, kde má konec smysl!
U kolegy v práci jsem moc nechápal, jeho nechuť před koncem hry skončit a nedohrát ji. Teď to chápu a má recht. EA ani Bioware konec hry nezmění, takže není důvod ji dohrávat, pokud nechcete zjistit, že jste desítky, možná stovky hodin strávili u ME1, ME2 a i ME3 zbytečně. Škoda, že není možnost jít celou trilogii reklamovat a chtít vrátit peníze. Čas mi nikdo nevrátí a pocit znechucení už zůstane.
Tady prostě věřím, že mělo EA větší slovo, než Bioware, protože se mi nechce věřit, že by Bioware závěr trilogie takhle oddělalo. EA a Bioware bych doporučil převzít konání Epic Games s jejich Unreal Tournamentem 2003. Ohlas na něj nebyl dobrý a tak vydali doslova obratem UT2004 a o UT2003 se už vlastně nikde ani nezmiňují. Snaží se ho vytěsnit a zapomenut na něj. To stejné by mělo být s ME3. Předělat a do roka vydat znovu a u původního závěru trilogie dělat, že nikdy neexistoval.
Časem asi sepíšů nějaký komentář ke hře. Bude dlouhý a z většiny nenávistný/nekladný. Poměr plusů a mínusů u ME3 je totiž drtivý, co se toho špatného (v mých očích) týče. Škoda. Časem si spravím chuť Unrealem, kde má konec smysl!
Vlákno diskuze jsem nečet, takže chápu, že už se to tu řešilo ale řekněte mi prosím vaše osobní názory na ten závěr. Děkuji
@NateLogan (17.05.2012 16:36): Nene mluvili tam vyhradne o tom ze pro prostreleni stitu aby ho poskodili museli aspon 2-3 spojenecke lode soustredit palbu na jednoho reapera. a kazda samostatna lod v migrant fleet mela stejnou palebnou silu jako tyhle dreadnouty..
kazdopadne kdyz jsem to dohral byl sem docela spokojen, nejak extra me to nerozladilo ten podivnej konec. nesrovnalosti zacaly narustat az sem o tom pak premyslel druhej den s kamosem
kazdopadne kdyz jsem to dohral byl sem docela spokojen, nejak extra me to nerozladilo ten podivnej konec. nesrovnalosti zacaly narustat az sem o tom pak premyslel druhej den s kamosem
@Rattus (17.05.2012 16:28): Nebylo spíš pro sejmutí jednoho reapera potřeba kolize 2-3 lodí ve vysoké rychlosti? Už si to ale přesně nepamatuji.
Jinak trojka si s univerzem dělá co chce a opouští vody "plausible sci-fi", takže je to tak jako tak jedno.
@Fingon (17.05.2012 16:34): Důsledky toho jejich experimentu se dozvíme až s vydáním dalšího sci-fi akčního RPG od Bioware. Ostatně čím víc lidí za si to koupí, tím víc lidí si teoreticky Bioware poštve proti sobě.
Jinak trojka si s univerzem dělá co chce a opouští vody "plausible sci-fi", takže je to tak jako tak jedno.
@Fingon (17.05.2012 16:34): Důsledky toho jejich experimentu se dozvíme až s vydáním dalšího sci-fi akčního RPG od Bioware. Ostatně čím víc lidí za si to koupí, tím víc lidí si teoreticky Bioware poštve proti sobě.
A co když Bioware opravdu provádí sociologický experient na téma co si ještě můžou dovolit? Ať už měli jakékoli úmysly, tak jejich pokus evidentně vyšel, protože jestli dobře googlím, tak prodeje trojky překonaly dvojku během prvního týdne...
Cetl nekdo poradne zapisky v Codexu ?
Psali tam u reaperu o tom ze jednoho velkyho musi strilet 2-3 dreadnouti z lidske flotily aby ho dostali.. a dalsi zapisek byl ze kazda z lodi migrant fleet ma zhruba palebny potencial jako jeden dreadnought.. cili papirove by meli reapery smaznout vojensky docela v klidku, rozhodne ne takovy masovy umirani jako v bitve na konci a celou dobu hrozny bobky..
Psali tam u reaperu o tom ze jednoho velkyho musi strilet 2-3 dreadnouti z lidske flotily aby ho dostali.. a dalsi zapisek byl ze kazda z lodi migrant fleet ma zhruba palebny potencial jako jeden dreadnought.. cili papirove by meli reapery smaznout vojensky docela v klidku, rozhodne ne takovy masovy umirani jako v bitve na konci a celou dobu hrozny bobky..
@Feidias (16.05.2012 21:39), @Say (16.05.2012 20:09): Ono to stačí dohrát k deus ex machina bodu (Starchild) a zbytek shlédnout na YT. Ty konce jsou na hru tak násilně našroubované, že je to fakt jedno.
@Say (16.05.2012 20:09): napadlo mě to hele, fakt... Ale vzhledem k tomu, že mě ten mulťák i jinak baví a nepotřebuju to nutně skončit teď. Těch 14 dní to ještě vydržím...(nebudu mít čas to hrát). Není to zas úplná kravina ale nehodí se mi to:).
@Feidias (16.05.2012 19:52): Použij editor a se* na MP.
ono to fakt klesá. Teď jsem to zapnul poprvé od neděle a kleslo o 9%. No to mi pos... kulicha. Takže až to zapnu za tejden tak budu mít 50 nebo já nevim...