Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (28.05.2012 13:58): Taky bych chtěl vidět něco komplexnějšího... třeba New Vegas měl dobře našlápnuto, ale pořád ten svět byl dost malý.

Jenže jak už jsi psal, to jde ruku v ruce mj. s ovládáním, a upřímně řečeno dnes už mě víc baví novější hry než staré klasiky - a důvod vidím jen a pouze v tom, že se to špatně ovládá. Vizuální zpracování je mi docela ukradené, ale jsem už tak zvyklý, že jak se člověk musí myší trefit na pár pixelů, nemá klávesové zkratky tam, kde jsou potřeba, nebo musí na odezvu UI čekat klidně i vteřinu, už mě to docela znechutí.
@Walome (28.05.2012 13:48): To je presnejšie, sú tam objektívne kritizovateľné nedostatky, počnúc početného klišé, pátosu a končiac záverom, ktorý by mohol byť aj lepší ale nakoľko ma celá trilógia vtiahla ako žiadna herná séria predtým, je mi to úplne fuk :)
@Tulareanus (28.05.2012 13:31): Jo, to máš pravdu - jak to jde všechno přes konzole, tak se to všechno stejně ovládá a díky tomu, že každé postava má nějaký ksicht si je člověk i pamatuje. Kdežto nějaké staré RPG (Fallou, Arcanum) jsi nehrál 14 dní a už jsi nevěděl kdo je kdo :)

A k tomu Mattovi - nejde o to, že nechem vidět chyby, mi je možná vidíme, ale jsou nám fuk :) Nebo to je tím, že jsem si koupil CE za dva litry :-D
@M.a.t.t. (28.05.2012 09:54): Išlo mi skôr o to, že si ma dokázal upozorniť na to, ako by to nikam neviedlo aj keby som sa v tomto prípade argumentovať naozaj snažil. Ak sa raz človeku niečo páči, ťažko tam bude chcieť vidieť chyby...

@Walome (28.05.2012 08:01): Výhoda tých novších dlhších hier je v tom, že sú povrchnejšie a ľahšie ovládateľnejšie a tým pádom sa k nim po prestávke v rozohratí ľahšie vracia. Aspoň teda z môjho pohľadu.
Nevedel som, že moje slovo má až tak veľký vplyv, budem ho musieť využívať častejśie :))

Inak ja si tunajšiu diskusiu čítam bez problémov ale nikto ma žiadnymi argumentami nepresvedčí v čom je ten koniec až tak zlý, nenechám si predsa skaziť dobrý pocit z trilógie :)
@Tulareanus (28.05.2012 02:57): Jojo, tak tenhle pocit znám, včera jsem si ho připomněl :)
A jak říkáš, na tyhle "dlouhé" hry je třeba čas ,Mass Effect 3 jsem rozkouskoval víc, než bych chtěl, ale naštěstí jsem z toho nevypadl. A Deus Ex mám letos taky rozehraný, ale začal jsem pak hrál Human Revolution a k prvnímu dílu jsem se zatím nevrátil.

@M.a.t.t. (28.05.2012 00:22): Deja vu je jen chyba v Matrixu ;)
@Walome (28.05.2012 00:17): Tak ja si ten Deux Ex šetrím (Aspoň sa tak tvárim). Kúpený ho mám strašne dlho, rozohraný asi rok. :D Môj problém so seknutím spočíval v tom, že som nemal čas na takú dlhú hru a nechcel som si to priveľmi kúskovať, aby som si nekazil zážitok. Holt poznám ten pocit na nejakej strednej škole, kde sa predrtili víkendy a ako začali letné prázdniny tak to bol čistý maratón s prestávkami za panelákom s kamarátmi, kde sme vášnivo diskutovali, kto sa v ktorej hre už kam dostal. :) Teraz som rád, ak nejakú hru do toho mesiaca dohrám. Budiž česť výnimke Gray Matter dohranej za tri dni.

@M.a.t.t. (28.05.2012 00:22): Už mlčím :X
Je fakt zaujímavé, že vždy keď sa začne debata o tom kontroverznom závere, stále sa v nej objavia tie isté persóny s tými istými argumentami, ktoré ju buď obhajujú alebo nekonečne kritizujú. Ostatní mlčia a ja mám pri čítaní týchto riadkov pocit ťažkého deja vu :)
@Tulareanus (28.05.2012 00:08): Jo tak promiň, mluvím tady o tom, jak nesnáším spoilery a sám to dělám - už jsem tu jednou prožblept něco z Falloutu a taky jsem pak byl zbičován :) Já prostě někdy zapomenu, že někdo nehrál BOŽÍ DEUS EX :-D

Je fakt, že spíš si pamatuješ to, co ti někdo řek, než to, co si sám přečteš během oběda na pc.

No jak říkám, já se dneska vrátil o několik let zpět, kdy jsem seděl u pc dny a užil jsem si to. Krásně mi to časově vyšlo, ME3 jsem dohrál po měsíci, v devět jsem začal hrát, v devět jsem skončil a teď jdu spát a vůbec mi neva že vstávám v 5:55 :)
@Walome (27.05.2012 23:48): Ja práveže pr kecy tiež nejak nesledujem, len vždy sa nájde niekto, kto mi spomenie, čo počul/čítal/vyhlásili a ono to už chrobáka do hlavy nasadí.

No ja som nečakal žiadne grandiózne finále z hľadiska perfektne zvládnutej zápletky, ale takto neskutočne podliesť už tak nízko nastavenú latku je celkom "umenie". Deus ex mi nespoiluj, ja som ho ešte nedohral. :X
@Tulareanus (27.05.2012 23:37): já právě od scifi/fantasy/pohádky nečekal vůbec nic, takže mi deus ex machina nevadil plus to vysvětlilo to děcko na začátku a ve snech.

Jen mi vadil ten klasický závěr alá Deus Ex (a máme to tady zas :) ) - the choice is yours.


Neříkám, že jsem to čekal, ale bál jsem se nějakého šíleně patetického momentu a on tam byl sice na každém kroku, ale na konci moc ne.

A taky jsem nesledoval žádné PR kecy - HALF LIFE 2 a MoH:AA mě poučily - nesledovat vývoj hry, o které vím, že si ji stejně jednou zahraju - jsem alergický na sebemenší spoilery, proto nesleduji radši nic.

Ale chápu, že ten závěr může nasrat, jen mě překvapilo jak velká vlna se proti němu zvedla... ale je fakt, že po třech dílech by si to zasloužilo asi větší slávu než závěr ve stylu jakékoli jiné hry.
@Walome (27.05.2012 22:47): Ja som taký koniec nečakal, ja som čakal, že to neskončí tak dementne neinvečne alibistickou deu ex machinou bez využitia konceptu rozhodnutí, ktorý ich marketing tlačil celý čas do popredia. Vlastne aj bez toho by to stále mohlo byť decentné, keby niekto neprepisoval či nepísal záver noc pred odovzdaním. No a ono to nakoniec skončilo rovnako absurdne ako Lost. Fuck Logic systém je populárny, pretože autor a v ňom zbavuje zodpovednosti za nezodpovedané otázky, absurdné nelogickosti a lacné účelové zvraty.
@Zoltan (27.05.2012 22:04): A v tom je právě chyba nás všech - po dohrání rpg čekáme konec ve stylu falloutu. Já v to taky vždycky doufal, ale místo toho jsem se dočkal nespočtu useklých konců, takže jsem si asi nakonec zvyknul :/

Pro mě bylo vše dořešené před "final battle". A velkým plusem u mě je absence bosse, kterého je třeba bombardovat půl hodiny než se mi ukáže závěrečná cutscéna. Ale už chápu, co lidi nasralo, prošel jsem si pár článků.



@Drolin (27.05.2012 21:59): Aha, tak některý momenty co "vysvětlují" v tomto momentu jsem považoval za hotovou věc :) Ale jinak oceňuji tvůrce tohoto videa a hlavně jejich lásku k ME, když si pamatují všechny drobnosti z každého dílu.

Jinak koukám, že bez dlc ke dvojce jsem přišel o nějaké souvislosti.
@NateLogan (27.05.2012 22:17): Jj, četl jsem, vím :).

Každopádně já jsem z konce, v konečném důsledku i série, spokojen - to, že taková hypotéza vůbec mohla vzniknout dokazuje o jisté promyšlenosti hry. Divil bych se, kdyby Bioware, které o teorie jistě již slyšelo, ji nějak nevyužilo a nepromítlo do directors cutu.
@Drolin (27.05.2012 21:59): Indoctrination Theory je jen zbožné přání fanoušků. BioEA jej v podstatě vyloučilo. I když je možné, že takhle původně ten konec probíhat měl, přece jen k přepsání scénáře došlo poměrně krátkou chvíli před vydáním (BTW cca 8 měsíců poté, co BW prohlásilo ME3 za hotové, alespoň co se týká základu hry).
BTW: Když je Normandie hrotem útoku na Reapery, kam, sakra, v závěrečné video sekvenci letí hmotovým vysílačem a proč? Jen proto, aby mohla ztroskotat na nějaké Hybrid-Bio-IT planetě? To není oslí můstek ale celý GoldenGate! :D
@NateLogan (27.05.2012 21:42): Jojo, já vim.

Mimochodem, teď se dívám na videa na youtube a některý postavy jsem ve hře vůbec nepotkal, resp. nemám asi dlc k nim potřebné. To je taky zajímavý. A Ashley ani nevím kde skončila, poslal jsem ji do háje co nejdřív to šlo, že ani nevím, kam se poděla :-D


Ale jedna věc mi vadí - jsem pro, aby mohl být shepard/ová teplej/teplá, ale nemůžou přece měnit orientaci NPC jak se jim zlíbí. Jasně, Liara se klidně vyspí s kýmkoli, ale Ashley a Tali? A co Cortez? S ženským Shaperdem by se taky vyspal?

A jak tak koukám, dá se spát snad úplně se všema... a tak proč ne, já byl věrný Tali :)
Tak jsem si pročetl ty komenty a musím přiznat, že já to nebral takhle vážně. Jakmile mě napadlo, že v ději něco (dost) nesedí, řekl jsem si "ne, neřeš to!". A neřešil jsem to :)

Jak si čtu ty důvody, tak asi chápu, že závěr mohl některé lidi rozladit (hlavně je vtipné, že Shepard umře a pak je zase zpátky na Normandii a plní sidequesty a DLC :-D), ale že jich bylo tolik... asi je to tím, že od toho hodně čekali. Já nečekal nic, ME mě bavil, ale nežral jsem ho nějak extra a tudíž nejsem zklamán. Ba naopak, ze zvoleného závěr - symbióza robůtků a lidí jsem nadšen. Veškeré dialogy apod. přišly přece před boji v Londýně, to mi stačilo.
Dneska jsem u toho seděl 12 hodin... jako za starejch časů "paření u kompu" :)

A teda je to pecka, nevím, proč se proti konci zvedla taková vlna nevole, že se dokonce tvoří dlc k jeho... rozšíření, vysvětlení? Nevim, mně to takhle stačilo.

Za ten patos by se nemusel stydět ani Michael Bay :)
no dal jsem si na prvním levelu stříbro a zvládli jsme to =) i když nám hořelo u prdele :-D
@Arcee (27.05.2012 01:45): bacha aby jsi si nedával gold challenge. Já to nenastavoval a když nemáš žádný zbraně a lvl tak jsi jim tam docela k ničemu:))). Byl jsem rád že jsem sestřelil pár těch nabíhajících "borgů". To byl jediný můj přínos:))). Všichni snajpujou holt no a to mě nebaví:)).
Jde vám ME3? Když si ho v Originu zapnu, nic se nestane. A včera to normálně jelo...

edit: a možnost "hrát" i "odinstalovat" mám šedivou :/

AHA a Origin mi ukazuje "hraje mass eddect 3" ale nehraju NIC.

edit2: vyřešeno. Dík :) :) Kdyby měl někdo problém s tím samým, rád proadím :-D
dobrý, obejdu se i bez toho...
ještě mně vrtá hlavou jedna věc, hra mi nenabídla ten výběr cest, jakýma se chci ubírat, jestli RPG, story a action, ono se ty importovaných postav netýká?
@Arcee (26.05.2012 01:05): Ono je to trošku problém to do ME nacpat. Musíš použít TexMod, který už sám o sobě sežere okolo 10 FPS, a pokud ho necháš načítat cca 200MB hi-res textur, loading hry se může vyšplhat až na 4-5 minut!
Nevíte o nějakém High-Res balíčku? Slíbili vyšší rozlišení textur v plné verzi a velký hovno, vypadá to úplně stejně jako v demu...