@Eru (27.06.2012 12:20): tak zhruba polovina se mi nelíbí, dávám přednost domysli si sám teda musím říct nezničení mass effect bran - to je úplně jak vy říkáte wtf, Normandy schopna letu po ztroskotání - taky chyba podle mě, ale tam mě vadilo už to, že někam letí což vysvětleno nebylo, jinak asi dobrý
Diskuze
Tak mi napadá, že Extended Cut záveru je vlastne dobrá vec, napríklad aj takému Fahrenheitu by neuškodil. Neujme sa toho niekto? :)
@M.a.t.t. (27.06.2012 15:35): Přesně tak. To, že tvůrci nedodrželi sliby je nemilé, ale upřímně, everybody lies. Akorát se to jinde nikdy tolik neřešilo.
@JohnCZ (27.06.2012 14:59): Súhlas, tiež mi najlepší príde práve tento koniec. Bioware sa naviac extended cutom podarila jedna vec, zatiaľ čo v pôvodnej hre na na mňa všetky konce pôsobili dojmom výberu najmenšieho zla, tentokrát je každý zmysluplný a hoci stále necháva istý priestor pre fantáziu, robí to vkusnejšie a naozaj dokáže prinútiť k zamysleniu sa. Oceňujem aj dejové dovysvetlenia a fixnutie najväčších dier v príbehu na ktoré hráči nadávali, takže v týchto výčitkách po Extended Cute pokračovať nemajú dôvod.
A inak - možno tvorcovia nedodržali všetky sľuby, ktoré hráčom dali, no a? S odstupom už každý aj ten najviac sklamaný hráč môže nové konce brať podľa čisto podľa toho ako zapadajú do príbehu a nie podľa toho, čo všetko sa nasľubovalo. Pretože ak som si ja na niečo zvykol, tak že že tieto vyjadrenia treba vždy brať s rezervou, nie je to prvý, ani posledný prípad. Ale kto bude chcieť pokračovať v kritike, ten v nej pokračovať bude aj tak.
A inak - možno tvorcovia nedodržali všetky sľuby, ktoré hráčom dali, no a? S odstupom už každý aj ten najviac sklamaný hráč môže nové konce brať podľa čisto podľa toho ako zapadajú do príbehu a nie podľa toho, čo všetko sa nasľubovalo. Pretože ak som si ja na niečo zvykol, tak že že tieto vyjadrenia treba vždy brať s rezervou, nie je to prvý, ani posledný prípad. Ale kto bude chcieť pokračovať v kritike, ten v nej pokračovať bude aj tak.
JohnCZ- to zkoušel i Saren, a jak dopadl :D Nejlepší je destroy
@MickTheMage (27.06.2012 14:27): Pěkný článek. ;-)
Tak po shlédnutí všech tří konců v rozšířené verzi mám konečně dobrý pocit a konec "synthesis" mi přijde jako nejlepší, i když to Shepard nepřežije. Takže jsem při prvním hraní volil dobře. Už to nepůsobí tak useknutě a odflákle. Zvyšuju hodnocení o 5%.
To jako fakt zase neberou konce ohled na hráčova rozhodnutí z celé trilogie, kromě toho imaginárního číslo připravenosti? Vážně ty lži EA projdou i podruhé? :-/
Tak teda konce (ale iba konce :) )...
@Arcee (27.06.2012 12:43): Během útoku na základnu Cerberu jsem postřehl jen horší kvalitu dabingu jedné scény a blikající stíny (bug). :D
Tak jsem zjistil, že i když nainstalované Origin hry obsahují instalační soubory, jejich opětovná instalace není možná a je nutné je znovu stáhnout :-(. V tomhle případě mám sice instalační DVD, ale všechny ty patche a DLC... Fuj.
Takže prakticky novinky jen až od útoku na Reapery? Při útoku na základnu Cerberu jsi nic nepostřehl?
Say: http://www.zing.cz/novinky/12466/jak-skonci-mass-effect-3-tentokrat
Say: http://www.zing.cz/novinky/12466/jak-skonci-mass-effect-3-tentokrat
Pošlete mi někdo linky na ty nové videa, nejlíp na YT. Thx.
@Eru (27.06.2012 12:20): To je vtip? :-D Teda, bejt nasranej kvůli konci, tak jsem teď ještě nasranější, když to nedovysvětluje prakticky nic.
Novinky v DLC (podrobně popsáno):
1) Během útěku k paprsku (který přepravuje mezi Zemí a Citadelou), je jeden z vašich společníků zraněn a posléze s vaším druhým společníkem evakuován Normandií.
2) Rozhovor s Catalystem je rozšířen o trochu lepší vylesvětlení, co způsobí 3 hlavní konce.
4) Po Shepardově rozhodnutí a zažehnutí Crucible nařídí Hackett evakuaci všech lodí pryč od Země.
5) Hmotové vysílače nejsou zničeny, pouze poškozeny a dají se opravit.
6) Ztroskotaná Normandy je stále schopna letu.
7) Několik nových scén vítězství na různých platenách, obnově života a symbolické rozloučení posádky s Shepardem.
8) Je možné poslat Catalyst do háje, ale celá spojenencká armáda padne a cyklus bude obnoven. Tento neúspěch Liara nahraje do svých vzkazů pro budoucí civilizace.
1) Během útěku k paprsku (který přepravuje mezi Zemí a Citadelou), je jeden z vašich společníků zraněn a posléze s vaším druhým společníkem evakuován Normandií.
2) Rozhovor s Catalystem je rozšířen o trochu lepší vylesvětlení, co způsobí 3 hlavní konce.
4) Po Shepardově rozhodnutí a zažehnutí Crucible nařídí Hackett evakuaci všech lodí pryč od Země.
5) Hmotové vysílače nejsou zničeny, pouze poškozeny a dají se opravit.
6) Ztroskotaná Normandy je stále schopna letu.
7) Několik nových scén vítězství na různých platenách, obnově života a symbolické rozloučení posádky s Shepardem.
8) Je možné poslat Catalyst do háje, ale celá spojenencká armáda padne a cyklus bude obnoven. Tento neúspěch Liara nahraje do svých vzkazů pro budoucí civilizace.
Hlavně ten fakt že bioware najednou z dětských dialogů v DA2 a černobílých rozhodnutí udělají konečný proslov dítěte jednu velkou lež a ten zlý konec je vlastně jediný správný se mi líbí a bioware bych za to vynesl do nebes.. :D
@SilentWolf (26.06.2012 21:36): Přesně tak - doposud nejlepší fan fiction u hry jaký jsem viděl. A jen a pouze díky němu mám ve výsledku k ME sérii poměrně kladné přijetí.
Kdyby někdo chtěl- vydržel jsem u toho sedět a ten čas utekl rychle :D tak se nebojte délky
http://www.youtube.com/watch?v=caAqFFhBn2U
http://www.youtube.com/watch?v=dCQXwIIlMYc&feature=g-all-u
Některé jsou prkotiny, ale občas tam jsou dost neprůstřelné argumenty.. Není to jak Yetti v GTA san andreas- tak proč nevěřit ?
http://www.youtube.com/watch?v=caAqFFhBn2U
http://www.youtube.com/watch?v=dCQXwIIlMYc&feature=g-all-u
Některé jsou prkotiny, ale občas tam jsou dost neprůstřelné argumenty.. Není to jak Yetti v GTA san andreas- tak proč nevěřit ?
@MickTheMage (26.06.2012 20:54): Loadovat se mělo ze savu před útokem na základnu Cerbera. Konce jsou učesané, ale vliv rozhodnutí z provedených skutků ve všech třech hrách je stále nulový.
Tak to ten konec vynechám a budu žít v iluzi že je :D Třeba nejzákladnější otázka červený konec který jediný končí bez těch robo očí, tudíž vítězství nad ovládnutím způsobí že se Shepard probere na zemi- vyhrál vnitřní boj- probere se. Jak by to teda přežil kdyby byl opravdu fyzicky na citadele? A tuna dalších věcí- soubory z poslední planety ve složce 'dream' , při finálním rozhovoru se Anderson dívá na Sheparda když říká 'ovládají tě' atd.. 3h dokument no, vrazil mi brouka do hlavy :D tak jak je možné že prostě přežil Shepard pád na zem a vůbec dýchat ve vesmíru bez helmy.. Ani nechci odpověď, ale prostě mi to sedí víc..
Nebo mě možná baví otevřené konce a teorie :D počkám co ten týpek napíše teď- protože z tím koncem který popisuje by to byla fakt nejepičtější hra na světě.. tolik náznaků ale nikdo vám to neřekne přímo.. ten dokument mi dodal chuť rozehrát celou trilogii znovu, takže asi tak :)
Nebo mě možná baví otevřené konce a teorie :D počkám co ten týpek napíše teď- protože z tím koncem který popisuje by to byla fakt nejepičtější hra na světě.. tolik náznaků ale nikdo vám to neřekne přímo.. ten dokument mi dodal chuť rozehrát celou trilogii znovu, takže asi tak :)
@SilentWolf (26.06.2012 21:18): Neni mozna.
Zrovna jsem viděl dvě videa o celkové délce asi 3hodiny o té 'Indoctrination Theory'. Je stále možná? protože se mi to pozdává a z nejhoršího konce to dělá hned jeden z nejgeniálnějších.. nebo je to nějak vyvrácené ?
OK, tak upravene konce su lepsie ako povodna hra, epilog je fajn. Na druhej strane, z toho celeho vypluva, ze vsetky tri konce su v podstate dobre + jeden bonusovy, viac do buducnosti miereny :)
@MartinezZ (26.06.2012 20:47): Konce v ME3 nikdy nevyznievali depresivne (aspon mne nie), ale dementne :) Mierne upravili aj dialog (aspon sa mi zda) s bozkym dietatom, tak to cele trochu ucesali. Ale... rozhodnutia z celej serie tu stale nehraju ziadnu ulohu - aspon som si to nevsimol. Mozno je tam este neico, co som nehral (kedze som loadoval iba Citadelu).
@MartinezZ (26.06.2012 20:47): Konce v ME3 nikdy nevyznievali depresivne (aspon mne nie), ale dementne :) Mierne upravili aj dialog (aspon sa mi zda) s bozkym dietatom, tak to cele trochu ucesali. Ale... rozhodnutia z celej serie tu stale nehraju ziadnu ulohu - aspon som si to nevsimol. Mozno je tam este neico, co som nehral (kedze som loadoval iba Citadelu).
Tak venku už jsou videa upravených konců. Upřímně, očekával jsem něco trochu jiného, nijak zvlášť to nemění můj názor na hru a konce. Na druhou stranu trochu prodloužili videa, některé podstatné části přidali a konce tak už nevyznívají tak depresivně. Ovšem jestli je skutečně pravda ten 4. nový možný konec, tak sice přidává možnost stále měnit hru i u konce, ale je nejvíce na hlavu postavenej, oproti původním třem koncům.
Aha, blik cvak příjem, dneska vyšlo to DLC :-D a já se místo toho poslední 3 hodiny královsky bavil u dabovaného Armageddonu :)
@MickTheMage (26.06.2012 16:48): Jop, na ME3 zatím nevyšlo žádné plánované SP DLC. Všechno je jen pro multiplayer, respektive "neplánované" DLC Extended Cut.
Hmm, tie dve free DLC-cka nepridavaju do singli nic, vsetko cisto multak ak to spravne chapem?
@M.a.t.t. (23.06.2012 22:20): tak pokud to bude nějak šikovně udělané, tak fajn. Sice savy někde mám, ale nelíbilo by se mi vyloadovat save před oním spoilerem. Neumím si to prostě moc představit....
@NateLogan (24.06.2012 16:17): Co mohli vlastně říct? To DLC vzniká, protože udělali chybu - korporace typu EA chybu nikdy neuzná.
Ostatně, jak říkáš, je to prostě Damage Control.
Ostatně, jak říkáš, je to prostě Damage Control.
@Sinister (24.06.2012 15:49): Mě spíš zarazilo, že podle nich byl hlavní důvod naštvanosti hráčů byl konec příběhu a neochota se rozloučit s postavami ME. A zase opakují, že konec bude ovlivněn rozhodnutími v celé trilogii... Deja vu.
Prostě "Damage Control". Pokud jde o mne, BioWare nemám rád (nedůvěřuji jim) už od začátku minulého roku (Dragon Age 2) a tohle jim pověst podle všeho nevylepší.
Prostě "Damage Control". Pokud jde o mne, BioWare nemám rád (nedůvěřuji jim) už od začátku minulého roku (Dragon Age 2) a tohle jim pověst podle všeho nevylepší.
Rozhovor o 'Extended Cut'. Docela zajímavé. Jedna z prvních vět (o tom, jak ponechali fantasii hráčů atd.) jakoby se mi snažila vnutit, že hráči jsou příliš tupí a nepoužili fantasii.
@Feidias (23.06.2012 21:58): Ale tu nejde o to hrať znova celú hru, len ten spomínaný úsek z trojky, ak to dobre chápem. Hrať znova kvôli Extended Cut celý Mass Effect 3 by bolo asi prehnané.
Já vlastně chci jedno vysvětlení: Kam sakra a proč letěla Normandie? :D
@M.a.t.t. (23.06.2012 18:18): u mě to tak určitě není. Já byl s koncem spokojen, ale nejsem natolik velký fanoušek abych celou hru hrál znova. Byl bych něčeho takovýho schopen třeba u Falloutu. Není to pro mě lákavý... Mě by spíš lákalo DLC o tom co se dělo po tom na zemi a s těmi všemi rasami, už jsem to tu vícekrát psal a pořád to platí
Extended Cut ešte ani nevyśiel a už sa robia predčasné súdy naň a tí čo ho hrať neplánujú okolo neho robia najväčší humbuk. Je mi jasné, že tí čo neprijali záver sa pravdepodobne neuspokoja ani s týmto riešením (aj keď ja by som aspoň ocenil snahu Bioware o čiastočné udobrenie si fanúšikov) ale ja som naozaj zvedavý a už len kvôli rozšíreniu konca stojí za to dať tomu šancu.
@Borghal (23.06.2012 14:24): Jóoo, pokud by to bylo takhle, tak to bych si rád klidně zahrál znovu celou trilógiji, ale obávám se, že to je lehoulince naivní představa :(
@MartinezZ (23.06.2012 14:22): To by taky měl být imho ideální případ.
@Say (23.06.2012 12:07): Jo, zajímavé by bylo, kdybys' ke konci neměl na výběr, ale podle předchozích rozhodnutí už byl prostě jeden konec předem dán.
Ovlivňovat to celý průběh hry nemůže. To by byl docela velký zásah do hry a nevyplatilo by se jim to ani (resp. EE podobně jako u Witcherů tu asi těžko bude někdo od BioWare čekat). A jak píše jurajjanosik... Kvůli pár animačkám ke konci to znova hrát rozhodně nebudu. Čert seber závěrečná outra... Já chci dopad rozhodnutí celé trilogie na vývoj příběhu.
Starý konec bude stále platný, jen by mělo být více rozvité to, proč se tak stalo a co se dělo také kolem, jaké to mělo dopady. Víc by se mělo brát ohledy na to, co jsi v průběhu všech tří her udělal za rozhodnutí. Tzn, já jednak čekám, že by mohla být hra trochu jiná od útoku na Cerberus, lišit by se mohla akce, některé části hry by mohly chybět, některé by mohly být navíc (vč. videí), ale výběr barev stále bude. Jen by to mělo dávat hlubší smysl a měl bys mít pocit, že když si v jedničce nezachránil Radu, takže tvůj výběr ke konci bude mít trochu jiný smysl a dopad, než když si ji zachránil (třeba). A možná jsem stále naivní a nahráno bylo akorát pár filmečků navíc.
V každém případě, já doufám, že se někde dozvím, co nového ve hře bylo a uvidím i případné nové filmečky, když vím, co jsem kde udělal za rozhodnutí. Hru už znovu instalovat a navíc hrát ten konec skutečně nehodlám, na to mě hra otrávila až až.
(PS: Nechal jsem umřít Ashley, zachránil Radu, toho blonďatýho vocase, co mě v jedničce furt otravoval a chtěl dostat ke Spectrám jsem nějak odbyl, takže v pokračováních jsem ho neviděl, Heretiky jsem nezničil, ale konvertoval, Davida (napojeného na hadičky jsem zachránil, zničil Baratianskou soustavu, usmířil jsem syntetiky s jejich tvůrci... zapomněl jsem na nějaký zvrat?
V každém případě, já doufám, že se někde dozvím, co nového ve hře bylo a uvidím i případné nové filmečky, když vím, co jsem kde udělal za rozhodnutí. Hru už znovu instalovat a navíc hrát ten konec skutečně nehodlám, na to mě hra otrávila až až.
(PS: Nechal jsem umřít Ashley, zachránil Radu, toho blonďatýho vocase, co mě v jedničce furt otravoval a chtěl dostat ke Spectrám jsem nějak odbyl, takže v pokračováních jsem ho neviděl, Heretiky jsem nezničil, ale konvertoval, Davida (napojeného na hadičky jsem zachránil, zničil Baratianskou soustavu, usmířil jsem syntetiky s jejich tvůrci... zapomněl jsem na nějaký zvrat?
Pokud by změnily konce ve smyslu rozhodnutí ze 3 i ostatních dílů, tak bych to hrál i znova. Pokud ovšem to bude jen vysvětlení těch tří barevných konců, tak ať si to naloží do zádele. Jinak mě hodně naštvala romance s Liarou (extrémně osekaná v rozhovorech i v 10 sekundové animaci).
@Say (23.06.2012 00:00): Nejde přeci jen o změnu konce. Jde o jeho rozšíření. I kdyby přidali jen pár obrázků, které by vysvětlily, co se stalo různým frakcím a postavám, tak to stojí za to. Alespoň pro mě jo. Každopádně, kdykoli napíšeš podobný příspěvek, jsem čím dál raději, že jsem stále původním koncem nepoznamenán :)
@Say (23.06.2012 00:00): asi tak to mě fakt moc nezajímá. Pokud by to bylo samostatně hratelný bez toho aniž bych musel znova hrát původní hru tak fajn, ale takhle mě to fakt neláká...
Tady jde už jen o princip... Takže ten starý konec už bude neplatný? Lol=) Nezájem.
@Arcee (22.06.2012 23:50): Hmmm? To je docela dost daleko před koncem. AFAIK tak takový save ani nemám (pokud se nedělaly automaticky). Já měl za to, že půjde jen o epilog.
Na zingu je onfi že změny budou až od útoku na základnu cerberu, takže to stačí načíst od tam.
Tak jestli mě donutí jet znovu ten konec, tak jim na to pěkně prosím kašlu. I když na přílet flotily bych se podíval znova, to jo. Těch 10 nebo 15 vteřin bylo fakt dobrých, zbytek celé té "epické jízdy" už se mi víceméně vypařil z hlavy.
@Say (22.06.2012 23:40): Pokud budou stát za to, tak proč ne?
@Say (22.06.2012 23:40): docela jsem to tu hájil, ale to už fakt asi ne:)
To se to fakt někdo chystáte rozjet znovu kvůli pár cut-scénám?