Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

To Tulareanus: S nedohráním šestky tě docela chápu, já takto podobně nedohrál nikdy sedmý díl. Hratelnost od okamžiku, kdy je nutno získat krystaly klesá. Hrad Alamos je trochu nuda, Hrad Darkmoor je peklo. Ale jinak MM VI miluji, a vždy jsem nadšený z těch ohromných, zdánlivě nekonečných prostor, kdy skutečně nemusím nikam spěchat.
Môj problém nedohratia spočíva v obrovskosti hry. :) Napriek tomu som hru rozohral nespočetne veľakrát a zvyčajne končil pri zadaní zháňania kryštálov. A vždy ma to bavilo znova a znova. Občas som to prestal hrať práve kvôli nejakým detským problémom s pc ako formát a nezálohovanie savov a podobne, to býval asi najčastejší dôvod. Ale stále to plánujem dohrať, posledný save mám pred dverami hradu Alamos a potom ma ešte čaká návšteva Darkmooru, Hall of the Fire lord a už len záverečné dungeony. :)
Já ve všech RPG dělám všechny questy, pokud nejsou opakovací a náhodné. Nejradši chodím do další lokace teprve až když je ta současná "vyřízená". To mi v MM taky trošku vadilo, že jsem si musel pamatovat kde jsem to nevyčistil protože jsem na to neměl. Ale jinak prostě došla šťáva, někdy s dlouhými RPG ten problém mám.
4Red - Me to bavilo od zacatku do konce, dokonce jsem vymlatil i nepovinny dungy.

4Say - Pokud chces z nejakyho duvodu netradicni partu, tak zkus treba knight, knight, druid, druid. Sice nebudes mit light a dark magic, ale ja jsem je stejne tolik nepouzival, da se to v pohode dohrat i bez nich, s holy blastery.:0)
To není jen tím. Příběh není moc silný, subquestů je hodně a není tam ta motivace podmíněná volbami při hraní (která je v díle dalším).

Stále se to ale velmi dobře hraje. A pokud vše hráč přetrpí, tak si určitě odnese spoustu fajn vzpomínek.
Hmm tak se mi zdá že hodně lidí je sice nadšeno hrou ale nakonec ji nedohrají. Bohužel to potkalo i mě., ta silná závislost postupně klesá.
@AlieN (04.09.2012 13:10): MM7 jsem jednou zkoušel se 2 čaroději a 2 kleriky. Chtěl jsem pak armádu lichů, no ale nějak jsem to během hraní zabalil. Každopádně save mám schovaný=D
Nejlepší družina mi přišla Rytíř, Paladin, Čaroděj a Klerik. Paladin je dobrej jako sekundární heal a rytíř mi vždy vydržel jako poslední.
@Say (04.09.2012 01:38): Práve kvôli tomu, že to narozdiel od neskorších dielov nie sú žiadne obmedzenia na to, kto môže byť v čom expert a master, mi prišiel ten lukostrelec zbytočný, predsalen hocikto môže byť majstrom v lukostrelbe. A vodná mágia mi príde pre neho dosť zbytočná, je tam najviac pasívnych kúziel, čiže to skôr nechať praktizovať kúzelníka. Keď už lukostrelca, tak skôr na mágiu ohnivú a vzdušnú.
@AlieN (04.09.2012 01:47): Ne, nebo aspoň ne takové, které by jen měnily textury.

Ale ke GrayFace jde stáhnout resmod, který umožňuje hrát ve vyšším rozlišení. Jenže... Ne ve fullscreenu a vesměs se to jen hnusně roztáhne. Takže pořád preferuji původní rozlišení v okně, pěkně 1:1. Jako největší klad (mimo jiné) toho módu považuji mouse look, který umožňuje prostředním tlačítek myši přepínat mezi pohybem kamery a pohybem myší v UI. Velice šikovná věc.

U MM7 je to jiné. Tam to běžní na novém engine, který podporuje 3D akceleraci (OpenGL, Direct7) a tam už to jde hrát nefalšovaně ve vyšším rozlišení, jinými texturami, s vyhlazováním a dalšími serepetičkami.
To GrayFace nevypadá špatně... hmm, jsou na M&M nějaké grafické mody? Sedmičku jsem ještě nehrál...
@AlieN (04.09.2012 01:12): Já už byl asi v půlce, ale nějak jsem to zabalil. Ani nevím proč.

Nicméně to co píšeš je docela účinné=) Vyzkoušel jsem si projít NWC dungeon a když mám teď na 2 dny +200 ke všem statům, tak se to kosí jedna báseň. Heh, chytlo mě to.

A paladina si nechám. Pořád je to nejsilnější tank družiny.

@Tulareanus (04.09.2012 00:21): Já měl lučištníka v MM7 a nemůžu si stěžovat. Ono když dojde mana, tak je jeho dmg na dálku docela potřebný a navíc tady může být klidně expertem na vodní magii, což se později hodí jak sůl.

Jo a hraji to s GrayFace MM6 Patch v1.11.2, je to neskutečná věc. Možná zítra něco natočím=)
@Say (04.09.2012 00:04): Ignore it, psal jsem to pod podivným dojmem že tohle je diskuze k BG.

K M&M můžu napsat jediné - Quake style!
Takže do party kouzelníky a rytíře co umí používat luky, zamáčknout "útok" skrz klávesnici až na desku stolu, a běháme.
- ti první jsou ze začátku k hovnu a v late game způsobují hlavní pogrom, ti druzí drží partu zezačátku a pozděj aspoň přicmrndávají.

(btw i přes tento trochu anti-rpg přístup mám sérii vážně docela rád - šestku jsem kdysi dávno nedohrál po měsících pařby jen kvůli bugům a příběhu kurvícímu parádní fantasy setting, a osmičku jsem nadšeně dohrál sotva před pár lety)
@Say (03.09.2012 23:44): Lepší je rytier, ten paladin toho zas tak veľa nevylieči a ak áno, tak nebude bojovať toľko, koľko je treba, ale rytier má oveľa lepšie bonusy pre životy a útok. Ale Osobne vždy preferujem paladina pred lukostrelcom, pretože lukostrelec mi príde trocha taký "zbytočný" z určitého hľadiska - vie kúzliť (aj keď nie až tak efektívne) a aj bojovať, ale človek vlastne chce, aby tá postava robila len jedno, čiže ten paladin s občasným jemným healom alebo blessingom je určite lepšia voľba.
Hm... Chci partu Lučištník, Klerik, Čaroděj a ten poslední nevím, jestli dát Rytíře či Paladina. Rytíř vím, že je silný, ale zase mít v partě 2 léčitele je lepší pojistka. Nevím nevím, váhám.
@Akhera (22.07.2012 20:51): Heh... že bych to taky zkusil dohrát, po zhruba stejné době? :D Tentokrát už vím že je to tak trochu sci-fi, tak bych to snad ke konci nasráním u nesmazal... :D
@Akhera (22.07.2012 20:51): Congratz, taky jsem se nacekal stejne dlouho. Kdysi jsem si kvuli MM6 predplatil Score a nasledne si dokonce zakoupil Oficialni prirucku ke hre, aby pak André v uvodniku dalsiho Score oznamil, ze predplatitele zadne MM6 nedostanou, protoze dostanou prave vysly MM7.:) Takze moje prvni (a na dlouhou dobu i posledni) originalka byla nakonec MM7. No nic, zase jsem si zavzpominal.:)

@Dan9K (15.06.2012 00:09): Akorat v New Sorpigalu, hral jsem to schvalne tak, aby bylo co nejmin respawnu. Zbytecne jsem necestoval a kdyz uz jo, tak zasadne povozy a lodi. Pozdeji kouzly.
Ach, ach. O kolik více je potěšující závěr v dalším díle, zvláště když s nekromanty zatáhnete kontinent do krvavé války. :(
Tak jsem silně znepokojen. Ta hra mě chytila tak že to vidím s ukončením školy hodně špatně D: Nikdy bych netušil že mě nějaká stará hra z vlastního pohledu bude takhle bavit.
Pche! Bílá čapka za sněhové vánice byla prostě kouzelná! Mně se tedy grafické ztvárnění obecně líbilo moc! Spolu s úžasnou hudbou skvělá atmosféra.
Taky bych to tak nějak řekl. Vzpomínám si, že i v recenzi v levelu říkali, že se člověku začne grafika dokonce i líbit poté, co si na ni zvykne. :)

Rozhodně je to jeden z oněch slabších aspektů hry. Byť dungeony ještě vypadají poměrně slušně (zejména pokud jde o vnitřky budov a ne jen jeskyně.
@Tulareanus (22.05.2012 15:02): Ok, s tým dejom si ma presvedčil, ale s grafikou nemôžem úplne súhlasiť, napr. http://www.gamespot.com/might-and-magic- ... aven-review-2542598/
"My initial opinion of the graphics was lukewarm, and although I was ultimately genuinely surprised by how much I grew to like the graphics, they are still the one aspect of Might and Magic VI that is most likely to disappoint gamers. In an age when action games continue to push the envelope by providing increasingly more impressive graphics, Might and Magic VI's 3D graphics look understandably outdated." ...aj viacero recenzií, čo som našiel sa vyjadruje o tom, že grafika je priemer.
To porovnanie s DN 3D som asi prehnal, M&M VI má lepšie sprity ako Duke, ale prostredí a efektoch by som polemizoval.
@Standito (22.05.2012 11:52): Lenže VARN nebol po prvý raz až v M&M VI, rovnako ako biotopové "kóje" už boli v Isles of Terra, pokusný experimentálny svet Xeen atď...
Nemyslím si ani, že by bolo treba inšpirovať sa Stargateaom, i v prípade že tie prvky tam neboli skôr. Povedal by som, že hry i Stargate majú skôr spoločnú inšpiráciu v konšpiračných teóriach o súvise božstiev s doslovným vznikom planéty a rás, o čom sa napísalo strašne veľa (jeden spolužiak na strednej takéto knihy strašne žral).

Čo sa týka tej grafiky, naschvál som si pozeral dnes Duke 3D a tá grafika je horšia, už len pre to nižšie rozlíšenie a tým pádom vyššiu rozpixelovanosť a pomerne nekvalitné sprity. Kľudne si to checkni a porovnaj aj ty. Unreal bol samozrejme graficky lepší, ale ten bol určitou hernou revolúciou hrateľnostne i graficky (inak vyšiel mesiac po M&M VI) a práve preto ho nemožno považovať za štandard - bol technologicky nad rámcom doby. Pamätám sa na dobové recenzie oboch hier (boli obe v Score 54) a aj popri Unreale bol M&M VI na svoju dobu stále nadštandard, sprity boli vo vysokom rozlíšení, 3D priestory exteriérov a dungeonov taktiež, nehovoriac o tom, že zaberali veľký priestor nielen horizontálne, ale i vertikálne a to i v prípade exteriérov a hoci animácie spellov boli 3D až v sedmičke, ani tie neboli priemerné. Ono je najlepšie nalistovať si práve periodiká v okruh pár mesiacov a porovnávať tie hry, čo vtedy vznikali. Že bola jedna-dve hry v čele s Unrealom graficky lepšie, ešte nerobí hru graficky priemernou alebo podpriemernou. Tie grafické nastavenia ma neprekvapujú, veď až na pár fps a možno Age of Empires mala skoro každá hra v tej dobe pevne dané rozlíšenie, prípadne maximálne 2, medzi ktorými sa dalo vybrať + niektoré 3D hry mali možnosť softwarovej alebo hardwarovej akcelerácie. To ale svedčí skôr o tom, že tam ešte neboli také rapídne hardwarové rozdiely a skoky vo vývoji ako v neskorších rokoch.

Vzhľadom na to, že dnes sa už hry bez 3D akcelerácie ani nehrávajú, výkon operačnej pamäte i procesora je niekoľkonásobne vyšší, nepríde mi správne porovnávať Gothic 3, predsalen vtedy boli iné možnosti na vývoj.
@Say (22.05.2012 12:02): Avatar zmenený, snáď si ma už nebude nikto mýliť. :D

@Eru (22.05.2012 12:06): Porovnával som grafiku s vyše o 2 roky staršou hrou, čo bolo v dobe, kedy sa kvalita grafika podstatne rýchlejšie vyvíjala ako dnes, pomerne dlhá doba. Navyše trebárs taký Gothic 3 ukázal, že obrovská rozloha nemusí znamenať slabšiu grafiku, ale tam má určite svoj podiel aj rozpočet na hru.
@Standito (22.05.2012 11:52): Nesrovnávej grafiku RPG s grafikou akčních her. Akční hry jsou mnohem kratší a odehrávají se na menším prostoru. Čím větší svět, tím náročnější pro programátory.