Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@konvice (12.09.2012 04:36): Hmm, takový očividný OT... ale tak proč ne :)

Zatím jsem ještě ani nevyzkoušel všechny a ani nevlastním všechny co bych chtěl, ale momentálním oblíbencem je Talon - sice má pitomý vzhled ripnutý z Assassins Creed, ale jeho kit se mi líbí. Pak z jiného soudku Nautilus, Garen a Twisted Fate. Ale jak říkám, spoustu z nich jsem ještě nevyzkoušel :-)

Teď přemýšlím nad AD carry, mám akorát Tristanu a s ní mě to až tak nebaví...
Pokud si při prvním spuštění hry zašrktl "nováček" a máš spravně nastavený server Evropa, tak by to mělo do 2-3 minut něco najít. Do 10 minut natutovku.
Mám problém... akosi nemôžem nájsť ani jeden server. Vyhladáva mi to cca. 5 min a stále nič
Nejaké návrhy, čo s tým?
Začínal jsem tak že jsem to zkoušel a zkoušel a zkoušel, prakticky pořád začínám :-D
Není se třeba lekat počtu stran, protože většina je stejně vata, příběhy z Warcraftu a zastaralé popisy hrdinů a předmětů, ale asi tak na 50 stránkách je pěkný popis mechaniky hry a několik rad vhodných pro začátečníka.
Tady se zas řeší úplná hovna, člověku se to ani nechce pročítat.
@Borghal (04.09.2012 15:20): Njn, já občas hraju LoLko a je to moje první zkušenost s konceptem této hry. A nějaký ukřivděný hysterický vyčítavý urážlivý kecy od dotaře, se mi stejně houpou u konečníku, asi jako v obráceném případě. Lidská demence je čtvrtý prostor mezi ušima, hold někdo tam těch červích děr má více a někdo méně.
Samozřejmě každá fanouškovská rivalita je zdravá, ale dota a Lol "rowdies" jsou samozřejmě naprosto stejní dementi, a jestli někdo nečemu říká mob nebo creeper o to se vážně přít můžou jen fundovaní blázni.
@Longin (04.09.2012 16:56): Tím chtěl naznačit že všechny 100 a 0 u DOT a LOL jsou mentálně slabší jedinci, prahnoucí po krvi smíšené se spermatem.

Upřímně, člověk se mu nemůže moc divit.
Jak se řiká o počítačových hráčích že je to taková zvláštní uzavřená komunita, které nikdo jiný nerozumí, tak o hráčích toho DOTa a LOLa to platí dvojnásob. Dá se říct že bych se do bytu takového hráče jen tak bez svěcené vody a kříže neodvážil. Teď jen jestli už taky nejsou mezi námi a šikovně to nemaskují.
@Borghal (04.09.2012 16:02): a pak k D2 budeš přistupovat tak, že co je jinak nebo nové je shit. Moje osobní zkušenost s kámošema, co jsem jim ukazoval D2 a že mi to dalo zabrat. Nakonec u D2 zůstali.
@Longin (04.09.2012 15:54): Chápu, jednoznačně straníš Dotě.... a mě to je třeba jedno, kámoši právě začali hrát zrovna LoL, mě k tomu přitáhli, a já nemám pocit že bych se nebavil i když zatím neumím být moc přínosný týmu. Zatím dělám přesně to, co říkáš - seznamuju se s (více či méně, zbytečné to rozebírat) propracovanými hrdiny a snažím se pochopit hru. Až mě LoL z jakéhokoliv důvodu bavit nebude, ale budu chtít stejný žánt, dám šanci i Dotě. Ale jelikož jsem ještě nevyzkoušel ani třetinu hrdinů, nějakou dobu to potrvá :-)
snažím se naznačit, že jako noob v D2 si s kámoši užiješ hodně srandy při seznamování s propracovanými hrdiny a chápání hry.
Místo LoLka můžešk kompletně hrát D2 a ne kvůli tomu, že se to chceš učit, ale bavit se.
@Longin (04.09.2012 15:37): Ono když člověk chodí do práce a (teď už zase)zároveň do školy, věnuje se přítelkyni a krom toho má i nějaký zájem mimo hry, nezbývá než rozmýšlet, jestli se vůbec pouštět do libovolné delší hry ;-)

Okolnosti těch hádek jsou mi známé a do debat se s takovými lidmi samozřejmě nepouštím, ale o tom jsem nemluvil. Když jsem kdysi hrával Dawn of War, nebylo flamování mezi hráči zdaleka tak časté. Vždycky když něco takového vidím, přijde mi to tragikomické.
@Borghal (04.09.2012 15:20): budeš hrát D2 nebo LoLko...nevidím problém ve tvém "vzácném" čase. Hrát s kamarády platí pro oboje hry.
A s těma termínama to je taková zažitá nenávist, když LoLko se v republice rozjíždělo a v diskuzních fórách se flamovalo ostošest, protože někteří v komunitě LoLka propagovali prvenství LoLka, Dota je kopie LoLka, termín MOBa (by Riot) atd (což jsou všechno hovadiny na ntou). Stačí to ignorovat.
@Longin (04.09.2012 15:12): Já to tušil :D Tak na to asi kašlu, bo na to abych tomu věnoval desítky hodin kvůli zvědavosti je můj čas moc vzácný...
Jen mě štve, když vidím, jak se zbytečně hádají mezi sebou zastánci té či oné hry. Třeba hned u toho článku v komentářích "Proč říká creepům minioni proboha" nebo "Co si dovoluje používat MOBA na Dotu" a horší... Jako by na tom záleželo. Člověk aby se kvůli pověsti takových styděl vůbec přihlásit, že tu hru taky hraje.
@Longin (04.09.2012 14:28): No dyť to píšu. Profi scéna je mi ukradená, opravdu nemám aspirace hrát mistrovství :-) Já jsem rád když se sejdem ve dvou ve třech, většinu času ale musím hrát solo.

Btw. pořád mi není jasné, v čem přesně je o tolik složitější, jak to někteří píšou...asi to spíš bude prostě souhrou všech těch malých změn. Co jsem já pochopil:
Creep deny - ok, imho to ale zbytečně odtahuej pozornost od harrasmentu
Více baráků - drobný rozdíl
Jungle - ok, náhodné rozmístění creepů a obtížnější zabití je fajn
Fog of war - keře v LoL imho slouží účelu lépe, a FoW se hůře učí používat
Kurýr,secret shopy - složitost hry nijak nezvyšují
Ztráta goldů - taky nějak nemění složitost hry, akorát tempo
Spelly s větším dosahem - ok
Delší CC, lze více uhýbat - ok, to je dost dobré
Teleport mezi linkami - ok, taky fajn

Něco podstatného jsem vynechal? Jak tak nad tím ale přemýšlím, asi si to stejně budu muset zahrát, lepší než pokládat tisíce otázek :-)
@Borghal (04.09.2012 13:24): s tím skillem a "drobnými" důvody bych to zas nepsal (upozorňuju, že Dotu už hraju čtvrtým rokem a v LoLku mám napařeno takovou stovku her).
S tím otrávením...takovej příběh z competitive hraní. Profesionální hráči Doty Miggel a Angel chtěli vyzkoušet něco nového a tak začali massovat LoLko s tím, že nějak za pár měsíců se stali nejlepšími hráči a vyhrávali se svým týmem turnaje. Pak konstatovali, že už znají dokonale všechno ve hře a LoLko jim nemá co nabídnout. Vrátili se ke komplexnější Dotě. Udělej si z toho obrázek sám, i když nevím jestli se hodí porovnávat profi scénu obou her (a jakože v tomhle Dota >.....> LoL), když všem tady jde přece o ten public s pseudo-teamplayingem.
@Arcee (04.09.2012 14:16): To už je dost OT, ale tu jsem ještě za měsíc a něco nepotkal ani jednou (lvl 19). Vůbec docela dost championů nepotkávám. Třeba Nautila, Twisted Fate a Swaina vlastním, ale nikoho jiného jsem s nimi neviděl (výjimka jen při free week s TF).

Jestli mi něco vadí, tak je to tohle. Lidi se křečovitě drží dejme tomu třetiny-poloviny hrdinů a ten zbytek je víceméně ignorován. A proč? Protože si "někdo" myslí, že zrovna nejsou dobří na základě High-ELO ranked zápasů. Osobně si myslím, že na úrovni, na jaké to zatím hraju, je to mnohem víc o skillu než o rozdílech v hrdinech.
No já když jsem potkal leblunc tak jsem byl otráven až do morku korti :-D
@Longin (04.09.2012 01:23): Dík, něco takového jsem myslel :-) Že to je z pohledu LoLkaře taky fajn, když sám znám akorát LoL.

Tak jak jsem to tak pochopil, až na spíše menší rozdíly jsou to stejné hry s tím, že Dota vyžaduje z různých drobných důvodů víc skill, takže když jsem s tím LoL už začal a dokud mne baví, nemá moc smysl zkoušet i Dotu. Minimálně dokud me LoL něčím neotráví...
@Clorky (03.09.2012 22:48): Dík, ale já se tu ptal na rozdíly - hlavně teda v mechanikách nebo v čemkoliv co ty hry odliušuje víc než jen rozdílné schopnosti championů (viz kupříkladu absence denial v LoL, absence brush v Dota). Smoke v LoL není, ale jinak všechny tebou zmíněné body jsou důležité i v LoL - promyšlené pickování, wardy, znalost map, přemýšlení nad equipem vůči situaci...

A nevím odkud máš to s tím balancem, ale podle lolking.com mají championi v LoL win rate 50% +- max 5% - to se mi jevi jako dost slusne balancovane.
@Clorky (03.09.2012 22:48): 1 balanc mezi hrdiny vnímam jako negativum.Taktická část v lolku začíná výběrem hrdiny a rozhodně je hodně o tatktice(už koupě itemů) Spamovat ability tam rozhodně nejde, mana je u bojových povolání vzácná u čistě magicky založených je pak jasné, že spamovat je musí(protože prakticky nemá žádný jiný druh útoku)

Já jsem dotu ještě nehrál rozhodně zkusím, ale z toho gameplaye se mi moc graficky pěkně nejeví.

@Arcee (03.09.2012 23:18): :D Kdepak, Ebb je filtr na blbosti jeho sítem projdou jen dobré hry.
@Borghal (03.09.2012 22:31): ja si prave myslim ze je ten clanek pomerne objektivni. nerika "je to vic cool" ale - vyhovuje mi vic styl lol.
obe jsou to podobne hry ale maji trosku jinou cilovou skupinu lidi.

znalost mapy, herni principy yada yada je potreba znat v obou, stejne tak vztahy hrdinu na sebe, nothing new.

principialni je proste ten rozdil v cili hry - lol - akcnejsi , dota - strategictejsi.
v lolu bezne spamujes kouzla co to de ( 3 ability s cooldownem casto < 5 s )

Co me vyhovuje na lol je ze se da poznat co se deje a pri umrti zjistis co se ti stalo coz znacne sjednodusuje uceni. tohle je mimochodem hlavni vec co mi chybi na vsech ostatnich "moba", i kdyz to hraju tak se tu hru ucim hrozne pomalu protoze mi dava malo informaci, LoL je zamerenej na privetivost pro hrace a proto je asi rychlejsi se ji naucit a hrat na trosku solidni urovni.

Dota je urcite fajn ale kdyz ani jako hrac ani jako divak nepoznam wtf se stalo aniz bych to musel sledovat kazdej den pul roku v kuse...
@Borghal (03.09.2012 22:31):
1. balanc mezi hrdiny, mnohokrát lepší než kterákoli jiná MOBA hra.
2. taktizovat již u picku, outpickovat, kupování ward, využívání smoku, perfektní znalost mapy
3. Možnosti taktizování se odvíjejí od toho jak znáš mapu, hrdiny, co máš za spoluhráče. Nejdůležitější je být vždy okrok na před před protihráčem. Kombinovat útoky tak, ať udělají co nejvíce škody, přemýšlet u toho prostě. Já neumím vypsat všechny možnosti co dota nabízí, je jich ale hromada. Nejdůležitější je teamwork, bez toho to nejde. Zkoukni pár videí a uvidíš:
WoDota
Best fan video, DotA Fever 2


Pozn.: DotA 1 se od 2 neliší v ničem. Principy hry jsou stejné.
@Rattus (03.09.2012 22:09): Diky... mno, nepresvedcilo me to aspon zkusit Dotu oproti LoL, ale to se asi dalo cekat, kdyz neobjektivita clanku je uz v nadpisu :-)

@Clorky (03.09.2012 22:26): Ok ok, ale já chtěl nějaké hard evidence, nějaká data. Dejme tomu že ti teď prostě věřím, ale pak přijde nějaký flamer který bude tvrdit opak, a pravdu nelze ověřit...

Už jenom to že znalost mapy a funkci herních principů potřebuješ pro každou kompetitivní hru, to je houby srovnání. Co má Dota navíc? V čem je konkrétně složitější? Jak nabízí víc možností taktizování? (Proto jsem chtěl odkaz na článek, nechci tu někomu ubírat čas žádostmi o detailní srovnání z vlastní ruky :-) )
@konvice (03.09.2012 22:01): Nevím kdo je Ash, ale o žádné kopírování se nejedná. V Dotě 2 jsou hrdinové jen z Doty 1, a ti tam byli dááávno předtím.

@Borghal (03.09.2012 21:42):
Rozdíl je ve všem, DotA je sofistikovanější, složitější a dá se lépe taktizovat. Je třeba znalost mapy, jak fungují herní principy. Nic pro IQ <100. DotA navíc disponuje unikátním balancem mezi všemi hrdiny, neexistuje IMBA. Prostě musíš znát každého hrdinu perfektně. Outpickovat, jednoduše vědět co a jak. Prostě LoL je z 50% tak složité jako DotA, a teď čekám nával flamu :D.
hele možná se mi to zdá, ale přijde mi že do doty zkopčili "Ashe" co jsem koukal na ten naprosto nepřehledný gameplay.
Nekde nejaky clanek ktery zminuje v cem se Dota, Dota 2, LoL nebo HoN lisi po herni strance od sebe? Prijde mi ze se krom grafiky podobaji jako vejce vejci.