Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@valcik (17.09.2012 10:15): Furt si mele svoje a pritom stale jediny, kdo "posral" nejakou lokalitu v F2 a je v Obsidian je Avellone. Haters gonna hate.

A co se tyce hudby Morgana, tak o tom neni potreba nejak dlouze mluvit. Jeho zpusob skladani hudby je totiz presne takovy, jaky u her ma byt. Tj, ve hre pracuje naprosto neskutecne skvele, ale samotna hudba na poslech uplne neni. Vzdy je prednejsi vytvareni atmosfery nez delani nejakych libivych songu (jak je v soucasnosti zvykem).
Díky. Já bych hrál nový hry v infinity enginu až bych brečel. Tohle neznám tak nemůžu soudit.
@PanHouba (17.09.2012 09:14): No a? Súboje sú výborné, takisto aj grafika, alebo systém vývoja postavy a herné pravidlá. Holt poctivá prácička Caina a Boyarskeho. O muzike od Morgana sa baviť netreba. Tých pár posraných lokalít a nápadov, ktoré zmrvili amatéri z dnešného Obsidianu je naozaj škoda, inak by som dal bez váhania 100.
edit: Bodkina to toho neťahaj a zaraď sa do fanboyáckej fronty! xD
@Bodkin (15.09.2012 19:41): Mně se třeba vzhledově IE líbí víc než engine v TotEE. A to včetně efektů kouzel a prakticky všech ostatních věcí.

Imo Dungeon Siege 3 vůbec nevypadá špatně, ale příšerně se obávám prázdných, nudných a generických lokací ve stylu DA:O. Když se mrknu na DS3 screeny, tak jsou hluchá místa opravdu patrná. Snad se jim design lokací podaří.

@valcik (16.09.2012 10:33): Ech, mně na Falloutu 2 vadí předvším roztahanost, ne většina vtípků a nerealističností, obecně vzato jsem je spíš přivítal (ačkoli vyvážení vtipnosti a vážnosti moc nezvládli, ale pořád to bylo dost OK). Taky mi vadila hlavní dějová linka - strašně mi chyběla možnost nechat ty vidláky pojít. Nebo je přesvědčit, aby přestali žrát hlínu a psát obrázkovým písmem a přidali se k nějaké komunitě. Celá ta kravina s GECKem mne dodnes pronásleduje jako pitomý nápad.
@marwel (16.09.2012 00:38): Colin McComb, ktorý je zodpovedný za Broken Hills a San Fran z F2, uzatvoril nedávno zmluvu s inXile. Teraz píše texty pre Wasteland 2. Amatéri herný priemysel rozhodne neopustili a človek nikdy nevie, odkiaľ sa vynorí nejaká špatná správa. ^^

O Tima Caina obavy nemám, to je naslovovzatý profík a majster svojho remesla. Blbé je, že Obsidian ho najal iba ako programátora pre South Park, žiadnu dizajnérsku funkciu nedostal.

@Say (15.09.2012 19:57): Podľa autora interview, ktoré poskytol Obsidian pre Gamebanshee, pobeží nová hra na ich vlastnom engine Onyx.
@valcik (16.09.2012 00:20): Hysterická na tom bola tá absolútne prehnaná reakcia z ktorej pôsobilo, že Obsidian je nejaké videoherné zlo a že Fallout 2 je neskutočná sračka a že pár ľudí, ktorí sa podielali i na tvojom obľúbenom Falloute 1 a Planescape: Torment sú takí ničitelia herných zážitkov.
@valcik (16.09.2012 00:20): Na F2 delala cela rada amateru, protoze to chtel Interplay mit rychle hotove. Ctyri designeri delajici na F2 jsou nyni v Obsidian - Avellone, Everts, Cain a Urquhart. Avellone stoji za New Renem to je fakt, ale podle me ta lokace je z tech "spatnych" nejlepsi. Pak delal Planescape coz svedci o jeho kvalitach jako designera. Everts pracoval vetsinou jako Technical designer ci Level designer, takze s designem ukolu a vubec cele atmosfery nejspis nic moc spolecneho nemel. Krom toho pracoval i na Fallout 1 a Planescape Torment (plus prakticky na vsech dalsich hrach od Interplay/Obsidian). Urquhart se na nove znacce podle me podilet nebude a i kdyby, tak rozhodne ne jako Lead designer. Cain toho moc neudelal (ani neni v credits mezi designery). Dle meho ti, co "posrali" Fallout 2 uz v herni branzi vubec nepracuji.
@Tulareanus (15.09.2012 23:33): Ja teda dúfam, že projekt Eternity nebude rozvíjať motívy a nálady z IE hier takým spôsobom, aký nám hoši predviedli pri F2. Inými slovami: F2 poriadne posrali. ;-)

edit: Najlepšie veci vo F2 boli tie, ktoré zobrali z jednotky. Engine od Caina, grafika od Boyarskeho a kostra príbehu od Andersona. Nový obsah od dnešných Obsidianov bol iba narýchlo uvarený, odfláknutý a nekonzistentný guláš. Bola to miestami zábava, ale keby sa držali konceptu Tima Caina, mali by sme dokonalé a temné sci-fi RPG.

edit: A keď sa ti to stále zdá z mojej strany hysterické, pokojne si znova zaloluj, kašlem už na to. xD
@valcik (15.09.2012 23:28): Ty si napísal, že ti pripomenul detachment taxi drivera, predtým si označil detachment za klišoidný, preto som sa spýtal, že či je aj taxi driver klišoidný, resp. či na jeho motív vzniklo mnoho klišé, tak neviem, kto sa nesústredí...

F2 vnímam ako nadstavbu F1. Mnoho motívov a nálad dvojka rozvíja, vrátane tých humorných či nerealistických (o realistickosť sa predsa nesnažil ani prvý diel).
@valcik (15.09.2012 23:18): Áno presne tak, po poslednej diskusii, kde po mojej otázke ohľadom klišé v Detachment si reagoval oholením/neoholením protagonistu ako zmyslom pre detail, vidím ako máš stanovené priority v rámci týchto médii a akákoľvek diskusia by bola bezpredmetná. Aspoň v čomsi sa zhodneme. :)
@valcik (15.09.2012 22:49): Chápem, že internet je jediné bezkonkurenčné meisto, kde je priestor pre úplne akékoľvek teórie, konšpirácie, názory a blbosti všetkého druhu, ale nechci odo mňa, aby som na takéto hysterické a prehnané reakcie reagoval inak ako LOL .)

Alebo vieš, čo ok: Sústreď sa a pouvažuj nad tým. Bolo to z istej časi robené z pohľadu 50s a studenej vojny, už v pôvodnom falloute boli rôzne over the top elementy z hľadiska reality, len to viac rozvinuli, nešlo o nejakú drsnú simuláciu a aj dvojka vedela mať celkom fajn atmosféru, nebola to komédia i keď to malo potrebný nadhľad. A ešte sa sústreď a pouvažuj nad tým, že ak by si aj zmenil štylizáciu a smerovanie sequelu (ktoré vôbec nepovažujem za tak dramaticky odlišné ako ty), neznamená to automaticky zlú hru. A nie, nebol to jeden z dôvodov, aspoň nie pri všetkých menovaných vývojároch o ktorých píšeš. .)
Tieto tzv "blbosti" ako niektori hovoria su prave na hrach dobre. Hra ma byt hra a preto je hrou, nie a priori "simulacia reality". Cim viac reality tym vacsia nudaaaaaa. Samozrejme ziadny extrem nie je dobry takze ani absolutne nerealna hra v kazdom smere nie je dobro.... treba to rozumne vyvazit a neprehnat a potom je z toho zabava. Takze vdaka za tzv. "blbosti" v hrach ak su dobre spravene je z toho zabva. Napriklad tie vseliake "odrby" vo Falloute ci Arcanume a podobne. Mna to bavi a povazujem to rozhodne za prvok zabavy, pretoze aspon pri tom viem ze sa hram.

No daju sa urobit aj hlupo a na zlych miestach cim sa to pokazi takze je to v prvom rade o ludoch ktori to tvoria a na ich inteligencii a fantazii.
Lol Valčíkova psychologická poznámka, lol, lol, lol. A ešte predstava, že by to myslel vážne by bola LOL.
"Obsidian je zložený prevažne z ľudí, ktorí posrali Fallout 2."
ehm no a Avellone jako nedělal na PST nebo co?
Očíslované snímky z doby, kdy se to ještě jmenovalo Project X, ve mně vzbudily několikanásobně víc důvěry a entuziasmu než celé to video.
@pipboy (15.09.2012 15:20): Tady imo nejde tak o ty animace (rozhýbeš celkem jednoduše plošku v podstatě, u isometricu pixelový 3D objekt). Spíš vykreslit lokace by byla neskutečná fuška. To si dost dobře ani nedokážu představit...
@Say (15.09.2012 14:40): ja mel v planu pohled ala pokemoni. ale kdyz clovek zjisti jak je to tezky a ze by se s tm musel animovat po snimku kazdou postavu ze 4 stran.... zvazoval jsem vektory a nejaky skeleton system ala odin sphere, ale to se zas k tehle perspektive moc nehodi... nebo nejake primitivni 3D na urovni recettearu, psx final fantasy, ale o 3D animacich nevim uz vubec nic >_>
@pipboy (15.09.2012 13:47): @Say (15.09.2012 14:40): Nevyznám se v tom, ale třeba dungeony mívaly stejnou grafiku, ne? Jen s víc pixely. Každopádně se mi tenhle styl docela líbí - kdyby teda měl právě víc těch pixelů.
Ale radši mám asi přeci jen feeling spritů ve stylu Carmageddonu - RPG, jak jsem ho popsal v podobné grafice, to by bylo asi všechno, co bych potřeboval pro pozitivní náhled na svět.
No já tak jaksi zjišžuju, že pixel art je ku*evsky těžký a ten efekt není až takový, jak by člověk po hodinách práce řek. A imo ve hrách to může být leda na plošinovky a další žánry, kde jde použít copy-pastu a jen poupravit barvy. Hrát pixelartové isometric RPG v 720p... Nechtěl bych.
@Sinister (15.09.2012 13:32): ja to chtel jako rpg jeste relativne nedavno udelat, nez jsem zjistil ze jsem levej na pixelart a nebudu tahat lidi do neceho, o cem vim ze se na to stejne zachvili vyseru :)

(kurna co bych dal z to umet robit takovouhle grafiku, ale proste jsem na to levej http://kck.st/Op9ZGH )
@valcik (15.09.2012 13:04): Fallout 2 je sice dost nekonzistentní (a Avellone si je toho vědom), ale furt je to skvělá hra. Ty lokace co jsi vyjmenoval jsou možná občas opravdu hodně over the top (mluvící kytka...), ale nemůžu říct že by mě to tam nudilo. Je to taková wild wasteland. Nekomu se to líbí, někomu ne.
@valcik (15.09.2012 13:19): Buď v klidu, taky cením hlavně jedičku a dvojka mě příliš nenadchla.

@pipboy (15.09.2012 13:15): Já bych si popravdě dal dobře provedené klasické fantasy RPG. Opravdu. Žádné kraviny, skopičiny s orchestrem a umírajícími králíčky, které i lidi vzdálené dvě časová pásma od mého počítače upozorní, že teď jde o rozhodnutí ovlivňující celou hru (což znamená epilog; možná finální souboj).
Chci se prostě v klidu toulat přírodou se svým barbarem, na nízkých levelech plnit tomu odpovídající questy - tuhle vypálit chrám temného boha (a přisvojit si jeho bohatsví), onde zachránit panu v nesnázích (případně si říct o tučné výkupné za její život) a později se dozvědět o nějakém pořádném spiknutí, kterému bych chtěl z nějakého důvodu přijít na kloub.
A to všechno v jednak exotických lokacích, které by občas mohly připomínat blízký východ, fantasy derivát raně středověké Evropy, občas nějakou tu sympatickou poušť, jindy zasněžené vršky...
S klasickým barbarem včetně bederní roušky (jsem ochoten snížit své nároky až ke koženým slipům) a sympatického meče bastardu, po boku chci mít sličnou a sexy čarodějku, slizkého a ošklivého lapku-hláškaře, záda aby mi kryl otravný a fotříkující paladin, který si neustále stěžuje na přítomnost posledního člena družiny - kněze temného boha, který se mi zapřisáhl sloužit, když jsem v chrámu jeho boha ušetřil jeho život (a jako poslední věřící onoho boha má jeho plnou pozornost a také neustále kuje pikle, jak mě podrazit).
Je to halda klišé, ale popravdě jsem neviděl, že by to někdo udělal skutečně dobře.

Hlavně žádné anime vlivy, míchání tří setingů do sebe (z čehož by vylezl 'unikátní' výsledek/mix) v sice isometrické grafice, která je ale spíš podobná Warcraftu III a možností plynule otáčet a přibližovat. To je moje nejhorší noční můra.
@Paul (15.09.2012 12:55): Temple of Trials, New Reno, Broken Hills, San Fran.. Dokonca aj Tim Cain opustil vývoj F2 kvôli tomu, že sa mu nepozdávalo akým smerom sa to uberá. Cítim sa fajn a je mi jedno, či blbosti vo F2 vidíš, alebo nie. ;-)
@USER47 (15.09.2012 12:48): Já asi možná nechci, aby skutečně nakombinovali všechny hry, co tam vyjmenovali.
Jednou jsem si chtěl udělat čínský nudle se vším, co mám rád. A dopadlo to tak, že jsem měl sračku. Dva dny.
Smíchat dobré věci nestačí, navíc čím je jich v tom podivném guláši více, tím hůř.
Pokud to bude mít podobnou hloubku jako KotOR2, tak bych se ani toho fantasy prostředí nebál.
Na těch concept artech jsem viděl nějaký postavy s puškama apod, tak by to snad němelo bejt klasický generický pseudostředověký fantasy.