@
Tulareanus (14.09.2012 00:20): jo, tak trochu si mi pokazil pohled na hudbu z HOMAM 4. Už chápu, kvůli čemu jsou tam tak rapidní rozdíly v kvalitě zvuku.
Na Romera se ale nezlobím...jak psal předtím v tvé citaci, tak měl na vytvoření té skladby pro vodní povrch jeden celý den. To je fakt šílené. Sám mám s tím samým zkušenosti.
Mohlo mě napadnout, že v tom bude nějaký háček, protože ty keltské skladby z Homam 4 jsou tak moc odlišné od veškeré jiné tvorby Green Street Studios, že se divím, jak jsem mohl tak slepě důvěřovat. A fakt, že na to skladatelé měli tak málo času přímo koresponduje s tím, jak byl celý čtvrtý díl šitý horkou jehlou a byla snaha od 3D0 slepě vydat hru v termínu, ačkoliv nebyla hotová.
Jinak je jasné, že Romero a King vykrádají kde se dá. Jak už jsem psal dřív v MM8 vykrádají Chopina (nebo Schuberta, teď jsem trochu znejistěl) a za boha nemůžu přijít na to, co přesně to je...jsem tím strávil teď dvě hodiny (exploration theme 11, máma to hrála na klavír, ale prostě už neřekne, co to je, ach jo!)
V MM6 zase zní Adagio g-minor jakože od Thomase Albinioniho (ve skutečnosti od Remo Giazotta)
http://www.youtube.com/watch?v=XMbvcp480Y4
hudba z hradu Knightů silně vychází z první Goldberg Variace J.s. Bacha -
http://www.youtube.com/watch?v=8URsksa23Ek&feature=related
V dvojce i vykrádali pro krátké jingly přímo samply z klasických nahrávek - třeba Dvořákovu Novosvětskou vydatně zneužili.
No a samozřejmě hojně využívají středověké Dies Irae (použité v Necropolis ve třetím díle HOMAM a v menu HOMAM 5)
http://www.youtube.com/watch?v=Dlr90NLDp-0
Ale tohle z toho HOMAM 4 mě mrzí nejvíc. Protože v těch ostatních případech (kromě jinglů), to využili relativně kreativně a dost si to upravili. Tohle je ale přímá zlodějna... ach jo :-(