@
Artran (21.01.2013 13:20): Právě. Když to vezmu postupně:
1) Gameworld: Tady se budou z podstaty věci značně lišit (některé) dungeony, které až na výjimky obsahují jediné podzemí (DM, EOB) a věci typu RoA (nebo Wizardry 7). Ale je to nutně špatně?
2) Character Creation and Developement: Ve Stonekeepu je zrovna tato složka ořezaná na kost, přesto je Stonekeep IMHO jeden z nejlepších dungeonů. Na druhou stranu, lehce kacířská myšlenka, spočívající v úvaze "Kolik různých kouzel jsme použili v sérii RoA?"
3) NPC Interaction: Opět, musí mít kvalitní RPG (zejména dungeon) vůbec nějaká NPC?
Proti bodům 4, 5, 6 není asi příliš co namítat, nicméně musí být například dobrý combat vždy TurnBased (případně je relativně nekomplikovaný combat ala první dungeony automaticky špatně)?
7) Tak jak jsem psal, dobré RPG nemusí mít nutně vůbec nějakou ekonomiku. Je špatná automaticky lepší než žádná?
8) Questy: Je řešení určitých hádanek, které směřuje k získání lepšího vybavení, subquest či nikoli? Musí mít dobré RPG nutně subquesty?
9) Tady je dle mého stěžejní interface, sebelepší grafika nezachrání hru, která se hraje principielně špatně.
10) Gameplay: Ona bájná, obtížně uchopitelná kategorie :-)
@
Crash (21.01.2013 12:13): Jasně, porovnám-li dvě hry, kde jedna se mi líbí a combat maličko skřípe a druhá se mi líbí a combat je bez problémů, tak první logicky dostane méně bodů. Ale co v případě kategorií typu ekonomie, grafika nebo přítomnost NPC?