Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Borghal (10.03.2013 18:42): Mám dojem že tím vykrádání spíš měl na mysli to jak všechny jejich hry jedou podle jednoho scénáře. NWN jsem sice nehrál, ale třeba v ME, DA a Kotoru je to furt to samí. Nejdřív začínáš jakou nějakej zelenáč, který se přidá do nějaké organizace která je nad zákonem (Jediové, Spektry, Šedí strážci) pak máš cca 4 lokace do kterých musíš jít a něco tam najít/zničit/vyřešit. No a pak finální boj a je konec. A dále například ve všech jejich hrách nezapomínají na to aby jsi mezi misemi měl nějaké místo kam si můžeš zajít pokecat ze společníky (vesmírná lodˇ/tábor).
Ech, tady je to skoro jako klub "profesionálních kritiků". JE čistý odpad? NWN příšený zážitek? A co je potom třeba Dawn of Magic nebo BorderZone... to bychom museli mít hodnocení i záporné :P

Chápu že nesnášet Bioware je dnes v módě - a já ty tendence chápu - ale to neznamená, že jejich hry jsou špatné. Kupříkladu zrovna Jade Empire byla podle mě dost dobrá hra - nějaké vykrádání sebe sama ze strany BW považuju za bezpředmětné. NWN, KotOR, JE, DA, ME... všechno se to odehrává v různých světech, které se liší dost na to, aby to vznik zmíněných her více než opodstatnilo ve spojení s jejich odlišnostmi.
@Drolin (09.03.2013 14:17): Srovnání s čistým odpadem jako je JE myslím zas tak nutné není. A RPG to je bezpochyby - koneckonců, vývoj postavy (ač dost limitovaný a dá se říci primitivní) je dle mě ta nejzábavnější část hry (Pazaak byl taky fajn, heh). Kritizoval bych možná "Fallout" syndrom (rychlý přechod do stavu, kdy postava kosí nepřátele jako kombajn bez sebemenších problémů), ale vzhledem k relativní krátkosti hry a nenastavovanému příběhu to nebyl až takový problém.
@Jab (10.03.2013 10:16): Mám to stejně jako ty, jen s tím rozdílem, že jsem si koupil první Dragon Age, jen abych ho hrál asi tři dny a pak ho odložil a nikdy na něj už nesáhl... (sáhl jsem na něj až když jsem ho prodával kamarádovi)
Poslední mou Bioware hrou byl Jade Empire. Pěkná věc (univerzum rovněž výborné), ale je pravda, že v ní už Bioware vykrádal sám sebe. Proto jsem ji nikdy nehrál podruhé a rovněž se bojím případného zklamání, které bych mohl prožívat u Mass Effectu a Dragon Age (nehledě na další prvky hry, které mi přijdou šílené - viz filmový patos ME a cákance krve v přespříliš bitkařském DA).
@Jab (09.03.2013 15:44): Uznávám, že nedostatek invence má také své zásluhy. NWN 1 jsem předtím dohrál (příšerný zážitek), stejně tak jsem hrál část DA a je to opravdu dost podobné. Dokonce i ten slavný quest se soudem tu už jednou byl (asi 3. kapitola NWN 1). Na druhou stranu já zkrátka příliš nemusím ani ten "Bioware rukopis" (který se právě od dob NWN příliš nezměnil), hry jsou tvořeny stále podle jedné šablony (když to v jednoduchosti shrnu... celá hra je o hledání map k starforge, mocných itemů či spojenců, v závěru vždy nějaká zrada, "překvapivé" zjištění a závěr, nějaká dynamika co se vyprávění příběhu týká mi po většinu času chybí, nehledě na to že se to opakuje), když tak nad tím přemýšlím, už BG 2 ToB měl podobné schéma. Navíc je u těchto her znát jistá snaha o co možná největší přístupnost masám a přijdou mi zkrátka až příliš casual. Viz. možnost automatického level upu, přehršel itemů (především těch léčivých), jednoduché, vatové a netaktické souboje (věru jsem se ni trochu nezapotil) aj. Navíc příliš nemusím pohádkovou černobílost SW universa (zde věřím, že dvojku bych si užil více).

NwN sice byla ještě horší hrou, avšak přesto mi ten rozdíl nepřišel až takový, aby jedna byla vyzdvihována téměř do nebes oproti té druhé, pročež to popravdě nechápu a označuji tak Kotor za přeceňovaný. Přestože určité kvality má (a je mi jasné že ten, který předtím nehrál ostatní "novější" BW hry, si Kotor užije mnohem více).
@Jab (09.03.2013 15:44): za poslední rok jsem nějaké ty RPG jako BG, Icwd apod. dohrál a KOTOR byl jediný, který jsem měl po dokončení chuť rozehrát znovu a nebýt druhého dílu, jistě bych to udělal, narozdíl od druhého dílu mě bavil příběh, hratelnost a příběhy postav krom Cartha mě taky zajímaly
co se týká toho dabingu mimozemšťanů, o tom bych se raději moc nezmiňoval... když mi začali po milionté pindat do uší ti s dvěma mozkovými laloky, musel jsem sluchátka sundat, u ostatních to bylo obdobný, i když né až tak moc akutní
Zajímalo by mě, do jaké míry se na vašem herním zážitky podepsalo pozdnější hraní. Tedy otrávení pozitivními komentáři a vyspoilování příběhu. Páč ten, byť se nepohybuje mimo SW pohádková klišé, rozhodně kvality má. :-) Svět samotný je zpracován hezky a já uvítal možnost zahrát si za jeden z nejzajímavějších charakterů univerza.
Co se týče soubojů... Terno to rozhodně není. Isair kdysi psal, že to bylo jednoduché... Možná (určitě) to bude tím, že jsem hrál vždy za kecací postavu (scoundrel/consular), ale u některých bitek jsem se dost zapotil (závěrečný souboj, Bendak Starkiller, Calo Nord a Wookiové, velitelé Mandalorianů na Kashyyyku atp.).
A celkově... Jde prostě o moc dobře zpracovanou hru. Dabing, planety, občas zajímavé NPC dialogy (Ordo, HK-47, Juhani...), příběh hlavního hrdiny (resp. hlavní charakter celkově), dabing ufounů (byť se opakuje) a jejich kultury.

Jako vždy ne každému to sedne. Dost možná pokud jste vydrželi hrát předtím NWN až do konce, tak vás mohou příběhové podobnosti otravovat (já u nwn vydržel jen chvilku, ta hra je příšernost). A série dalších důvodů by se také našla. Ale přeceňovanost? To těžko. V tomhle případě si autoři dali záležet, byť jim to (jak uveden výše i níže) nemusí každý sežrat.
Tak toto tedy s RPG moc společného nemá. Jedna z nejvíce přeceňovány her minulého desetiletí (i snad JE se hraje lépe).
Myslím že ne. Takových nekonečných hráčů je tam btw více. Minimálně tři tuším.
Já to ještě nezkoušel, ale když selže plížení, budu to drtit Force Lightningem a Death Fieldem. :-)

P.S.: Tak jsem porazil Gelrooda už minimálně 11x za sebou (Save/Load to jistí), má ten chlap vůbec nějakou hranici, kdy řekně něco jako, že už to vzdává?
Tak jsem znovu nainstaloval. Mám v plánu se celou hrou proplížit jako Scoundrel / Consular. :-)
@rikuhahl (28.02.2012 17:05): První věc - ve Windows 7 musíš hru nainstalovat s právy administrátora, které by měl mít přiřazen už setup.exe.

Pokud jsi ještě nezkoušel, projdi toto: http://www.lucasforums.com/showthread.php?t=194296. Pozor, některé věci se tu vztahují výhradně k druhému dílu.

Osobně se mi hru (vč. widescreen modu) podařilo rozjet po dodržení popsaných postupů, aktualizaci ovladačů a nějakém tom zaříkávání... Jediný problém, který se mi nepodařilo vyřešit - videa nejdou vidět a je nutno hru shodit do lišty a zase vytáhnout (alt+tab, alt+tab...).

Ty securom balíčky asi taky nevyužiješ; já to instaloval z image CD (z vlastní originálky), takže jsem sáhl po odpovídajícím no-cd patchi pro poslední verzi hry.
Zkusím ještě jednou. Hru mám řádně nainstalovanou, po dvojkliku na ikonu se objeví v okně menu, po zmáčknutí game nahrávací okno s vesmírnou lodí, po cca 10 sekundách mizí a dál se nic neděje. Mám win7 x32, staženy nejnovější ovladače k ATI. Nějaký nápad prosím :)?
Zkus přehodit rozlišení v setupu. Příp. pokud máš ati kartu, tak můžeš i zkusit starší ovladače. Ale upřímně tuhle možnost bych asi nedoporučoval. Proč si kvůli jedné hře vorat počítač...
Hru mám nainstalovanou, po spuštění se objeví okýnko s vesmírnou lodí za několik vteřin zmizí a pak už nic, jak mám hru spustit?
Nevíte někdo, jak vložit do steam verze hry češtinu? Vím, že na to byl konkrétní návod, ve kterém se přepisoval jeden soubor, jen už si nepamatuju jaký a návod zatím zmizel kamsi. Neví někdo trochu?
Co je špatnýho na UniWS (kromě toho že musíš použít cracklej exe)?
Tak treba brať v úvahu aj iné veci, napr. Bloodlines bolo zabugovanejšie a bojový systém (hoci v inom smere) nebol tiež práve dobrý.

A ku KOTORu. On celkom pekne rozvinul a ukázal nahromadený lore univerza, ktorý nemal dostatočný priestor v iných sw hrách (možno okrem sw galaxies) a filmoch, čo sa tiež cení (aspoň u mňa).
To beru, ale nad tím, že je KOTOR výš než třeba Vampire Bloodlines, stále nechápavě kroutím hlavou:-)
Áno, mnoho questov bolo pomerne klišé, ale určite neboli odfláknuté, práveže mi to prišlo ako veľmi dobre odvedené klišé, ktoré človeka nenudilo, takmer by som povedal, že tradičné questy mali dokonca svoje čaro, čo bolo možno dané aj tým, že sa jedná v podstate o prvé RPG, čiže si to tak pýtalo previesť tieto záležitosti do Star Wars univerza tak, aby fungovali. Hoci nie vždy prekvapili niečím originálnym, boli spracované na úrovni.
Tulareanus: Příběh se mi krom zvratu zdá naprosto standardní imho. Prostě klasicky pobíháš po světě (vesmíru) a čekáš, kdy se ti odemkne závěrečná lokace.
Jinak ze zajímavých questů bych dokázal vyjmenovat jen vyšetřování vraždy na Dantooine a kolto quest na Manaanu, jinak je to klasické „moje dítě potřebuje lék, jinak zemře“ atd.
A s tou černobílostí mi hra připadala právě trochu schizofrenní, tváří se to víceméně jako pohádka ( černobílost řešení „malých questů“) a pak tam najednou hodí něco jako soud s bývalým známým, který působí jak z jiné hry(nebo ty některé dialogy se společníky).
Samotní společníci jsou napsaní dobře, to uznávám.
Vynechal v komentári množstvo obsahu, veď to nie je len o bojoch. Ale i príbehu, hlavnom i malých príbehoch galaxie, všedných i nevšedných, hoci sú mnohé riešenia čiernobiele, ďalšie dialógy a možnosti zas napádajú predpokladanú čiernobielosť univerza (rozhovory so spoločníkmi). Určite mi nepríde hra odfláknutá, už len pre dialógový a questový obsah, ktorý hru dokázal robiť zábavnou i napriek nevychytaným bojom a fádnemu leveldizajnu a na také čosi musí byť ten obsah na veľmi slušnej úrovni, aby na také zložky vedel človek počas hrania zabudnúť.
Eru: Ten predpoklad by bol správny, keby nešlo oficiálne o diskusiu o prvom dieli.
Áno, zmieni. S tým, že je mŕtvy a svoju úlohu už odohral. Tieto špekulácie každopádne jasne implikujú, že Revan žije. Ergo spoiler.
Flowerpot: Ok, do spoileru: Jméno Revan se zmíní hodně na začátku prvního dílu, takže samotné jméno není moc spoilerem.

7c: Pokud se bavíme o EO (C-Kánon), force lighting mohou získat i lightside postavy. A Sith nemusí jen páchat zlo, viz třeba i pár rozhovorů v obou KotORech na Korribanu.

A to s tím paladinem ve WOW radši nechám být, univerzum Warcraftu skoro neznám.
"Dokonca aj technicky je to cca na podobnej urovni :)"

Jj. Slyšel jsem. Nejvíc vychvalovaná přednost TOR jsou zdá se nadabované dialogy.

Při představě dalšího "prokecávacího kolečka" se skupinou "oveček" mi běhá mráz po zádech.

"Ale jinak mě to docela překvapilo, ne jako WoW, kde paladin může být i na straně zla :)"
Ve WoW není "strana zla". I když paladin ve WoW je asi stejně realistický, jako ve zbytku CRPG (Zabte je všechny, vyberte kapsy, prodejte boty na nejbližším tržišti a vyrazit na další "dobrodružství").

V TOR je údajně možné být Sith, který koná dobro (že by hraní za světlou stranu v rouše vlčím?) - což zní docela zajímavě. Skoro jako ten Jedi Master v Kotor II, který kosil nepřátele po desítkách s Force Lightning...
Flowerpot: Ničím nepodložené spekulace snad nejsou spoilery, ne?
To bude asi zápletka, milion lidí má utkvělou představu že jsou Revani a okolí je s tím smířený protože jen hrstka Revana potkala. Finální rozsouzení se blíží...
Nějak si neumím představit, že by po světě pobíhalo naráz milion Revanů. Aneb příběh v MMO :).
MTM: a to je škoda...snad to alespoň někdo ripne do příběhového videa...
Mno The Old Republic je v podstate Kotor 3 - aspon sa tak hra, aj tvari (teda tym myslim tie pribehove casti, ktore su skratka ako cisty single Kotor. Dokonca aj technicky je to cca na podobnej urovni :).
FG: Když to říkáš TY, ó božský nejskvělejší, tak to přece musí být svatá pravda, protože TY to přece musíš vědět ze všech úplně nejlíp!