@mazar1234 (06.05.2013 11:47): a tak v tom případě hej :-) i když upřímně vzhledem k rozlehlostí W7 se už k nim nikdy nedostanu, takže mi teď zůstává jen sehnat ten BC někde za rozumný peníz.
Diskuze
@Wolf (06.05.2013 08:45): V podstate chyba, ale je to nieco trosku ine, nie je to DM klon (engine, UI....) takze z isteho uhlu pohladu je to tak spravne :-) .
A nechybí v té trojici náhodou ultima underworld? :-0 ale faktem je, že BC jsem nikdy nehrál, tak třeba jen tak placam...
@StriderCZ (05.05.2013 20:47): Pochválen buď Dungeon Master, nebo jak to je, amen. Jo až na věky věků.
Dungeon Master je Bůh, Wizardry VII je syn, a Black Crypt je Duch svatý z nejsvětější trojice RPG (dungeonů). Každý je trochu jiný, ale každý je dokonalý.
@Wolf (05.05.2013 18:25): Pokial viem tak sa to da stale oficialne kupit, takze nic ti nebrani byt extremne legalny :-).
No v kazdom pripade do DM2 chod, ale neber to ako nahradu za BC ale iba ako doplnok :-).
No v kazdom pripade do DM2 chod, ale neber to ako nahradu za BC ale iba ako doplnok :-).
@Richmond (05.05.2013 17:52): no ano, to je take reseni, byt se nekde diskutovalo o tom ze i ta amigacka rom pouzita v emulatoru by mela byt vytahnuta z nejake te amigy, ale co uz, to uz jdu az moc do detailu :)
@Wolf (05.05.2013 17:48): Ja taky mám doma krabici s Crystal Dragon, což je amiga only dungeon a netrápí mě, že to budu hrát přess Hoborgův balíček :)
@StriderCZ (05.05.2013 14:48): na ja, o tom jsem hodne slysel a i cetl, ze pry je to nej, proto bych ho i dal, jenze pokud ho chci hrat a pripdne o nem i neco napsat, tak bych si jej mel obstarat jako origo, jenze to je taka investice prave bez amigy na dve veci a proto ani ta hoborgova cesta neni tak uplne pro mne... ale co, prave sleduji jednoho dungeon mastra 2 za slusnou cenu, tak se snad zadari a myslim si ze to je plnohodnotna nahrada :)
Black Crypt je nejlepší dungeon crawler ze všech...
Dohrál jsem ho jak na AMIZE, tak na PC .AMIGA 600, koupená od kámoše (bez disketové mechaniky,, zapůjčený 40 MB hardisk, co ti budu povídat. Spousta NOSTALGICKÝCH vzpomínek....
Jinak není žádný problém si BC zahrát, koukni na Hoborgovy stránky, hru zprovozníš do pěti minut...
Dohrál jsem ho jak na AMIZE, tak na PC .AMIGA 600, koupená od kámoše (bez disketové mechaniky,, zapůjčený 40 MB hardisk, co ti budu povídat. Spousta NOSTALGICKÝCH vzpomínek....
Jinak není žádný problém si BC zahrát, koukni na Hoborgovy stránky, hru zprovozníš do pěti minut...
@mazar1234 (04.05.2013 21:52): ..jako prvni pulka(?) byla uplne super, clovek se nenudil, ale ted uz je to ciste jen takova "vybijena" zadne puzzly ci zakysy tu nejsou.. ale tak uvidime dale :)
Jo jo Black Crypt bych si dal, ale Amigu nemam :(
Jo jo Black Crypt bych si dal, ale Amigu nemam :(
@Wolf (04.05.2013 21:44): On ta ten stereotyp prejde az si zaplaves :-).
Ale tak je to klasicky dungeon, ci extrovneho tu nehladaj.
Skor rozsekaj Black Crypt alebo Crystal Dragon, to je uplne iny level.
Ale tak je to klasicky dungeon, ci extrovneho tu nehladaj.
Skor rozsekaj Black Crypt alebo Crystal Dragon, to je uplne iny level.
Další patro padlo, cesta je to nebezpečná ale začíná býti docela jednotvárná....
Cesta nekončí, ale pokračuje dále, momentálně se vlčí smečka nachází v tom, co zůstalo z cechu mágu Myth Drannoru.
@RNDr. Gunár Pavel (20.04.2013 17:50): Známe. Osobně mě to nikdy nechytlo, ale všeho dočasu.
@RNDr. Gunár Pavel (20.04.2013 17:50): hej,hej, ani jedno nevypada zle! Diky za tip!
Hrajte taky trochu A&DD Heroes of the Lance, Dragons of Flame a Shadow Sorcerer. To z vás onu trilogii skutečně nikdo nezná? :)
Tak nějak jsem se dostal k EoBovi teprve teď, inu prošel jsem trosky Myth Drannoru , pobil mnoho pekelných ohavností a dostal se k bráně cechu mágů, co tam na mne čeká? Stopy vedoucí k Leechovi? .. anebo smrt? ..
Pokracuji dale, prosel jsem lesem a jsem u bran Myth Drannoru.. za me zatim velice dobre
@Wolf (06.02.2013 11:18): Ravenlofty nemam original, len ako sucast D&D kolekcii :( Ale nevzdavam sa! :)
Me barevna paleta Ravenloftu neprijde az takova zla, jak bylo psano nize, je to dano umistenim pribehu ze? :)
ad Stone Prophet, nikdy nehral, zahrat chci, ale videli jste ty ceny na eBay? :-( Ale nekdo by jste mi mohli prodat verzi svou? Prece mi to nemuzete udelat, abych byl ochuzen o takovyto paransky zazitek? :-D
ad Stone Prophet, nikdy nehral, zahrat chci, ale videli jste ty ceny na eBay? :-( Ale nekdo by jste mi mohli prodat verzi svou? Prece mi to nemuzete udelat, abych byl ochuzen o takovyto paransky zazitek? :-D
Stone Prophet patri k mym nejoblibenejsim, urcite doporucuju.
@mazar1234 (06.02.2013 09:12): Já si ho (až bude někdy čas, že :-) ) chci zahrát znovu, hodně mě nabudila egyptská část Waxworks.
Pro jistotu budu samozřejmě hrát s patchem. Že bych kvůli importu postav dal znovu i původní Ravenloft?
Pro jistotu budu samozřejmě hrát s patchem. Že bych kvůli importu postav dal znovu i původní Ravenloft?
@Phoenix (06.02.2013 09:05): Fuuha, moc tazka otazka .... asi nie . Dohral som ho 2 krat a je dost mozne ze s patchom, ale 100% isty si uz nie som, bolo to holt uz nejakych par rokov dozadu. Ovsem v obidvoch pripadoch som to dohral cele takze na bugu som nevytuhol.
@mazar1234 (06.02.2013 08:49): U Ravenloftu jde spíše o grafický styl a zvolené barvy (vyblitá zelená, vyblitá hnědá), nicméně se holt hodí do příběhu o blátivém hororovém venkovském panství.
Stone Prophet má krásnou grafiku (třebaže hnědé není také málo, ale je výrazně hezčí než hnědá v Ravenloftu), unikátní setting a ta hudba ... Normálně si na hudbu v RPG příliš nepotrpím, ale jak začne v jeden moment příběhu jisté NPC zpívat, na tu melodii nezapomínám ani po letech.
BTW Nestalo se Ti, že bys dohrál celý Stone Prophet a na poušti chyběl Scroll of Return? Mně se to stalo při druhém hraní a až pak jsem zjistil, že na Stone Prophet existuje patch, ale netuším, jestli to bylo tím.
Stone Prophet má krásnou grafiku (třebaže hnědé není také málo, ale je výrazně hezčí než hnědá v Ravenloftu), unikátní setting a ta hudba ... Normálně si na hudbu v RPG příliš nepotrpím, ale jak začne v jeden moment příběhu jisté NPC zpívat, na tu melodii nezapomínám ani po letech.
BTW Nestalo se Ti, že bys dohrál celý Stone Prophet a na poušti chyběl Scroll of Return? Mně se to stalo při druhém hraní a až pak jsem zjistil, že na Stone Prophet existuje patch, ale netuším, jestli to bylo tím.
@90210 (05.02.2013 23:24): A to sa da hrat vo vyssom rozliseni 320x400. Stone Prophet je uz potom uplne inde, ten je pekny.
@Wolf (05.02.2013 06:29): Ravenloft 1 ma pravda taky docela odpuzujici grafiku v prdelnim odstinu, laka me spis kvuli atmosfere.
@MickTheMage (05.02.2013 11:34): no nevim jak daleko jsem se tehdy vlastne dostal, ale skoncil jsem nekde na velkem hrbitove, kde jsem mel prolezat hrobky a najit neco. V te dobe jsem mel k dispozici i nejake zamerovaci kouzlo, ktere mi delalo kolem nepratel obdelnicky abych je mohl lepe zamerovat (tj. neco takoveho jak je na HUDu v letadlech) :-) to uz na mne byla prilis divoka rez a od te doby jsem na to nesahnul.
Ale FMV to melo opravdu kvalitni, Westwoodi na to byli vazne machri!
Ale FMV to melo opravdu kvalitni, Westwoodi na to byli vazne machri!
Ad LoL2 - holt, mal Westwood v tej dobe hodne rad FMV :), ale hra to rozhodne nebola zla! (A to som ju hral a dorhal v nemcine :) )
@Phoenix (05.02.2013 10:49): ano, ty obrazky ze Score mam porad v zive pameti a dodnes se citim "okraden" tim, jak nakonec LoL2 dopadlo. Bohudik, po zkusenostech s dilem druhym jsem ke trojce nikdy nepricuchnul.
@Wolf (05.02.2013 09:42): LoL 2 nebylo opravdu graficky nic moc, nejradši bych je zastřelil za to, že to neudělali tak, jako to vypadalo na prvních screenech (kdysi ve Score - pavouk, rytíř). Ovšem trojka, to bylo opravdu "pošušňáníčko" a to nejen graficky.
@Phoenix (05.02.2013 09:04): ja jsem s grafikou spokojeny, me osobne vyhovuje, to byla reakce na 90210 a jeho povzdech nad grafikou prvnich 3D enginu. Ja osobne take hraji na 19" LCD prijde mi to jako nejvhodnejsi na ty nase retro veci.
Jedina hra, ktera mne vylozena zklamala zpracovanim byl sveho casu Lands of lore 2, to bylo vazne ubohe 3D :-(
Jedina hra, ktera mne vylozena zklamala zpracovanim byl sveho casu Lands of lore 2, to bylo vazne ubohe 3D :-(
@Wolf (05.02.2013 06:29): V DOSBoxu není problém nastavit pomocí configu a parametru scaler něco na způsob filtrování, i když ne každému to sedí.
V Ravenloftu jsem žral grafiku v inventáři, něco tak nádherného se hned tak nevidí. A Menzoberranzan jsem hrál tak před rokem na 19'' LCD bez jakýchkoli problémů.
V Ravenloftu jsem žral grafiku v inventáři, něco tak nádherného se hned tak nevidí. A Menzoberranzan jsem hrál tak před rokem na 19'' LCD bez jakýchkoli problémů.
@90210 (04.02.2013 21:59): co se tyka te grafiky a prvnich 3D enginu, taky jsem mel puvodne odpor k tomu, ze bych znova rozjel Ravenlofta 1 a to prave z duvodu grafiky, ale zkusil jsem to rozjet a neni to vubec zadny problem, kdyz nemas 22" monitor nebo nejakou takovou zrudnost tak je to uplne v pohode, nejlepe vsak hrat na starem monitoru, ktery ten obraz pekne rozmazne a hned mas bilinear filtrovani zdarma :-) co se tyka grafiky UU, me prijde vyborna (soude dle gameplay videii z youtubu)
@Richmond (04.02.2013 21:47): jee, to bych taky chtel, dohrat UU a UU2, ale nejsem schopny ji zatim nekde za rozumnou cenu sehnat, ty castky co za ni chteji jsou mnohdy silene a kdyz ne primo za hru tak daji nesmyslne postovne :(
@mazar1234 (04.02.2013 21:37): "EOB 3 urcite najslabsi diel serie, ale stale pomerne v pohode hratelny crawler a ziadna vyslovena sracka to nie je."
Naprosty souhlas pane, on se nesnazi byt lepsi jak dvojka, on proste jen rika, co bylo dale :)
Naprosty souhlas pane, on se nesnazi byt lepsi jak dvojka, on proste jen rika, co bylo dale :)
@90210 (04.02.2013 21:20): Ale ty si osklivak, me to spise prijde jako by k tomuto dilu byla averze z duvodu rozchodu westwood / ssi. Samozrejme, vykradene komplet intro mne take nepotesilo, zapletka take stejna jak u dvojky (viz me "preview" odkaz ), ale i tak. Grafika mi neprijde ze by byla ohavna ci horsi dvojky, to je spise dano tim, ze se dost velka cast odehrava venku a tak se to nelibi tak moc, jako utulne kobky.
Nechci to zatim hodnotit, kdyz jsem teprve na zacatku, ale zatim mne to vazne vzalo a tesim se na cestu temnym lesem, schvalne, potkam tam i prezraneho Jenicka a doutnajici zbytky jezibaby?
Nechci to zatim hodnotit, kdyz jsem teprve na zacatku, ale zatim mne to vazne vzalo a tesim se na cestu temnym lesem, schvalne, potkam tam i prezraneho Jenicka a doutnajici zbytky jezibaby?
@MickTheMage (04.02.2013 22:17): Aky emotikon je priradeny cinnosti - prevrati ocami - :-)
@mazar1234 (04.02.2013 21:52): je Daggerfall ;)
@mazar1234 (04.02.2013 21:52): Jinak jsem tu uz cetl, ze UU je chudej bratricek System Shocku (nic proti System shocku!) :)
@mazar1234 (04.02.2013 21:52): ... je sedmá Ultima! UU je "pouze" takový kvalitní sidekick :).
@mazar1234 (04.02.2013 21:52): S tou grafikou to neni uplne presny, ja mam rad starou grafiku, vubec nemam problem s grafikou treba Dungeon Mastera, ale UU ma 3D engine a to je pruser.
@mazar1234 (04.02.2013 21:52): Noooo jako bejt mag, tak pri bojich bych mel mozna problem menit ty runy na kouzleni :) Jinak zbytek prace s inventarem, pohybem v Abyss jsem nemel zadnej.
@90210 (04.02.2013 21:40): UU ma hrozne ovladanie? to nejako nekoresponduje s mojim vedomim.
Grafiku riesit nemozes.... to proste bud chces hrat retro alebe nie, akonahle zacnes riesit grafiku si v prdeli.
@Richmond (04.02.2013 21:47): Hmm, no ten som si chcel precitat, lebo UU je u mna cista 100% a zaroven aj najlepsie Dosove RPG co kedy vzniklo.
Grafiku riesit nemozes.... to proste bud chces hrat retro alebe nie, akonahle zacnes riesit grafiku si v prdeli.
@Richmond (04.02.2013 21:47): Hmm, no ten som si chcel precitat, lebo UU je u mna cista 100% a zaroven aj najlepsie Dosove RPG co kedy vzniklo.
@Richmond (04.02.2013 21:47): Dej do toho srdicko, no.:0) A nepouzivej klise typu "Takovej Torment nesaha UU ani po kotniky".:0) Napis proc by si hraci novejsich RPG typu BG meli zahrat UU, v cem je tak super.
@90210 (04.02.2013 21:40): Ja uz pul roku hubou pisu komentar k UU, kterou jsem pred tim pul rokem dohral :) Sakra furt nevim, jak nejak hezky a zajimave sdelit, ze UU dorazila do meho TOP5 her :)
@mazar1234 (04.02.2013 21:37): UU jsem kdysi hral a brzy me odradilo hrozny ovladani a jeden z prvnich 3D enginu uz dnes taky vypada, no, rekneme ze strasne. Ale navrat uplne nevylucuju. Dark Sun me laka o poznani vic a taky jsem ho chvili hral, ale asi to pred hranim chtelo omrknout manual, jsem uz moc zvyklej na modernejsi user friendly RPG. Ostatne i ten Ravelnoft jsem kdysi zkousel.:0)
Jako EOB 3 se da hrat, ale uz fakt, ze v intru jsou pouzity zabery z intra dvojky na me pusobil dost neduveryhodne, jakoby SSI chteli vyuzit uspechu serie, tak udelali nastavovanou kasi, kde pouzili grafiku predeslych dilu, kterou smichali s vlastni ohavnou novou grafikou a vysledek je dost rozpacitej.
Jako EOB 3 se da hrat, ale uz fakt, ze v intru jsou pouzity zabery z intra dvojky na me pusobil dost neduveryhodne, jakoby SSI chteli vyuzit uspechu serie, tak udelali nastavovanou kasi, kde pouzili grafiku predeslych dilu, kterou smichali s vlastni ohavnou novou grafikou a vysledek je dost rozpacitej.
@90210 (04.02.2013 21:20): Dobra volba, ale neprehlupis ani Dark Sunom a tym najlepsim co existuje vobec - Ultimou underworld (ale moze byt pre niekoho nevyhoda ze je za single postavu).
EOB 3 urcite najslabsi diel serie, ale stale pomerne v pohode hratelny crawler a ziadna vyslovena sracka to nie je.
EOB 3 urcite najslabsi diel serie, ale stale pomerne v pohode hratelny crawler a ziadna vyslovena sracka to nie je.
Pred par lety jsem to chvili hral, po nejaky chvili se vymotal z lesa a nabral novyho clena party, ale moc me to nebavilo a odesel jsem od toho. Oproti predchudcum od Westwoodu bidna grafika a urcite nejhorsi dil serie.
Pokud bych ted jeste uvazoval o rozehrani nejakyho starsiho DOSovyho RPG, tak jedine Ravenloft a Stone Prophet.
Pokud bych ted jeste uvazoval o rozehrani nejakyho starsiho DOSovyho RPG, tak jedine Ravenloft a Stone Prophet.
Ten spravny cas prave nastal, jdu na to :) odkaz