Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Bodkin (16.05.2013 11:49): Vzhledem k předchozí diskusi jsem to bral tak, že polemizuješ s tím, proč by nemohl mít meč. V porovnání s mečem je sekera pro trpaslíka mnohem přijatelnější zbraň. Nicméně taky bych logicky viděl u nich spíš ty krumpáče a kladiva. Holt to asi někdo kdysi vymyslel jinak a tak nějak se to ujalo, ačkoliv logické se to úplně nezdá.
@Phoenix (16.05.2013 11:47): Hej zubaty +4 Longsword je z jednicky. Bohuzial palicku neidentifikujes, iba interne - vidis co robi tak vies co robi, ale nenapise sa to tam pri zobrati.
Volakedy som nevedel vyznam kuzla Imp. identify a palicky sa mi napr. identifikovali az importom do EOB3.

@Crash (16.05.2013 10:52): Eh, teď jsem si uvědomil, že jsem to bral čistě z Tolkienova mytologického pohledu, jada, jada, jada. Každopádně dřevo na výdřevu nepotřebovali, anžto to jsou trpajzlíci. Uhlí je lepší než dřevo, které je tudíž ztráta času... No, krumpáče a kladiva ok, to jsou trpajzlíci, ale proč sakra mají prim ty sekery?

Dwarf Fortress samozřejmě tvrdí něco jiného, že ano.
@mazar1234 (16.05.2013 10:25):

1) Je pravda, že není třeba rolovat šest atributů, ale jen tři (u kouzelníků může být i nižší DEX, nedostanou-li se do přímého boje, nicméně občas je parta ohrožená z více stran). I tak je ale pravděpodobnost naházení 3x18 poměrně nízká.

2) Aha, máš pravdu, měl jsem za to, že to funguje podobně jako u životů. Nicméně čistý Fighter by měl nižší THAC0 kvůli vyššímu levelu.

3) Mě zarazilo hlavně to, že při příchodu i s Calandrou tam její sestra už není bez ohledu na to, že původní rozhovor ani nemusel proběhnout, ale myslel jsem si, že tam asi nic "navíc" nebude.

5) Jak se to vezme. S Fighterem na nižších úrovních je sakra rozdíl hodit při hodu na životy jedničku nebo desítku, hlavně když nemá vysoký CON bonus. Při "stolním hraní" může při takovém "něštěstí" DM přizpůsobit obtížnost nižším životům Fightera. Osobně mám raději systémy, ve kterých jsou základní vlastnosti postav odvozené od ostatních (STR, DEX, ...) a kde se i ty ostatní vlastnosti volí pomocí nějakého "poolu" a nehraje tak roli náhoda (viz Fallout, který používá velmi mírně upravené GURPS pravidla). V Lands of Lore to nakonec nehrálo nějakou výraznou roli, v EOB 2 je to otázka asi dvou úrovní postav a pak už dostávají také konstantní počet životů při přechodu na vyšší level (daleko větší roli to hraje v jedničce). Teď mě napadá, že i v Dungeon Masterovi při přechodu na vyšší level dostává postava bonusy náhodně (dokonce se mi jednou stalo, že nedostala řádný), ale loadoval jsem kvůli tomu jen jednou při hraní CSB.

6) Jasně, EOB 2 není zase takové maso, aby bylo třeba postavy trénovat do aleluja. Na ten levelcap jsem zapomněl, při běžném hraní jej člověk nedosáhne, nicméně nagrindovat se to dá, jednou jsem to zkoušel kvůli maximálnímu počtu kouzel.

7) Zdlouhavé to je, ale když se Improved Identify kombinuje s Detect Magic, tak to není tak hrozné. Teď mě napadá, není možné identifikovat hůlky tak, že se prostě jednou použijí? Pak by bylo nutné identifikovat pouze vybavení (zbraně, brnění, doplňky).

8) A hodí se hlavně v momentě, kdy je člověk v dlouhé jedničkové chodbě plné nepřátel :-)

9) jj, u brnění to jde jednoduše odvodit přes AC, jen u zbraní to není jasné (maximálně odkoukat přes minimální a maximální způsobené damage a znalosti rozsahu damage běžné zbraně stejného druhu). Detect Magic jen ukáže, které předměty jsou magické a má tedy smysl je identifikovat Imp. Identify. A nakonec mě napadlo, že si kvalitu předmětů stejně pamatuješ, takže je to jedno :-)

10) To bude asi tím, že používám nejčastěji na všechny povolání lidi, jsou takoví ... univerzální (vím, některé rasy mají občas někde bonusy a postihy). Nebyl náhodou v EOB 2 někde ke konci krom "Talonu" ještě nějaký "zubatý" magický Long Sword? Nebo se mi to plete s jedničkou a jde do dvojky dostat jen importem?
@Bodkin (16.05.2013 10:34): Zajímavá otázka nicméně důvodů by se našlo několik. V dolech moc stromů neposekali, ale dřevo/ resp. uhlí do těch jejich výhní a kováren rozhodně potřebovali, takže sekera je logicky jeden z nástrojů, které patří do běžné trpalické výbavy. Stejně tak trpaslící nepoužívali k boji jen sekery ale i kladiva, což už je jim rozhodně blíž. Dalo by se i spekulovat o tom, že meč byl vždy odznakem spíše šlechty, kdežto "poddaní" vždy bojovali s nějakými nástroji upravenými k boji a trpaslíky si přece jen více představujeme jako řemeslníky než šlechtice. Takže třeba tak, rozhodně to není "no sence"...
@Phoenix (15.05.2013 23:58): Peky vycet.

1 - pri EOB az tak moc nie, v podstate by mi uplne stacilo rolovat iba 3 vlastnosti a molo by to ten isty vysledny efekt co uz nie je az taky hrozny problem. STR+DEX+CON aj keby som mal u Fighterov ostatne WIS, INT atd na 3 tak by to bolo uplne to iste. Naopak kedze tu nie je nosnost a pod, aj u Mage a Cleric by mi stacilo iba DEX+CON+WIS/INT alebo DEX ani nie nutne. Ber to tak ze je to ako keby sisi si roloval iba 3 vysoke vlastnosti a nie celych 6 a to sa da.

2. Pockaj podla ADD ma FT horsie Thaco a F? Si si tym uplne isty, nechce sa mi prehladavat krabicu v komore s pravidlami ale mne sa zda ze u multiclassov sa proste berie to lepsie Thaco z obidvoch povolani. Ale mozem sa mylit. To len placam z hlavy.

3. Nie ziadny quest neexistuje, to je tam len tak cisto informacny event.

5. No tak TOMUTO hovorim cheat :-), toto som pouzival v povodnom Baldurs Gate, kde nebola moznost volby obtiaznosti.

6. Ale tak EXP ma tu moc netrapia, predsa len tu to nie je az take zasadne aby si mal mega level, navyse je tu max lvl 13.

7. Daju sa pouzivat kuzelne palicky co je uplne postacujuce, ale finta s knihou v ruke ma nikdy nenapadla.
No ono je to "nasnade" - predsa len identifikovat predmety po jednom je zdlhavy strasny vopruz, aj dva su niekedy malo :-)

8. Hej no, ja mam proste radsej Fireballl, je to nestarnuca klasika :-). Ale na niektorych nepriuatelov je Lightningbolt smrtiacejsi, napriklad pomerne casto dokaze hned zabit tu Korytnacku.

9. Ono v EOB sa efekt prejavuje aj bez identifikacie takze to nie je nutne ako v niektorych inych hrach. Detect magic podla mna neidentifikuje iba zobrazuje ktore predmety su magicke nie?
Navyse hlavny dovod je ten ze som uz v momente zobratia presne vedel aky ma predmet bonus :-) takze identifikacia bola cisto len kozmeticka :-).

10. Ale no tak Phoenix, uz si niekedy videl Trpazlika s mecom??? :-0. O tom ze by tam bol dalsi +4 LS mi nie jezname. Podla mna jediny co sa da v hre zobrat je az pri konci +4 Talon. EOB 1 je v tomto ovela stedrejsi. Tam je +4 aj +5 Longsword. To ze vidis v itemliste +4 +5 mec tak to je asi iba kvoli importu, co je sposob ako tieto zbrane do hry dostat. Rovnako +5 Dagger podla mna v EOB 2 nie je ziadny....
Inac ale s importovanou druzinou pouzivam samozrejme +4/+5 Long Sword aj u trpazlika (co uz narobim, nebudem mu davat +2 sekeru ze ano)
@mazar1234 (09.05.2013 20:36): Prošel jsem Tvé walkthrough, nenapadlo by mě, že to jde tak rychle.

1) Napráskat všem postavám vlastnosti 18 je svého druhu cheat, i když to hra umožňuje. Protože ve stolním AD&D se něco podobného podaří s velmi nízkou pravděpodobností, limitně se blížící nule. Tak můžeš s postavami častěji stát na místě a řezat nepřítele místo toho, abys musel obíhat nebo couvat (protože nepřátelé mají nižší pravděpodobnost zásahu díky vysoké DEX postav), tím se průchod hrou zrychlí.

2) Osobně hraju Paladin Cleric Mage Thief nebo Fighter Paladin Mage Thief (samozřejmě se dá namítnou, že Thief je až na výjimky celkem zbytečný, v celé hře jsou snad dvoje dveře, které se dají odemčít pouze pomocí lockpick a krom tuším San-Raala je za nimi kulové, takže své místo má určitě i parta typu Fighter Paladin Mage Mage, Paladin Cleric Mage Mage nebo Fighter Cleric Mage Mage). Fighter/Thief má vyšší THAC0 v porovnání s Paladinem a běžným Fighterem, což mi na něm vadí, stejně jako nižší počet životů oproti běžnému Fighterovi.

3) Na začátku Darkmoonu je k nalezení sestra Calandry. Je tam k něčemu? Protože když na místo, kde normálně je, přijde člověk až pak (s tím, že před tím dialog přeskočil), tak se nic nestane, žádné sesterské shledání (nenastartuje se ani původní dialog sestry při vstupu).

4) Okna na začátku Darkmoonu je možné rozbít, tedy ne že by to k něčemu bylo :-)

5) Minimálně u Giliuse měl asi ze začátku smysl save/load před dalším levelem, kvůli životům. Ale dá se bez toho obejít (navíc krom pár prvních úrovní postav pak stejně dostávají v EOB 2 konstantní počet životů, protože už jsou na vyšších levelech). Teď mě napadlo, že při přechodu na vyšší level dostávají postavy životy a manu náhodně i v Lands of Lore: The Throne of Chaos, zjistil jsem to snad při třetím playthrough.

6) Proč šest postav (každá tak dostává menší počet zkušeností, protože se tyto dělí dle počtu postav v partě)? Nakonec jsi vzal San-Raala místo Calandry, ale Tanglorovi jsem nikdy nepřišel na chuť (dvakrát Cleric v partě nemá dle mého opodstatnění, narozdíl od dvou kouzelníků). EOB II jde hrát podle mého se čtyřmi postavami i lépe než s šesti (jednodušší mikromanagement a více zkušeností).

7) V momentě, kdy je třeba na nějakou dobu vyhodit z inventáře kouzelnické knihy a holy symboly, jsem si vždycky myslel, že se to týká všech magických předmětů :-) Nicméně lze pronést i jednu kouzelnickou knihu, stačí ji nechat "v kurzoru", narozdíl od například Dungeon Master se takový předmět nepočítá tak, jako by jej měl někdo ještě/už v inventáři. Na stejném místě mě zaujal trik se zaktivněním kouzelnické knihy, přehozením druhému kouzelníkovi a sesláním kouzla bez ní, už si nepamatuju, jestli jsem něco podobného používal také.

8) Většinou jsem používal raději Lightning bolt místo Fireball, přišlo mi, že jsou proti nim nepřátelé méně odolní (až na výjimky typu ledových obrů), ale je to jen dojem a věc vkusu.

9) Přišlo mi, že hodně dlouho používáš magické předměty (zbraně/zbroj), aniž bys je identifikoval. Identifikovat všechno je samozřejmě zdlouhavé, ale v kombinaci s jedničkovým Detect magic se to dá.

10) Já jsem skoro vždycky používal místo seker meče, sekery mi nikdy nepřirostly k srdci. Ty máš navíc u Giliuse jednu magickou sekeru až do konce hry, jsem si téměř jistý, že jsi někde minul Long Sword +4 (sekery mají jinak dle AD&D stejn0 vlastnosti jako Long Swordy, takže je to při stejné výši bonusu fuk).

Každopádně díky, hned mám chuť si to zahrát znovu (další playthrough bude ale na Amize s automapingem).

Výpis předmětů ve hře
Ha, tak sa to podarilo, je to na youtube. Nutnost prezradit im telefonne cislo kvoli verifikacii na pridavanie dlhych videi som odrbal tym, ze som to poriesil cez firemny mobil.

1. odkaz
2. odkaz
3. odkaz
Ono su to v skutocnosti videa 3.
1. - 260MB, potom som bol odvolany na CS:GO a potom som pokracoval
2. - 1.5GB, kusok pred koncom Dosboxu nejako zadrbalo a zacal sekat a nestihat tak som to musel restartnut
3. - 160MB, zaverecny kusok

Neviem ako to najrozumnejsie uploadnut, skusim tu tubu ale nejako neverim ze mi to dovoli 1.5 GB tam dat sa jednu supu.
jak píše fénix, to video by bylo fajn! Taky jsem zvědav jak jsi to jel.
@mazar1234 (08.05.2013 00:24): Klobouk dolů, opravdu bych nečekal, že jde EOB II dohrát tak rychle. Předpokládám samozřejmě, že jsi procházel jen to úplně nejnutnější, ale i tak ...

To video by bylo rozhodně zajímavé (ne kvůli dokazování, není nám pět, kvůli stylu hraní). Nešlo by hodit třeba na youtube?
@mazar1234 (08.05.2013 00:24): chlape ty jsi vážně blázennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn, finální fight jsi dal napoprvé? Tak jako gratuluji ti tedy že jsi to v tom čase dokázal, já se s tím sral asi dva týdny :-D reálného času tak asi kolem 10-12ti hodin? Ale v mém případě to bylo první dohrání a kreslení map.
Tak oprava, s tymi 3 hodinami gameplay som strasne kecal, je to uplne nespravna informacia.

Prave som to dohral, cas 2:42:25

Vratane character generation a celeho outra. Par krat som urobil aj hlupu chybu a musel som loadovat a opakovat niekolko minut gameplay. Realne cisty cas je tak 2,5 hodiny. S importovanou partou asi este o nieco menej :-0.

Mam aj komplet video, cca 1.8GB keby niekto neveril a chcel by fyzicky dokaz.

90210: Máš pravdu, to patro bez možnosti spánku bylo hodně nepřijemný, statečně tam padla většina mých léčivých lektvarů.
Njn uz jsem to hral proste moc davno, chtel bych si to zase zahrat. Strasne me bavil zacatek do toho patra, kde neslo spat. Tam se porad neco delo...Pozdeji to byl fakt boj, obtiznost me pripadala fakt vysoka, jak hadanek, tak souboju.
Dohráno! Jak mě první polovina hry celkem štvala, tak ta druhá mě navzdory své obtížnosti dost bavila. Jinak nevím co máte s tím vajíčkem, v celé hře jsem žádné neviděl a nebylo ani potřeba. Ale jsou tam jiné věci, které jsem netušil, že se mi můžou hodit mimo boj, a přesto jsem je sebou tahal z paranoie svitek na oživení mrtvého, lektvar vitality a další....
90210: Hmm, tak to se mám na co těšit, u labyrintu medúz jsem právě teď, štítů mám zatím pět ze šesti, snad budu mít štěstí a ten poslední najdu ještě letos.

Edit: Tak jsem ho našel, hurá na medúzy.
4Psyx - Ta usta a hadanky jsou jeste docela v pohode, peklo zazijes az s hledanim zdrcadlovych stitu a meduzama. Chystam se, ze si to zahraju znova, je to jedna z her, kterou jsem se pokousel dohrat strasne dlouho, v podstate odmalicka. Bez map a navodu jsem to dotahl relativne daleko, ale dojel jsem prave na to, ze jsem nenasel vsechny zrcadlovy stity. Bylo tam i misto, kdy se hra dala nenavratne zkazit, kdyz se sezralo nejaky vejce nebo co. Opravdu hutna zalezitost a jeden z nejlepsich dungeonu. Ostatni dily serie jsou o poznani slabsi, jen pro odvazne.
Richmond: Tak to kreslení map mi tolik nevadí. EotB je prostorově velice přehledný a hlavně se to všechno odehrává v úzkých interiérech, to se ty mapy tvoří snadno. Co se týče času stráveného nad čtverečkovým papírem, podle mě ho několikrát víc člověk ztratí při zákysech :-)
Psyx: Rekl bych ze neni dalsi rozdil, prislo mi to stejne i graficky. Ten automaping byl pro me docela zasadni. Ted hraju jeden amigackej dungeon, nemam cas to mapovat na papir, takze jedu podle map a je to na h...o. :) Ale tak pokud mas uz vytvorenou partu, asi nemas moc na vyber: )
Hmm, ked ste mi to tu tak prekne pripomenuli, ze by som si zahral? Po zhliadnuti jednej veci som mal sice skor chut na Star Trail, ale tu uz poznam skoro naspamat. Druheho Beholdera som vsak skutocne hral este na zakladnej skole (a to je hooooodne daleko :)), takze sa pytam sameho seba - dostoji tomu hodnoteniu, co som tejto hre dal? Ale zas... mno uvidime.
Richmond: Kdepak, PC verzi. Když jsem se rozhodoval, tak jsem dal přednost transféru postav z prvního dílu před automapou. Nebo jsou tam ještě nějaké rozdíly?
Ano! Po víc jak týdenním zákysu jsem se zase pohnul. Těch 8 hladovejch tlam bylo peklo, snad budu mít na pár dalších pater od puzzlů pokoj.
Zrovna EOB2 je na zkousku docela vhodnej : fajn grafika, jednoduchy ovladani, notoricky znama pravidla AD&D, ktera tady navic na zacatku umoznujou modifikovat staty vsech clenu druziny. Dvojka je s prehledem nejlepsi dil v serii.
M: Prý až od 3 dílu. Ale to jen prodávám jak jsem koupil. M&M nemám rád, takže jsem šest i sedm zapíchl hned nazačátku.
Díky za tip T., ale tyhle jsem už hrál a všechny dohrál. 7 (2001), 8 (2002) a nakonec 6 (2004). Máš pravdu, jsou to vlastně dungeony. Dřív jsem si to moc neuvědomoval.

MM 6-8 mě velice nadchly. Nejvíce tedy sedmička, ale i tak to byly úžasně hratelné hry. Nevím čím přesně, protože graficky na tom nebyly nic moc, souboje byly tak nějak jednoduše dělané, ale úžasně jsem se u hry bavil.

Co jiného bys mi navrhl ? Má cenu hrát 1-5 ?
Marty: Ak chceš vyskúšať dungeony a nechceš ísť hneď na tie HC s nie priveľmi prívetivým UI a tak, tak ja by som ti doporučil Might & Magic VI,VII,VIII. Tam aj ten nejaký príbeh, ale v prvom rade je tam návykový ten explore element objavovania nových miest, oblastí, dungeonov, itemov (každá vec má dosť fajn popisok o svojom pôvode a tak), ale zároveň i veľmi chytľavý vývojový systém.
Ok, za všechny jmenuji Final Fantasy VII (materia system). Pojem tRPG neznám, ale ty hry co jsi zmínil mají ještě lepší souboje než jRPG.

A u nových RPG jde především o audiovizuální kvality a obecnou snahu o epičnost mnohdy plochého příběhu. Neříkám, že to tak nebylo ani u BG a dalších, ale v poslední době zdůraznování těchto aspektů na úkor těch jako hratelnost, strukury herního světa (stačí vzpomenou na ME2 a jeho fps-like mise) a dalších je vcelku markantní.
Na mysli nemám vůbec nic. Za to může ten alkohol od dopoledních hodin.

Byl bych rád, kdybys nadhodil nějaké jRPG, které ten soubojový systém má na vysoké úrovni. Pro zajímavost.

Ale co se soubojů týče, tak bych vytáhl žánr, který se u nás neuznává, ale na západě se s ním často definuje. tRPG (heh) a tam překvapivě spadá Jagged A, Gorky 17 atp.
Přesně to, co máš na mysli :) Jinak je vidět, že si žádné (kvalitní) jRPG nehrál, protože toto je pouze základní forma, která je samozřejmě mnohem rozvinutější.

/jo, ale já měl pocit že zminuješ úža příběh, což ani jeden z titulů nemá a více méně jde o to samé. Jeho dávkování je zase jiná kapitola.
wtf is production values?

jRPG - souboje? Tím myslíš - Attack, Defend, magic & item?

Marty - Velmi moudré. To bych od tebe skoro nečekal :)

Edit: Rozdíl mezi příběhem ME a DM je minimálně v tom, jak moc ho do tebe tlačí. Ale zase neodlišovat od - musíš slézt až dolů a tam někoho sejmout od - planeta, citadela, blabla bla bla blblblblblblblblbblabaaaaalbllblblbalblablballbalalbblallba - to už je zase přehnaná nadsázka.
Bodkin: Neřekl bych, že je nějaký rozdíl mezi příběhem Dungeon Mastera a Mass Effectu/Dragon Age :).

Kdybych to měl hodně zobecnit:
jRPG - příběh, souboje
Dungeony - návyková hratelnost
new cRPG - production values

(a pak hry od Black Isle/Troiky a pár dalších vyjímek co mají vše)
Jojo, Brány Skeldalu jsou dokonalé. Poprvé jsem je měl od Game4u no a tyto vánoce jsem je poprvé dohrál. Teoreticky dohrál. Albion jsem sledoval dlouho, až jsem si ho nakonec před pár lety (5-6) zahrál. Nadšení, ale zasekl jsem se v půlce hry na nějakém bugu a nemohl dál. Kdyby se mi to stalo dnes, tak by mi asi pomohl internet.

Dungeon Master 2, raději dvojku než jedničku, ta je taková moc :-/ no víte. Nevadí mi grafika, spíš...ani nevím co. A zbytek těch her ? Další staré klasiky, co zkusím. Nejdříve asi toho DM2.

Bodkin - to druhé :-) skvělý příběh denně dostávám z knížek, takže ho nutně nepotřebuji.
Marty McFly: Řekl bych, že stejně jako kdykoliv. Ty hry jsou výborné, uplně jiný zážitek než současné rpg. Za sebe bych řekl, že pro začátek dobře poslouží Stonekeep, Dungeon Master 2 nebo Wizardry 8 - všechny už mají moderní interface a stále z nich sálá atmosféra tuhých kobkařin.

A jak píše Isair, Albion je povinnost, kterou by každý RPG hráč měl mít už dávno dohranou.

Jinak dobře pořídíš i s Ravenloftem, Rivou, Isharem, EoB, MaM III nebo Wizards & Warriors.
Marty: Hmm... vyzkoušej a uvidíš:). Osobně bych mohl doporučit Brány Skeldalu a Albion (což sice není čistý krokovací dungeon, ale možná tím lépe). Případně by nebylo na škodu vyzkoušet freeware Cardhalia, která alespoň disponuje nějakým tím user-friendly přístupem a celkem pěkným zpracováním:).

EoB bych moc nedoporučoval, páč absence mapy je docela nepříjemná věc... osobně jsem už neměl nervy/náladu si je kreslit na čtverečkovaný papír.
Jaképak by bylo dnes začínat s hraním starých Dungeonů ? Tento žánr se mi vždy vyhýbal, tak nevím nevím.