Co se té hratelnosti týče, tak ME3 má nejlepší arény. Nevím, jestli vyměnili level designéra, každopádně je to IMHO velký skok oproti jedničce a dvojce.
Diskuze
@Say (02.06.2013 16:26): To jest ale normální herní mechanika, to se děje ve všech hrách. BW nebylo ani tak líné a alespon do toho spawnu dali něaké animace a efekty:)
@pajmič (02.06.2013 16:19): Technicky s tím nemám problém, mě přestřelky taky bavily v tomhle směru (ME3). Další aspekty mi ale překážely (okaté úpravy příběhu podle zpracování, spawn...).
@Say (02.06.2013 16:16): Tak ono to jde spolu ruku v ruce. Kdyby to nebylo zvládnuté tak mě to nebaví :D Jasně neni to tak vymakané jako Gears of War ale pokud si do toho plynulého systému připočteš použivání schopností. Je to velmi dobře odvedená práce.
@pajmič (02.06.2013 15:26): Gameplayem myslíš zvládnutí TPS po technické stránce, nebo že tě to bavilo hrát?
@Say (02.06.2013 01:25): To mi povídej. Na druhou stranu ME3 má zase nejlepší gameplay.
@eremita (01.06.2013 20:25): Ano vím ale kdyby Karpy v týmu zůstal mohlo se to nakonec vyvrbit v to rozšiřování Temné hmoty. V ME2 je krásně vidět jak v pár sekvencích příběhu se doslova zaobíráme temnou hmotou a pak jako když utne....NIC. To už bylo v době kdy Drew odešel a zárodek nápadu byl odložen k ledu. V ME3 je na temnou hmotu jeden easter egg. Od konráda Vernera ale to je vše.
@eremita (01.06.2013 20:25): Ano vím ale kdyby Karpy v týmu zůstal mohlo se to nakonec vyvrbit v to rozšiřování Temné hmoty. V ME2 je krásně vidět jak v pár sekvencích příběhu se doslova zaobíráme temnou hmotou a pak jako když utne....NIC. To už bylo v době kdy Drew odešel a zárodek nápadu byl odložen k ledu. V ME3 je na temnou hmotu jeden easter egg. Od konráda Vernera ale to je vše.
@eremita (01.06.2013 20:39): Pořadí mám přesně opačné. Absolutně nesouhlasím u trojky s něčím jako narativně excelentním kousku... To mi přijde skoro jako špatný vtip.
@pajmič (01.06.2013 20:03): Ano, příběhově nejslabší, ale díky té sevřenosti mi ME2 přišel nejlépe odvyprávěn. Víme, že to celé směřuje k průchodu mass relay a každá pomoc členovi týmu nás posouvá blíž. Má to jasně daný deadline, mise nejsou krok do neznáma, ale krok kupředu, k velkému finále. A to mě vskutku velmi uspokojilo. :-) Není to pátrání, ani objevování, jak tomu bylo v jedničce, ale jsou jasně daná pravidla. Uvnitř člověka to tak samovolně graduje :-)
@pajmič (01.06.2013 16:12): Tak nejprve moje pořadí: 1) ME3 2) ME1 3) ME2. Nebudu vypisovat všechno, stačí hlavní kritérium, které mě tomuto pořadí vede. IMHO je ME v první řadě o vyprávění; o určitém narativním experimentu v rámci interaktivního média... Trojka v téhle oblasti podle mě exceluje, celá ta apokalyptická atmosféra je udělaná na jedničku, hra je příběhově vůbec nejlépe podána, hlavně skrze hratelnost. U ME3 jsem měl prostě ze všech dílů nejsilnější pocit, že hra jako komplex byla vystavěna kolem příběhu, resp. vyprávění, nikoliv příběh kolem hry jako je tomu u předchozích dílů...
Další je jednička a to hlavně kvůli Noverii, Ferosu, Sarenovi a vůbec celkově postavám... Navíc je ze všech dílu "nejtechničtější" či "nejvíc hardcore"; ME2 a 3 má spíš nakročeno ke Star Wars, jednička se snaží být mnohem více hardcore sci-fi, resp. působit seriózněji, věděčtěji. Díky tomuto zasazení a celkově pak temnějšímu, místy až hororovějšímu ladění, má ze všech dílu nejblíže k filmům jako je Alien, Moontrap apod... Proto mimochodem např. veškerý obsah Citadely (hlavně pak "goofy" pasáže) působí jak pěst na oko...
Další je jednička a to hlavně kvůli Noverii, Ferosu, Sarenovi a vůbec celkově postavám... Navíc je ze všech dílu "nejtechničtější" či "nejvíc hardcore"; ME2 a 3 má spíš nakročeno ke Star Wars, jednička se snaží být mnohem více hardcore sci-fi, resp. působit seriózněji, věděčtěji. Díky tomuto zasazení a celkově pak temnějšímu, místy až hororovějšímu ladění, má ze všech dílu nejblíže k filmům jako je Alien, Moontrap apod... Proto mimochodem např. veškerý obsah Citadely (hlavně pak "goofy" pasáže) působí jak pěst na oko...
Jednička se ještě brala vážně a byl tam daleko silnější faktor objevitelství kdy si fakt čekal co bude na tom místě na mapě....někomu zase vyhovuje nadsázka a přímočarost. Jen řikám že to má taky něco do sebe.
@pajmič (01.06.2013 20:03): Drew na svém blogu psal, že autoři zápletku s temnou hmotou opouštět nemuseli, protože nikdy nebyla oficiální... Sám popisoval proces psaní scénáře jako brainstorming, z něhož vyšla spousta idejí, které měli všechny stejnou šanci... Produkci dvojky prý opustil v době, kdy nic nebylo jistého a hlavně nic nebylo detailně rozpracováno (co se týče vyvrcholení série)...
@Barney (01.06.2013 18:18): To je fakt že příběh ME2 je asi nejslabší ale postavy jsou napsané určitě lépe než v ME1. Pak tu máš lepší optimalizaci, grafiku, zvuk, souboje, UI a vedlejší mise. Chápu že se někomu tolik nelíbí příběh ale už jen vylepšení tolika aspektů nahrává ME2. Mimochodem věděli jste že Drew Karpyshyn opustil ME2 už v půlce produkce? Z toho důvodu udajně museli překopat skoro celý příběh a opustit nápad s rozšiřováním temné hmoty. Na zakončení trilogie.
@Barney (01.06.2013 19:45): Moja výčitka nesúvisí s tým, že mám dvojku radšej. Predstavenie sveta sa nerovná príbeh. Ten je snáď ešte väčšie klišé ako v dvojke, ktorá je ale vďaka misiám lojality, o niečo komornejšia a osobnejšia. A preto ju mám radšej.
@M.a.t.t. (01.06.2013 19:27): I když mi je dvojka po chuti mnohem víc, než jednička, musím souhlasit s tím, že je to jen jedno velké shromažďování týmu. Jednička nás musí seznámit s celým vesmírem a nastínit problém s řešením. Je taková plnější.
Ako keby bol príbeh jednotky oproti dvojke nejaká veľká sláva... A to hovorím ako veľký fanúšik série.
@Barney (01.06.2013 18:18): ...především dvojek v ohlášené trilogii.
@pajmič (01.06.2013 15:39): To by ses divil, kolik lidí si pochvaluje jedničku a dvojku řadí o úroveň níž. Argumenty obvykle zahrnují slabší scénář, který je jen předzvěstí velkého finále a nikam moc příběh neposouvá, což je ale syndrom hodně "dvojek".
@eremita (01.06.2013 16:06): O jakách kriteriích taky mluvíme? "ME2 je po řemeslné stránce nejlépe odvedená práce v rámci trilogie, s tím rozhodně souhlasím. Přesto je to IMHO nejslabší díl trilogie" toto prohlášení vážně nechápu pane:D
@Say (01.06.2013 15:45): Pravda ale to jsou víceméně opravdu prkotiny za který bych ME2 nedával nižší hodnocení :) a Mako určitě nebylo lepší než ty krásný vedlejší mise v ME2. Jak píšeš, ty nejdůležitější věci jsou prostě v ME2 lepší.
@pajmič (01.06.2013 15:39): ME2 je po řemeslné stránce nejlépe odvedená práce v rámci trilogie, s tím rozhodně souhlasím. Přesto je to IMHO nejslabší díl trilogie; kritérií podléhajících hodnocení je jednoduše mnoho...
@pajmič (01.06.2013 15:39): Úbytek autenticity ME universia, nemodifikovatelné zbraně a zásobníky, chybějící Mako, spawn... To všechno můžou být důvody. Ale samozřejmě ME2 předčí ME1 v zásadních věcech.
Osobně nechápu pár věcí. Třeba jak může někdo dát vyšší hodnocení než ME1 než ME2. ME2 je ve všech ohledech lepší (už proto bych ME2 nikdy nedal nižší hodnocení). Že tam jsou ořezaný RPG prvky. No a co? Řemeslně je to naprosto presozně odvedená práce.
@pajmič (22.05.2013 13:39): Jen tak FYI http://www.metacritic.com/game/pc/the-orange-box http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-2 Ale uznavam, ze Orange Box je takova specialitka.
Jinak blahopreji, mozna jsi prave udelal prvni krok ke spokojenemu zivotu na DH a Internetu obecne.
Jinak blahopreji, mozna jsi prave udelal prvni krok ke spokojenemu zivotu na DH a Internetu obecne.
@Garion (22.05.2013 13:28): Jistě že každý názor je subjektivní. Ale pokud je něco doložené a uznávané širokou veřejností jedná se o FAKTA a objektivní názor. ME2 je best co stejně jako celá trilogie ME. Všechny ostatmí EA hry se v tomto prostě Bioware nemohou měřit.
No očividně jsem ti nepřirostl k srdci tak to nebudu dál rozebírat. Nelíbí se ti můj komentář a já to akceptuji.
No očividně jsem ti nepřirostl k srdci tak to nebudu dál rozebírat. Nelíbí se ti můj komentář a já to akceptuji.
@pajmič (22.05.2013 12:56): Sve nazory a sva "fakta", ano. A ja na ten komentar muzu mit svuj nazor. Tomu se rika subjektivita.
@Eru (22.05.2013 13:06): Já jsem vlastně bezpečák a svůj notebook si beru sebou ale je pravda že bych si alespon Word pořídit mohl když už píšu.
@rikuhahl (22.05.2013 13:11): V pohodě:) Navíc co mi brání ty hrubky opravit že?
@rikuhahl (22.05.2013 13:11): V pohodě:) Navíc co mi brání ty hrubky opravit že?
@pajmič (22.05.2013 11:05): Napočítal jsem 8 hrubek, většinou i/y. Problémy s interpunkcí nepočítám, ale to neznamená, že mi nevadí. Promiň, ale za tolik hrubek skutečně nemůžu dát plus, ať by byl text sebelepší (není špatný). Neodsuzuji délku komentáře, ale s větší délkou roste možnost chyb. Snažím se hodnotit všechny komentáře u mě známých her a protože tu není možnost "neutrální", tak holt dávám mínusy. Hlavně si to neber osobně a piš dál ;)
@pajmič (22.05.2013 12:56): A Word nebo Writer v práci nemáte?
@Shoggot (22.05.2013 12:22): Interpunkce nikdy nebyla má bečka piva:D Navíc téměř všechny komentáře píšu v práci o nočních směnách. Je to jediná věc kdy se můžu o přestávku něak odreagovat:) A k tomu EA. To jsem si nevymyslel já to je prostě fakt. EA nikdy nedostalo za hru tolik ocenění ani pozitivnějšího hodnocení jak ze strany kritiky tak hráčů.
@Garion (22.05.2013 12:26): Vážně a k čemu jinému by tam mohl být komentář hmm....k Opruzování? Trollingu? Ne komentáře slouží k tomu aby individuální či jedinec mohl ventilovat na šíleně hloupou internetovou večejnost své upřímné názary a fakta.
@Garion (22.05.2013 12:26): Vážně a k čemu jinému by tam mohl být komentář hmm....k Opruzování? Trollingu? Ne komentáře slouží k tomu aby individuální či jedinec mohl ventilovat na šíleně hloupou internetovou večejnost své upřímné názary a fakta.
@pajmič (22.05.2013 11:34): Kazdy ma jiny nazor na to, k cemu ma byt komentar.
@Kvasa (22.05.2013 11:40): Lenost? Nemam problem se ctenim dlouhych textu, pokud v nich o neco jde. Bohuzel drtiva vetsina (ne-li vsechny) zdejsich dlouhych komentaru by se daly minimalne o polovinu zkratit vynechanim nepotrebneho balastu, ktery tam autor z "nejakeho" duvodu vpasoval.
Ale jestli se vam to nelibi, muzu si ten komentar precist a najit si jine duvody, proc tomu minus dat (a ve skutecnosti ho dat). Obecne nechapu, proc by prilisna delka nemohla byt hodnoticim kriteriem stejne jako je prilisna kratkost.
@Kvasa (22.05.2013 11:40): Lenost? Nemam problem se ctenim dlouhych textu, pokud v nich o neco jde. Bohuzel drtiva vetsina (ne-li vsechny) zdejsich dlouhych komentaru by se daly minimalne o polovinu zkratit vynechanim nepotrebneho balastu, ktery tam autor z "nejakeho" duvodu vpasoval.
Ale jestli se vam to nelibi, muzu si ten komentar precist a najit si jine duvody, proc tomu minus dat (a ve skutecnosti ho dat). Obecne nechapu, proc by prilisna delka nemohla byt hodnoticim kriteriem stejne jako je prilisna kratkost.
@pajmič (22.05.2013 12:11): Ano. Plus z některých pravopisných kotrmelců mám chuť si vykousnout žíly. Psání čárek absolutně arbitrární.
@Shoggot (22.05.2013 12:09): Ta pasáž kde píšu o tom že EA lepší hru nevydalo?
@Eru (22.05.2013 11:59): Díky za upozornění jsem trotl :D Už by to mělo být v cajku. :)
Byl pozdě večer, měl jsem už dost piv a nasral mě tam závěr. Mínus teda dávám pryč.
@pajmič (komentář): Po čárce ve větě se píše mezera. Dávej si na to prosím pozor.
Pokud to budeš psát ve Wordu nebo to do něj, před odesláním zkopíruješ, tak tě na to upozorní.
Pokud to budeš psát ve Wordu nebo to do něj, před odesláním zkopíruješ, tak tě na to upozorní.
@Walome (22.05.2013 11:35): Jako s délkou komentářů, nebo s něčím jiným:-)
@Garion (22.05.2013 11:28): Tak to nečti, ale proč mu dávat mínus, za svoji lenost?
@Garion (22.05.2013 11:28): Tak to nečti, ale proč mu dávat mínus, za svoji lenost?
@Walome (22.05.2013 11:35): To není pravda, já jsem s jeho délkou spokojen.
Těm prodlužovacím spamům se jen směju.
Těm prodlužovacím spamům se jen směju.
Hmmm... problémy s délkou má asi spoustu místních.
@Garion (22.05.2013 11:08): To je docela..hlopej důvod nemyslíš? Mass Effect 2 je hra která se nedá shrnout v pár odsavcích. Kdybych to napsal strušně,nevyjádřil bych tak pocity z té hry a od toho komentáře jsou nemyslíš?
@Kvasa (22.05.2013 11:23): Presne tak. Chci si precit komentar, ne slohovou praci o nekolika stranach.
@Garion (22.05.2013 11:08): To je jako jediný důvod?:-)
@pajmič (22.05.2013 11:05): Ja ti sice minus nedal, ale pro me je to moc dlouhy (a tedy mam chut ti ho dat).
Ty mínuska u svýho komentu bych chtěl něak zdůvodnit,co je špatně?
@pajmič (17.05.2013 00:03): To nic nemění na tom, že je to rychlokvaška.
@Say (16.05.2013 20:42): To máš pravdu ale taky jsme tu češtinu nemuseli mít vůbec.
@pajmič (16.05.2013 16:56): Jo jo, člověk by měl mít i pud sebezáchovy. Pokud mu chybí, kritika rozhodně neuškodí.
U většiny sérií je to tak že první udělají lokalizaci a na další díly už se vyprdnou. Jinak samozřejmě na amatéry by měly být vždy nižší nároky než na profesionály.
@pajmič (16.05.2013 16:56): Projev vděčnosti na téma, že nějaká věc není dobrá? Jakoby, je od nich dobrosrdečný, že to udělali zadarmo, snahu chválím. Ale nepočítám. Nerad bych zněl zle, to rozhodně ne. A především je to vina EA, že z nepochopitelných důvodů nahradili češtinu jinou lokalizací (polštinou?) - to je celá EA, ohlásí trilogii a experimentuje si tak na ní a nedrží celistvost...
@Walome (16.05.2013 16:58): Přesně! Buď vděčnej a radši mlč, ty nevděčníku jeden!
(to je prostě fascinující logika)
(to je prostě fascinující logika)