Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ebb: Skvela recenze, aspon pro me dalece prekracujici definici komentare.

Mrknul jsem na video a nasel jednu nesrovnalost s PnP, nebyvalo nasim zvykem u sebe nosit ctyri zbrane, pravda nemuseli jsme byt univerzalove, ale vetsine stacily tak dve.

Chtel jsem se zeptat na prevod na tablety v budoucnu, ale grafika a pismo je asi prilis detailni.
Kdyby šlo ukládat tak jako ve Fallout 1/2, to bych byl moc rád. Snad se toho dočkáme, i když co vývojáři psali, bylo by to moc těžké/engine to moc nepodporuje. Ale v recenzích za to určitě půjdou body dolů - a vývojáři to věděli.
@d4vid (26.07.2013 14:34): Pravidla stolního Shadowrun jsou stará 24 let. IMHO jsme příliš ovlivněni Tolkienem a jeho následovníky.

Arcanum vzniklo asi jako kombinace Shadowrunu a steampunku jako vystřiženého z Julese Vernea.
@d4vid (26.07.2013 14:34): Elf třeba s lukem se ti nezamlouvá? ;)

Mě zase představa vznešeného elfího lučištníka s lehce arogantním vystupováním a lehčeji přiblbější mluvou pije krev. Trpasličí hacker a elfí pasák s brokovnicí je pak balzám na duši.
mi osobně se představa trpasličího hackera nebo elfa se střelnou zbraní teda moc nezamlouvá, tenhle extrém snad byl prozatím jen v arkánu
Ten save kdykoli by to fakt chtělo. Odehráno mám teprve hodinu, ale je to nepříjemné, člověk pořád cítí ten tlak, že od toho prostě nemůže kdykoli odejít kdyby něco. Nebo aspoň systém suspension, jak u Diabla.
@ugraugra (26.07.2013 13:40): Daemon má pravdu, urobiť to ide a nie je pravda, že je to náročné na systém. Vzhľadom na to, že hra vyšla len na PC, sa nie je o čom baviť(nemusia sa báť o prostriedky, ale to bola obava ešte pri starých konzolách, ani pri tých to už nie je dnes problém - podľa toho, čo som počul). Určite by im to zabralo čas, ale mali ho tým stráviť. Jedna z prvých vecí, ktoré sa Brian Fargo pýtal komunity bolo, aký save systém chcú vo Wasteland 2. Savye anywhere zvíťazil na plnej čiare.
Takže zatím jediná vada je ten save-systém? Tak třeba ho vývojáři překopou, když se bude komunita hodně vztekat. I když nemám znalosti o tom jak je toto náročné udělat.
Poté co si vyžádám pušku: "You don't like library windows do you?"

Heh, zatím se mi to líbí.
Aha, takže to ukládání přes.. load game - copy, nefunguje jako ukládání ? Tak kdo ví kde budu až hru znovu zapnu :D asi zas na začátku :D
Hlavne pozitiva - to, ze to nie je zalozene na subojoch. Mnohym sa da vyhnut a tym, kotrym sa neda - ma to zabavny turn-based subojovy system. Je to perfektne ukecane a krasne textove. Vsetky texty su dokonca velmi dobre napisane. Co sakra si viac priat? :)

Co ma serie hlavne, je teda autosave, ale zatial bolo riesene celkom v rozumych intervaloch.

Ad DLC, mno pokial zo ziskanych penazi z predaja autori vytvoria pribehove DLC dlzky cca toho dodavaneho a rovnakej kvality, potom si mozno raz budem kupovat DLC okamzite po vydani a nebudem cakat na zlavove akcie. Mozno. Ale znie to dost pravdepodobne, kedze tato kampan je fakt imho vymakane dobra.
Nehádejte se, starouši. Save systém je nahovno a loot mě osobně štve jen proto, že člověk nemá důvod k exploraci.
@Daemon (26.07.2013 10:52): Ad save) To (technická náročnost save anywhere) by mohla být pravda v momentě, kdy se savuje jen na začátku mapy. Všechny entity se tak nacházejí v jasně definovaných stavech, které zatím nic neovlivnilo (pokud není možnosti tyto stavy ovlivnit konáním na mapách minulých). Ovšem pokud hra umožňuje checkpointy i v průběhu map, kdy se mohou nacházet entity v různých stavech dle jednání skupiny, tak technicky je to pořád stejný problém jako "save anywhere".

Rozhodně netvrdím, že nemůže existovat dobré CRPG bez lootu (nebo bez levelování postav, vylepšování hned za získané zkušenosti). Absence lootu mě na Shadowrun Returns zaráží ze všeho nejméně.
@Phoenix (26.07.2013 10:30): Kdyby ten save systém byl záměr, proč by to neřekli rovnou? To by přece bylo lepší vysvětlení než že se jim ho nechtělo dělat. Udělat autosave na začátku úrovně je technicky daleko míň práce než umožnit ukládat kdykoliv, aby se ti uložil aktuální stav všeho na mapě. Ale jak jsem psal, ten čas tomu podle mě věnovat měli.

@Phoenix (26.07.2013 10:37): Jasně, že loot může mít u CRPG svůj význam jako má třeba u Falloutu, ale teď jsem konkrétně myslel Shadowrun Returns jako typ RPG zaměřený hodně na rozhovory podobně jako Planescape (snad i víc). Vůbec jak je hra podaná, sedne k ní víc, že vyděláš prachy za práci a koupíš si pak, co potřebuješ (nabídka ke koupi by pravda mohla být větší) jen s výjímečným lootem, který získáš při dostatečném pátrání nebo vhodném skillu. Ostatně hodí se k tomu i to, že zkušenosti (teda jejich zdejší obdobu) získáváš za plnění úkolů a ne třeba za boje.
@Daemon (26.07.2013 10:23): Rozumím zdůvodnění, že P&P Shadowrun nestojí a nepadá na lootu (na lootu nestojí a nepadá v zásadě žádné P&P RPG, to stojí a padá na kvalitních "divadelních" výkonech hráčů a imaginaci Dungeon Mastera). I když si nejsem jistý, jestli je to obecně takto jednoduše zdůvodnitelné u CRPG (které stojí a padají na jiných aspektech než P&P RPG).

A asi bych nekladl rovnítko mezi loot a Diablo-like akční RPG (akční hry s RPG prvky, jak je ctěná libost). Ve Falloutech byla slušná porce lootu a přitom se nedá říci, že by na něm hra stála a padala. Pokud máš na mysli loot ve slova smyslu "Jdu na bosse po dvacáté a uvidíme, co z něj vypadne tentokrát", tak samozřejmě souhlas.
@Marcusss (26.07.2013 10:13): Například zde.

Jestli to chápu správně, tak kickstarter vznikl hlavně kvůli tomu, abychom se vyhnuli těm fujky korporátním praktikám. A najednou máme projekt, který ještě před vydáním už slibuje DLC (která se ale budou muset s výjimkou Berlin DLC aktivovat na Steamu bez ohledu na to, že si člověk koupil DRM-free verzi) a fandovský dodatečný obsah na DRM-free verzi nepojede. A to nepočítám opravdu nejapné výmluvy vývojářů ohledně nemožnosti naprogramovat do hry normální save. Místo toho, aby na rovinu řekli, že se jedná o záměr (který má nějakým nepochopitelným způsobem zlepšit herní zážitek), tak kecají blbosti o tom, jak je to strašně složité naprogramovat (přičemž hra stejně obsahuje checkpointy, takže problém s programováním je kec).
@Phoenix (26.07.2013 10:07): Loot není prakticky žádný. Zatím to vypadá, že se dá sem tam něco málo najít a z nepřátel padají jen questové předměty. A mně osobně to teda nevadí, tenhle typ hry to ani nepotřebuje. Kdyby mi šlo o loot, hraju Diablo.

Že se jim nechtělo dělat s pořádným save systémem je opravdu škoda. Ani nevim, co se stane, když mě (a všechny parťáky) zabijou v boji. Představa, že když mě zabijou před koncem mapy, budu muset proklikávat znova rozhovory, nad kterýma jsem před tím strávil hodinu, mě zrovna netěší.
@Say (26.07.2013 09:54): Já jsem byl hodně rozladěný z nesouladu mezi DRM-free verzí a Steam verzí (DRM free se neumí updatovat, je třeba vždy celý balík stáhnout znovu), z neexistence volného ukládání (systém checkpointů je podle mého pro RPG nevhodný), z čachrů kolem DLC a v neposlední řadě z velmi omezeného lootování (které může nahradit pouze hodně vypiplaný vývoj postavy).

Takže jsem se rozhodl počkat, třebaže mě svět Shadowrunu láká opravdu hodně.
@Say (26.07.2013 00:16): Už jsem se minulý týden taky divil, že nabízí jen Steam verzi. DRM-free verze evidentně je, ale jenom pro Kickstarter backery. Zajímalo by mě, jestli jí třeba nevydají později...

Jinak co jsem včera chvíli hrál, zatím na mě hra působí skvělě.
A upřímně mezí náma... Discworld reference? A takhle výrazné... * facepalm*.
Odkazy mají být něčím navíc a ne svítit uprostřed hry.
@mazar1234 (25.07.2013 23:10): :))) tak napiš pak alespon koment na první dojmy s poznámkou, že jej pak doupravíš(to platí taky hlavně i pro Ebba! a Drolina) vám se dá totiž věřit samozřejmě i mnoho dalším, ale ti tu zatím nepřispívali, tak to beru že hru nemajXD
Zatím se mi to líbí. Jen ty odpovědi v dialozích mi příjdou poněkud... jednosměrné...
Je to napsané přímo pod tím. Nelze si toho nevšimnout. Deluxe obsahuje soundtrack, 16 krátkých příběhů a digitální 60 stránkový art book.
Mna zatial velmi, VELMI bavi. Normalne detektivka to je, teda aspon zozaciatku co bude neskor neviem. Suboje su dobre aj ked na prvy pohlad dost pripominaju XCOM ale su lepsie - komplexnejsie a je tam podstatne viac moznosti vdaka roznym povolaniam hrdinov.

Hram samozrejme Dwarf - Samurai.
Už dlho som nehral RPG s takouto atmosférou a kvalitou dialógov, naposledy tuším V:tM.