Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ebb (14.08.2013 00:46): Proč dvě? Protože s více postavami se gameplay prodlužuje o naklikávání voleb (hraju bez skriptů) a častější loading při smrti postavy + mám rád rychlejší postup na levely=)

Jinak teda nechápu, proč mám u toho dualu fighter cleric 3 hvězdičky u mace když jsem ho dualclassnul na 2 levelu...?
@Say (14.08.2013 00:23): Tie pluská záležia od classu.

Fighter max 5, Paladin/Ranger max 2, ostatné 1.
Pričom Fighter na level 3 dostáva 3 hviezdičku, level 6 štvrtú, level 7 +1/2 útok za kolo, level 9 piatu hviezdičku, level 12 ďalší +1/2 útok za kolo.
Čiže to sú najlepšie levely kedy ho dualclassnúť, 3, 7, 9 alebo 12, aby mal čo najlepší attack. Ono aj čistého mága je lepšie nechať na začiatku ako figthera po level 3 alebo 7, nech má 3/4 hviezdičky v bows.
@Say (13.08.2013 23:55): Dvaja mágovia, ak si ich na začiatku mal ako fighterov po level 3 alebo 7, prípadne 9 (a neskôr dual classol), by nemali mať problém s insane. Ak sú to čistí mágovia tak to asi naozaj radšej neskúšaj.

JJ tak tretina cca, rozlohou možno polovica, lenže Trials of Luremaster je prehnane náročný a otravný (na pasce a puzzle), takže tam človek strávi dobrých 15 hodín. Heart of Winter je imo o dosť lepší.
@Say (13.08.2013 23:33): Expy sa delia medzi členov. Pričom easy a insane obtiažnosti zvyšujú exp o 100%. Insane k tomu aj pridáva monštrá a dáva im+8 to hit a double damage. Je to riskantnejšie a rýchlejšie sa leveluje a nie ani o moc ťažšie. V každom prípade zábavnejšie než normal. Doporučujem :p
@Bodkin (13.08.2013 23:09): Tenhle kousek nee. Všude mi cpali BG a BG2, pak IwD2 a P:T a já se rozhodl začít pěkně postupně. A vůbec nechápu, proč je tenhle kousek tak nějak opomíjen. Dyť je to takové sofistikované Diablo. Sakra dobré. A ještě navíc v krásném kabátku.

@Ebb (13.08.2013 23:12): Jj, mám tam oba datadisky. Ani třetina?=O To je to delší, než IwD2? Jinak teda obě postavy na 11. úrovni. Není to nějak málo? Dělí se tu XP mezi členy, nebo je jedno kolik jich mám?
Ta hra je... Krásná.

4. kapitola, snad to už konečně dohraju a vyryju zářez na myši=)
@Blackpooll (20.07.2013 21:14): Používáš Widescreen mod? Ujisti se, že máš vypnutý triple-buffering a v-sync v ovladačích grafiky. Popř. otevři icewind.ini a zkontroluj tyhle řádky aby byly přesně s těmito hodnotami:
BitsPerPixel=32
Full Screen=1
3D Acceleration=1
GLSetup Driver=0
16Bit Textures=0
Sprite Mirror=0
@Say (23.10.2012 02:06): To asi dost těžko, ne? Braním questů v Easthavenu se dostaneš tak na druhou úroveň. I kdybys minul skupinu skřetů východu z mapy vedoucímu k jeskyni, tak v jeskyni jsou pořád orkové, což je chvílemi i horší.
Mne teda v HoF móde skapínali postavičky s úrovňou 15-20 omnoho menej, než keď boli na začiatku hry na úrovni 1-5. Keď na začiatku hry trafí goblin mága jedenkrát sekerou, tak je dobojované. xD
@Zero (22.10.2012 20:57): Takže hrát hru zaměřenou na souboje asi nebyla zrovna super volba, co? :D No, mně třeba druhá edice pravidel D&D vyhovuje víc, ale její minimální flexibilita co do vývoje charakterů mě občas taky vytáčí. Souboje mě ale ve druhé edici obecně baví víc, ačkoli ani dvojkou Icewind Dale nepohrdnu.
Na normální. Heart of fury bych nedal, u infinity her mě souboje zas tak moc neberou, abych si je musel ještě ztěžovat.
Tak jsem to dneska dohrál a mám z toho celkem rozporuplné pocity. Na jednu stranu si mě hra udržela až do konce, ale nemůžu říct, že bych se u toho nějak královsky bavil.
Hlavně mi to přijde celkem nevyvážené. Od té doby, co můj bard uměl léčivou píseň, tak jsem neměl problémy s ničím a hra se z celkem obtížné stala trapně jednoduchou.
Navíc pravidla druhé série, které nenechávají takřka žádný prostor pro vývoj postavy (v tomhle je dvojka lepší, ostatně jako ve snad ve všem), mi taky zrovna nesedí.
Číselné hodnocení by se pohybovalo asi nějak okolo 60%, ale ještě si to nechám projít hlavou.
První datadisk je pastvou pro kleriky - mnogo nemrtvých (ale ne jenom samozřejmě), druhý datadisk je takové epické dobrodružství přes různé sféry, peklo, Podtemno... Líbily se mi oba.
@Sinister (29.07.2012 19:43): Jako původní hru jsem taktéž příliš nemusel a datadisky mi přišly o cosi lepší, určitě je vyzkoušej. Odpadla tam ta generičnost, souboje jsou obtížnější, lokace zajímavější...

První datadisk bych nejvíce přirovnal asi právě k IWD 1 (tím dungeon like zaměřením), druhý je pak takový epičtější, v závěru trochu ulítlý a nejvíce mi připomínal zase BG2:ToB (s tím, že je více založen na hráčových rozhodnutí a následcích). Sice se stále nejedná o žádné top RPG zázraky, ale alespoň už to bylo vcelku slušně hratelné.
@Say (29.07.2012 19:27): Musím před datadisky projít původní hrou? Nemyslím totiž, že bych to ustál s klidem. A taky se pořád prostě bojím těch hloupě ztvárněných bojů a toho RMG feelingu.
@Isair (29.07.2012 18:01): Kéž by na to nějaký schopný mód byl. Ta kamera je debilnější jak v NwN a to jen kvůli tomu, že se nahýbá nejen po najetí kurzoru na levý/pravý okraj, ale i ten horní/dolní - vražedná kombinace. Sice to jde nastavovat různě v settingu, ale tohle konkrétně tam měnit nejde=/

A souhlasím... Celkově je NwN1 i 2 o kus lepší, než DA:O. Z 90% ale jen díky vývoji postav. No a dialogům. Totiž ty pravidla D&D drží NwN nad vodou, ale jak tam zapasovali tu rychlokvašku ala DA:O, moc věcí už tomu šťávu nedodává.

@Sinister (29.07.2012 18:06): Před tím si zahraj aspoň ty datadisky NwN. Ať máš vůbec s něčím porovnávat.
@Sinister (29.07.2012 17:53): Ale přesto to není žádný zázrak... vypadá to sice o poznání lépe, rozhovory jsou snad i krapet zábavnější, můžeš ovládat celou družinu... rozhodně fajn prvky. Avšak generičnost, jednoduchost, vláčnost se ze hry nevytratila, k tomu všemu okořeněné debilní kamerou (na to ti však jistě Say poradí nějaký ten mód). Byť je to imo stále o chlup lepší volba jak Dragon Age.

Možná datadisky, ty mají hypoteticky alespoň lepší příběh a navštívíš v nich exotičtější části Faerunu.
@Say (29.07.2012 17:36): Člověče, ten pocit mám, protože řada lidí, kteří mi už v minulosti dobře poradili, mi tvrdí, že je to prostě lepší než jednička.
Na jedničce mě zejména extrémně štvalo grafické provedení, zcela směšné rozhovory a souboje (teď nemyslím obtížnost nýbrž provedení) a vůbec celkový feeling random map generatoru táhnoucího se napříč hrou.
@Say (29.07.2012 17:27): Já jen, že první NWN (a stejně tak IWD 2) používá 3. edici pravidel.

A že by něco podobného v IWD 2 šlo jsem si zatím nevšiml (byť je pravdou, že jsem ta kouzla ani měnit nepotřeboval).
@Sinister (29.07.2012 17:10): Nevím, nepřišlo mi... raději více těch používaných, než méně "zbytečných".

Mág má asi opravdu smysl pouze tehdy, chce-li hráč přeci jenom si užít variabilnější kouzlení, nebo pokud hru nezná a tudíž neví co vybírat (s citelným nedostatkem zásadních kouzel to ovšem nemá nic společného).



@Say (29.07.2012 17:11): Což platí v současné době pouze pro NWN 2 s datadisky?:)
@Isair (29.07.2012 17:08): V BG2 byl omezen neměnitelným výběrem kouzel na úrovních, v 3.5 edici tenhle blok zrušili a kouzla můžeš po omrzení měnit na každém levelu. Což mi přijde jako krok k lepšímu, protože to s ním není až tak stereotypní.

@Sinister (29.07.2012 17:10): To je samozřejmě tvůj problém ;) Přicházíš minimálně o zajímavé datadisky. A nechápu, proč si tu někteří myslí, že když jim nesedl NwN1, tak budou nadšeni z NwN2. Obsidian to až tak zase nevylepšil. V mnoha ohledech možná naopak i zhoršil.
@Say (29.07.2012 17:07): NwN 1 hluboce opovrhuji. Dvojku se chystám už půl roku vyzkoušet, ale pořád jsem se k tomu nedostal.

@Isair (29.07.2012 17:08): Jen jsem chtěl naznačit, že klasický mág na konci hodně získá, je silnější a má variabilní kouzla. Kdežto zaklínač má pár těch nejužívanějších, ale některá důležitá zkrátka chybí.