Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gromnir (15.11.2013 12:11): Rad by som tomu veril, ale proste to fakt nedokazem :-).

Do prdele ale na vikendovu parbu je to uplne neskutocne lakave, dufam ze si dokazem klepnut po prstoch ale obavam sa ze nakoniec vecer az po praci pridem domov... kua shit..... neeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
@chrastítko (31.08.2013 01:55): Aha, tak při takových problémech pak samozřejmě chápu, že jdeš pěstí proti myši. Řekl bych, že tos měl ale nějaké extrémní problémy, něco nebylo v pořádku, takovéhle chyby se myslím nestávají běžně. Občas můžou dělat savy problémy i ve dvojce, když uložíš uprostřed tahu, ale ne tak extrémní a i kvůli tomu například sfall (který je dneska základ pro doinstalování do Fo1/Fo2) dovoluje ukládat jen na začátku tahu. No nic, jsme tu už dost OT.
@Daemon (31.08.2013 01:25): hra pada prilis casto, v nekterych lokacich prakticky nehratelne, pady vyvolavaji i nektere volne texty zobrazujici se nad hlavami postav, stejne tak caste ukladani her... co hur, hra nespadne hned ale az po minute ci dvou behem kterych kdyz clovek ulozi hru, nelze ji zpetne nahrat (file corrupted) a puvodni funkcni Save je jiz pochopitelne smazany, posledni cast hry nelze vyresit silou bez casteho ukladani a nahravani - s cimz ruku v ruce s korupci ulozenych her mi v jeden moment fungovala jedina pozice

jinymi slovy tak jak miluju Fallout 2 ktery padal jen obcas a korupce sejvu byla vyjmecna, je prvni dil z technickeho hlediska to, co bych na csfd.cz ohodnotil jako "odpad", prestoze hra samotna ma skvelou atmosferu a pribeh jeste lepsi nez v druhem dile

proto bych byl primo nadsen z nejake vylepsene edice, klidne jen opraveny engine a grafiku by mohli nechat, jenze oni si radsi budou svoje ptaky smacet v necem, co plne funguje i dnes - BG2 jsem hral loni (platinova CZ edice od CD projektu stara pres deset let) a neshledavam jediny duvod, proc by mela hra potrebovat vylepsenou edici, ani nezminuju existenci GOG verze

sveho casu jsem kvuli technickym nedostatkum chtel na Fallouta 1 napsat takovy komentar, nad kterym by se pohorsil i konvice a internet otrasal v zakladech, nakonec jsem od toho ale upustil, pro dobro sveta

ps: hral jsem hru s poslednim patchem + nejaky ten neoficialni patch co mel opravit dalsi chyby
@chrastítko (31.08.2013 00:04): Co máš za problém s Falloutem? Vždyť je pořád dost dobře hratelný a existují na něj i vylepšující modifikace, díky kterým běží v pohodě na nejnovějších systémech s volitelným rozlišením.
@Jab (30.08.2013 23:56): Jsem téhož názoru. Dost jsem se na EE těšil, jelikož jsem si myslel, že vylepší grafiku a animace postav a že provážou jedničku a dvojku do jedné hry, abych pořád nemusel instalovat mód trilogy... Zatím ale jen vzali widescreenmod a pár (vcelku podařených) postav a tohle prodávat za 20 babek mi příjde dost sprosté. Taky nechápu, jak tam dokázali nasekat tolik bugů.



@chrastítko (31.08.2013 00:04): Drsné ale pravdivé :-D
@Zoltan (30.08.2013 23:47): no joooo s velkou pompou jdou soustat uz poradne protahlou prostitutku, kdyby radsi vymysleli neco novyho nebo udelali aspon Fallouta 1 s lepsim enginem, abych si to mohl znovu zahrat a neznicil pritom nekolik tlacitek uderem pesti jako posledne
Hm... :)

Začínám si říkat, že tenhle nápad "mírného remaku v mezích zákona" byl od začátku trochu blbost.
@chrastítko (23.08.2013 19:37): To možná platí pro první (do)hrání, avšak jak se do hry více ponoříš, seznáš, že většina kouzel dokáže být dostatečně užitečná (avšak těch zbytečných je také dostatek). Chce to trochu experimentovat, osobně jsem byl s jejich počtem nadmíru spokojen, dodává to přinejmenším na variabilitě a taktičnosti (a zvláště souboje s mágy mě bavily vždy nejvíce, poté co jsem se trochu naučil s tou širokou paletou kouzel zacházet).
@Elf (23.08.2013 18:32): mi osobně sedla magie v prvním díle mnohem víc, druhý díl měl přehršle nových kouzel, ale nakonec jich hráč stejně používal jen minimum, cítil jsem se být zahlcen zbytečnými kouzly, v prvním díle jich bylo pár na prolomení magických ochran a v druhým díle co úroveň to nějaký nový kouzlo, který prolomí tohle a tamto už ne, listování v magické knize a čtení nekonečných popisků se pro mě stalo noční můrou, některé boje s lichy mě nebavily do té míry, že jsem zneužil bug při přecházení mezi oblastmi, dokud nevypotřeboval všechno, co měl zapamatované

kdyby autoři ze hry vyhodili polovinu kouzel, ani by jí to neuškodilo
@Elf (23.08.2013 18:32): To inkvizitorské je o něco silnější, navíc se sesílá ihned a většinu standardních ochran (mirror image, kamenná kůže, některé ochrany proti magii) odstranit dokáže, když se navíc ještě zkombinuje s "pravdivým viděním" (taktéž jedna z inkvizitorovo vlastností) není většina mágů nejmenší problém (včetně některých silnějších potvor... viz. zmiňovaný Draconis).
@chrastítko (23.08.2013 17:34): Tak v SoA je asi nejtěžší Drizzt, to jsem vzdal, po něm asi Demi-lich. Co se týče draků, tak jsem byl natěšený a zároveň zklamán. První pokus.. nahodil sem ochrany, bufy a vyvolal nějaký potvory, boj začal.. všechny hned odhodil do stěny, pak přiběhl z boku Keldorn se Stříbrným mečem, sekl a konec :D

Ja standartně používám kouzla, Zlom(5.lvl) a Proraž kouzlo(6.lvl) a na silnější mágy či liche kouzla, Khelbenův obranný šleh(7.lvl) a Proniknutí štítem(8.lvl). Tady tyhle kouzla zaplňují víc něž 50% zapamatovaných, pro mě nezbytnost prostě, páč místo hodinového souboje je 2-minutový proces :D Anyway v logu pozoruju, co si která potvora dává za imunitu a u těch 4 kouzel co jsem popsal je pak vždy popsané, co všechno ruší.. naučit se používat 4 kouzla není takový problém nebo ano? :-)

Rozptýlení magie má jen nějaké procento, že magii rozptýlí a na silnější imunity je neplatné.
@Elf (23.08.2013 14:27): Demogorgon je v datadisku ? ten jsem nehrál, to jméno si ani nevybavuju
já měl trochu problém s Irenikem, za celou dobu hraní jsem měl pořád problémy s mágy, vždy si nahodili nějaký ochrany a já pak nevěděl, který rušící kouzlo z těch deseti jsem měl na tu kterou konkrétní ochranu použít, Irenika jsem se nakonec zbavil tím, že jsem vyvolal Planetara, zbaběle utekl a po chvíli se vrátil kouknout na výsledek :D to už měl nějaký ty kouzla vypoužívaný a bylo to s ním snažší
@Tulareanus (20.06.2013 01:19): Nevím jak vám, ale mě nejvíc překvapili Draconis a Demogorgon.. tam těch loadů bylo fakt hodně. Zastavím čas a hle, demogorgon mě krájí dál.. to byl fail, nakonec jsem mu asi 6krát snížil odolnost a i tak to bylo docela hard, když během té doby stihl zničit bariéru předem vyvolaných mečů a devy.. útočná kouzla, už byla v tváří tvář. Jelikož jsem docela naivní a vypotřeboval na první podobu Draconise nejsilnější kouzla, tak jeho proměna pak představovala nemalý problém :D Nejvíckrát jsem asi zařval na kyselinovém dechu hnědého draka, kde mi bez návratu vždy chcípla nějaká postava = load. Ten dech házel docela random a ještě se do toho milionkrát házel do neviditelnosti a healoval, takže to bylo wabang.
Mno ok, upraveno :-) Myslel jsem, že už to má každý zažitý, ale asi máte pravdu.
Kangaxx a dračí brat v datadisku, to mi prišli asi ako jediné zádrhely. Nie, že by som to na prvý run prechádzal s prstom v nose, ale vždy sa dalo niečo vymyslieť. Pri klerikovi alebo paladinovi s turn undead sa upíri menia na smiešnych zbabelcov, ktorí sa vždy zahnaní v rohu rozpadajú, lebo nezvládli hod. :)
Mozkožrouti nejsou časem problém. Tuším od 14. úrovně umí kněz i mág kouzlit skeleton warriory. Mají hodně životů a jsou imunní na vysátí mozku (páč žádný nemají). Akorát Umber Hulky je třeba nejdříve vyřídit tím cloudkillem. De facto se tak na chvilku BG změní na strategii, což není vůbec od věci.

Na upíry je tam kouzlo, několik předmětů a mnohé speciální dovednosti. Problém tak příliš nepředstavují.
@Isair (18.06.2013 12:43): Jedna z perfektních věcí u dualu M/F je, že může nosit přívěšek ochrany před negativní sférou. Je fakt, že mě upíři kakali neskutečně, ale když jsem potkal mozkomory, chtěl jsem, aby se upíři vrátili...
U vysávání mě nejvíc štve, když to provedou některé mé kouzlící postavě a musím si pak znovu ručně doplnit některá kouzla (podle toho kolik úrovní jí vysají) :/. Sama o sobě zase takový problém není (obzvláště s tím přívěskem či pokud na postavu zakouzlíte "ochrana před negativní sférou")... navíc sebou můžete tahat i svitky obnovy a nemusíte si "plýtvat" kouzla u kněze:).
@Aba (18.06.2013 12:02): Jestli myslíš v kostele, tak možná ano. Každopádně existuje i několik kněžských kouzel (Lesser Restoration, Restoration, Greater Restoration), která umí totéž.
@Logan (17.06.2013 20:27): Upíři s tím zatraceným vysátím úrovně, mozkožrouti a hlavně asi Beholdeři/Gathové... ti mi vážně pili krev (víc než upíři).
Jo a pak ten Kangaxx, kterýho jsem prostě po jeho proměně v demi-liche nemohl sejmout. Ani s berserkovaným Minscem (který měl být odolný vůči uvěznění), ani s tou potvorou, ve kterou se může Charname proměnit (taky měl být odolný), ani s tím kouzlem odolnosti vůči určité škole... Nic nefungovalo, demi-lich si vesele uvězňoval dál. Nakonec pomohl jenom ten svitek proti nemrtvým.
Největší problémy jsem měl ze začátku se Stočenou runou. Jinak podobně jako Isair. Pak jsem se to naučil. No a pak přišel mod Tactics a najednou byly problémy se vším :D
@Logan (17.06.2013 20:27): Při prvním (v některých případech několika prvních) hraní většinou mozkožrouti, draci (hlavně Draconis v ToB, u něj jsem snad poprvé i skončil, anžto jsem nebyl schopen jej porazit), final fighty, ale třebas i ten Kangaxx a lichové obecně... později jsem si na většinu bojů našel tu správnou taktiku a občas se až divím, jak jsem s nimi kdysá mohl míti problémy a jak jsou nyní trapně jednoduché (třebas zrovna ten Draconis).

Při poslední hře mi dělal tuším největší "problémy" Ničitel v závěrečné zkoušce v ToB (nízké THAC0 u většiny postav, anžto jsem měl partu sestavenou téměř bez bojových povolání).
Ja jsem byl babovka, takze za me kombinace svitek protection from magic a Keldorn s tim paladinskym mecem.
Nebo tři prsteny beranidla, ale to je zhruba jako s těmi svitky.

Také ho jde zaměstnat miliardou summonů, s trochou štěstí je bude uvězňovat dřív než hráčské postavy. Ale s tím kolik na něj lze ve hře vyrobit imunit (Minsc, Odolnost proti kouzlu, přeměna na Slyera) je otravování se se save load dost zbytečná otrava.
Když jsem s dvojkou začínal, tak mi způsoboval problémy neskutečné. Je pravda, že jsem při prvním souboji byl značně nepřipravenej, ale to jeho uvěznění je zrůdnost... :-D