@Richmond (22.05.2016 19:22): Ale klidně občas o svém postupu "hýkni". Ta permadeath mě od toho vždy odrazovala, ale když to pak Chester dohrál, tak jsem si říkal, že bych se do toho přeci jen taky někdy pustil. Tak jsem zvědavý jak se s tím budeš prát.
Diskuze
@Crash (22.05.2016 19:09): To mi věř! zažívám herní nirvánu, teď jsem se pomstil, protože jsem bez ztráty kytičky rozbil gang 3 nemrtvejch koboldů a 5 klasickej koboldů. Obrovská přesila, myslel jsem, že končím s hrou, protože jsem dřív měl problémy i se 3 slizy. Ale díky skvělé taktice a zapojení mágů jsem to dal. Obří expy (zaslouženě) :) Ale už končím se spamem, nebudu tady hýkat nad každým postupem :)
@Richmond (22.05.2016 18:39): Jinými slovy, prostě se dobře bavíš... :D
První problémy...Zmapoval jsem všechny chodby až po dveře. Pak jsem zkusil první dveře a fighter mi umřel. Beru kramle. V hradu ho nechám oživit za nekřesťanských 250 a ti blbci v chrámu to nezvládli, takže je z něj popel. A oživit popel prý jako za 500. Nemám! Tak jsem nechal identifikovat nalezenou zbraň, stálo to 50, výsledkem je trapnej krátkej meč s cenou kolem 7. Úžasný!
Beru druhou partu, snad něco vytříská. Tentýž souboj za dveřmi (dungeon se po opuštění resetuje) a opět jeden fighter po smrti. Opět anabáze do chrámu, opět šlendrián a z postavy je popel. 2x250 vyhučelo pro nic za nic. Peněz mám už malinko, musel jsem si vytvořit nové 2 postavy. Já věděl, že to nebude jen tak jednoduchý :)
Beru druhou partu, snad něco vytříská. Tentýž souboj za dveřmi (dungeon se po opuštění resetuje) a opět jeden fighter po smrti. Opět anabáze do chrámu, opět šlendrián a z postavy je popel. 2x250 vyhučelo pro nic za nic. Peněz mám už malinko, musel jsem si vytvořit nové 2 postavy. Já věděl, že to nebude jen tak jednoduchý :)
@Richmond (21.05.2016 21:43): Do druhého a tretieho dielu si musíš importovať postavy z jednotky aby sa to vôbec dalo dohrať... V štvorke je taká perlička že keď si importuješ postavy z trojky do štvorky tak ťa hrdinovia za ktorých si hral v predošlom diely napadnú a musíš ich poraziť :)
@mazar1234 (21.05.2016 21:41): No jo, to je vlastně fakt. Myslím, že jen druhý a třetí díl mají toto divné (z hlediska komerce) omezení.
@Richmond (21.05.2016 21:39): Urcite nie pretoze hrajes za toho hlavneho zaporaka z niektorej predoslej hry - Werdna (Andrew)
@mazar1234 (21.05.2016 21:37): Tam se dá importovat parta z jedničky?
@Richmond (21.05.2016 21:30): A potom hura na Wizardry 4 - to asi nedohral skoro nikto v okolitej galaxii.
@ugraugra (21.05.2016 21:18): Obávám se, že i kdybych hrál podle map cheatoval, tak to zabere dost hodin. ale připravil jsem si už šablonu v Excelu! Buňky stejně velké :) 10x20x20. Sice to budu muset procházet 2x kvůli 2 partám, ale co bych pro svou čest neudělal.
@Richmond (21.05.2016 21:17): A já se chtěl ptát, jestli užs to dohrál -_-
Tak jsem už věnoval hře asi 4 hodiny času a to jsem ještě ani nevkročil do toho 10ti podlažího dungeonu :) Tvorba postavy super, ten způsob, jak to udělali mi hodně vyhovuje. Vyber rasu a přesvědčení, dostaneš odpovídající statistiky a máš určitej počet bodů na rozdělení. A teprve podle toho, jak je rozdělíš, tak se ti nabídnou volby povolání (větčinou jedna či 2 statistiky nad určitou hodnotu). Nakonec jsem skončil u doporučené sestavy. Nemusel jsem ani vytvářet druhou, protože hra jednu sadu obsahuje. Obě party mají pouze neutrální a good postavy, zlouny jsem nakonec pro jistotu nevzal (sbohem ninja povolání). Jednou se mi tam objevila i možnost bishop, ale odolal jsem :) Myslím že to bude finální stav kněze, kterému změním po nějaké době povolání.
Nákup vybavení byl taky pěkná minihra :) Vypsal jsem si všechno zboží i s limitem, kdo co nemůže. K tomu dal napravo sumu počátečníhi kapitálu a v lehátku na chatě špekulovat, co komu dám :) Bohužel netuším, kolik peněz si mám nechat pro případ léčení či oživení mrtvých druhů, takže jsem se trochu držel.
Teď už se ale fakt nemůžu na nic vymlouvat musím vlézt do toho dungoenu. A to samé pak s druhou partou, ať jsou obě zhruba na stejné úrovni.
Nákup vybavení byl taky pěkná minihra :) Vypsal jsem si všechno zboží i s limitem, kdo co nemůže. K tomu dal napravo sumu počátečníhi kapitálu a v lehátku na chatě špekulovat, co komu dám :) Bohužel netuším, kolik peněz si mám nechat pro případ léčení či oživení mrtvých druhů, takže jsem se trochu držel.
Teď už se ale fakt nemůžu na nic vymlouvat musím vlézt do toho dungoenu. A to samé pak s druhou partou, ať jsou obě zhruba na stejné úrovni.
A nejlepsi je, ze do dvojky si musis importovat druzinu, ktera vyhrala jednicku. A pokud ti ve dvojce umrou, musis tohle dohrat znova. Tedy pokud nechces cheatovat ;)
Z toho čo tu čítam to vyzerá tak že táto hra je ťažia ako MaM 1 a 2. Ale to je asi o logické keď je staršia. Žiadny odpočinok, trvalá smrť členov party, hmm to je teda riadny masaker.
@ugraugra (15.05.2016 20:34): Jsem připraveno nést následky. Budu udržovat holt 2 party zhruba na stejné úrovni a pokud jedna zhebne, druhá se pro ni vypraví a v případě štěstí přinese kosti mrtvých k živení do chrámu :) Ale masakr to bude, mana se doplní jen mimo dungeon, není tam žádný spánek pro uzdravení.
Good luck, tahle hra je bez cheatu hodne tezka.
@mazar1234 (15.05.2016 19:27): Ba co víc! Evil a good charaktery nemohou být v jedné partě! Docela drsný. Takže nedáš dohromady Lorda a Ninju např.
@mazar1234 (15.05.2016 19:27): Jo třeba ninjové pouze evil :) Ale v manuálu pobavilo tohle: "Wizardry is a very popular game, and several people have written "cheat" programs
that let you create "super" characters."Pak následuje vysvětlení, že mimo jiné to ubírá challange :) Jako by jí ve hře bylo málo :)
that let you create "super" characters."Pak následuje vysvětlení, že mimo jiné to ubírá challange :) Jako by jí ve hře bylo málo :)
@Richmond (15.05.2016 19:23): "přesvědčení" ? - to ma prekvapuje, v Cosmic forge trilogy uz vobec nebolo ako polozka v statistikach.
Tedy musím uznat, že na svou dobu překvapuje nabídka povolání. Ještě dlouho po vydání Wizardry 1 nabízely cRPG klasický kombinace bež překvapení, tady jsou už ninjové, samurajové, lordi, bishopové...a k tomu restrikce přesvědčení pro jednotlivá povolání. Budu mít co dělat, abych si vybral 2 srovnatelné party :)) A sakra ten manuál je prostě geniální, vtipnej, rozšafnej a přitom umí namotivovat :)
@ugraugra (04.12.2013 21:23): Urcite by to napisal inak ;-) Wizardry je rozhodne inspirovana prvymi cRPG z PLATO platformy, kedze obaja autori Greenberg a Woodhead pracovali na univerzite s tymito terminalmi, vsetky hry dobre poznali.
Nicmenej co sa tyka prvenstiev, tak Wizardry ich ma hodne. Prve dungeony na PLATO nie su ziadna slava a s komplexitou Wizardry sa nedaju zrovnat. Tiez je nutne dodat ze neslo o ziadne komercne projekty, boli to "volnocasove" aktivity studentov, viacere z nich neboli poriadne dokoncene a boli urcene pre uzku komunitu.
Ja by som povedal ze na zaklade prave komercneho uspechu Wizardry vznikali dalsie cRPG ako Bard's Tale (takmer cista kopia) a Might and Magic.
Dalsim z obrovskych prinosov prveho Wizardry je aj tlak na update softwaru pre pocitace Apple, ktore dovtedy nemali ziaden run-time system a po jeho vydani samozrejme prispelo aj k rozsireniu tychto pocitacov...
Nicmenej co sa tyka prvenstiev, tak Wizardry ich ma hodne. Prve dungeony na PLATO nie su ziadna slava a s komplexitou Wizardry sa nedaju zrovnat. Tiez je nutne dodat ze neslo o ziadne komercne projekty, boli to "volnocasove" aktivity studentov, viacere z nich neboli poriadne dokoncene a boli urcene pre uzku komunitu.
Ja by som povedal ze na zaklade prave komercneho uspechu Wizardry vznikali dalsie cRPG ako Bard's Tale (takmer cista kopia) a Might and Magic.
Dalsim z obrovskych prinosov prveho Wizardry je aj tlak na update softwaru pre pocitace Apple, ktore dovtedy nemali ziaden run-time system a po jeho vydani samozrejme prispelo aj k rozsireniu tychto pocitacov...
@ugraugra (04.12.2013 21:23): To je možný, mimochodem ty PLATO hry mě taky docela zaujaly :)
@Richmond (04.12.2013 14:50): A nepsal to nahodou predtim nez poznal Plato hry ? dnes by mluvil jinak
@ugraugra (04.12.2013 12:31): Právě jsem vycházel z analýzy crpgaddicta (já samozřejmě jsem žádný z dílů 1-5 nehrál):
It was the first multi-character game; the first game with a complex spell system; the first game to offer such a wide variety of foes; the first game to offer so many character classes and specializations. I think it was the first game to offer a choice of alignments. It inspired Richard Garriott to offer multiple party members in Ultima III, and in its interface and approach to combat, it directly inspired both the Might & Magic and The Bard's Tale series.
It was the first multi-character game; the first game with a complex spell system; the first game to offer such a wide variety of foes; the first game to offer so many character classes and specializations. I think it was the first game to offer a choice of alignments. It inspired Richard Garriott to offer multiple party members in Ultima III, and in its interface and approach to combat, it directly inspired both the Might & Magic and The Bard's Tale series.
Tak ked uz to 90210 nacal tak postujem aj Davov clanok o serii Wizardry.
Zas tak revolucni nebyl, hodne se inspiroval starsimi multiplayer hrami na platforme PLATO, viz nedavne clanky od cRPG addicta. Revolucni byl v podstate "jen" v tom, ze poskytl singleplayer gameplay a vice postav v parte + vysel na daleko dostupnejsi platformu.
@ugraugra (03.12.2013 22:42): Pre mna su diely pod W6 nie ze "nedohratelne" ale vyslovene "nehratelne", ale to su aj Ultimy minimalne po 5-6. Oficialne sa asi uz ta U5 oznacuje ako prva slusne hratelna.
@ugraugra (03.12.2013 22:42): Určitě. První díl byl podle mě přímo revoluční.
Wizardry me celkove zklamaly, prvni 4 dily jsou pro me v podstate nedohratelne. Nelze jim vsak uprit ze byly historicky dulezite a inspirovaly radu dalsich her.
@mazar1234 (03.12.2013 21:58): Scorpia tehdy v CGW psala, ze ten nejlepsi z koncu uvidi tak 5% hracu. Podle me prestrelila :-) Sice v te recenzi to vypadalo jako super hra, ale uz v tehdejsich reklamach se psalo,ze to je Wizard expert players :-)
@Drolin (03.12.2013 22:12): Ani ne :) Ale nějak jsem na to pozapomněl. Zkoušel jsem to před chvílí, ale spadlo mi to hned při načítání.
@Artran (03.12.2013 21:51): Zalekl jsi se milionové pokuty? :) Mě zatím superdemo spadlo při změně na fullscreen.
Nicméně dle popisu vypadá WIV výborně - lineárnější plus jedna postava, což bych momentálně více preferoval (tedy mimo těch náhodných úmrtí a celé řady jiných klacků pod nohy). Zkusím PSX verzi.
Nicméně dle popisu vypadá WIV výborně - lineárnější plus jedna postava, což bych momentálně více preferoval (tedy mimo těch náhodných úmrtí a celé řady jiných klacků pod nohy). Zkusím PSX verzi.
Ani som nevedel ze to Addict vzdal, som bol v tom ze to na niektory z moznych koncov dohral.
Inac odporucam pozriet starsi clanok od Dave de Sade, kde pomerne dobre popisuje okrem dalsich aj Wizardry 4 a vsetky mozne konce, vratane prilozeneho screenshotu z toho najkomplikovanejsieho, pricom je pod nim popisok nieco v zmysle "tak sa pozrite na tento screenshot pretoze je prakticky uplne iste ho nikdy v zivote neuvidite nazivo". (nie ze by to bol jeho screen, len ho tam postuje).
Inac odporucam pozriet starsi clanok od Dave de Sade, kde pomerne dobre popisuje okrem dalsich aj Wizardry 4 a vsetky mozne konce, vratane prilozeneho screenshotu z toho najkomplikovanejsieho, pricom je pod nim popisok nieco v zmysle "tak sa pozrite na tento screenshot pretoze je prakticky uplne iste ho nikdy v zivote neuvidite nazivo". (nie ze by to bol jeho screen, len ho tam postuje).
@Drolin (03.12.2013 21:12): To mi připomíná, že to superdemo tu mám a ještě jsem se na něj nepodíval :-)
@Richmond (03.12.2013 21:18): Ah, tak to jsem byl oklamán některým z článků ve Score :). Půjdu kouknout, co píše addict.
@Drolin (03.12.2013 21:12): Ve čtyřce nemáš partu, hraješ za "zlouna" a celou dobu máš jen jeho :) A k dokončení hry (pokud nebudeš koukat do návodu) je prý nutné znát předchozí díly. Crpgaddcit to mimochodem vzdal :)
@Richmond (03.12.2013 21:03): A nemusejí se hrát pouze s partou z předchozích dílů? A mě by bohatě stačilo dokončit šestý či sedmý díl :).
/A koukám, Cleve již začíná rozesílat Grimoire a dokončil od června superdemo :). Měl jsem za to, že to bude znovu pozastaveno na delší dobu.
/A koukám, Cleve již začíná rozesílat Grimoire a dokončil od června superdemo :). Měl jsem za to, že to bude znovu pozastaveno na delší dobu.
@Drolin (26.10.2012 21:11): Myslím, že Wizardry 4 co se obtížnosti jedničku hravě překonává :) Ač ji Scorpia v CGW mocně chválila fakt, nevím, jestli tyhle díly někdy dám.
@Artran (26.10.2012 22:14): Přesně tak. No ono vlastně vzniká i "pokračovaní" Ultimy IV a tak :).
Zbývá tak čekat na Grimoire.
/hm, 5 tisíc během launche. Více jsem ale moc nečekal.
Zbývá tak čekat na Grimoire.
/hm, 5 tisíc během launche. Více jsem ale moc nečekal.
@Drolin (26.10.2012 22:09): Také mne to svého času překvapilo. A byl jsem nadšen, když jsem se dočetl, že vzniká Wizardry online. Když jsem to však viděl, nadšení mne rychle přešlo :)
@Artran (26.10.2012 21:52): Jj, popularita Wizardry v Japonsku je docela zajímavá, ono se také např. Shin Megami Tensei - třetí nejslavnější jRPG série - trochu inspirovalo právě ve Wiz.
Ještě existuje tohle. Je to japonská předělávka prvních tří dílů + fanouškovský překlad. A grafika není ve stylu manga :-)
@Drolin (26.10.2012 21:11): Ted jsem si vzpomněl, že tam kdosi psal, že DOS verze W1 je zabugovaná a že při levelupu se ti občas statistiky nezvýší, ale sníží :) Proto s tím měl možná cRPG Addict takový problémy a nějaká NESová verze by se mohla nechat dohrát daleko rychleji.
@ugraugra (26.10.2012 20:57): Zvláštní, přitom sedmička není vůbec tak dlouhá jak se zdá, a na rozdíl od nějakých retro her odcýpá, že ji budeš mít dohranou za pár týdnů :).
První díl Wiz je asi jen pro ty nejvytrvalejší. To dokončit by bylo asi na poklonu :).
První díl Wiz je asi jen pro ty nejvytrvalejší. To dokončit by bylo asi na poklonu :).
@Drolin (26.10.2012 20:51): Spíš na předchozí, těch 8 hodin bych do toho možná i investoval. Sedmičku si nechám asi až na důchod :)
/edit
Jinak kdysi jsem přemýšlel že bych zkusil právě i Wizardry, ale po přečtení toho článku mě to přešlo :)
/edit
Jinak kdysi jsem přemýšlel že bych zkusil právě i Wizardry, ale po přečtení toho článku mě to přešlo :)
@ugraugra (26.10.2012 20:47): A nechystáš se po IV. na další (předchozí) díly? :)
@Drolin (26.10.2012 20:44): Jono, taky mě to překvapilo. Ono rané Ultimy nejsou proti Wiz tak hardcore, souboje tam jsou celkem jednoduché a spíš než o to přežít další souboj tam jde o to "zjistit co mám sakra dělat". Když to víš, tak Ultimy můžeš dojet za chvíli.
@ugraugra (26.10.2012 20:40): Aha, tu jeho tabulku jsem měl vlastně také někde staženou.
A docela zajímavé, že první Ultimy zaberou tak málo času k dokončení (oproti Wiz).
A docela zajímavé, že první Ultimy zaberou tak málo času k dokončení (oproti Wiz).
@Drolin (26.10.2012 20:34): Ano, vycházím z jeho tabulky, která je pro mě velice zajímavá, ale má jí bohužel jen v google docs, tudíž tohle info raději archivuju tímto způsobem :)
On je hlavně úchylák v tom, že nechce nikdy žádným způsobem podvádět, tudíž předpokládám, že kdyby si někdo ty savy zálohoval a v případě neúspěchu je obnovoval, tak to zabere mnohem méně času.
On je hlavně úchylák v tom, že nechce nikdy žádným způsobem podvádět, tudíž předpokládám, že kdyby si někdo ty savy zálohoval a v případě neúspěchu je obnovoval, tak to zabere mnohem méně času.
ugra: Ta předpokládaná hrací doba je doba crpg addicat?
(jelikož hráčovi - neznalého 80s rpg - by to asi zabralo daleko více času)
(jelikož hráčovi - neznalého 80s rpg - by to asi zabralo daleko více času)