Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Heh, asi nikdo neví, jak defaultně zapnout běhání? Vždy, když naloaduju pozici, tak se to přepne zpět na chůzi, místo allways run. Ono to po čase celkem frustruje...
@Say (23.01.2014 13:01): Obvykle si mody sháním a nastavuju sám, ale v tomhle případě se mi v tom nechce vrtat když už to dělá někdo jiný :D, jinak já nespěchám, první rozehrávku Morrowindu už nějaké týdny nezabijou :)
@Arc (23.01.2014 12:57): Určitě ne dřív, než po skončení zkouškového. Tzn. dřív jak za 2-3 týdny to nebude. A jsi zatím 3. člověk, co projevil zájem. To jen tak btw.
@Jab (23.01.2014 11:49): Díky MGE máš realtime stíny, shadery jako SSAO či DoF, vylepšené svícení scén (bez nutnosti použití módů, které v konečném výsledku spíš pseudovylepšují obraz a především reálný dohled a ne konstantní mlhu. Ano, pokud chceš atmosféru základní hry, nech si rovnou vanillu... Pokud chceš ultimátní a relativně nový zážitek z hraní (včera jsem u toho vytuhl do 4 ráno, damit), tak na solidní HW je tohle ideální volba.

@MickTheMage (23.01.2014 11:54): MGE s ENB neskloubíš. MGE má svoje d3d9 knihovny. A upřímně nejsem moc fanda ENB... Většinou je s ním totiž špatně zacházeno a vznikají takové ty fancy obrázky ze Skyrimu. Nehledě na to, že k hraní je to totálně nepoužitelné.

@valcik (23.01.2014 12:04): Stará dobrá hra s grafikou současných her AAA her... Co víc si přát?=)
Pôvodná modifikácia MGE je fajn, už len preto, že odomyká vyššie rozlíšenia, ktoré základná hra neponúkala. Rozšírenie MGE-XE naprogramovali ďalší autori a je to naozajstný žrút výkonu pre grafických fanatikov ako Say. :D
@MickTheMage (23.01.2014 11:54): Já už nevím, jak se ty "vylepšovače" grafiky dnes jmenují. A ENB mi něco říká, ale už si to nepamatuji. Každopádně z postnutých screenshotů a diskuzí o fps mi vyplývá, že se to ubírá stále stejným směrem.
Ten MGE mi vždy přišel jako trochu zvláštnost. Nároky na hardware zcela neodpovídají výsledku. Rozmazaný obraz mohu získat i pokud se odsunu dále od počítače a rozhodně pro mě neznamená kvalitnější grafiku. Všechny ty mody, které vylepšují textury, jsem si rovněž nainstalovat. Hra je díky tomu citelně hezčí. Účel MGE mi ale naprosto uniká. Kvůli pár statickým screenshotům, které vypadají jako namalovaný obraz, si přece nezruším grafické ztvárnění celé hry. Výsledek se má podobat reálnému světu a ne galerii umění.
@Say (23.01.2014 00:46): To je dost mozne, ja som to v podstate nijako neupravoval a nechal som tam defaultne hodnoty co mi tam dal on. Ani uz neviem aky som mal ten "distant land" ten bol tiez mozno moc vysoko.
Som to len skusal chvilu, uz to mam odinstalovane takze neviem to teraz pozriet.

Neskor popozeram ten tvoj navod (az bude) a mozno sa k tomu vratim.
@mazar1234 (22.01.2014 22:19): Tam musí být něco špatně nastavené. Já ted MGSO nemám, házel jsem tam všechny módy ručně, ale ono se to možná vyplatí. Protože mě to jede mimo Balmoru a Seyda Neen okolo 40 FPS a výš.
@Sinister (22.01.2014 22:17): To je mozne, daj si do profilu HW.

Mne na i7 2.66 + AMD 7870 to ide vo velmi vysokom nastaveni v exterieroch cca okolo 25-35 FPS. Verzia MGSO 3.0. Ked to porovnam s MGSO 2.0 tak tam mi podobne nastavenie islo cca 15 FPS.
Na druhej strane predstava ze by v hernom svete bolo 10-15 miest rozsahu hry "Legends of Valour" tiez nie je prave idealna.
@Fatality (20.01.2014 20:59): Mluvíme-li pouze o architektuře, tak dobrým příkladem je srovnání Baldurovy brány a Athkatly. Baldurova Brána je přesně taková jakou by vydesignoval programátor, velká prostranství, ulice domky vedle sebe, každá čvrť navzdory různým detailům stejná. Plus minus to dělá dojem velké vesnice ve které je technicky vzato všechno co má být. Athkakla je naproti tomu celá originální, směsíce různých uliček a zákoutí kde se napříč všemu chaosu velkoměsta jen tak neztratíš, není tu místo co by bylo stejné. Zaklínač je učitě dalším dobrým příkladem.
@90210 (20.01.2014 20:48): "Mesta v RPG jsou vubec casto hodne nelogicky a je znat, ze autori travi moc casu u kompu a netusi, co by mesto melo obsahovat a jak by mela vypadat."

Spíš jde o to, že by pak prohlášení typu "Každá postava je jedinečná a má svůj vlastní denní rytmus" musela jít do kopru anebo by měli milionkrát víc práce, ale jinak souhlas, města v RPG jsou často liduprázdná.
@Crash (20.01.2014 18:26): Zrovna ty osady mi prijdou z urbanistickyho hlediska docela v pohode, je v nich i v ramci moznosti zivo a Balmoru jsem mel ze vsech osidleni nejradsi a pluginem si do ni prihodil malej domek.

Problem je s temi mesty, Vivec je mimo vnitrek kantonu totalne chciplej, tam snad krome dvou lodnich dopravcu a par strazi neni ani zivacka, coz je na velky pristavni mesto pruser a pekne to resil plugin. Prijde mi, jakoby autorum uz na vychytani exterieru Vivecu nevysel cas. Podobne hrozny je pak hlavni mesto v Tribunalu, to uz je klasicky mesto s namestimi, kde je rusno jak v obore Hvezda v 5 rano, tam mi to ale prislo o dost "rusivejsi", nez ve Vivecu.

Mesta v RPG jsou vubec casto hodne nelogicky a je znat, ze autori travi moc casu u kompu a netusi, co by mesto melo obsahovat a jak by mela vypadat.
[neexistující komentář]: EH??? Tak toto ma rozsekalo "je to přece rok 2002 tak bugů lze očekávat nekonečno. "
Ty si asi naozaj vela ultra-modernych/super novych hier nehral vsak ze nie......
Jestli teda mě něco pocitově na Morrowindu vadí, tak to není ani mlha, ani taková nebo maková vegetace, lepší či horší grafika, ale nemůžu si zvyknout na ty mrtvý města. Ono to teda nejsou města, ale spíš vísky nebo osady, ale budiž to bych ještě pochopil, protože skutečné městečko by zabralo čtvrt ostrova, ale i tak jsou ty ulice neskutečně prázdné. Nezapomenu na okamžik, kdy jsem ve dne poprvé dorazil do Balmory na to obchodní náměstíčko a tam nebyla ani noha. To je prostě oproti Daggerfallu nebo Aréně diametrální rozdíl a to města v prvních dvou dílech byly skutečně města ve kterých se člověk bez mapy ztratil.
@AlieN (20.01.2014 15:24): MGE je light verze. MGE XE má v sobě více věcí a je vyvíjen dál = lepší optimalizace. Jo a jeho největším plusem je přidání realtime stínů na objekty. Plánuju ještě zprovoznit stíny z mraků. To bude taky sranda.
Když mám distance land na hodnotě 30, tak ta mlha se vzdaluje no=D Ale když je bouře, déšť a podobně, tak tam ta mlha je, a docela blízko... Časem to natípu (asi založím galerii na flickeru).

@mazar1234 (20.01.2014 14:25): 8xAA, 16xAF, v-sync, (shadery: SSAO, HDR (vlastoručně poupravený), fine bloom, DoF, underwater effects), distance land na screenech je 25, ale zkoušel jsem i 50 a kleslo to jen o nějakých 5 FPS. Má to ale pak delší dobu načítání. A myslím, že to v konečné fázi nechám na těch 20 (a musím ještě doladit vzdálenost vykreslování meshe a té mlhy). Vygenerovaný distance land s max. hodnotami.

FPS průměrně 35, v Balmoře 29 ale jsou i pohledy s 22 FPS (o tom místu je to ale známé už od vydání, tam v základu je to městečko špatně optimalizované), mimo města 45, interiéry 60.

@AlieN (20.01.2014 13:49): "Skyrim je designově hodně nudný, i když i tak lepší než Oblivion. Na Morrowind se vůbec nechytají, jak architekturou, tak vůbec typem světa. " Souhlas. A Majkee má pravdu s tou hudbou... Dělá to strašně moc.

Jo a jedna věc, která mě fascinuje na MGEXE... Odrazy na vodě. S tímhle má Skyrim nehorázné problémy a vůbec 90% her.
@Say (20.01.2014 03:07): Btw co mi na těch screenshotech jednoznačně vadí je úplná absence mlhy. Nekonečný dohled je hezká věc, ale atmosféru Morrowindu dost zásadně tvořilo právě to věčné utopení v neproniknutelné mlze.

Skyrim je designově hodně nudný, i když i tak lepší než Oblivion. Na Morrowind se vůbec nechytají, jak architekturou, tak vůbec typem světa. Ale to je skoro jak srovnání Baldurs Gate - Planescape.
Morrowind má hlavně nádhernou hudbu, už nikdy nebude nic tak epické jako byl TES 3. :(