Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Eru (04.02.2014 13:10): Zkoušel jsem půl hodiny hledat řešení na internetu, zkoušel jsem vrátit hru do původního základního režimu, zkoušel jsem vymazat všechny save a nastavení... stejně nemůžu vůbec nic ukládat ani nahrávat. Teď jsem aktuálně v polovině nové instalace a uvidím, zda se to zlepší.

Ale tohle je spíš taková poslední kapka. Protože ani bez toho mi není jasné, za co si Legacy zaslouží takové hodnocení. Baví mě ji hrát? Většinou jo, ale spíš z nostalgie, než proto že by to byla dobrá hra. Neustále narážím na bugy, extrémní linearitu, nedomyšlený design, stupidní scriptování, jednou se třeba proti mně útočící postavě zacyklovala animace a dvě minuty jsem čučel jak puk, než se hra rozhodla, že je na čase pustit mě taky ke slovu. Totálně nízkorozpočtový Paper Sorcerer, který dělal jeden jediný člověk, je na tom ve většině ohledů mnohem lépe.
Tak přibližně 35 hodin hraní v prdeli, protože najednou hra nedokáže nahrát moje save... Když tady sleduju ty vaše stovky a devadesátky, přemýšlím, jestli náhodou nemám nějakou úplně jinou hru.
Zatiaľ mám odohranú hodinku ale musím pochváliť výborný súbojový systém, ktorý mi pripomína staré dobré izometrické RPGčka ako Baldurs Gate a iné :-). Musím povedať, že som sa tých ťahových súbojov bál a celkovo krokovacieho systému ale zatiaľ som príjemne prekvapený...
Helejte a když to je na kroky, jsou tam kouzla pro opuštění boje (Time Distortion), pro návrat na porvrch (Surface), pro teleport o x míst všemi směry (Teleport) a Fly (návrat do bezpečného místa u města) ?
@Jab (02.02.2014 18:14): Na druhej strane bol tomu dizajn levelu uspusobeny a krasne tu celu mega-legiu kostlivcov islo vykosit strelnymi zbranami ustupovanim v tych dlhych rovnych chodbach po boku. Ja som ich tak vycistil pomerne v pohode.

Tu v MM X mi to pride horsie, vracias sa odniekial a zrazu mas pred sebou nejakeho dementa co ta rozjebe, ale tak treba uznat ze ked nesavujes kazdu chvilu je to iba tvoja (hracova) hlupost a nic ine.
@Phoenix (02.02.2014 17:24): V jedničce si mi občas stalo, že jsem musel bojovat po vyčitětní místnosti těsně u dveří. Ale výjimečně. Tam jsou prostě fixní souboje a pak náhodné. Pokud člověk opustí dungeon, fixní potvory musí porazit při návratu znovu.
Tohle se do jisté míry stávalo i v šestce třebas. Ale velmi poskrovnu. Vzpomínám si třebas na ten temple of Baa poblíž Castle Ironfist, kde se v hlavní místnosti objevila spousta havěti po přiblížení se k tomu oltáři s gongem tuším (možná jej člověk musel i sebrat).
Většinou se za zády nepřátelé objeví pouze při otevření nějakých důležitých dveří, nebo při souboji s bossem.
@MickTheMage (02.02.2014 13:11): Nepamatuji si, že by se v minulých dílech (3, 4, 5) nepřátelé spawnovali za záda z vyčištěných míst (maximálně občas vylezli z doupat, pokud tyto člověk nezničil). V 6, 7, 8 se refreshovala celá mapa, ale až po nějaké uplynulé (netriviální) době. A v 9. nebyl respawn snad vůbec. Takže bych neřekl, že mezi díly 3-9 počítač nějak čítoval, co se respwanu týče.
@Jab (02.02.2014 12:05): Utéct jsem ještě nezkoušel. Vítězství nebo smrt. Ale dost často ti nepřátelé respawne za tvoje záda když otevíráš nějaké dveře. Dá se manévrovat, jen ten tah už nic jiného neuděláš.
Mimochodom, ako ma ta hra bavi po hratelnostnej stranke. Po technickej stranke by mal niekto programatorov z Limbicu bicovat... alebo mozno autorov Unity. Je fakt az prilis podozrive, ze tie Unity hry maju velmi casto problem s optimalizaciou. Hmm.
@Jab (02.02.2014 12:05): 1) Nie. 2) Ano, ked nie su v uplnom obkluceni, da sa najst vyhodnejsia poloha a je to taktika, ktoru casto vyuzivam. 3) Ano, pocitac je svina, ale to bol i v klasickych dieloch (ak si dobre spominam). Je ti schopny do chrbta hodit skupinku hajzlikov a potom... Uh - oh. :)
Btw dá se z bojů utéci? Nebo si alespoň pro ně najít výhodnější polohu, kdy má člověk třebas krytá záda? Je ve hře respawn? A používá jej počítač nekorektně? Tj. třebas k tomu, že vám najednou "vykouzlí" nepřátelé do zad? A jak moc vlastně funguje dělení party na role? Chytá trpaslík v těžké zbroji a se štítem opravdu většinu ran (když využije své dovednosti - taunt atp.)?
@Eru (01.02.2014 22:01): jj, díky za odkaz. Procesor mám sice už poměrně obstarožní (E6750), ale M&M X jelo v pohodě (nakonec, je to krokovací dungeon). Pokud bych chtěl upgradovat, tak musím vyměnit díky nutnosti nové desky prakticky všechno a zatím jsem neměl s ničím problém (včetně Crysis 3), tak se do toho neženu. Takto to na mě půdobí jako lenost/neschopnost programátorů (Early Access jel bez problémů a kompromisů i na 32 bit systémech). 64 bit W7 vlastním také, jen jej nemám nainstalovaný (mám 32 bit W7, omyl při instalaci, nakonec jsem to nechal být kvůli kompatibilitě některých vypečených kusů jako Star Wars: Rogue Squadron 3D).
Ty vlastnosti a přesně rozdělené úlohy jsou boží (evidentně inspirace z onlinovek). Ty hardwarové nároky jsou naprosto šílené.

P. S. Hnedle mě napadla parta trpaslík tank, ork válečník-dps (aj s lukem), člověk mág a asi elf hraničář.
Setting jsem nemyslel. Ten je mi jasný.

@Say (01.02.2014 17:57): Já jsem nějaké zvlášť výkony od profláknutých světových webů nikdy nečekal. Ale ty recenze, co jsem četl, byly jak složené z komentářů na Twitteru. Každopádně hra se mi líbí dost na to, abych se o ní zajímal. Zatím mám ale ten dojem, že by mi koupě za to nestála. Alespoň z recenzí jsem se blíže nedozvěděl o příběhu a jeho kvalitách, o možnostech rozhodování a ovlivňování událostí v ději atp. Tohle přeci jen v minulých MaM svou roli hrálo. Z toho mála co vím si těžko mohu udělat nějaký úsudek. Ale zatím to působí jak trochu novější "dungeon crawler", byť asi pro mě trochu zajímavější než Leg. of Grimmrock.

P. S. Ten CRPGaddict už alespoň něco zajímavé zmiňuje. Dobrý bestiář a knihy ve hře jsou vždy fajn věc.
@Jab (01.02.2014 16:46): Lépe recenze nečíst a nenechat se nimi podvědomě nahlodávat. Jak už se ale řešilo u Remember Me... Tyhle recenze bohužel určují tržby díla=(
Hrůza jak se dnes píší recenze. Většinou jen pár odstavců irelevantních informací, po nichž uvažuji, že autor hru hrál dvě hoďky po nedělní svačince.
Nicméně povětšinou panuje shoda, že desátý díl navazuje spíše na díl pátý a dříve, než na novější 6. - 8. díl. Mj. i charakterem soubojů a větším upozaděním příběhu. ¨
To by pro mne bylo v posledku spíše zklamání. Nicméně dobrý soubojový systém a málo častý či neexistující respawn monster by výslednému dojmu pomohl.
@Drolin (01.02.2014 14:50): V komerční sféře většinou nezbývá nic jiného, než se přizpůsobit zákaznickému segmentu nebo si jej postupně vybudovat podle svých představ a podle charakteru "výrobku". To samozřejmě na druhou stranu neznamená, že zákazník je Bůh a "dodavatel" má odkývat každou kravinu, to se pro změnu celkem rychle vymstí.

BTW První dojmy jsou maličko rozpačité (hrál jsem vyloženě pár minut), nikoli ovšem z hlediska pravidel (krokovací dungeony mi stále velmi vyhovují, stejně jako tahové souboje), ale z hlediska technického zpracování. Textury jsou strašně low-res (pravděpodobně bug nějakého update, už jsem našel vlákno, kde si na to stěžuje víc lidí, ale zatím nikdo neví, co s tím), netuším, jestli je možné nastavit rozlišení 1280x1024 a jak (zatím pravděpodobně ne) a grafika mi stylově úplně nesedí (dnes populární "casual" vzezření, nevím jak jinak bych to pojmenoval). Nicméně to samozřejmě nejsou zásadní výhrady stran gameplay (zatím nebyl čas se do toho hlouběji ponořit).
@Drolin (01.02.2014 14:50): Před samotnou recenzí se prsil Tuček, jak by si nechal vytetovat Might & Magic, takže mi ta první možnost trochu hapruje v tomhle kontextu. 12ti letí pochybuju že budou znát nějaký předchozí díl, možná tak ty nové homam6.
Teď jsem skouknul recenzi v REPLAY...Podle autora recenze :
- navazuje na MM6 a 7
- proč proboha krokovej systém
- žádný dynamický akční souboje -->> absence zábavy
- zábavu hledejte jinde --> Skyrim
- nesmyslně obtížné (když je víc jak jedna skupinka, nemáte šanci)
- tohle se mělo vydat možná před 20 lety
- SLABÉ 4/10
(chyběl už jen dodatek o herní lobotomii, zdravím Jaba) :)
Počkej, jak víš, že jsem psal o tobě. To může být přeci náhoda. A když o tom mluvíš, nepřijde mi to jako zvlášť slušně a mile položený dotaz:-) Možná je to jenom spiknutí kolem mě, nebo tak něco.
No a pokud myslíš ještě ten předešlý, tak ten je v pořádku, ale nemám k němu co říct. Na videa se nedívám, já to raději hraju. Nebuď tak vztahovačný.
@Kvasa (01.02.2014 09:32): Upalte čarodějnici! Přečti si můj původní příspěvek a velmi pečlivě mi napiš, kde jsem cokoli "hatoval". Jinak pánové s takovou diskuzí běžte opravdu k čertu.

Garion: pustil jsem si více videí. A to pár dní stará, páč původně ten pohyb vypadal ještě o dost jinak. Nikdy dříve jsem nějaký rozdíl nezaznamenal a domnívám se, že zde to odlišné není.
@Jab (01.02.2014 02:06): Hra ti bezi treba v 60FPS (nebo treba v 54FPS nebo to kolisa). Pokud mas stabilne 60FPS a ten, kdo to tam nahraval, ma neco v hlave, nahral to a uploadnul taky v 60FPS, ale pokud ti to z nejakeho duvodu kolisa, musis se rozhodnout, na jake FPS a jak to budes konvertovat. A to potom muze vysledny dojem z plynulosti hry zlepsit ale i zhorsit. Jeste jsem neslysel, ze by existoval format videa podporujici promenlive FPS (nerikam, ze neexistuje, ale rozhodne neni masove rozsiren).
@Bodkin (31.01.2014 13:59): Ty tohle je opravdu argumentace. Pustím si video ze hry v hd na youtube, roztáhnu si jej přes celou obrazovku. Můžeš mi vysvětlit, v čem je dojem z pohybu odlišný od hry samotné? Klidně mluv i v neurologických termínech, pokud tomu rozumíš (asi jo), já si to pak vygoogluji.
@Richmond (31.01.2014 14:49): Asi si chtej privydelat, ale vetsi pruser je aspon si myslim, ze tvrdili, ze dostanes neco, co si nedostal a dostanes to az buhví kdy..
Asi pujde o nejakou prkotinu nekdo mluvil o nejakem jednorozci a na xzone pisou zase nove dobrodruzstvi.+Ten novej dungeon.

Tak mohli dodat, ze to dodaj pozdejc a ne delat ze zakaznika idiota..
Kazdopadne chci dalsi díl :) je to zabava

Jedina vec, co me lehce nastvala byla, ze tam neni zatim ten dungeon novy a dlc..Vcera jsem si docetl, ze dungeon by mel byt pridan behem par tydnu a dlc mozna za par mesicu..Jinak prej by to melo jit aktivovat i na steamu, ze jste meli dostat 2 kopie jestli jsem to spravne precetl , i kdyz to zni, jako kravina tak cetl jsem to ve vicero komentarich.

Nejak jsem se nezajimal, ale lhat se nema, kdyz slibi neco, co tam neni , i kdyz je to prkotina.. A ve hre v bonusech je jen nejaka helma a k ni je treba key.

Logicky by tam prave melo byt to dlc, abych ho aktivoval.


Dostal jsem i odpoved zarazi me to "budou"

Xzone:
"Dle nasich informaci budou tyto bonusy zakomponovany jiz v samotne hre. Pripadne doporucuji kontaktovat primo technickou podporu distributora hry"

PS:Hodne lidi si stezuje vcera me to prave trklo 2x soundtrack jedno dvd.
PS2:U playmenu aspon u heroesu jsem to mel tak, ze hra a dlc byl key na papírku.
@Bodkin (31.01.2014 13:59): Já se na to v blízké době chystám.
I když víc než krokovací systém se mi spíš nezdá ten grafický styl à la Heroes 5 a 6 a celkově návaznost na to univerzum.

Rád bych si zahrál něco ve stylu M&M 6, 7, 8, ale tohle vypadá, že to s tím nebude mít moc společného (což neznamená, že to bude špatná hra).