@pajmič (20.12.2024 17:13): Mám pocit, že nás trouchnivějících gerontů je tu půlka databáze :) Já taky nejsem žádný mladík, původní barvu vlasů si už pomalu ani nepamatuju :D
Diskuze
@Han22 (19.12.2024 23:17): Chápu tě, leč pro mne, trouchnivějícího geronta, který na hru sáhne párkát za rok, je toto velmi chválihodné. :D
@Red (20.12.2024 00:36): Dirty mám v seznamu a děkuji za připomenutí, to je přesně něco co bych si mohl dát - freewarovka na hoďku/dvě v hektické předvánoční době :) Jinak zrovna od tebe mě číst komentáře taky baví, tak by jich mohlo bejt víc :D píšeš o hrách který neznám, nebo o vykopávkách dávno zapomenutých, líbí se mě že se nebojíš prásknout hře 30% i když ostatní dávají 60-70 :)
@Pluto (20.12.2024 01:33): No však jsme si o tom kdysi i psali, momentálně zkrátka nemám nic lepšího na práci, navíc jsem se dočkal vytoužené dovolené, tak můžu hrát (teda až nakoupím dárky, uklidím a půjdu ven s těma lidma, kterým sem to slíbil). Jinak totéž - zrovna tvoje komentáře mě hodně baví číst a taky by jich mohlo být víc :D zjišťuješ si zákulisní informace, píšeš o hrách do hloubky jaké já nejsem schopný a umíš i nostalgicky přivřít oči (nedávné komenty k Oslímu ostrovu a 7 dní a 7 nocí).
@Pluto (20.12.2024 01:33): No však jsme si o tom kdysi i psali, momentálně zkrátka nemám nic lepšího na práci, navíc jsem se dočkal vytoužené dovolené, tak můžu hrát (teda až nakoupím dárky, uklidím a půjdu ven s těma lidma, kterým sem to slíbil). Jinak totéž - zrovna tvoje komentáře mě hodně baví číst a taky by jich mohlo být víc :D zjišťuješ si zákulisní informace, píšeš o hrách do hloubky jaké já nejsem schopný a umíš i nostalgicky přivřít oči (nedávné komenty k Oslímu ostrovu a 7 dní a 7 nocí).
@Han22 (19.12.2024 23:17): No, já už jsem to říkal dřív, že obdivuju tvé tempo. Když se do toho opřeš, tak dokážeš sekat dohrané hry jak Baťa cvičky. Já myslím, že jen za poslední dva týdny jsi dohrál víc her, jak já za poslední dva roky...
@Han22 (19.12.2024 23:17): Ti experti to třeba hráli, ale nic nenapsali. Já občas mám také takové táhnutí, ale nesdílím je. Proto nás tvoje táhnutí baví, protože ho můžeme v takové kadenci číst :) Ještě můžeš zkusit třeba Dirty Split, hry od Harverster games, Grundoslavovu ságu s Benem Jordanem,..:)
@pajmič (19.12.2024 18:04): Děkuji za pochvalu, ale mě to ani nepřijde. Jsem tu 7 let tak mám hodně komentářů, teď mám období kdy mě baví hrát, pak zas přijde čas, kdy na to rok nesáhnu. Navíc adventur je opravdu hodně, dají se rozjet i na staré šunce a většinou dohrát za pár hodin (někdy i za pár minut). Spoustu klasik jsem nehrál, po roce 2010 toho mám dohraného zlomek a řekl bych, že co se týče adventur, jsou tu úplně jiní experti, kteří hráli věci o kterých jsem ani neslyšel.
@Han22 (komentář): Tvá cesta napříč adventurním žánrem nabírá epických rozměrů. Zajímavé čtení.
@Tulareanus (19.12.2024 14:52): Jo jako k tomu to může být fajn, sednout si na VŠ a analyzovat hru. Ale já si příště radši dám něco s tradičnějším způsobem vyprávění.
@Han22 (19.12.2024 14:51): Ja som túto hru pre svoju krátkosť, nízku náročnosť na hráčsky skill a celkovú jednoduchosť používal pri učení na VŠ ako príklad pre interpretačný a rozhodovací potenciál videohier ako kultúrneho média. Na ten účel je to fajn.
@Tulareanus (19.12.2024 14:22): Aha, tak děkuji za vysvětlení které dává smysl :) Popravdě se mi nad tím nechtělo přemýšlet, netušil jsem do čeho jdu, hra se mi nelíbila a nestála mi za duševní námahu. Takový pitvání (ne)příběhů si schovávám pro hry které mě nějak pohltí (např. Limbo).
@Han22 (komentář): Celá táto hra je alegorická a pomerne jasná. Ako ti hra na začiatku vysvetlí, potrebuješ z domu uniknúť a ak dáš ženskej postave srdce, tak sa rozhodne na základe citov (iracionálne) a obetuje sa, aby si mohol ujsť ty. V prípade ak je dáš hlavu - rozhodne chladný racionálny rozum, že sa ťa musí zbaviť, ak sa chce zachrániť ona. Je to klasická otázka racio vs iracio v rámci sebazáchovy alebo fungovania vzťahu (nie nutne partnerského) v kríze.
@Walome (komentář): Tak to samozřejmě chápu, že jsi to nehrál dvakrát, když je ti z toho blbě. Oba konce jsou ale super, tak je dobře, že si viděl i ten druhý. Mimochodem předpokládám, že jako první přišla na řadu hlava :)
@Jumas (03.07.2016 14:47): Aha... tak to vďaka za vysvetlenie... ja som tušil, že ten fakt, že pani nemá srdce, spôsobí, že vás neľutuje a jednoducho zabije... ale to s tým srdcom mi úplne jasné nebolo...
@ad142 (komentář): Já myslím, že ty dva konce jsou úplně jasné i podle toho vzorce na zdi.
Jako první konec nejspíš většina hráčů má ten s hlavou. Paní s hlavou si přečte vzorec a zjistí: dva lidi - exit se neotevře, jeden člověk - exit se otevře. Jelikož má hlavu, tak jí dojde, že Vás musí zabít.
Druhý konec se srdcem je taky jasný. Nevím teda, jak si paní se srdcem bez hlavy přečte vzorec, ale to je vedlejší. Jde o to, že jelikož má srdce, dá přednost hráči a zabije se sama, aby hráč mohl projít dveřmi.
Je to právě úplně geniální hra s parádní atmosférou, kterou umocňuje černobílé ztvárnění, pomalá chůze a lekačky s paní. I když je to asi 5 let, co jsem to hrál naposledy, pořád si to pamatuju a to se mi u moc her nestává. Především příběhy u freeware her zapomínám rychle.
Jako první konec nejspíš většina hráčů má ten s hlavou. Paní s hlavou si přečte vzorec a zjistí: dva lidi - exit se neotevře, jeden člověk - exit se otevře. Jelikož má hlavu, tak jí dojde, že Vás musí zabít.
Druhý konec se srdcem je taky jasný. Nevím teda, jak si paní se srdcem bez hlavy přečte vzorec, ale to je vedlejší. Jde o to, že jelikož má srdce, dá přednost hráči a zabije se sama, aby hráč mohl projít dveřmi.
Je to právě úplně geniální hra s parádní atmosférou, kterou umocňuje černobílé ztvárnění, pomalá chůze a lekačky s paní. I když je to asi 5 let, co jsem to hrál naposledy, pořád si to pamatuju a to se mi u moc her nestává. Především příběhy u freeware her zapomínám rychle.
@Chuck (19.02.2014 21:32): Určitě, Which je spíše takový experimentální, netradiční kousek.
@Isair (19.02.2014 21:29): Jo, ta Amnesia má k Outlastu určitě nejblíž. Which je opravdu hodně odlišný, což je víc než patrné.
@M.a.t.t. (19.02.2014 21:30): Strašidelné mno, to asi není ten správný výraz... spíše bych tvrdil atmosférické. Však to ani žádný prvoplánový horor být nemá.
@Chuck (19.02.2014 21:27): Takéto kratke hry sa neskúšaju, tie sa rovno dohrajú :) A potom sa to zhodnotí ako celok a ktovie, možno sa dojmy zlepšia. Mne to tiež z videí strašidelné nepríde, ale to je len dojem z videí...
@Chuck (19.02.2014 21:20): Zajímavé...
Pak už zbývá pouze ta Amnesia, tedy asi především Amnesia: A Machine for Pigs (nevím, jak by ses tvářil na díl první, anžto má toho dost společného s Penumbrou).
Pak už zbývá pouze ta Amnesia, tedy asi především Amnesia: A Machine for Pigs (nevím, jak by ses tvářil na díl první, anžto má toho dost společného s Penumbrou).
@M.a.t.t. (19.02.2014 21:27): Já už to právě vyzkoušel.
@Chuck (19.02.2014 21:20): Na druhú stranu, dá sa to dohrať za jeden krátky večer, tak za vyskúšanie teoreticky nič nedáś. A nemusíš za to ani platiť, takže ak ti to nesadne, nebude ťa to mrzieť :)
@Jumas (19.02.2014 20:39)@Isair (19.02.2014 20:42):: Mně ta grafická podoba nijak nevadí, jen mě to ze začátku trochu překvapilo. Ale hlavně ta hra na mě rozhodně nepůsobí nijak atmosféricky.
Niekto tu má critical miss.
Naopak bych doporučil ji právě kvůli grafice vyzkoušet, však je to společně s atmosférou také jeden z nejsilnějších prvků hry. Samozřejmě se nejedná o žádný nudný mainstream;).
Nějaký komplexnější, klidně komerční kousek s podobnou stylizací bych uvítal moc rád (Which působí více jako menší ochutnávka či technologické demo).
Nějaký komplexnější, klidně komerční kousek s podobnou stylizací bych uvítal moc rád (Which působí více jako menší ochutnávka či technologické demo).
@Chuck (19.02.2014 18:35): Je to normální zobrazení téhle hry. Je to díky tomu dost strašidelný a bál jsem se u toho skoro jako u Dooma 3. Zahraj si to někdy v noci bez rozsvícenýho světla a pak už ti ty barvičky určitě chybět nebudou :)
@Walome (19.02.2014 18:52): No já se jen lekl, jestli mi zase neklekla grafika. :-)
@Chuck (19.02.2014 18:51): To se neboj, já to ani neměl v úmyslu :D jen mě zaujal Tvůj dotaz na hlavní stránce.
@Walome (19.02.2014 18:40): Hm, tak to snad radši ani nezkoušej.
@Chuck (19.02.2014 18:35): Já to teda nehrál, ale když mrkneš na zdejší video, obávám se, že ano :)
To je normální, že vidím jen černou, bílou a jakoby mlhu?
Daveyi: Tak včera jsem to s těmi brýlemi vyzkoušel, mno... o žádný zázrak se nejedná a příliš prostorovým dojmem to na mě nepůsobí, spíše to jen jakoby krapet oddálí scénu.
Se stejným 3D pomocí Nvidia ovladačů se to (u většiny her) nedá srovnávat.
Se stejným 3D pomocí Nvidia ovladačů se to (u většiny her) nedá srovnávat.
Bohužel jsem nehrál s 3D brýlemi.
Jinak k těm koncům: Každý to cítí trochu jinak, u mě vyhrál v brutalitě pud sebezáchovy. To srdce jsem dohrál napodruhé a už jsem věděl co se zhruba bude dít. A zdá se mi, že tohle pořadí bylo i zamýšleno autorem. každopádně to první dohrání na mě fakt silně zapůsobilo. Když začala číst tu hádanku na stěně, tak jsem si nejdřív říkal, pěkný, není to jen pro mě, abych se v další vteřině nad tou rovnicí znovu zamyslel a docvaklo mi, ale to už se ke mně obrátila... Paráda.
Jinak k těm koncům: Každý to cítí trochu jinak, u mě vyhrál v brutalitě pud sebezáchovy. To srdce jsem dohrál napodruhé a už jsem věděl co se zhruba bude dít. A zdá se mi, že tohle pořadí bylo i zamýšleno autorem. každopádně to první dohrání na mě fakt silně zapůsobilo. Když začala číst tu hádanku na stěně, tak jsem si nejdřív říkal, pěkný, není to jen pro mě, abych se v další vteřině nad tou rovnicí znovu zamyslel a docvaklo mi, ale to už se ke mně obrátila... Paráda.
Zkoušeli jste to někdo s 3D brýlemi ? Mě teda IMHO připadal brutálnější kones s tím srdcem než s tou hlavou
Po přečtení Isairova komentáře a shlédnutí gameplay videa, jsem si vzpoměl na jednu modifikaci do UT 2004, kterou jsem kdysi hrál. A jak mám v dojmech z loňského září, tak pro mě byla poměrně neotřelá a do té doby jsem se s něčím podobným nesetkal. Dnes by se možná dala přirovnat i k Penumbře.
Díky oběma. Kdybych nebyl tak utahanej (a línej), tak jsem to našel na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=6LqeKYstURk (samozřejmě to jsou spoilery)
(mrkněte napravo do "suggestions").
Jinak vystrašit mě se autorovi rozhodně podařilo. :-) Od otevření druhých dveří mě z té baby furt mrazilo, takže to, že mě zapíchla, bylo trochu vysvobození. A to jsem furt čekal, že na mě něco vyskočí atd. A taky atmosféře pomohlo, že jsem nemohl běhat, ale jenom pomalu se loudat...
EDIT: Aspoň mě potěšilo, že jsem (snad) všechno pochopil bez nějakých nejasností. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=6LqeKYstURk (samozřejmě to jsou spoilery)
(mrkněte napravo do "suggestions").
Jinak vystrašit mě se autorovi rozhodně podařilo. :-) Od otevření druhých dveří mě z té baby furt mrazilo, takže to, že mě zapíchla, bylo trochu vysvobození. A to jsem furt čekal, že na mě něco vyskočí atd. A taky atmosféře pomohlo, že jsem nemohl běhat, ale jenom pomalu se loudat...
EDIT: Aspoň mě potěšilo, že jsem (snad) všechno pochopil bez nějakých nejasností. :-)
Ono je to prostě celé krásně symbolické...:)
Srdce NEBO Hlava, ne obojí...tak KTERÉ? :)
Taky jsem napoprvé chytil hlavu...:)
Srdce NEBO Hlava, ne obojí...tak KTERÉ? :)
Taky jsem napoprvé chytil hlavu...:)
Druhý konec: Ve třetím pokoji místo klíče ve skříních najdi klíč na zemi (je zákeřně skrytej hned u dveří). Předpokládám, že víš odkud klíč je... A pak si užij krásnou symboliku v druhém konci.
Sakra, zase druhej, vlastně třetí.
Sakra, zase druhej, vlastně třetí.
TombSpirit: V té poslední místnosti (jak najdeš ty klíče k místnosti s hlavou), najdeš hned u dveří další klíče k místnosti dole... otevři pouze tyto dveře (k hlavě nechoď) a uvidíš:)
No tak už jsem našel něco na YouTube...
Isair: Musel jsem spustit ten dxwebsetup.exe jinak mi vůbec nejela samotná hra (něco ve stylu, že chybí DLL).
Hra mně naštěstí padala jenom úplně na začátku (předtím, než se vůbec začalo něco vykraslovat).
Mně význam té hádanky naopak došel až po smrti. :-)
Jinak nevíš náhodou jak na ten druhej konec? Zatím mě nic nenapadá... (Hmm, ledaže by se v tom 1. pokoji (nebo někde jinde) najednou objevil v temným koutě nůž nebo jiná zbraň?)
Mně význam té hádanky naopak došel až po smrti. :-)
Jinak nevíš náhodou jak na ten druhej konec? Zatím mě nic nenapadá... (Hmm, ledaže by se v tom 1. pokoji (nebo někde jinde) najednou objevil v temným koutě nůž nebo jiná zbraň?)
Také mi hra nepadá a Direct X to neaktualizovalo.
S tou tmou jsem až takový problém naměl, všechny předměty jsem našel, jen ty dveře v přízemí sem dlouho přehlížel.
Jo já měl poprvé z toho dohrání dobrý šok a to jsem už dopředu i trochu větřil, jak začala číst tu hádanku na stěně :-)
Edit: Za těch zhruba třicet minut co jsem strávit ve hře mi hra nespadla ani jednou. Hrál jsem High verzi na Vistách.
Jo já měl poprvé z toho dohrání dobrý šok a to jsem už dopředu i trochu větřil, jak začala číst tu hádanku na stěně :-)
Edit: Za těch zhruba třicet minut co jsem strávit ve hře mi hra nespadla ani jednou. Hrál jsem High verzi na Vistách.
BTW taky vám to občas hned po spuštění spadne? Hrál jsem low verzi, ale high vypadala taky podobně padavě. (Taky mě zaujala asi 5minutová instalace nějakých DirectX 9 updatů - myslel jsem, že s Vistama, který obsahují standardně DX10, mě toto nepotká.)
No tak první dohrání mám (myslím) za sebou: Samozřejmě taky ten "brutálnější" konec (aspoň předpokládám). Hmm, čekal jsem, že bude aspoň trochu vděčná za tu hlavu.
Dík moc. Nějak jsem hledání vzdal po tom, co jsem nenašel žádnej textovej návod.
EDIT: Kdo má sakra v té tmě vidět na zemi hasák? :-) Ani ten klíč v pokoji č. 1 jsem nemoh najít.
EDIT: Kdo má sakra v té tmě vidět na zemi hasák? :-) Ani ten klíč v pokoji č. 1 jsem nemoh najít.
Ajta krajta, double.
TombSpirit: V druhém pokoji seber ze země hasák a jdi do přízemí, tam je malá místnost (u těch polic, kde si našel první klíč), taky jsem ji poprvé přehlídnul. Na umyvadle je klíč, který spadne do odpadu...
Viz. gameplay video v galerii na DH.
Tak po půlhodině to zatím vzdávám. :-) Nevím, jak dál než do 2. pokoje. (Kdybyste někdo mohl poradit, vůbec bych se nezlobil.)