@Isair (30.10.2023 16:51): Ja inak po tom klasickom fantasy siahnem tiež oveľa menej, než po sci-fi. Ono totiž to sci-fi nemá v sebe také veľké zlučovacie klišé, ako je Tolkien (elfovia a trpaslíci) alebo klasické germánske rozprávky. Samozrejme, sú populárne témy postapo alebo rôzne dystopické diktatúry, ale základné pravidlá toho sveta a okolnosti (Vs. fantasy "si hrdina, ktorý nás zachráni) sú rôznorodejšie a častokrát aj dospelejšie. A čím viac sa hry vyvíjajú, tým sú príbehy povedal by som menej naivné a tým pádom je ľahšie sa s postavami stotožniť. Ale to je len taký môj pocit. :) A inak v literatúre platí u mňa dosť silno, sci-fi knihy čítam a vyberám rôzne, ale fantasy skôr málo, lebo mi príde častokrát gýčovejšie.
Diskuze
@Tulareanus (30.10.2023 16:37): On i Quest for Glory nebyl ve své době tak populární, byl dobře hodnocený a uznávaný, ale King's Quest, Space Quest ho v prodejích prý dost válcovaly. Nevím nechápu, jestli se lidi bojí té kombinace žánrů a jakmile to není "něco co znají" dávají od toho ruce pryč. Mě naopak ta kombinace RPG/Adventury přijde geniální a skvěle to oživuje ten do jisté míry statický gameplay klasických adventur. Nemluvě o mnohem vyšších ambicích (živost světa, střídání cyklů, řešení hádanek vícero způsoby etc.) naproti třebas King's Quest sérii, což byla série vcelku obyčejných adventur, kterých vycházelo v té době mraky (co se gameplaye týká).
I když pravda, že Steve mluvil obecně o fantasy adventurách. Ty sci-fi oldschoolové přitom mají úspěch solidní (viz. Gemini Rue a podobné kousky). Asi už jsou lidé přesyceni fantasy a adventurami (pročež si vybírají jen lákavější témata?). Ale divím se taky, Kyrandie a King's Questy byly svého času hodně populární. A jak říkáš, spousta těhle dříve populárních žánrů (Dos like FPSky, plošinovky, metroidvanie, dungeony etc,) zažívají renesanci.
I když pravda, že Steve mluvil obecně o fantasy adventurách. Ty sci-fi oldschoolové přitom mají úspěch solidní (viz. Gemini Rue a podobné kousky). Asi už jsou lidé přesyceni fantasy a adventurami (pročež si vybírají jen lákavější témata?). Ale divím se taky, Kyrandie a King's Questy byly svého času hodně populární. A jak říkáš, spousta těhle dříve populárních žánrů (Dos like FPSky, plošinovky, metroidvanie, dungeony etc,) zažívají renesanci.
@Isair (30.10.2023 16:31): Myslím, že to bolo v diskusii k Hero-U (Alebo na steame? :)), kde sme sa zhodli, že aj pri Hero-U mali veľké oči, že budú robiť celú sériu a z tej hry kričí, že niektoré nápady si šetria na "nabudúce" a zároveň preto to malo aj nevygradovaný a neuspokojivý záver. Ja by som si rád dal takú sériu. Ale ten princíp, že majú x nápadov, ktoré chcú rozsekať medzi hry čiastočne aj neguje ten záujem ľudí o to. Ale inak tiež som bol prekvapený, že o tento subžáner je malý záujem, keď si vezmeme koľko iných starých žánrov a subžánrov zažíva renesanciu a darí sa im.
@Tulareanus (30.10.2023 11:44): Jo asi ne, on i někde v nějakém rozhovoru říkal, že ho překvapilo, jak malý je o klasické fantasy adventury zájem.
Ono s Hero-U to bylo podobné, taktéž to mělo mít několik pokračování a pochybuji, že se toho někdy dočkáme (nadto když jsem teď viděl někde na Youtube Lori a Coreyho, tak už to je takový dědeček s babičkou, od těch už toho člověk asi nemůže moc chtít, ti jsou rádi, že si užívají důchodu).
Ono s Hero-U to bylo podobné, taktéž to mělo mít několik pokračování a pochybuji, že se toho někdy dočkáme (nadto když jsem teď viděl někde na Youtube Lori a Coreyho, tak už to je takový dědeček s babičkou, od těch už toho člověk asi nemůže moc chtít, ti jsou rádi, že si užívají důchodu).
@Isair (29.10.2023 17:53): To teda hej, aj keď neviem, či aj bez takého zdravotného stavu boli také ambície realistické. Skôr nie.
Docela škoda, když si teď zpětně pročítám ty ambice a životní události autora (Steven Alexander), který měl v plánu pokračování QFI, prequel Roehm to Ruin z Order of the Thorne chtěl mít tuším pětidílnou epizodní sérii a celkově hýřil nadšením pro staré adventury. Nakonec měl však něco s tou ledvinou, prodeje nebyly příliš velké a vývojářský tým se mu postupně rozpadl, teď na tom není zdravotně moc dobře a je na vývoj sám. Čili doteď nevyšla kloudně ta plánovaná verze 2.0 QFI, Order of the Thorne 2 a Roehm to Ruin jsou sice jakoby ve vývoji, ale pochybuji že někdy vyjdou... vážně smutný příběh.
@Laurona (30.03.2018 21:51): pokial si v 2. kapitole budes setrit hlavny pribeh ako to posledne, tak nebudes mat problem a stihnes vsetko.
@Tulareanus (30.03.2018 20:12): aha tak snad aspoň většinu stihnu splnit. Pořád v té hře něco hledám a lítám sem a tam. Nečekala jsem, že hra bude mít tolik lokací. Stále objevuji místa, kde jsem ještě nebyla. Ještě že jsem dostala mapu, která aspoň trochu pomůže ale i tak mám dost často problém některé lokace najít ( např. kolem světlušek jsem prošla X krát a když jsem se k nim pak potřebovala dostat tak jsem je nemohla zaboha najít :D). No věřím, že s tou hrou strávím více času než je průměrná herní doba :D
@Laurona (30.03.2018 15:36): Myslim, ze par nepovinnych veci sa da zmeskat v pripade, ak ukoncis druhy akt skor, ako tie nepovinne ulohy.
@Tulareanus (30.03.2018 11:57): bezva diky :) už mám za sebou asi 4 dny, tak já jen abych něco nepropásla.
@Laurona (30.03.2018 09:50): Hral som to nedávno a viem, že som nespal aj 2 noci a bolo to ok, viac som neskúšal. Časovo obmedzené úlohy to nemá. V niekoľkých prípadoch ťa sama hra automaticky pošle k nejakej udalosti, hoci vopred ti oznámi, že napr. večer toho dňa sa bude niečo diať. Preto minimálne v prípade prvého aktu je v daný deň dobré byť vyhealovaný, lebo tam bude napr. súboj.
Ráda bych se zeptala, zda někdo neví, jestli se něco stane (třeba jestli neumřu) , když nebudu několik nocí po sobě spát? a jestli jsou zde nějaké úkoly časově omezené?
Konečne som sa k tomu po dvoch rokoch od prvého rozohratia (vtedy som prešiel len prológ) dostal a bolo to prekvapivo zábavné. Nebol to len lacný pokus o priživenie sa na qfg, ale hra s vlastnou atmosférou a hlavne pekným prostredím a zábavným gameplayom.
@musa (04.01.2016 19:59): Tam tuším záleží buďto na statistikách hlavní postavy nebo na počtu aktuálních hp, každopádně se mi ho povedlo přepít na první pokus, takže to nebude tak horké:).
Tak jsem to rozehrál, nejdřív panovaly trochu rozpaky, hlavně při zobrazování postav během rozhovorů, ale dojem už se lepší. Každopádně dotaz: pokud chci nastoupit cestu bojovníka, měl bych asi porazit Kurdta v pití, je to tak? pokud ano, jak na to, když se mi hlavní hrdina po první rundě opakovaně složí?
@Richmond (08.06.2015 20:10): Pokud ještě nemáš, pak určitě doporučuji dohrát před QfI i zbytek série. Ono to zase tak dlouhé adventury nejsou. Když už se do nich pořádně ponoříš, tak věřím, že je sfoukneš celkem rychle:). Přinejmenším určitě dej ještě tu čtyřku, která je asi nejlepším dílem série (a ještě o fous lepší než QfI:)).
@Isair (komentář): Super, jsem řád, že jsem koupí neudělal špatně! :) Akorát ještě dohrát sakra ten první QfG :)
Jinač to vypadá, že bude prequel QfI:Roehm to Ruin, viz. úspěšný kickstarter (+ pracují na nějaké další adventuře). Bohužel na rozdíl od QfI se však bude jednat o adventuru klasického ražení.
Škoda, že oproti QfG dost očesali statistiky postavy, chybí tu třebas throwing, stamina a i základní statistiky jako Strength, Intelligence, Agility, Vitality apod., nečekal jsem to, ale docela mi chybějí.
Jsou tu sice některé nové jako "hit chance" apod., ale těch je jen pomálu a navíc jsou využitelné pouze v soubojích...
Jinač to ale zatím vypadá na moc fajn kousek s bezva atmosférou. Omylem jsem se stal Brigandem (splněním questu), chtěl jsem jít raději do Thiefa, ale nakonec to vypadá na zajímavé, osvěžující "povolání":) (třebaže je to určitá alternativa k Fighterovi).
Překvapilo mě pár drobných bugů, které i po roce ještě nejsou opravené... například postava vyskytující se na 2 místech zároveň (viz. Kurdt, který je přes den jak v lese, tak v hospodě:)) či možnost mluvit o nějakém tématu, aniž by se ta událost stala/aniž bych se o něm něco dozvěděl... viz. diskuze o Bestii s dobrodruhem v hostinci (o které mi předtím nikdo neřekl, ani jsem ji nepotkal, přesto jsem jí dobrodruhovi vesele popsal), ale jedná se spíše o drobnosti, kterých není ve hře příliš.
Jsou tu sice některé nové jako "hit chance" apod., ale těch je jen pomálu a navíc jsou využitelné pouze v soubojích...
Jinač to ale zatím vypadá na moc fajn kousek s bezva atmosférou. Omylem jsem se stal Brigandem (splněním questu), chtěl jsem jít raději do Thiefa, ale nakonec to vypadá na zajímavé, osvěžující "povolání":) (třebaže je to určitá alternativa k Fighterovi).
Překvapilo mě pár drobných bugů, které i po roce ještě nejsou opravené... například postava vyskytující se na 2 místech zároveň (viz. Kurdt, který je přes den jak v lese, tak v hospodě:)) či možnost mluvit o nějakém tématu, aniž by se ta událost stala/aniž bych se o něm něco dozvěděl... viz. diskuze o Bestii s dobrodruhem v hostinci (o které mi předtím nikdo neřekl, ani jsem ji nepotkal, přesto jsem jí dobrodruhovi vesele popsal), ale jedná se spíše o drobnosti, kterých není ve hře příliš.
Dnes na GoGu 50% sleva, to už je docela lákavé:)...
@Tulareanus (19.07.2014 13:39): Čím dál více adventur (i poměrně kvalitních) jsou záležitosti na pár hodin - takže časově to myslím nějak "lézt" do jiných aktivit nemusí. Zrovna tebou zaškrtnuté The Cat Lady či Conquests of the Longbow jsou na herní víkend ideální :).
@M.a.t.t. (19.07.2014 16:15): Právě, hráčů adventur je zde dost, ale např. ty, Josef, Daysi a další nic nepíšete, což je pro stránky škoda. Tady by to chtělo zvýšenou aktivitu :).
@M.a.t.t. (19.07.2014 16:15): Právě, hráčů adventur je zde dost, ale např. ty, Josef, Daysi a další nic nepíšete, což je pro stránky škoda. Tady by to chtělo zvýšenou aktivitu :).
Nudím sa a nemám čo čítať... píšte vy lenivci leniví.
@Drolin (19.07.2014 13:23): Málo píšeš... a iným, ktorých nechcem menovať, sa zase písať nechce :)
Čo vám poviem, ja už nestíham hrať nič a potom nie sú ani komentáre. :D Čiže túto hru len momentálne zakšrtávam v checkboxe "chci si zahrát" a tým asi na chvíľu končím. Ale sakra, mal by som si už spraviť nejaký ten herný víkend. Jeden som si konečne dal pred mesiacom, ale to som chytil záchvat nostalgie a venoval sa Falloutu a potom to prekladal hraním Hearthstonu.
@Drolin (19.07.2014 13:23): Málo píšeš, no... ;-)
@TombSpirit (19.07.2014 13:14): Komentářů u adventur je tu obecně velmi málo.
Jinak tvůrci Infamy mají za sebou již předělávky Space Quest II a King's Quest III, a osobně je tak řadím nad tvůrce Heroine's Quest (které je trochu rozporuplné).
Jinak tvůrci Infamy mají za sebou již předělávky Space Quest II a King's Quest III, a osobně je tak řadím nad tvůrce Heroine's Quest (které je trochu rozporuplné).
@FildasCZ (19.07.2014 12:59): Tak zrovna třeba Heroine's Quest: The Herald of Ragnarok je tu už přes půl roku a taky zatím žádný komentář a diskuze nic moc. A to je zadarmo a má snad ještě lepší hodnocení (a je od aspoň pro mě známějších vývojářů).
@TombSpirit (19.07.2014 12:53): Já právě očekával, že někdo už to má a podá své dojmy. Tak to si počkám. Na netu nic z české řady není právě.
Na steamu to má také kladné recenze.
Na steamu to má také kladné recenze.
@FildasCZ (19.07.2014 12:45): Tak já třeba o Infamous Quests snad ani neslyšel. Navíc $20 není úplně málo, přestože na GoGu má QFI docela pozitivní hodnocení. Každopádně nejdřív si "musím" zahrát Heroine's Quest, do té doby pravděpodobně vyjde Mage's Initiation a pak Hero-U. Plus King's Questy od čtyřky dál. No prostě není čas a i herní priority jsou malinko jinde. :-) Ale samozřejmě se těším.
Nikdo nic ? Jsem čekal, že staří pardalové se ozvou :)