Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

V tomhle je TR2 celkem blbuvzdorný - např. i když přijdeš o druhý dopravní prostředek ve hře, tak se dá level dohrát i bez něj.
@Matthias (10.11.2014 12:19): Řádný postup vyžaduje dva čluny, úroveň však lze dokončit i s jedním. Zde můžeš vidět jak se vyhnout spuštění závěrečného odpočítávání. (Apel pak nasedne do člunu, nicméně ke konci úrovně doplaveš i bez něj.)
@yenn (01.09.2013 17:17): No vidíš to mě nenapadlo se kouknout na jeho další videa, ovšem nevím jestli na to mám sílu... :D

EDIT: Já věděl, že na ty videa nemám koukat, teď jsem shlédl 1848, kdysi dávno jsem to hrál. Ale teprve teď jsem se dozvěděl, že šlo o "first and half world war, where Australia attacked Canada!!!" :DDDD A já si celou dobu naivně myslel, že jde o revoluční rok 1848 v Rakousku Uhersku...
Diskuze u 1893: A World's Fair Mystery mně přivedla k tomuto fascinujícímu videu, v němž AncientGamer1 hraje vlastní modifikovanou verzi Tomb Raidera II. Modifikace spočívá v bizarní změně textur, nepřátel (např. z prvního tygra se stal tyrannosaurus), předmětů (v inventáři nemá lékárničky, nýbrž pavouky) a objektů (helikoptéry místo bodáků). Spolu s ujetým komentářem (v 15:20 se dozvíte, jaké možnosti má člověk po smrti) je to věru nezvyklý zážitek:-)
No do háje. V Benátkách jsem na začátku mise nějak pozapomněl na tu první loď a nemám čím odpálit vodní miny. To jsem asi hodně v hajzlu, když nemám sejv, že?
@TombSpirit (09.06.2013 22:33): ono obecně je ve hře dost malá interaktivita. Opravdu živě na mě působil level ke konci Barkhank Monastery, kde byli přítomni mniši, kteří bojovali na hráčově straně, pokud se do nich netrefil...
@yenn (08.06.2013 10:26): ano. pistolky užívám, když jsem nahoře a protivník na mě nemůže, a uzi, když jde o rychlost. Vše ostatní je tak trochu navíc :-) Třeba tomu granátometu jsem nepřišel moc na chuť, protože není samozaměřovací...a brokovnice je tatky trochu o strach...a hlavně je do ní málo nábojů...
@Dan9K (08.06.2013 02:40): V jedničce jsou pistolky, magnumy, uzi a brokovnice. Ale upřímně, kdo potřebuje něco více než pistolky a uzi:-)

@TombSpirit (08.06.2013 01:07): Znalost úrovní má na dobu v nich strávenou velký vliv. Poprvé jsem měl „time taken“ kolem 20 hodin, když jsem hrál loni TRII zhruba podesáté, dostal jsem se pod 6 hodin (bylo to pěkných 5:55:53).
@TombSpirit (08.06.2013 01:07): v jedničce není šplhání, je tam míň zbraní (tuším, že z těch, co jsou ve dvoje je jenom uzi a možná ještě něco, ale v podstatě všechno jsou to pistolky). Samozřejmě je výrazně lepší grafika a obecně prostředí, z jedničky jsem (až na výjimky) měl pocit veskrze umělého prostředí, do kterého zasadili autoři akorát puzzly, kdežto ve dvojce se jim podařilo puzzly vměstnat do "reálných" scenérií. Jinak je to stejný :-)
@Dan9K (08.06.2013 00:54): Jedničku jsem nehrál, ale tuším, že tam chybí šplhání nebo tak něco. Ve dvojce mi zase chyběla možnost se skrčit a plazit. Ale hratelnost je dobrá i tak.
Možná spíš než to ztracení (i když typicky některé venkovní levely ve trojce v džungli mi přijdou dost nepřehledné) jsem myslel to, že se dostaneš do situace, kdy nevíš, kam dál. Takovej Aldwych ve trojce je fakt masivní a dost nelineární level a člověk snadno něco přehlídne a pak se zasekne.
Taky mě napadlo, jestli (a případně jak moc) mi hraní TR zlepšilo orientační smysl. :-)

Mimochodem ukládám si statistiky po dohrání, nedávno jsem TR2 dohrál myslím po druhé nebo potřetí a "time taken" na konci mám 14 h 45 m - samozřejmě čistá herní doba bude o dost delší. Jenom mě napadlo, jak moc velkej vliv na to má, že ty levely už celkem znám (i když jsem je už dost zapomněl).
@TombSpirit (08.06.2013 00:48): mně třeba přestala bavit jednička, ale z nějakého záhadného důvodu, i když je dvojka skoro stejná, tak mě baví i teď na konci. Ale teda zrovna u Tomb Raidera jsem se nikdy neztratil. Myslím, že se vyznačuje dost velkou přehledností. Je to velmi výrazný level design, který se mi ihned zapíše do hlavy a já vím vždycky, kde všechno je. Možná je to tím, že Tomb Raider nutí člověka prozkoumávat každou škvíru, což dělám v každý 3D hře a tady jsem za to konečně odměňován :-)

Taky se mi nestalo, že bych u nějaký pasti zkejsnul dlouho, spíš je pozoruhodná ta koncentrovanost, zvláště v tom Xianovi. A taky to, že v jinejch hrách trvá jeden level deset minut a tady tři hodiny :-) a to jsem si třeba u takovýho Exhumeda myslel, že ty levely fakt daj zabrat
@Dan9K (07.06.2013 23:32): Já mám naopak Opera House celkem rád a vůbec by mi nevadilo, kdyby ten level byl i delší (zvlášť ta "indoor" část). Obecně mi přijde, že když jsem byl menší, tak všechny ty levely byly těžší a hlavně mnohem větší a delší. :-)
Taky hrozně savuju, když jsem hrál Silent Hill 2, tak to byl (minimálně) jeden save před každýma dveřma. :-) Ale dnes se už snažím trochu krotit, protože ten čas, co strávím savováním, není úplně zanedbatelnej (zvlášť v těchto TR, kde to pár sekund trvá).

@yenn (08.06.2013 00:01): No to je jasný, ale háček je v tom, že abys to vůbec stihnul (než se ty vrata zavřou), tak musíš najet se člunem na tu rampu (což nejde bez turba) a projet jednou místností.
Jinak v ToX sice vede i malá chyba ke smrti, ale většinou tu nebezpečnou situaci "vycítíš" a saveneš si to. A obecně si nemyslím, že je potřeba nějaká extrémní koordinace (ala skill) k překonání naprosté většiny pastí.

@Dan9K (08.06.2013 00:03): Jo, Floating Island je taky fajn level. Taková dost originální mňamka před koncem. :-) Akorát na jednom místě je tam hromada nepřátel, což je otravné, zabíjel jsem je několik minut. Ale zase je fakt, že jsem extrémní šetřílek, takže jsem málokdy používal něco jiného než pistolky.

@Všivák (08.06.2013 00:12): Chce to pomáhat si nulou na numerické klávesnici (i když ani ta někdy nepomůže). Oproti takovému Silent Hillu 2 je ale ta kamera ještě zlatá. :-)

@Dan9K (08.06.2013 00:25): Já si spíš myslím, že větší riziko, než že se někdo nedostane přes nějakej těžší úsek (past atd.) je to, že se v nějakým levelu prostě ztratí a/nebo ho to přestane bavit.
@Všivák (08.06.2013 00:12): tak já zas neřek, že je tak těžká, ale že je to výzva :-) Určitě není třeba těžší, než některý strategie, který jsem nebyl schopen dohrát třeba vůbec, ale v rámci 3D akčnějších záležitostí, je to myslím jedna z top.
Neřekl bych, že je tahle hra až zas tak těžká. Savovat se dá všude. Obtížnost dost zvedá nešikovná kamera. Je fakt, že bez častého savování bych byl asi taky v řiti.
@Dan9K (07.06.2013 23:32): Kolik savů už máš? Já jsem při prvním hraní skončil na zhruba 760 :-)

„Správný“ postup v Benátkách je takový, že první člun pošleš do min (tj. se zrychlením se proti nim rozjedeš a včas vyskočíš), čímž se jich zbavíš, a ve druhé lodi úroveň dokončíš.

@TombSpirit (07.06.2013 12:34): Temple of Xian (který mám z celého druhého dílu nejraději) je obtížný tím, že v mnohých situacích vede i malá chyba ke smrti.
@Fatality (07.06.2013 12:54): No v Benátkách je hned možná nejvíc frustrující level vůbec - Opera House. Strašně dlouhej a docela těžkej, takže bych se nedivil, že ses zasek hned v Benátkách. S tou hrou se člověk tak sžije, že už v tomhle levelu jsem měl pocit, že jsem fakt Tomb Raidera dvojku hodně propařil a přitom je to teprve začátek.


@TombSpirit (07.06.2013 13:14): ty miny jsem překonal ani nevím jak. Nejdřív když jsem to zkusil, tak jsem hned bouchnul, ale pak jsem to prostě projel, ani turbo jsem nepoužil. Asi jsem měl štěstí.

Ale s omezeným počtem savů bych to asi nedal. Já savuju skoro po každý akci, kterou udělám, i když seberu blbou svítilnu. Má to svůj důvod, na jeden save je totiž taky v průměru jedna smrt :-)
@Fatality (07.06.2013 12:54): No já fakt nesnáším, když musím něco opakovat, tak raději savuju často. Jinak Benátky jsou prakticky na začátku, takže to si klidně zahrej znova. Pamatuju si, jak jsem se jako malej (to mi mohlo být něco mezi 10 a 15) zasekl právě hned v 1. levelu v Benátkách - nemohl jsem se dostat přes ty miny. Později jsem používal "cheater's method", tzn. místo abych nasedl do člunu, tak jsem do dalšího levelu prostě doplaval, až později jsem (tuším díky návodu) přišel na to, jak se to má správně udělat. No kdo mohl tušit, že má člun turbo? :-)
Je pravda, že tenkrát to bylo hardcore, já jsem na PS1 dohrál všech pět dílů, a ty omezené SAVE GAMES bylo celkem frustrující, ale na druhou stranu po pokoření přišel úžasný pocit opojení, stojí to za to. Nejhorší v tomhle ohledu byla TR 3 díky rozlehlosti jednotlivých levelů, člověk se v postupu často ztrácel.

TR2 mám také rozehrané už delší dobu, ale zasekl jsem se v Benátkách, takže to spíše odehraju od začátku na delší hrací období. Každopádně přeju hodně štěstí v pokoření TR2 :)
@Dan9K (07.06.2013 04:17): To ještě jsme my, PCčkáři, na tom dobře oproti konzolistům s omezeným počtem savů. Temple of Xian je fakt super level - velkej, část venku, část uvnitř, část pod vodou a ta hromada pastí. Hodně "výživnej" a dost možná nejlepší TR2 level. Ale nijak extra těžkej zase není (i když ten konec na žebřících mi kdysi dával zabrat).
Tahle hra je opravdová výzva, ne, jako ty dnešní...tuhle hru člověk musí fakt nacvičit, což je super...právě jsem prošel level Temple of Xian...a teda, co krok, to nějaká sviňárna a trvalo mi to přesně tři hodiny hrubého času. Z pohledu hry jen hodinu patnáct, ale to myslím nepočítá to Xté loadování...
ještěr: Nojo, kamera. Já si zvykl používat docela často numerickou "0" + šipky a dá se. (Akorát si člověk občas musí vybrat - koukat kam chce nebo střílet, případně běžet.)
@HolyMeatball (08.11.2012 21:55): Je to možný, jak jsem psal, jedničku jsem hrál jenom chvíli (myslím, že první level a trochu jsem se proběhnul po domě) a navíc s ne víc jak 10 fps, takže ruku do ohně dám jenom za to, že jsem z novějších dílů hned věděl, jak to ovládat (ctrl, alt, mezerník).

@Walome (08.11.2012 21:56): Jestli myslíš Ultimate Edition (kterou doporučuju btw), tak tu mám taky. Ale tam je právě dosová, 16b verze TR1 (Windows verze nebyla, jestli se nepletu, tak byla jenom ta dosová a verze na ps1), která se spouští v DosBoxu. (Samozřejmě je to nastavené tak, aby ses s tím nemusel patlat sám, podobně jako DOS hry z GOGu.) Takže nároky na procesorovej výkon jsou enormní.

@Všivák (08.11.2012 22:49): Jo, nějakej novej pohyb je v každým z prvních čtyř TR (u pětky si fakt jistej nejsem), což je asi tak všechno, co se mění. (No dobře, ještě grafika je v TR2 o hodně lepší a v dalších dílech se taky trochu zlepšuje.) (Ne, že by mi to nějak vadilo.)
Ještě jsem si vzpomněl, jak jsem ve čtyřce v tutorialu si dlouho lámal hlavu nad tím, jak elegantně seskočit dolů (s přikrčením) jako Von Croy přede mnou. Pak jsem zjistil, že to nejde - zrada! :-)
Ve dvojce se třeba ještě nejde krčit, to už ve trojce jo. Lara tu je taková nemotorná a blbá. Pořád naráží do zdí a tak..
@Všivák (08.11.2012 18:15): Buď rád, že nehraješ na PS, tam bys to sejvování měl dost omezený. :-) btw pátým levelem začíná moje oblíbená část hry - prakticky pouze indoor levely. Asi si to budu muset příští rok zase zopakovat, jako letos trojku. :-)
Tak, jsem v pátém kole, ale čas, který jsem u toho strávil by stačil na kratší hru.