Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ale zase teď se mi díky search automaticky odhalila nějaká zeď (předtím jsem kolem ní několikrát prošel a nic, odhalila se mi až po zvýšení search, když jsem se vracel), za níž byl secret s náhrobky, black swordem, lantern helmou a nějakou potvorou, kterou jsem doteď ještě nepotkal.

Jj toho exploitu jsem si všiml, zatím jsem jej používal spíše jen na vykouzlení jídla, ale na tu identifikaci by to také mohlo fajnově fungovat, pravda:).
@Isair (15.11.2014 10:16): Inac v level 7 sa da trosku vyuzit jeden exploit a poidentifovat si lahucko vsetky predmety, prave vdaka tomu problemu s manou. Je tam niekolko schodov do Level 8 a vzdy ked Avatar zide dole tak mu nabehne nejaka cast many, s Druidom mi to mnozstvo vzdy stacilo na zoslanie jedneho OWY nasledne som isiel hore dol L7, kde to vycucne manu ale obratom zase dole do L8 a zase hned nabehne to urcite male mnozstvo atd, atd hore-dole-identify-hore-dole-identify....

Ono Klasicke secret doors su celkom dobre vidiet aj na automape ked sa poriadne pozeras, takze toto mi pride naozaj ako slaby skill na vyuzitie.

Inac hej, Elementaly s tymi fireballmi ma obcas aj zabiju ked sa trafia par krat po sebe.
Ten levitační prsten je tedy moc fajn item. Zvláště, když se v sedmém patře nedá kouzlit (nechtěl bych hrát za čistého mága).

A ti ohniví elementálové dokáží těmi firebally udělat solidní poškození, celkem jsem čuměl, když jsem po pár zásazích byl asi na 15 hp. Asi první solidnější nepřítel:) (zvláště ve větším počtu), i když zblízka firebally nemetá a dá se pěkně krýt za jejich soukmenovci (pokud jich na hráče útočí více).

Jinač jsem si zkusil schválně "namaxovat" search (resp. mám jej teď na hodnotě 29), tak jsem zvědav, zda-li poznám nějaký rozdíl a budou se mi všechny secret doors objevovat před nosem automaticky bez checkování stěny (i když asi spíš ne).
@Isair (13.11.2014 11:08): No ono pri tej levitacii sa plaholcis ako slimak, mozes stlacat co chces, ale takto to "okasles" a v podstate tak dokazes nahradit aj drahsie kuzlo Fly. Levitacia je lacnejsie a lahsie kuzlo oproti Fly preto ma dobre vyuzitie a ja som ho pouzival vacsinou. Ale v LVL 7 je v na jednom (lahko prehliadnutelnom) mieste taky fantasticky prsten ze..... uvidis ak najdes :-0.


Casting - no je pravda ze s nizsim castingom vyssie kuzla casto zosles az na niekolky pokus ale vzdy ich casom zosles IMO, kdezto v UUW2 uz kuzla maju sancu na "backfire" oproti obycajnemu "casting failed" a to dava docela slusnu slupku do palice :-0 a netreba zdoraznovat ze bez fakt vysokeho casting v UUW2 je zoslanie kuzla 7-8 circle takmer istota backfire. A aj na nizsie circle treba mat ceklkom vysoky casting aby to bolo spolahlive castit. Toto je velky posun oproti UUw1, kde je jediny rozdiel medzi nizkym a vysokym casting len v tom ci kliknes 1 alebo 5 krat na zoslanie bez rizika.

edit: este aj swimming je rychlejsi so shiftom... priam ako keby si mal v zadku lodnu turbinu.
O tom lovu ryb mi už poreferoval jeden týpek na čtvrtém patře, ale ještě jsem to nezkoušel. Jeden ghůl na pátem však chce přinést asi 10 ryb, tak to asi co nevidět vyzkouším:) (i když někde na druhém patře jsem si jich tuším dost nanosil do svého "skladu":), ale nechce se mi tam vracet). Každopádně je to docela fajn prvek.

No já si kvůli zátěži vyházel úplně všechno jídlo, co jsem u sebe měl, takže používám už v podstatě jen to create food jednou za čas. Ono je problém, že ještě nevím, které předměty budu potřebovat a které ne, takže abych se nemusel furt vracet do "skladů", které si dělám na každém patře, tak s sebou nosím všechny "questově" vypadající předměty, dost z nich jsem překvapivě postupně opravdu využil (třebas tu pavučinu). Až to budu hrát podruhé, tak to v tomhle ohledu bude o něco lepší, páč už budu vědět co nabrat a co nechat ležet.

Díky za info a ono u levitace nefunguje klasické "W" pro běh a "S" pak pro pomalejší chůzi? Popravdě to levitation jsem ještě moc nezkoušel, spíše jen párkrát Fly.

Ten Sneak asi zkusim až při nějakém budoucím opětovném hraní, teď už asi nebudu mít dostatek skill pointů:), si chci ještě trochu vytrénovat castění, páč nějaká silnější kouzla ještě nezakouzlím, případně nemám dostatek many (nebo je hned vyplýtvaná).
@Isair (13.11.2014 08:52): Inac klasicek tajne chodby "secret doors" aj nulovym search vzdy objavis jedinym kliknutim na stenu.

Jj, ja si bez magie ani neviem predstavit tu hru, ako hovoris - Levitation/Fly, Identify, Open, Reveal, ale ja teda vyuzivam aj napr. Healing :-), obcas na dokonale zmapovanie levelu Water Walk a par krat aj dolezite Telekinesion. A potom ultimatne bojove kuzlo Speed (UUW2 hlavne teda). Naopak Create Food v podstate nikdy, BTW vies ze sa daju lovit ryby udicou?

Inac este ak nevies jednu fintu ako si podstatne urychlit pohyb pri Levitacii, drz stlaceny shift+pohyb a uvidis ten rozdiel. Alebo capslockom.

Utocne kuzla v podstate nepouzivam a vsetko riesim melee, ale tie podporne kuzla su fakt must-have.

Picklock nie je zly par bodov v UUW2 akurat, ono vyrazanie "massive door" je dost zdlhave a kuzlo open nemas na level 1.
Traps - no pasce tam obcas byvaju, ale jedine co sa stane je ze ti uberie nejake HP takze ak neklikas na truhlu s 1HP tak nepotrebny skill.
Sneak - tak toto absolutne netusim ako funguje a nakolko je to pouzitelne, otestuj a zreferuj :-).
Barter - v UUW 1 bezpredente, ale v UUw2 je obchodnik co predava potiony vsetkej sily a druhu takze zlato je tam uz celkov zaujimava komodita. Pri nulovych skilloch stoji Restore mana 50 a Great Heal 35. Ale da sa tam grindovat nekonecno zlata a skillpointov :-0.


Ale to "search" není zase tak na hovno skill, občas mi přijde, že se skryté dveře objevují (asi díky němu) automaticky, když je hráč v jejich blízkosti. Jindy stačí checknout lookem zeď. Jinač v tom jednom místě s tím tajným přepínačem stačilo kliknout jednou i s celkem nízkou hodnotou search, ale asi jej stejně dobře dokáže nahradit kouzlo mno (podobně jako Lore).

No až to budu hrát příště, zkusím si podobné skilly trochu navýšit, beztak mi přijde, že ten attack, defense a zbraňový skill tu není potřeba kór tak vysoký, alespoň do toho pátého patra jsou souboje hodně jednoduché, i když jsem měl tyhle skilly kolem hodnoty 15-20 (teď jsem si je zvedl asi na 25 a trochu přidal i do mana, casting a lore, kvůli kouzlům jako levitace apod.).

Ale jako investování do casting/mana je rozhodně nejužitečnější, jak to pokrývá většinu těchto podpůrných skillů a ještě mnoho navíc. Ono i když jej třebas nevyužiji nutně v boji, tak určitě není od věci mít kouzla jako levitation, fly, create food (i když jídla je zatím celkem dost, jen moc váží), conceal, Name Enchantment, open, reveal apod., to jen kdyby chtěl hráč vážně čistě nemagickou postavu a tudíž se zbytečně nezatěžovat runami, tak imo skilly jako search, lore apod. nejsou určitě od věci.

Jen jsem příliš nepochopil ten repair, když lepší zbraně se skoro nerozbíjejí, picklock (na vše je klíč nebo jde vyrazit) a traps (zatím jsem nenarazil snad na jedinou, ale možná tam časem nějaké ještě budou). Naopak "acrobat" by nemusel být úplně od věci, anžto největší dmg mi zdá se způsobují všemožné pády:D. Se "sneak" by mohla být celkem sranda, to budu muset také někdy zkusit. A apprise/charm jsou celkem dost velké zbytečnosti, když to obchodování je tu takové nijaké... navíc zlata a drahokamů je nějak hodně, ani je s sebou už nenosím, páč jsou poměrně těžké.
Ja bych dokonce rekl, ze si nepamatuju zadne jine cRPG, kde by mi vic vyhovoval ten pocet souboju (samozrejme nepocitam tu...modri vedi) :)
@MickTheMage (12.11.2014 10:38): Však za jejich relativně nižší počet jsem také rád:), ale složitější být mohly... takhle už raději žádné, než tyhle zbytečné vatovky.

Docela fajn to měl vyřešené třebas Arx Fatalis, který jich měl také málo, ale přesto byly občas moc fajn výzvou (dva lichové, Ylsidi apod.).

I když u UU 1 je asi hlavní problém, že se dá vcelku lehce pokazit postava (nižší počáteční statistiky, investování do špatných skillů, první svatyně/resp. první mantry nahazují skilly náhodně, na čemž se toho dá taky hodně vyplýtvat apod.) a kvůli nižšímu level capu se to pak již jen těžko napravuje. Proto si asi nelajsli tam dát něco složitějšího (?).
@mazar1234 (12.11.2014 10:22): Tj, na Easy si to ani nedokáži představit.

Ale je to trochu škoda, mohli klidně přitvrdit. Ono těch soubojů není mnoho, ale takhle při své jednoduchosti působí přesto trochu jako zbytečná vata.

Mno ve dvojce si asi vytvořím trochu slabší postavu, resp. se alespoň nebudu snažit nahodit ty nejlepší statistiky a nechám to co je. I když třebas nižší sílu si kvůli inventáři nedokáži moc dobře představit, už takhle toho unesu málo a mnohdy se zdlouhavě rozhoduji, co vyhodit a co si ponechat. I když si tedy na každém patře dělám sklad, kam nosím všechny užitečně vypadající předměty:).
@Isair (12.11.2014 09:54): Jj, o to zarazajucejsie su vseliake blaboly ktore sa daju precitat o subojoch v Ultimach, ako su brutalne tazke ci dokonca tak strasne tazke az su priam nehratelne a podobne blbosti - byt teda viac o Ultime Underworld 2, ktora ma skutocne tuhsi zaciatok, ale po vylevelovani je Avatar rovnaky Terminator ako v jednicke.
Dokonca mam pocit, ze podobnu filozofiu ohladom UUW2 razi aj Dave de Sade co ma onehda znacne zarazilo a prekvapilo.

Uz uplne najvacsia chyba co moze hrac urobit je dat si obtiaznost Easy (vacsinou ludia co si precitali tie blaboly o obtiaznosti).
@Richmond (12.11.2014 09:43): Jj, procházím vždy raději všechny, přeci jen, někdy může ten druhý vstup vést do nějaké jiné části patra, která není přístupná z jiných vstupů, takže vždy do každého raději nejdříve nakouknu a označím/očísluji si ho hned na mapě:).

Je fakt, že jsem se snažil vytvořit co možná nejsilnější postavu (30 str) a hodně specializovanou na ten attack/defense/swords ( ještě jsem však zdaleka nedosáhl horní hranice těchto skillů), páč jsem to čekal hodně složité a ono je to teď naopak až přespříliš jednoduché :(. Byť tedy ta hra je hlavně o hádankách, explorování a rozhovorech, takže je to celkem šumák (i když bych nějakou pořádnou soubojovou výzvu taky konečně uvítal:)).
@Isair (12.11.2014 09:23): Hm mas asi slusnou postavu! Ja mel prvni problem s Beholderem :) Ale ja mel paladina a dost zebraka :) Jinak k chybe pri prechodu z 3. do 4.patra - nejsou tam nahodou 2 vstupy/vystupy? Zkousels oba smery?
Docela mě překvapilo, jak jsou s Fighterem souboje jednoduché, třebaže jich zatím není naštěstí mnoho. Aktuálně jsem na začátku pátého patra a nenarazil jsem na jediný byť jen trochu složitější. Většina nepřátel má problém mě vůbec zasáhnout (a když už zasáhnou, tak dávají cca kolem 10-15 dmg, což je vzhledem k tomu, že mám cca 108 vitality jako nic) a sám je dávám na pár zásahů. Dokonce i ten pověstný Chaos Knight byl celkem lemra, byť tedy vydržel zásahů více než pár.



@Richmond (06.11.2014 20:12): Jinač ten error při přechodu z třetího do čtvrtého patra se mi nezobrazil:).
Budou zde časem mantry pro každý skill zvlášť? Protože zatím jsem narazil na první svatyni, ale zdá se, že to skilly nahází náhodně v určitých odvětvích (boj, magie, podpůrné), dlouhým save/loadováním se mi podařilo získat jednou "attack,attack, defense" a jednou "sword, sword, attack", ale dál už jsem na to neměl nervy (a zbývají mi ještě asi 4 "skill pointy").
@Isair (07.11.2014 16:07): jj, som myslel ze budes mat INT 14. Inac este ma napadlo, ze v UUW1 mozno nejde Paladin so STR 30.
V UUW2 som ho hral tam ide, ale viem ze niektorym povolaniam pomenili base attributes oproti jednicke a tu tretiu vlastnost, ktora nie je v base stat pre povolanie nedas na 30 lebo maximum je snad 25 a base attribute pridava bonus takze mozes dosiahnut do 30 s povolanim ktore ma danu vlastnost ako base stat.
Fighter ma STR+DEX. Mage ma INT+DEX... moj najlepsi Druid ma STR+INT (tusim ako jediny v UUW1) co je pre mna idealne.

Minimalna hodnota pre stat je 12.
BTW mas urcite STR 30, dex 16, int 12? Lebo sucet vlastnosti by mal davat 60.

Vynimka je Shepherd, ktory ma tusim 55 sucet ale ma viac bodov do skillov na zaciatku co moze priradit, snad az 5-6 kliknuti.

To uz si si mohol dat mozno radsej ten swimming. Ale to je prast ako uhod vcelku.
@mazar1234 (07.11.2014 15:54): Hmm, no tak uvidím:). Jsem si jako třetí počáteční skill u fightera mohl vybrat buďto tohle nebo takové to Acrobatic, Swimming apod. blbiny, přičemž tohle mi na první pohled přišlo užitečnější, že snad jakože alespoň najdu více secretů a fajn itemů, ale pokud to funguje jen takhle blbě, tak je to dost naprd:D.
@Isair (07.11.2014 15:20): Uprimne neviem, nikdy som nemal ziadny bod v tomto skille :-0.
Asi je to myslene tak, ze ked kliknes na stenu a je tam secret tak automaticky hodi kockou na search. Inac ale v celej hre je co viem asi jedno miesto kde by to mohlo mat vyznam. Je tam jedno specialne tlacitko ku ktoremu sa da dostat iba checkovanim steny ikonkou oka (cize search), s hodnotou 0 tamn treba kliknut snad 8-10 krat a tlkacitko sa objavi, asi ked mas search tak ho objavis hned alebo na menej klikov cize k nicomu skill :-).

Je tam aj par special secretov, ktore sa objavia zoslanim kuzla "Reveal", mozno ak mas vysoky search tak ich vies odhalit aj tak ale to nemam overene.

"Jinač atmosféru to má vážně parádní, to se musí nechat." aby ne, ved nie nadarmo je to najlepsie DOS-ove RPG co existuje.
Tak jsem si vytvořil postavu novou, zkoušel jsem toho Paladina, nahazoval jsem asi půl hodiny a nepovedlo se mi nahodit příliš vysokou sílu (a za nějakou slabou lemru se mi hrát nechce:p). Tak jsem vzal Fightera, kde se mi po chvíli poštěstila max. síla "30", k tomu 16 dex, 12 int, 36 vitality. Počáteční skilly jsem vzal attack, swords a search (nic moc lepšího místo posledního skillu fighter vzít nemohl).

Mimochodem, jak vůbec funguje to search? V manuálu píší, že se aktivuje automaticky, ale nějak jsem si nevšiml, že by se nějakým způsobem jakékoliv skryté zdi/dveře/pasti indikovaly. Buďto jsem na žádné nenarazil nebo je ten skill moc nízký (11), nebo jsem nezjistil, jakým způsobem na to hra upozorňuje (?), těžko říct.

Jinač atmosféru to má vážně parádní, to se musí nechat.
Kedze ja milujem full-plate armor tak to nikdy s postavou co ma silu menej ako 28 nehram :-).
V podstate vzdy za Druida, ktory ma base stat STR+INT takze je s nim najlahsie nahadzat postavu s vysokou silou a minimalnou Dexterity. Ale mal som uz aj Paladina so STR - 30, ale trvalo to dlho nahadzat. Inac hint, pri generovani v momente ako nahadzu staty tak ked su zle treba dat hned ESC, usetri to milion casu.

Ale kedysi davno na 386 som to dohral za Rangera co je Fighter v bledo-ruzovom.
@Isair (06.11.2014 20:35): Jo Paladina jsem měl já, ale samozřejmě sílu jsem měl pramalou a taky jsem s tím zápasil celou hru - to rozhodování, co tedy už vyhodím z inventáře, bylo často Sophiina volba :)
@mazar1234 (06.11.2014 20:22): Díky moc za rozsáhlé info:).
1.) Tak to s těmi popisky nevypadá tak zle, s tímhle se už dá něco dělat:). Já se spíše bál, aby tu nebylo něco ve stylu Long Sword "Black Death", Long Sword "Justice" apod., z čehož bych v posledku zjistil úplné prd:).

2) Já to hrál asi dvě hodiny za Fightera, ale trochu váhám, zdali si nevytvořit novou postavu Paladina. Nejdříve jsem jej nechtěl vzít kvůli nízké síle a pak jsem zjistil, že ty statistiky se generují náhodně, takže zkusím párkrát štěstí a uvidíme:). I když s Fighterem by snad problém být také neměl, což? Dvojku bych si s ním ale asi určitě dal, pokud je casting tak důležité.

1 - Nikdy ziadne "statistiky" nezistis, ziadne explicitne cisla neexistuju viditelne pre hraca... ALE lore samozrejme identifikuje druh magickeho predmetu/potionu. U potionu je to jasne hned z nazvu.... minor heal > heal > restore su jasne stupne, rovnako mana boost >>> restore mana..... tam nie je o com.

No zbrane/zbroje maju 2 druhy ocarovania. U zbrani je to jednoduche - ...of Accuracy, ...of Damage. Pocet stupnov je snad 5 ci 6, najvyssie su Unsurpassed/Tremendous. Zbroje mozu byt of Toughness, of Protection. V rychlosti neviem ktory nazov maxima je pouzity pre zbrane a ktory pre zbroje (tremend., unsurp.)
Takze to uvidis ci mas Minor Accuracy, Major accuracy, Great Accuracy atd... tak budes vediet rozlisit stupen sily.

Potom existuju specialne predmety ako napr. Boots of feather fall, kotre nemaju obranny bonus ale vdaka nim pri pade z vysky neutrpis zranenie a podobne predmety. Bez LORE (alebo kuzla OWY - identify) ti maximalne napise "magical long sword" a presnu silu a typ zistis len identifnutim.

S tvojimi vedomostami by si nemal mat absolutne ziadny problem s tymto, vsetko je logicke.

2) Skilly - no dopredu ti hovorim ze hra ma EXP cap a na maximalnej urovni sa dokazes naucit na stupen 30 (maximum) presne 5 skillov a jeden na cca. 18. Este ti poradim, ze na rozdiel od UUW2 tu nie je velmi dolezity Casting, staci uplne aj okolo 10 a v pohode sa da. No ale toto v ziadnom pripade neplati pre UUW2 tam je naopak potrebny vysoky casting.

Skratka vyber si JEDNU JEDNINU zbran, ktoru budes chciet pouzivat (resp. typ, mec, sekera...) a urcite maximum Attack, Defense, Mana (ak nie si Fighter ale aj ten moze kuzlit hoci ma malo many), k tomui nieco - napr. Lore a zvysok Casting. V podstate vsetky ostatne skilly su zbytocne :-0 resp. je z nich tak maly uzitok ze je lepsie si dat to co som vymenoval.

Potom zbrane idu zakladnou silou logicky>
Dagger > short sword > long sword > broad sword >great sword
Cudgel > light mace > mace

atd..., mecov je az 5 druhov ostatne su myslim vzdy po 3.

Este je velmi dolezite davat si zbranovy skill nie len attack, dokonca zo zaciatku viac davat zbran ako attack. Aj keby si mal attack 30 a weapon 0 tak trafis dost hovno a este sa ti stale poskodzuje, kdezto ak aj nemas moc velky attack ale mas velky weapon skill tak davas ako svina.


Díky, podívám se. A on je u té GoG verze vlastně i "ClueBook", třebas v něm nějaký ten items list také bude.

Tak errory mi to zatím nevypisuje, ale implicitní nastavení GoG verze bych za ideální určitě neoznačil a je třeba si s tím trochu pohrát mno.

@Isair (06.11.2014 19:59): ad 1) no asi v tomhle je potřeba se podívat někam na net, kde jsou nějaké statistiky u zbraní

ad 2) on záleží, za jakou postavu hraješ. Ale mrkni na http://wiki.ultimacodex.com/wiki/Skill_System_of_Underworld_I_and_II - tam jsou určitá doporučení

Já hrál verzi ze svých CD (mám tedy i diskety, ale verzi z disket jsem si nelajsnul hrát) a měl jsem jak jsem psal níže v diksusi třeba error v message okně, i když se asi nic nestalo.
@Richmond (06.11.2014 19:28): Díky za informace, jen ad. 1) zde mi jde spíše o to, že nevím, který například meč je lepší, anžto se to ve statistikách nijak neprojeví... byť asi "Lore" mi dá o předmětu více informací, předpokládám. A jakmile budu moci, ihned do něj investuji.
ad. 2) Máš nějaké doporučené skilly? Sice dotazy tohoto typu nemívám moc rád a nakonec beztak bývá v RPG nejlepší si postavu vyvíjet vlastním směrem (a pokud není dotyčný úplný RPG začátečník, moc toho snad pokazit nedokáže), ale vzhledem k různorodosti skillů a hry s jednou postavou, zajímala by mě především nutnost/užitečnost skillů typu Picklock/Repair/Search/Traps, zdali bez nich o hodně přijdu, či jsou některé dokonce nutné k dohrání?

Yop, hudba je perfektní, sám jsem se nachytal, jak se v menu několikrát na dlouhé minuty zaposlouchám (zvlášť když jsem tedy zkoušel letmo i dvojku, anžto GoG pack obsahuje oba dva díly, ale začnu samozřejmě prvním).

Jinač jen takový postřeh: GoG verze má implicitně nějak špatně nastavenou zvukovku (Roland) a čili ne moc kvalitní zvuky a hudbu a je třeba v UW.cfg (ve složce UNDEROM1/DATA) přepsat řádek s "6 -1 -1 -1 sound" na "4 -1 -1 -1 sound" (sound blaster). Navíc má příliš pomalý a trhaný pohyb myši, čili doporučuji zvýšit senzitivitu alespoň na 250 v tom gogovském dosbox konfigurátoru. První dojem tím byl vcelku dost rozporuplný, ale po lehkém poštelování už je to vcelku fajn:).
@Isair (06.11.2014 18:57): Zkusím za sebe, i když nejsem mástr jako mistr Mazar1234 :)
ad 1) účinnost útoku a obrany také zvyšuješ skillem Attack (důležitý skill) a pak skillem u typu dané zbraně (Sword/Mace/Axe...).
ad 2) Lore je hodně důležitý skill a snažil jsem se maxovat ho poměrně rychle, protože šetří čas zjišťováním informací o předmětu
ad 3) Swimming není moc důlěžitý, já ho pak přestal vyvíjet a problémy nebyly. Toho plavání není zas až tolik a později máš kouzlo Walk on Water.

Jinak děsně závidím, tahle hra patří k mým nejoblíbenějším vůbec a ta hudba je naprosto geniální a padnoucí! :)
Tak jsem to zatím jen tak letmo vyzkoušel a měl bych pár dotazů: 1) Dají se tu nějak zjistit statistiky zbraní/zbrojí? Nečekám tedy nějaké podrobné popisky, ale nějaké zvýšení "Attack" při nasazení zbraně a "Defense" při nasazení zbroje bych už docela očekával a uvítal. 2) Jakým způsobem funguje skill "Lore"? Stačí mít určitý stupeň a po prozkoumání dotyčného předmětu se bude zobrazovat automaticky více informací (včetně třebas informací o útoku/obraně?), či je třeba jej nějak speciálně identifikovat? 3) Je k něčemu "Swimming"? Po Deus Exu (kde to byl naprosto zbytečný skill) jsem k podobným skillům trochu odtažitý. Na druhou stranu to vypadá, že vodních ploch je tu celkem bohaté množství a po delším plavání to žere celkem rychle hp. Jestli se však do toho přesto vyplatí investovat, netuším.
Ja som to hral za maga (prekvapenie? :) ), ale ked na to pride rec, je to uz dobre skoro dobrych 20 rokov, takze si uz ani nespominam ako to islo :) (mimochodm, to je starsnych rokov uz...)
@mazar1234 (24.03.2013 16:53): Takže jsi to určitě hrál i za mága? Dá se to zvládnout? Já sice používal kouzla, občas i útočení, ale spíš jako podporu než primární útok. Nedovedu si moc představit, jak bych stíhal měnit runy :)
@Richmond (24.03.2013 16:48): Sranda je ze cca 3-4 mesiace dozadu som si cital nejake stare Score ci Excalibur (na DJ oldgames) a v rubrike zakysov pri hrach sa niekto pytal na jeden problem ohladom UUW2, ktory vyzeral ako fatal-bug... redakcia mu nevedela odpovedat a vyzyvali citatelov aby pomohli.... presne islo o jednu vec z nepozornosti hraca ktoru som z vlastnej skusenosti poznal ale po 15 rokoch uz nemalo zmysel odpovedat do redakcie :-).

Na UUW 1+2 som master skill takze poznam aj vseliake odrby a zakysi lebo som ich postupom casu zazil na vlastnej kozi... tieto hry fakt poznam do detailov.
@Richmond (24.03.2013 16:42): Ono sa dalo vytuhnut v niektorych fazach ale nie vdaka bugu ale iba cisto vdaka nepozornosti hraca... ale to nesedi na tebou popisovany pripad, kazdopadne som sa nicim takym nikdy nestretol takze bud si fakt "smolař" alebo si nieco pokaslal.....
@Richmond (24.03.2013 16:38): Zmizel z inventare predmet?????? to pocujem teda prvy krat a UW2 som presiel minimalne 10 krat ako povodnu disketovu tak aj CD verziu a nikdy sa mi nic take nestalo. Vies to popisat trosku podrobnejsie, aky predmet?
@mazar1234 (24.03.2013 16:35): No měl jsem ve finále někam dát předměty a jeden mi chyběl a přitom vím, že jsem ho měl a určitě jsem ho nevyhodil. Takže mi musel zmizet z inventáře. Mimochodem nyní u jedničky jsem se orosil, protože při přechodu ze 3. do 4. patra jsem dostal error s inventářem (hrál jsem totiž verzi z CD, co mám v krabici). Tak jsem loadnul pozici před přechodem, spočetl předměty a pak po tom errou je spočetl a vše bylo ok :)
Richie konecne slubeny komentar :-), ale tu 100-vku si tam zasmecovat mal... nicmenej plusko islo okmazite. Este preluskaj aj 2-jku, stoji to zato!