Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak ono se asi nedá moc mluvit o trilogii už jen proto, že v jedničce a dvojce byli úplně jiné konflikty. Na jedničku tam zas tak velká návaznost neni. Určitě má cenu si předešlé díly dobře pomatovat, pokud jsi je však už hrál, tak by mohl keep stačit :)

Postav z předešlích dílů se ve hře moc neukazuje. Mám nahraných 100 hodin a už si moc nepomatuju co je na začátku :D, ale o většině kromě Hawka už jsi se dozvěděl z trailerů. Ty hlavní jsou asi Varric, Leliana, Moringan, Cullen a Stroud nebo Alistair pokud je strážcem, pokud je králem tak je králem :D O většině dalších postav je tam alespoň zmínka, hlavně teda ze dvojky. Varric ti o nich poví.

O Hrdinovy Fereldenu se taky dozvíš. Osobně bych se nedivil kdyby se další díl motal kolem něj a břemene, které si na sebe vzal.
Nehrál jsem, takže bych rád, kdyby se to obešlo bez nějakých zásadních spoilerů. Ale jaká je ta návaznost na první dva díly? Má smysl je zahrát znovu, nebo stačí ten online Keep? A jak je to s původními charaktery? O Hawkovi vím, ale zajímá mě ta návaznost u dalších postav. Nechci ani tak vědět jednotlivá jména, spíš množství postav, jestli se jedná pouze o vyjímku, nebo tam autoři operují s vícero původních charakterů. A konečně, mám trojku chápat jako zakončení trilogie, jak tomu bylo třeba v případě Mass Effectu, nebo jede na moderní vlně a.k.a. hraj si, tady máš 100 hodinovýho kohouta a za rok (dva, tři) tě zase zkásneme o pokračování, kde se to už ale opravdu uzavře?
Na klavesnici je to rozdelene a vim cim se spousti, vitr kolem nej fici tak kdyby jel 500km/h
@Arcee (23.02.2015 19:05): No nevím, ale sprint koně (nebo v mém případě jelena) mi teda přijde mnohem rychlejší než jeho normální běh... stiskni tlačítko pro zvýraznění předmětů pro sprint (u mě je to levý analog - používám xboxový ovladač)...
No mě to zas tak netrápí, dostal bych pár xp navíc a nějakou šunt kudlu nebo luk :D

Co mě na tý hře štve je sprint u koně, je naprosto zbytečnej, přijde mi že běží stále steně rychle a když běžím pomalu nebo rychle, zvířata jsou pořád ve stejném závěsu za mnou. Celkově se mi zdá že se vývojáři snažili hru natáhnout kde se dalo.
@Arcee (23.02.2015 14:21): Jo, ten systém který takto hráči zabránil dohrát některé questy mě docela štval. Obzvlášť když tě předtím hra nijak nevarovala...:/

Osobně jsem nakonec nabral pár mincí, z nichž některé jsem naházel do studny abych si navýšil to počítadlo, většinu drbů (ale jen asi polovinu z nich mi hra dovolila předat Lelianě, protože po té konfrontaci s Florianne už se nedalo vrátit) a většinu sošek. Osobně jsem nakonec zvolil konec kde Celene vládne spolu s Brialou, což mi vyhovovalo...
Celkově ale u těchto misí jsou docela vidět limitace hlavních mechanik hry. Ale i přesto to imho fungovalo a jako vývojář musím uznat, že je tenhle quest fakt dobře odvedená práce. Designéři v limitacích, které jim základní mechaniky dávaly vytvořili víc než by zvládla většina a dotáhli to do detailu...

Jen škoda, že se jim tím těch pár questů mezi sebou pobilo...
Me to prislo zbytecne slozity a to omezovani casu je dost naprd. Delal jsem to asi 5 hodin a konec jaky jsem chtel jsem nemel, tak jsem si to dal znovu :D ale to uz vzalo asi jen dve hodky, kdyz uz clovek vi kam slapnout. Na mince a spehovani jsem se taky nedohrabal az do konce, mince pri konci jaky jsem si vybral ani splnit nesli, na to jsou potreba jine dvere.
Já jsem tam toho asi 80% minul, žádné dveře pomocí sošek jsem neodemkl, našel jsem 3 mince z 15, 10 drbů ze 30. A přitom čas člověka tlačil.. navíc konec na můj vkus vyšuměl do prázdna. Žádná epičnost, zrovna tahle mise ukázala slabé stránky dragon age série. Když to porovnám třeba s Mass Effectem. Vůbec jsem tam necítil tu tíhu, přišlo mi to jako the sims.
Lidi tak vyznat se v Halamshiral chce fakt slušnou dávnu orientačního smylu ..
Původně to mělo být mmočko no.

Jedno se jim ale musí nechat, ty lokace jsou nádherné. Teď jsem byl v Exalted Plains a jako papírově nejnudněji znějící místo a jen jsem hleděl na to krásné prostředí. Pohráli si s tím.
@Marcusss (22.02.2015 17:30): To je můj největší pet peeve s DAI. Spousta z těch rozsáhlých lokací nemá nic společného se zbytkem hry a v souvislosti s urgencí hlavní dějové linky hráč v roli inkvizitora nemá jediný důvod plýtvat zdroji inkvizice (a zvlášt takovým mocným a důležitým jako sebou samým).

Tváři v tvář silám ohrožujícím pořádek ve světe prostě není žádné opodstatnění, aby hlava inkvizice cestovala (dny/týdny/měsíce v ingame světě) do nějaké vzdálené lokace ze které nekouká nic podstatného.

Hra na hráče počká, protože je to hra, ale totálně to podkopává feeling, který hlavní děj buduje.
@Marcusss (22.02.2015 17:30): Jo, tohle taky nenávidím. Hlavně ty úžasné triky tipu: "Hrr, rychle, musíme dál, stačí odkliknout dialogovou možnost a už se nekoukej do támhleté místnosti, kde je nejsilnější meč ve hře."
Koukám, že hlavní linie mě vůbec neprovede těmi velkými lokacemi co se mi otevřely, co?

Už jsem za questem Here Lies the Abyss (Fade) a následuje řešení Eluviánu. A ještě jsem vůbec nebyl v lokacích jako Exalted Plains, The Emerald Graves, Emprise du Lion a Hissing Wastes...

Je vhodné se jimi zabývat teď a nebo se mi dějově naskytne nějaká dějově vhodná mezera mezi hlavními questy ve které dává smysl řešit neprozkoumané lokace....?

BTW - Nesnáším když mi hra dá nádherný a rozsáhlý svět na prozkoumání a v hlavní linii prezentuje děj jako "Hrr! Hrr! Rychle! Tohle musíme udělat co nejdřív nebo se stane kdovíco..." :/
I když člověk ví, že spěchat nemusí, protože hra na něj počká, tak je to otravné a kazí to zážitek...
A kdy přesně mám ten dispell použít? :D zkoušel jsem to a nějak to nechce fungovat :-/

Už jsem na to přišel. Zajímalo by mě jestli to takto vývojáři zamýšleli, nebo jestli si toho jen nevšimli :D

tak si běhám po okraji hissing wastes, a naběhne si na mě stádo wyvern :D
A ublíží to nějak tomu riftu? Nebo je to spíš dobrý v tom, že tam mám proti sobě méně démonů, ale spawnují se do tý doby, dokud jich nezabiju potřebné množství?
Já jen za Cassandru což by taky mělo fungovat ale podaří se jen tak z 30% případů.. :D asi neumím odchytit ten správný moment, nebo to tím jejím spellem nefunguje.
@Arcee (19.02.2015 15:26): Už jsem si odemčel specializace a magie se razantně zlepšila.

Mimochodem věděli jste, že u riftů když dochází k vyvolání nových nepřátel, tak se to dá dispelnout? :)
já to tak hraju teď, no každopádně kouzla stojej fakt za hovno, udělali z toho v tomto případě wowko. Taky mi tam dost chybí tady ty odvětví, dělalo to tý hře dobrou kulisu.

jinak ten knight enchanter se dá použít i jako dobrý tank ale ne moc velkého počtu nepřátel a má trochu problém si udržet agro :D
Třeba tam budou i kombinace kouzel které tak postrádám. Jako třeba uspat a pak strach a výsledkem byla noční můra. Nebo drtivé sevření a pěst. Nebo nějaké glyfy oslabení na mága a pak magický třesk který dával snad největší DMG. Hraju na easy tak magii moc neřeším :D druhá hra bude za mága na nightmare. Jsem zvědav.
@SilentWolf (19.02.2015 10:29): Je tam Necromancer specializace, pokud vím.

A teď jak tak na to koukám, tak Rift Mage specializace obsahuje kouzla z forces branche...

Takže jakmile si člověk otevře specializace, asi to začne být zajímavější...
Ani třeba miasma a ta větev empiric z jedničky. Celkové je magie strašně meh.. je tam vůbec blood magic?

Člověk si v zásadě vybere jeden z elementů.. nuda.

Knight Enchanter ale zní dobře, chci při druhém hraní vyzkouśet.
@Arcee (19.02.2015 06:24): Mě celkově jen vadí to, že tam nenechali "forces" magii ze dvojky. Tu jsem používal hodně a tady ji nevidím - jen bariéry, blesky, oheň a led. Forces měly výborné taktické využití...
Kdybych veděl jak to upřesnit tak to upřesním, ale bohužel ten trailer nemůžu najít :-/

tak třeba v tomto videu v čase 0:50 vivien vyvolává na zemi více těch ohnivých pastí, to mi ve hře jaksi ale nejde ... i to jak z ní v čase 0:13 vyletí ty ohnivé střeli, vím že takové kouzlo je v elektrice, ale v ohni fakt neni ...

a to jak v tomhle videu v čase 5:50 spomalí čas, to je sakra co za kouzlo? :D

Přijde mi že to docela dost osekali, kouzla jsou tam nahovno, je jich málo a ten bar jen na 8 skillů, to nevím kterýho kokota tot am napadlo ...
Není, on takovou hlavu fakt má, jen to nejlíp vynikne na screenu kde je i nějaká jiná hlava.
V jednom traileru presentovali kouzla. Bylo tam u warriora i takové, které vyvolalo erupci kamenů a byla tam i vivien která tam taky dělala něco podobnýho ohnivýho i s meteoritama. Kde ty kouzla kurva jsou? :D
To vypadá zajímavě, nevíš kdy to má zhruba vylézt? Mě se to nechce moc celý pročítat a hledat to tam :D
Jsou tam i nějaké hezčí zbroje? Jsem sice zatím jen na začátku, ale nemůžu najít nic normálního, jen samé hadry a u kompanioů to většinou moc nemění, snad jen barvu.

Ty zbroj co má v tomto videu je asi jen z deluxe edition DLC, že? Má to někdo? Nevíte jestli je to modifikovatelný? Aby mi to nějakou dobu vydrželo a nevyhodil to hned na dalším levelu :-/
Už mě to neustálý crashování začíná pěkně vysírat ... fakt už snad při každý cutscéně to padne a musím to znovu pouštět jak debil
Já bych bral v DLC více typů zbroje. Nebo nějaký Tier 4. Jediné štěstí je že na companionech vypadá jinak a barva může být prakticky jakákoliv. Ale jak se mi od začátku ty zbroje moc líbily, tak nějak už jich tam moc víc není.. :D:D
No prave, ja ma odohranych cca 80 hodin a uz sa mi k tomu nejako nechce vracat... Nic ma k tomu netaha. :(
A Cole se teda v tom pripade obevi i u magu? doufam ze mam nejakej save ... Osobne jsem spis doufal ze to tentokrat bude o sjednoceni proti vetsimu zlu jako v ME, ne ze si zas vyberu jednu stranu ...

super, s novýma ovladačema to necrashuje, ona si ta obrazovka prostě zčerná a dál se nic neřeší ...
Já mám takovou demotivaci hrát.. hrozně mě láká povolání knight enchanter. Teď jsem rogue se specializací tempest.. a i když mě ta hra baví a všechno je ok, klidně bych zaplatil za to moct vyměnit postavu za KE. :D Budu asi hrát tak že budu celý zbytek hry ovládat Vivienne.. :D
@Arcee (10.02.2015 15:37): Přesně tak. Kdyby to náhodou nebylo dost jasné z dialogů a kontextu příběhu, ta hra na to v určitou chvíli dokonce ještě doslovně upozorňuje, že se to vzájemně vylučuje...