Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mvp23 (09.04.2015 14:13): Rozhodně bych za špičku označil poměrně dost FPS (kralují tomu IMHO Far Cry a The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, ze starších The Terminator: Future Shock a Star Wars: Dark Forces, v těsném závěsu další geniality typu Half-Life, The Operative: No One Lives Forever, Return to Castle Wolfenstein, Unreal, Project I.G.I. a moje nejoblíbenější Build záležitost Shadow Warrior). Následují desítky dalších FPS v rozmezí 80-90 a pak jsou teprve věci typu Half-Life 2, tj. slušná moderní akce s výbornými fyzikálními hádankami (kterých mohlo být klidně více), s UI a zbraněmi o poznání horšími než minule a spoustou nesourodého obsahu (brouci&feromony, We don't go to Ravenholm, do toho úkolování freedom fighters, Válka světů a spousta dalších "kočkopsů"). Nehraje se to špatně, ale geniální FPS si představuji jinak.

Pro pořádek dodávám, že Deus Ex, System Shock ani System Shock 2 nepovažuji za čisté FPS, jinak by byly všechny tři ve skupině "kralují".
Osobně jsem HL2 docenil až při nedávném opětovném hraní. Na FPS je hra až neskutečně nápaditá, každá lokace přichází s nějakým novým prvkem. Myslím, že mezi klasickými FPS není "chytřejší" hry.
@HolyMeatball (09.04.2015 14:23): Kdyby nebylo těch nudných přejížděcích pasáží, které jen natahují dobu, tak by se to dalo. Pro mě je v HL univerzu vrcholem Episode 2, rychlá, svižná a napínavá akce. Jinak nejvíc mě baví v singlu FPS Doom/D2, Quake 1, COD 4 (nevím jestli do FPS zařadit i Magic Carpet). V multiplayeru Doom/D2 (přes Zdaemon i dnes), Quake 3/Live, COD 4 a Titanfall. A to z dnešního pohledu, kdy mám tyto hry skoro neustále nainstalované a občas u nich vypnu mozek po práci.
@mvp23 (09.04.2015 14:13): Jako rozhodne nemuzu ty hre uprit jeji nesporne tezke kvality, stejne jako bych lhal, kdybych tvrdil, ze tenkrat jsem svou bradu po kouskach nesbiral z podlahy, jak jsem videl ty prvni videa. Jenom me to proste vzdycky casem prestalo bavit. Imho je ta hra kapku moc dlouha, az ji to skodi. :)

Pod Blood, Riddick a UT2004+1999 se smele podepisu. Kazdopadne nesmrtelny kral MP fps je samozrejme Q3A/Live. C:

EDIT: A z nekdejsi svate trojice Doom 3/HL2/Far Cry osobne vzdycky sahnu po FC.
Zacinaji se tu dit skandalni veci... :) Tak kdyz neni HL2 spicka ve svem zanru, tak co tedy?
Ja to vidim priblizne takhle:
1.: HL2
2.-3.: Blood + Episode Two
4.-6.: HL1 + Riddick + UT2004
Co se tyce MP, tak nejvic jsem se vyradil v DN3D a v Blood.

Taky se radim do "meh" kategorie, co se HL2 tyce. Dohrano jednou (a trvalo to), kazdy dalsi pokus vzdan v jednom a tom samem momente (buggy buggy and suddenly Starship Troopers).

Nicmene do HL2 Deathmatch jsem narval +- 400 hodin, nez jsem si dal prvni pauzu. :)
"spíš je to dneska kult a spousta lidí ani neví proč" - Nedáva to zmysel, ale pobavilo :)
@BINGMAN (09.04.2015 10:51): Hraji to po letech podruhé a připadá mi, že těch hluchých míst je tam většina. Postřílím, pak někam jedu (jdu), zastavím, postřílím, zase dlouho někam jedu a pořád dokola. Nejlepší střílečka to není ani omylem, spíš je to dneska kult a spousta lidí ani neví proč.
H-L2 opravdu nema zadnou vyraznejsi chybu, Da se hrat i po letech, jakoby se hral poprve a stale fascinuje. Fyzika a grafika je opravdu vyborna a Gravity gun je prakticky legenda. Ani nevim, proc jsem hre nenalozil plny kotel. Asi to nechci hrotit ;).
Nasledne dve Epizody se drzi vicemene ve stejnych kolejich.
Ty jo, já po ránu nějak nefunguju, házím sem přebytečná slova :D
@Vurhor (09.04.2015 08:12): Když se dlouze zamyslím tak mě vlastně taky nic nenapadá i když jsem si při hrání několikrát něco řekl tak si to potom nikdy nevybavím. :D

Jo těď jsem si vzpoměl že byly nějaké bugy s fyzikou kdy jsem stál na prkně a já gravity gunem vzal desku pod prknem a začlo mě to zvedat do vzduchu a pak jsem mapu přelétl a nebo jsem se párkrát zasekl o nějakou desku či sud a ten mě pak zranil.
@Gordon (08.04.2015 23:17): Ups! Pardon :D No, pátral jsem pátral. Vzpomínám si, že v jistých částí postavy vůbec nereagovaly, tedy v momentě, kdy měly něco udělat, ale to bylo asi z toho důvodu, že jsem v té době vlastnil, pirátskou verzi hry, takže asi byla poněkud buglá. Jinak mě opravdu nic dalšího mě opravdu nenapadá.


@Maximus (09.04.2015 06:05): Pokud to zašlo až do takové situace, tak je to pro mě ctí :)
@Vurhor (komentář): To sa mi ešte nestalo aby som sa sem prihlásil len kvôli ohodnoteniu komentára :) Som si to teraz čítal v práci a vravím si, tak tomuto musím dať +
@Chark (08.04.2015 08:52): Střílečky se s gamepadem hrajou v pohodě i na PC :p
Ale je fakt že HL na to dělanej není, ikdyž taky jsem odehrál nějaký tři levely, než jsem si řekl že počkám na Black Mesu a pak si dám celej HL znova, Black Mesa/ HL 2 Update / HL 2 Episodes.
@Chark (08.04.2015 08:52): :D Udělej z toho taky ultra-realistickou uživatelskou modifikaci. Gordon je vrácen zpět a po pár minutách spadne ze střechy a zabije se. Takovou hru a osud hlavního hrdiny by málokdo čekal :D
@MartinezZ (08.04.2015 08:17): Mimochodem, řekl jsem si, že to zkusím hrát na televizi s X360 gamepadem a hned na začátku jsem spadl ze střechy... S gamepadem PC střílečky radši ne. A to mám s gamepadem něco odehrané...
@Chark (07.04.2015 22:08): To chápu :) Ono se to "Update" jen jmenuje, s Valve to nemá nic společného, no. Nijak výrazné změny (viz jedno ze zdejších porovnávacích videí) tam zase nejsou - jen to má lepší stíny, světelnost, ostrost a barevnost, což mi paradoxně ubírá na ponurosti atmosféry (dle videí). Zbytek hry ale zůstává lautr stejný.
Tak jsem chtěl zkusit Half-Life 2: Update s inovovanou grafikou a docela mě zaskočilo, že se to vytvořilo jako další položka na Steamu a nebere to savy z původní hry a achievementy taky ne. Mám to souběžně rozehrané v původní verzi a radši dokončím tu, kde už jsem v půlce, než tu novou od znova.
Jdu takhle dnes z obchodu přes parkovistě a říkám si že bych mohl zase zapařit nějkaýho halfa a najednou v tu chvíli vidím že má někdo na autě Lambda logo. :D

To je znamení. :D
@Jack_Dark (31.03.2015 22:26): No tak já osobně bych od toho nečekal nic průlomového ani dokonalého ale rozhodně bych čekal něco silně kvalitního jak už to má valve ve zvyku, ale hlavně bych čekal vynikající zakončení příběhu.
Tak a zítra tu máme trojku :)

Mimochodem já si furt myslim, že by byl skvělej fór skutečně vydat pravej HL3 bez jakýhokoli oznámení právě na apríla, prostě ho prdnout na steam a koukat co se bude dít :)
Hmm, comics z prostredi HL 2... Stoji za to si to precist a nebo je to nejaka chujovinka?
Nechápu, proč vyvolává ten "drobný" update tolik povyku (na obou stranách), srovnávání s CM mi přijde pak už naprosto mimo:). Není to první a hádám, že ani poslední update, který drobně vylepšuje vizuální stránku (kdysi přidali do hry HDR a dynamické stíny, teď hru opět lehce vylepšili, aby zhruba odpovídala standardům jejich novější tvorby tečka). Pro ty, kteří si chtějí zahrát originální verzi tak, jak ji zhruba znají a nechtějí se patlat s nějakými módy, je to fajn zpráva (žádné větší zásahy do hry, pouze lehké oživení), pro ostatní je tady CM. Nemyslím si, že cíl Valve byl z toho udělat zcela jinou hru/vyrovnat se CM (a mimochodem, postavy vypadají v originálu rozhodně lépe).

Spíše mi trochu vadí ty světlejší barvy v updatu (oproti originálu), tohle si mohli klidně odpustit.

Edit: Jo a on to je komunitní update... tak jako bych nic neřekl. Měl jsem za to, že se jedná o klasický oficiální Valve patch, který se stáhne automaticky (jako tehdá ten co přidal achievementy, HDR efekty a dynamické stíny apod.)... v tom případě se také trochu divím, že měl někdo chuť se s tím dělat, když rozdíly jsou vážně minimální (a bugů ta hra také příliš nemá). Osobně si jej tedy odpustím, anžto ta přebarvenost se mi tam příliš nezdá, ale každopádně bych se nedivil, kdyby tomu dal někdo přednost před CM, který hru mění poměrně dost.
Porovnání HL2 / Update / CM2013: https://www.youtube.com/watch?v=OpxDB4MVT-I

Konečně něco, z čeho je ten rozdíl vidět. CM je místy naprostou modifikací, Update nechává vše při starém jen vylepšuje a upravuje grafiku /dle videa) - jen mi v Update přijdou barvy kontrastnější, světlejší a živější, což mění atmosféru lokací na méně depresivnější, což mi nepřijde OK.
@Gordon (28.03.2015 14:45): změnu postav v CM je volitelná. pokud chceš, můžeš si nechat ty původní. grafika je s ním reálnější, ponuřejší, syrovější... nehledě na to, že hlavním tahákem pro mě v CM nebyl ani tak grafický kabát, jako spíše chování zbraní, které je mnohem lepší, přestřelky mají neskutečný koule, je to brutální HC řežba. základní defaultní pistole ve hře je prdítko, v CM si s každým výstřelem stříkneš do kalhot.

CM není bez chyb, ale to není ani ten Update, který dle komentářů opravuje a zároveň přidává další chyby.