Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Na príbehu Half Life 2 je zaujímavé práve to, ako si hráč môže odvodiť celkový príbeh a fungovanie sveta z jednotlivých nuancií. Je fajn, že žiadna z postáv Gordonovi nič zdĺhavo nevysvetľuje, všetci tak nejak počítajú, že vie čo sa deje. Pravda, ten blb by sa mohol občas aj ozvať, ale keď ho rodičia z Valve nenaučili hovoriť....

Inak dej by sa mal odohrávať 20 rokov po jednotke a zasadený je niekde do východnej Európy.
Ale oni si všichni myslí, že Gordon je informován. Všichni ostatní mají informace od G-mana, jednají s ním. Jen Gordonovi jeho roli jaksi zapomněl tajemný muž vysvětlit blíže.Odkazuje se pouze na smlouvu kterou spolu mají a na kterou Gordon přistoupil na konci jedničky.
@Bodkin (11.04.2015 00:40): Tak jinak... Planeta Vortigauntů by měla být zotročená Combine, Nihilanth je podle některých zdrojů něco jako Dr. Breen na zemi, Gordon zachránil Vortiguanty před jejich nadvládou (přímo o jejich domovině tam už poté nepadlo ani slovo, pravda, pravděpodobně je neobyvatelný/pod nadvládou, nicméně většina Vortiguantů zůstala na zemi, kde pomáhá odboji).

Čili přítomnost Combine byla už v prvním díle, pouze o nich nebyla ani zmínka. Docela by mě zajímalo, jestli s nimi vážně do budoucna počítali, nebo si prostě podobné výmysly vytvořili až pro dvojku, jejíž příběh tímhle naroubovali na jedničku, která totiž sama o sobě má příběh velmi prostý, stejně jako smysluplné postavy (o většině se hráč dozví až ve dvojce, přičemž je mu na internetu sděleno- to byla přece tahle "naprosto tuctový securiťák/vědec", kterou potkáš zde a zde)... a v době vydání HL 1 nebyl ani nějaký kloudný příběh sepsán na internetu (jen se často spekulovalo o tom, že za všechno může G-man), to přišlo tuším až s vydáním dvojky...
Co se stalo mezi prvním a druhým dílem také pořádně nikde popsáno není, najednou šup a jsme někde na Ukrajině/v Rusku (vlastně ani nevíme kde jsme) a nalezneme pouze nějakou strohou, nenápadnou zmínku na nástěnce "Earth Surrenders/7 hours war/combine victory" asi v půlce hry, takhle si dobrou návaznost příběhu tedy vážně nepředstavuji;). Možná by působila o něco lépe, kdyby se hl. hrdina mohl na leccos co nejdříve zeptat, to by asi každý racionálně uvažující (nebo alespoň trochu přemýšlející) jedinec udělal, kdyby se ocitl kdovíkde, nevědíc, co se pořádně děje (a když už si chtěli zachovat punc mlčícího hrdiny, nechť se alespoň všechny postavy netváří, že přeci musíme vše už dávno vědět).
Já mám radši, když ve hře hlavní hrdina mluví. A je jedno, jestli jde o FPS, TPS nebo RPG.

G(ordon Free)-Man :-D Ne, G-Man je určitě alien s lidskou podobou, co potřebuje Gordona na své straně, aby mohl něčeho dosáhnout.

@Isair (10.04.2015 22:54): Valve počítali s pokračováním, vždyť tehdy říkali, že chtějí mezi dalšími díly dělat pětileté rozestupy.
@MartinezZ (10.04.2015 21:35): Kdyby byl Gordon sám hráč (tudíž v mém případě, kdybych byl Gordon já sám), zeptal bych se na začátku dvojky v prvé řadě "co se tu kurva okolo děje" a některé postavy bych poslal do prdele;). Gordon bohužel sám hráč není, je to pouze hrdina, který neumí mluvit (dokonce i jasně předdefinovaný).



@Bodkin (10.04.2015 21:42): Je to už pár let, co jsem to hrál naposled, ale nezachránil právě Gordon tu domovinu Vortigauntů od Combine nadvlády? Tudíž by tam tahle zmínka klidně padnout mohla;).

Bohužel to vypadá tak, že Valve s dalším pokračováním absolutně nepočítalo, jedničku plánovali ve stylu "Gordon zachrání planetu před mimozemšťany" a tím to hasne. Nějaký pořádný příběh si vymysleli až ve dvojce s tím, že tam většinu důležitých informací (co se stalo mezitím) ani pořádně nesdělili a hráč si je tudíž musel dohledat na internetu... nemůžu si pomoct, ale tady se mi zdá něco špatně;).

Ad. G-man Jak říkám... imo takový Kuřák z Akt X, u nějž nevíš, na kterou stranu to hraje... myslím, že moje pointa byla vyřčena zcela jasně. Dokud však nevyjde pokračování, pohybujeme se stále v rámci domněnek.
@SavageCZ (10.04.2015 22:11): Tak ono vsetky tie kecy su len kompilacia domnienok a iluzii ludi..... vsetko co sa prezentuje ako pribeh a dej HL su len vyplody fantazie a nic explicitne dokazane tam v podstate nie je, az na hrube rysy ako "pokazeny experiment v HL 1" a podobne veci ktore boli jasne zobrazene.
>viac menej s rezervou<
@MartinezZ (10.04.2015 21:35): Tenhle argument vídím u každé hry, kde je nemluvný hrdina. "Vždy't hráč je tím hrdinou". Jde to celkem u RPG, kde můžeš sdělovat své názory a nemusíš vždy s něčím nesouhlasit, ale v HL2 je tento argument úplně mimo mísu. Hráč je tady taková děvečka pro všechno, která vůbec, ale vůbec, nemyslí samostatně. Gordon, potažmo hráč nikdy nepřišel s nějakým řešením problému (jedině všechno vystřílet) vždycky někam příjde a udělá přesně to, co mu bylo řečeno, aby udělal. Nemá námitky, nepřijde s lepším nápadem, nezkusí nic jinak. Možná to neuslyšíte rádi, ale HL2 je celkem prostá koridorová střílečka, kde může fungovat jen příběh s přesně daným scénářem a postavami, aby za něco stál. Když jsem to hrál, nebyl jsem "já" tím Gordonem, protože jsem neměl možnost se jakkoliv realizovata ne, neříkejte mi něco o tom, že mám jenom nedostatek fantazie, protože to by byl prázdný a nepravdivý argument a jako postavu jsem Freemana neměl jak příběhové "uchopit" a pochopit. Když nad tím přemýšlím, hrdina se z něho stal ve hře jenom proto, že umí vlastně jen střílet lépe, než ostatní ve hře. Čím víc se ponořuji do této diskuze, tím víc mám pocit, že ta hra se stala takovou legendou jen díky technickému pokroku a hlavně díky legendární jedničce.

Edit: nechci, aby jako Duke Nukem hláškoval s každým prdem. Ale tím, že narozdíl od Gordona furt mele pantem má pro mě duke mnohem větší hloubku (i když je nulová) než má freeman
@Isair (10.04.2015 20:51): Jak vidno i z reakcí ostatních, otázka mlčícího hrdiny hráče polarizuje. Já preferuji mlčení před hláškou s kterou se neztotožňuji přesně jak píše MartinezZ. Někomu zas vyhovuje předdefinovaný průběh. Což je vlastně v obou případech, ale víš co mám na mysli.
Příběh je tak zajímavý jak si ho člověk sám udělá. Chápu a už to tu jednou někdo kritizoval, že ani tohle nemusí každému vonět a že je to odfláklá práce vývojářů.Může být, ale pro mne tohle právě dělá hru jedinečnou.Možná dělám z nouze cnost, ale to je fuk, na výsledku to nic nemění.
A G-man nikdy nevystupuje jako agent vlády. I v průvodci hrou a knize Raising the bar se píše, že je to kódové jméno a neví se co je vlastně zač.
@Isair (10.04.2015 20:51): ... Proč by tam měly být nějaké zmínky? To by jednička musela mít nějaké pootevřená combine dvířka, aby byla dvojka 'správný' sequel? Ty jedeš na nějakém Sayově býlí?

Jednička byla o nepovedeném vědeckém experimentu (ve skutečnosti G-manova sabotáž, on věděl co se stane). A ve dvojce zjistíš, že ten experiment upozornil vesmírnou rasu, že na zemi je život a jde se na něj dostat portálem a tak porazil vojska Země a ovládl ji. A vyrábí vojska. Kvůli něčemu.

Jasně, v jedničce vystupoval jako vládní muž. Jenže kvůli němu to dopadlo tak jak to dopadlo, ve dvojce není žádná vláda, takže...
Gordon je hlavně sám hráč. S sám hráč si mluví a myslí svoje během hraní. Kdyby postava Gordona ve hře mluvila, už by to nebyl hráč ale postava, za kterou hraje. To, že nemluví, mi v tomhle ohledu nesmírně vyhovuje. Nemá napsané blbé dialogy, neříká v některých situacích něco, co by někdo v danou chvíli neřekl nebo by ho to ani nenapadlo. Podle mě to víc vtahuje do atmosféry, protože vtom městě jste vy, za prdelí máte Stridery zase vy, zombíci jdou po vás a Alyx flirtuje s vámi. Vy máte vlastně jen dán ksicht, který je u loga na obálce hry - nebýt tam ani on, nikde jinde ho neuvidíte. Nepamatuji si, jestli v HL1 někde Gordon viděl Gordona. Poprvé jste sami sebe ve VAlví hře viděli snad až v Portalu v odrazech skla.

Jinak Gordon, G-Man, Alyx.... jsou lidi. G-Man je prostě jen zástupce struktury nějakého "spolčení", které je je za hranicí pochopení v dané době pro člověka, nicméně Virtigaunti v tom také umí chodit (záchrana Alyx, finále na Citadele). Je docela příjemné být pstě jen součástí něčeho, co hráč do důsledku nemůže pochopit a nebude od věci, když to tak i zůstane a G-Manovy pohnutky a způsob jeho existence, možností a schopností zůstane nevyjasněn - protože tak tomu prostě je.

Mimochodem se obávám, že Valve s HL3 čeká na dobu a možnosti, udělat další revoluční krok ve hrách, podobně jako tomu bylo právě s HL2 - grafika, mimika, odladěnost, nápady... což by mohlo vést k současným "revolučním" plánům se Steamboxy či jejich virtuální/rozšířenou realitou.
Já mam dvě teorie o G-manovi, první je ta že je to mimozemšťan jehož civilizaci ovládli Combine a on seslal pohromu na zem aby oslabily jejich síly a porazili je a nebo je to jedinec původem od Combine kterej myslí trochu jinak jak jeho věčina a jako člověk vypadá protože by jeho pravá podoba přiháněla infarkt.
Ta druhá teorie je že je to vládní týpek kterej všem krade technologie a využívá to kvůli svým zájmům. (tedy člověk)

Jisté ale je že má mocné technologie a umí ohýbat časoprostor, tudíž je nesmrtelnej (věkově)
A to že je to Gordon z budoucnosti mi přijde ůplně absurdní už jen proto že by byl z budoucnosti což v dnešní době popírá i abstraktní filozofická věda. (ale vysvětlovalo by to pro o oč máá problémy! mluvit!.... :D )
@SavageCZ (10.04.2015 18:49): Nikdo tu nemluví o rádoby drsných hláškách, jen působí poměrně pitomě, když se hlavní postava ani nezeptá, kde to vlastně skončila a co se stalo + sebou nechává vláčet jak malý spratek- přiběhne k jedné postavě "Gordone musíš udělat tohle, Gordone musíš doběhnout támhle" a Gordon bez hlásky běží;) (jednou někdo přirovnal Gordona k Sentry Gunu, což se mi zdálo poměrně vtipné a trefné). Ale je fakt, že z toho vznikají některé památné situace a Valve si z toho sami dělají srandu, viz. Vtip se zombine či hláška "Moc toho nenamluvíš, co?":).
Příběh není tak komplexní, ani tak složitý či dokonce ani příliš dobrý, abych měl chuť si některé základní informace dohledávat... něco jiného je nějaký chytře volně interpretovaný konec, který nutí diváka/ hráče přemýšlet (viz. třebas Vesmírná Oddysea) a něco jiného je to, co předvádí HL (nedá do hry základní informace, které si následně hráči musí dohledat), to první je příklad toho dobrého a snad i žádaného přemýšlení o universu, to druhé je prostě špatně...



@Bodkin (10.04.2015 18:49): 1) Vesměs ano, ale proč ji nezmínit? O to spíše, když víme, kde se odehrává první díl.
2) Imho ne a níže jsem napsal i proč... kde byly třebas v jedničce zmínky o Combine? Celé to působí až příliš nahrubo napařené na příběh prvního dílu...

Barney Calhoun je hlavní postava Blue Shift a tedy ten voják, který klepe na dveře při průjezdu vláčkem hned na začátku prvního HL. V Blue Shift ve vláčku vidíš zase Gordona. A tlustý nebyl;) (jediný tlustý byl v Opp Force pokud vím, ale své jméno neřekl a imho se jedná o nějakého řadového securiťáka).

G-Mana jsem si osobně vždycky interpretoval jako Government Man, čili nějákého děsně tajného týpka z vlády... takový ekvivalent kuřáka z Akt X:).
Jsem zvědav s čím ale Valve nakonec vylezou.
@SavageCZ (10.04.2015 18:54): Já vždy z toho jak mluví usuzoval, že není člověk, nebo s tím má dost v velké problémy.

A dle mého je to buď Combine odpadlík a rebel, který využívá zemi jako bojiště a zdroj odporu proti nim nebo Rozpoutávač konfliktů, na kterých následně profituje dodáváním vlastních... zdrojů.
@Bodkin (10.04.2015 18:49): Tak problematika G-mana je asi nejdiskutovanějším tématem okolo HL. Věřím, že Laidlaw to má dávno vykoumané a již brzy se to dozvíme. BTW nejuhozenější mi připadá teorie, že je to Gordon z budoucnosti. Ale i to bylo jeden čas ve hře.
1) přesná lokace je pro hru irelevantní
2) Příběh navazuje docela dobře. V jedničce to bylo jen takové prozvonění, které upoutalo pozornost -> sedmihodinová válka -> a o nějakých 20 let později HL2.

3) Hlavní otázka která mě neustále trápí je G-man. O co mu sakra jde? Proč přivedl mimozemštany? Proč používá Gordona jako jeho žoldáka? Proč jsou mu Vertigonti rovnocennými soupeři? Přešli kvůli němu na druhou stranu?

btw - Barney byl ten tlustý sekuriťák, se kterýms tam chvíli pobíhal a byl mezi hráči docela oblíbený (A jeho model v MP se jmenoval Barney), jestli ho pak spojili s Calhounem, nebo to byl furt ten stejný charakter...

A už dost, nebo si půjdu stáhnout HL2: Update :/

@SavageCZ (10.04.2015 18:49): Ámen a plus jedna, bratře.
@Isair (10.04.2015 15:29): Mě nevadí ,že nemluví.Než rádoby drsný hlášky raději nic. A to, že omáčku okolo si člověk musí dohledávat popř domýšlet, to beru jako plus.Byly doby kdy byla fóra plná diskutujících o tom kde je City 17, jak se rozmnožují headcrabi, proč jsou města bez dětí atp. Krásná doba. Navíc to člověka nutilo o hře dokola přemýšlet a učinilo ji tak nezapomenutelnou a jedinečnou. Žádný- dohrát a jde se na další.
@SavageCZ (10.04.2015 14:56): Ono by možná stačilo, kdyby Gordon projednou otevřel hubu a zeptal se, kde to vlastně skončil a co se vlastně stalo:). Ve dvojce mi to mlčení hl. hrdiny (vzhledem k událostem) přišlo vždycky neuvěřitelně komické. V jedničce bych jej ještě jakž takž ustál, hra pro to byla více koncipována... (třebas tam ani nebylo tolik "rozhovorů" s postavami).

Nicméně si stále nemohu pomoci, ale na HL 2 je strašně moc vidět, jak byl tvořen naprosto bez vlivu HL 1... jako kdyby s tím příběhem i se vším ostatním dopředu moc nepočítali a vytvořili si na koleni zcela nový uměle naroubovaný na ten z jedničky. Už jen co se týká většiny hlavních postav... viz. Barney se tam tváří jako starý známý a největší kámoš, přitom ho v prvním díle potkáme jednou jak klepe na dveře:)... tj. hráč v prvních chvílích absolutně netuší, kdo to může být a informace si musí zjistit nějak externě (nebo hrát Blue Shift a pamatovat si jméno hlavního hrdiny... ke kterému si beztak větší vztah nevytvořil, anžto opět celou hru mlčel...). O Combine v jedničce tuším taky třebas nepadla ani zmínka a věřím, že kdyby nevytvořili dvojku, uzavřeli by příběh prostým "invaze z kosmu zneškodněna", nicméně chápu, že jim to přišlo dost málo pro pokračování a tudíž najednou přišli s těmi událostmi kolem combine:). Ono to nakonec sice překvapivě jakž takž funguje, ale je to takové trochu na baterky...



@Gordon (10.04.2015 15:11): Pravda, teď si vzpomínám, že to tam bylo hned na začátku hry napsáno. Mohli se v tomhle ohledu také klidně trochu inspirovat jedničkou a podobným způsobem zmínit, kde že se to vlastně přesně nacházíme v té dvojce:)
@mazar1234 (10.04.2015 10:08): To mě nějaké to skákaní taky nijak nepřijde od věci.

No jelikož byla amerika epicentrem invaze tak byly města asi nepoužitelný a zníčený a tudíž si třeba combine přestehovali svoje americké otroky do tý evropy a nebo mimozemšťanům se líbíla ruská azbuka :) ale spíš bych bral tu evropu už jenom kvůli tý krajině v EP2
A taky samotné město působí spíše komoušky a evropsky.

@Isair (10.04.2015 14:38): Nové Mexiko (hl1)

@BINGMAN (10.04.2015 14:58): Jelikož to bylo hlavní město tak se dá čekat že potkáš vyznamný lidi.
Už se to tu myslím řešilo, ale to že se Gordon najednou ocitne na Ukrajině není svévolné. Problém je v tom, že hráč si musí děj odehrávající se mezi 1 a 2 odvodit z různých maličkostí. Dobrým vodítkem je např. Eliho nástěnka s výstřižky v Black Mesa East, kde se píše o sedmihodinové válce atd.
@Gordon (10.04.2015 06:40): Což mi přijde jako taky vcelku zvláštnost HL universa a ona nesourodost mezi díly, kterou jsem popisoval níže. První díl se odehrává někde v klasickém Americkém prostředí (Nevada?:)) a dvojka nás najednou bez sebemenšího vysvětlení hodí někam na Ukrajinu... ne že bych si stěžoval, rozhodně se jedná o zajímavější setting, nicméně to působí prostě divně a přijde mi, jako kdyby si to autoři pořádně nepromysleli a jen to tam nasolili, protože jim to přišlo prostě kůl (a hlavně vzhledem k tématu se jim to hodilo do krámu- diktatura apod.:))
To mě se ten konec v citadele líbil hodně i když působila trochu prázdně, ovšem v ep1 se ta prázdnota naplňila. (třeba to jádro, na něj jsem čuměl asi pět minut a pak jsem do něj z legrace házel blbosti abych viděl co to udělá :D)

A když jsme u toho prostředí, to jsem si vždycky říkal, kde myslíte že se to odehrává, podla mě je to někde poblíž ruska nebo ukrajiny podle těch azbuk v okolí, ale třeba se pletu, co myslíte vy?

Jo a Xen v hl1 mi taky nepřišel nějak odbojčující - plynej obr z dýchatelnou atmosférou a kontinenty nad těžkými plyny. To mi přijde originální a lepší než nějaké filmové klišé.
Ikdyž pravda že ty mimozemské stavby taky působily trochu prázdně.
Takhle - u jedničky jsem byl pořád posranej. U dvojky jen v ty vesnice se zombie vyjícíma na měsíc. A táta řikal, že finále je nudný - nepamatuju si, ale budu mu věřit.
Zrovna atmosferu bych HL2 nevytykal. Myslim, ze se celkem uspesne drzi te z prvniho dilu, jen se proste zmenilo prostredi (to jest vice venku, nez v uzavrenych prostorech).
Ovsem ohledne atmosfery v kombinaci se strachem u me jednoznacne vede Alien vs Predator 1! A co se tyce v kombinace s pribehem, tak prvni Riddick. On teda ten pribeh nebyl nejak zvlast genialni (proste mukl chtel zdrhnout z lagru), ale cely ten pribeh je tam podany neskutecne chytlave! Proste jako kdyby jste to cele Butcher bay prozivali primo vedle Riddicka :). Blood mel pro zmenu dobrou atmosferu horroru, i kdyz tam se vic clovek smal, nez bal :).
@M.a.t.t. (09.04.2015 16:03): Odstupem času jsem za větší odlišnosti vcelku vděčný, na druhou stranu jednička pro mě v mnohém zůstala nepřekonána. Čekal jsem, že více rozvinou vcelku originální prostředí výzkumných laboratoří a onu odloučenou, hutnou atmosféru. Namísto toho se více posunuli k poněkud tuctovějším kulisám, které však zpracovali poměrně hezky.
Velké změny jsou fajn, ale je třeba alespoň částečně zachovat ducha předchozích dílů, což se příliš v případě HL 2 imo nepodařilo. Na druhou stranu to pořád není špatná hra a všechny nové prvky působí fajnově svébytným dojmem (a určitě lepší, než tu mít onen trend HL modern warfare 2... :))
Ale třebas příklad špatného rebootu je imo takový nový Tomb Raider, z nějž odstranili vše co dělalo Tomb Raider, Tomb Raiderem a odlišovalo ho od ostatní tvorby a nahradili to celkem tuctovými prvky, na které jsme zvyklí od konkurence (QTE, spousta soubojů, sandbox atd.). Ano, změna oproti předchozím dílům to je, ale je to dobrá změna? Imo v žádném případě! (byť ta série šla postupně tak moc do háje, že už je to asi šumák).
@Isair (09.04.2015 15:31): Osobně mě HL2 taky dost zklamal, hlavně kvůli příběhu a mizerným zbraním. Vysoké hodnocení je z mé strany především za design krajiny a prostředí a atmosféru, a později se jako FPS taky vcelku rozjela. A taky grafiku (i přes ty místy hodně špatné low-res textury).
@M.a.t.t. (09.04.2015 16:03): Tvůrci to mají obecně těžké, když vyrobí pokračování příliš podobné minulému dílu, tak je to "kopírka" a příliš velké změny zase rozhořčí spoustu fandů, kteří chtějí tu "starou známou kvalitu" :-)
@Phoenix (09.04.2015 15:47): Individuálny vkus, touto chorobou trpí každý, niekto vo väčšom, niekto v menšom merítku. :)

Inak Isar napísal pomerne zaujímavý názor, tj že bol v čase rozohratia rozhorčený, ako je dvojka odlišná od jednotky. Nikdy by mi nenapadlo, že niekto môže toto považovať za negatívum. Ak ma niečo na HL2 od začiatku fascinovalo, tak sú to osvedčené prvky jednotky kombinované s množstvom nových nápadov. Dokonca aj znovuhrateľnosť tu vnímam ako bezproblémovú.
@M.a.t.t. (09.04.2015 15:31): Dobře, já to přepíšu na "Phoenix hovoří s úctou" :-) Jak to správně popsat v momentě, kdy se mi z hlediska žánru líbí jiné věci než drtivé většině konzumentů (viz prodeje série CoD)? :-)
To je ale prekvapenie, každý z nás má na tieto prvky uplne iný názor. Či to len nebude tým, že každý ma odlišné preferencie :D.

Btw Phoenix, podľa tvojho systému hodnotenia by mal mať Half Life 2 100%, pretože je to hra o ktorej sa hovorí s obrovskou úctou aj po viac než desiatich rokoch :)
Docela mě překvapuje, že je tu HL 2 povětšinou brán za lepší hru než HL 1. Ne že bych HL 2 neměl rád a je od jedničky dostatečně odlišný, nicméně imo první díl je snad ve všech ohledech o kousíček lepší. Prostředí, atmosféra, level design, překážky/hádanky, dokonce i AI vojáků, variabilita (nepřátele, nápadité prostředí), trochu to pohnojili v závěru s Xenem, na druhou stranu Citadelu v HL 2 taky nepovažuji za kdovíjak skvělou lokaci. Dvojka imo vyniká pouze fajn postavami, ale to Half-lifovské kouzlo prvního dílu už zdaleka neobsahuje.

Pamatuji si, že když jsem rozehrál dvojku poprvé, byl jsem docela rozhořčen, jak moc vzdálená od jedničky je a jak málo má s jedničkou společného. Na druhou stranu časem jsem si ji též vcelku oblíbil a odlišnosti více ocenil. K jedničce se nicméně vracím mnohem raději.

Tak či onak HL imo není ten typ kdovíjak znovuhratelné hry, právě kvůli příliš mnoho předskriptovaným událostem (na které jsem napoprvé čučel s otevřenou pusou, nyní už působí spíše nudným dojmem) a lineárnějším level designem, osobně se mnohem raději vracím k dosovým FPSkám (Blood, Duke či třebas výjimečně nedosový Outlaws), které právě díky zábavnějším přestřelkám a skvělému level designu s nulovými hodnotami předskritpovaných událostí si zahraji s mnohem větší chutí.
@BINGMAN (09.04.2015 15:02): Mě tyhle části přijdou naopak více zpestřující už jenom kvůli tomu že jsem třeba v těch stokách měl pocit že mě všichni opustili a jsem na to sám a kdybych tyhle ''průzkumy'' vynechal tak by mi to přišlo jako obyčejná jízda stokou z bodu A do bodu B, koneckonců jsem tam přece psanec pro ně tak bych čekal že mě budou sledovat a snažit se mě zbrzdit nebo dostat.

Tady u toho akorát není na TABu objective ''zatáhni za páku'' možná proto ti to nepřijde tak že si něco splnil.
@Gordon (09.04.2015 14:52): jj, tohle bych HL2 rozhodně nevyčítal. To mi naopak často chybí v dnešních akcích, kde se musí pořád dokola tzv. "něco dít" (tj. sekvence "Shit, he's got bazooka", "Shoot that fucker", "Kaboom", "I'm hit", "Reloading", "Grenade", "Cover me" v každých dvou vteřinách).

V FPS mě baví správně dávkovaný "pacing" (nenapadá mě český ekvivalent, "spád" není úplně přesný, snad dávkování akce). Chvíli přestřelka, chvíli rozhovor, chvíli hledání cesty dál. A pokud možno ne tunel plný skriptů, který počítají s jedinou možností řešení dané situace.

@BINGMAN (09.04.2015 15:02): V už nevím které recenzi na Chaser pisatel vytýkal, že hrdina jde v jedné pasáži minutu tunelem (ve skutečnosti asi 20 sekund) a "nic se u toho neděje". A kravaťáci si to zjevně přečetli a podle toho to dnes vypadá :-) S nestřílecími pasážemi (cestovacími/kochacími) je to ve FPS trochu ošidné, pomáhají samozřejmě budovat atmosféru, ale nesmí se to přehnat a často se stává, že člověku úplně nesednou stran momentální nálady.
@Gordon (09.04.2015 14:52): Právě tak jsem to vůbec nemyslel a myslím, že nejenom já. Třeba Ravenholm, kde těch nepřátel není tolik, je jedna z nejlepších pasáží. Hluchá jsou pro mě místa, kde se jenom střílí a nic moc se vlastně neděje. Jako výlet s lodí. Chvíli jedu, zastavím abych otevřel vrata, vystřílím to tam a jedu dál. Je to takové předvídatelné a cítil jsem, že je to tam jenom proto, aby se střílelo ( Upozornuji: což může být jen můj subjektivní pocit!!! A takových míst je v HL2 docela dost. Nepomáhá tomu ani zádumčivost hlavního hrdiny, což považuji za největší nešvar FPS vůbec. Koho napadlo, že hrdina, který nevydá ani hlásku je cool? Blbost.



A už vidím ty argumenty "
Trochu nechápu názor na ty hluchý místa, FPS přece neznamená voják nebo zombie na každém rohu (možná pro COD serie jo) potom se podle mě vytratí atmosféra a uvěřitelnost kdyby tam nebyly prázdné chodby nebo pusté oblasti.