Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@M.a.t.t. (03.06.2015 14:39): To by ses musel zeptat přímo jich, ale tady v diskuzi to nikdo zatím opravdu neřeší. Jsou hry, které i ty jsi ohodnotil výrazně negativně a přitom jejich produkční kvality jsou podle všeho vyšší. Tak to prostě je, někdo dá hře 10 % a někdo 85 %, z toho se formuje průměrné hodnocení.
Postal 2 je úplně super. Jsem ve čtvrtku (předposlední den) a pořád jsem nikoho nezabil. Ale zhulil jsem veškerou lokální produkci travska/opia.
@MickTheMage (03.06.2015 12:48): A přesně to říkal TB ve videu, které jsem níže postoval.

Pokud ty postavy nemají nějakou story, tak mi vůbec nezáleží na jejich osudu a nepovažuji jejich vyvražďování za morální problém - jsou to prostě pixely na obrazovce. Pokud ale o té postavě něco vím (má nějakou backstory), tak se k ní okamžitě chovám jinak - tohle dobře ilustruje Spec Ops: The Line.

Z toho co jsem z Hatred viděl můžu říct, že nějaká extrémní brutalita v té hře není. Je to rampage shooter se průměrným gun playem, AI a slušnou fyzikou a nasvícením bez jakéhokoli děje. Pro mě nezájem.

A Postal je sračka po všech stránkách.
Nerozumiem co furt riesite? Nebavi vas napln, nehram hru. Hotovo. Bodka. Koniec. Ende. Napln tejto hry je pre mna osobne uplne nezaujimava a nezazivna...a to je tak vsetko v akej rovine tu hru riesim.

Mimochodom ,vsetci sa tu ohanaju Postalom 2, ale tato hra je presne taka ista ako prvy Postal. Tiez ma nebavil, tiez som dalej nehral a neriesil.

Civilisti alebo zombies, to je vo svojej podstate uplne jedno, vsetko su to totiz bezmenne figurky na hernej ploche, ktore treba odstranit.
@John Mirra (03.06.2015 11:10): Carmageddon jsem nehrál (a v Quarantine II: Road Warrior opět není likvidace okolních NPC samoúčelná, neb se zhusta snaží zlikvidovat hráče). Jinak zavrženíhodný je samozřejmě Magic Carpet, protože hlavní hrdina likviduje některou neútočící faunu (Grifiny) čistě kvůli zisku many = moci, podobnost s realitou neúmyslná či pouze náhodná :-))

Prošel jsem všechny akce, které jsem dohrál. Nenašel jsem žádnou, kde by smyslem/cílem hry byla likvidace postav, neschopných obrany (právě proto, že to podle mého nedává smysl). Ani Hitman se tomu nepřibližuje, protože člověk zhusta likviduje "ty špatné" (mafiáni, drogoví dealeři atd.) a i když jsou oni sami někdy neozbrojeni, tak je zase problém se k nim dostat přes ozbrojenou patrolující ochranku (to je ono přelstění umělé inteligence + sandboxové řešení). Kain/Raziel zabíjejí (vysávají krev) bezbranná NPC kvůli vlastnímu přežití, takže se také úplně nedá mluvit o samoúčelnosti.

@Richmond (03.06.2015 12:40): Může a v reálu často i bývá (viz např. Psychologie davu atd.). Co se týče her, je třeba podle mého mluvit o samoúčelnosti, což je právě to, co mi na tom nejvíce vrtá hlavou.
@Zaraka (29.05.2015 16:05): Asi tak. Pořád mi není jasné, z jakého důvodu bych měl vlastně Hatred hrát. Když odhlédnu od etického rozměru celé věci (navíc, proč by měla být virtuální likvidace 3D modelu ozbrojené postavy eticky méně problematická než virtuální likvidace 3D modelu neozbrojené postavy), kde je nějaká výzva nebo překonávání překážek? Akční hry hraji proto, abych musel plánovat, taktizovat, přemýšlet nad inventářem/prostředím, přelstít ozbrojenou umělou inteligenci. Co z toho platí pro likvidaci neozbrojených 3D modelů civilů plamenometem? Navíc v drtivé většině her (asi mě momentálně ani nenapadá žádná z těch, které jsem hrál a kde to neplatí) má hlavní hrdina k násilí důvod (jakkoli může být takový důvod samozřejmě logicky napadnutelný), zatímco tady je násilí důvodem samo o sobě.

Postal 2 mi přišel osobně blboučký (jsem zastáncem toho, že "Redneck" humor může být výrazně chytřejší než v Postalu 2 nebo Redneck Rampage), ale tvůrcům nelze upřít, že se snažili reagovat na nějaké společenské jevy. Kdyby chtěli autoři Hatred skutečně protestovat proti politické korektnosti (byl bych první, kdo by jim zatleskal), tak mají tisíc a jeden rozumnější způsob, jak to udělat. "Zlikviduj v časovém limitu zástup imigrantů, ozbrojených trubkami a noži, jinak jejich počty narostou a změní se ústava, game over", "osvoboď z vězení zavřené aktivisty, kteří protestovali proti politkorektním lžím vlády", "infiltruj stát, řízený feministkami alá Sexmise a proveď převrat ve prospěch mužů", "zastav vládní "tištění peněz" zničením FEDu", "zlikviduj dobře hlídané vědce, kteří falšují závěry ohledně vlivu člověka na globální klima", "znič střežená pole, plná solárních panelů" a další a další. Ale tohle je IMHO pouze laciná kontroverze.
@Walome (29.05.2015 16:12): Každopádně podle jednoho lets playe, co jsem si pustil, to je velice pěkně zpracováno a akce plynule odsýpá. Zdá se, že ani ty exekuce nijak hru nezpomalují jako v Brutal Doomu. Taky se těším.
Bohužel kvůli technickým problémům nevyšel plán, předobjednatelům hru zpřístupnit o 3 dny dříve.
@Zaraka (29.05.2015 16:05): Jasně, Postal je přesně o tomhle - je to prakticky filosofický dílo, to mě na tom zaujalo... proto bych to nesrovnával. Hatred je něco jako zombie hry - rasíš tady ale místo toho civilisty.

Já jsem na to prostě pořád zvědavej.
už jsou venku nějaký prvotní review a let's playe. Do doby než uvidím gameplay jsem tohle nechtěla nijak kritizovat, trailery byly hodně wtf, ale říkala jsem si, že třeba to bude nějak zajímavě podané či tak něco.

Hovno, je to sračka. Nejdříve ale ke všem těm lidem co říkají, že Postal, GTA apod. je to samé. Ne, není. Pokud se bavíme o tom slavném Postal 2 tak ta hra vás nikoho nevinného zabíjet. Ve všech scénách ve hře je Dude vždy jako muž ve špatný čas na špatném místě. V prvním úkolu si jde pro výplatu. V práci mu řeknou, že ho právě vyhodili a sekundu na to do budovy vtrhne dav lidí s brokovnicema, kteří začnou po všech střílet. Tímto způsobem pokud pamatuji probíhají všechny mise. To, že vám hra umožňuje zapálit hromadu lidí, koukat ženským na kalhotky a chcát jim do huby je vaše věc, hra vás k tomu nijak nenutí, jenom to umožňuje. Může vás to bavit, protože vám to příjde komické (což vzhledem k celé umělé inteligenci a animační kvalitě je), ale nemusíte tomu věnovat ani minutu.
GTA není vůbec o zabíjení lidí jako sakra přece o kradení aut. V misích po vás střílí všichni od gansterů až po armádu a všichni střílí první. Jasně i tady může hráč začít masakrovat nevinné, ale hra ho od toho odrazuje tím, že na něho posílá nekonečné zástupy policistů a opět tomu nemusí věnovat ani minutu.
A čím je Hatred jiný? Zabíjení těch neozbrojených civilistů je povinné a hra vás bez toho nepustí dál. Hele, postal je satira, kdyby vyšel postal 5 a hlavní boss by byla naprosto šílená feministka, která má odhalené prsa (Femen) a v ruce drží louskáček na ořechy a z mužů si dělá čubky tak si to ráda zahraju a ještě se u toho pobavím. Protože nejpravděpodobněji ona by chtěla Duda zabít víc než on ji, protože je to satira a protože to beztak bude vtipné.
Hatred je černouhelný průjem, který říká "Všichni ti ublížili tím, že žijí a proto je teď všechny zabiješ" haha 0/12
@Phoenix (03.05.2015 17:34): já jsem to pochopil, proto ten smajl :)
samozřejmě že v dnešním přestátněném prosocialistickém světě jsou Mises atd extrémisté, v tom nejlepším slova smyslu.
@Paul (03.05.2015 12:09): Já samozřejmě výše zmíněné pány za žádné extremisty nepovažuji, sám jsem velkým příznivcem Rakouské školy.

Ale pokud by mělo smysl někoho označil za extremisty v čistě matematickém slova smyslu (bez negativních konotací, jen vzhledem k nacházení se na ose "vpravo&individualizmus&minimální stát" vs "vlevo&kolektivizmus&maximální stát"), tak to budou právě oni, ne nějací levicoví extrémisté vyznávající velmi kolektivistickou ideologii jménem nacizmus.

To jen aby to nevypadalo, že považuji níže zmíněné za nějaké fuj fuj extremisty, od kterých se přece každý slušný člověk musí distancovat (nechci tady rozpoutat ekonomicko-politickou debatu).
@leebigh (03.05.2015 12:51): Jablka a hrušky. Nejde jen o jednoho člověka, ale o podstatnou část týmu, která sympatizuje s far-right uskupeními. Dan Vávra je hodně napravo, ale je to spíš debil než nácek, což se naštěstí do jeho her tolik nepromítá (ostatně, s tématikou Kingdom Come lze těžko něco dělat v diskurzu ultrapravice).

U "hochů" z Destructive Creations mám jiný pocit. Třeba se to do hry nijak zásadně nepromítne, ale už holt se nezbavím pocitu, že hru o týpkovi, kterého sere většinová společnost a rozhodne se to skoncovat dosti svým způsobem, udělala partička náglů. Což prostě nebude ok, minimálně pro mě, nikomu to nevnucuju.
@Phoenix (03.05.2015 12:05): počkat, pokud si myslím že Hayek a Mises měli dobrý postřehy tak jsem dneska pravicovej extrémista ? :D
Cool!

Na Hatred jsem zvědav, docela se mi ten "pure" koncept líbí - prostě vzali tu část GTA kterou prakticky každej kdo GTA hrál zažil - tu "jdu na rampage pro prdel" část - a obmotali kolem toho celou hru. Jsem hodně zvědav jestli se jim tenhle hodně základní koncept podaří udělat tak, že to nebude po deseti minutách nudný. Pokud bude, tak ať jdou někam.
Těšil jsem se na to do doby, než jsem zjistil, že podstatná část vývojářského týmu jsou pravicoví extrémisti. Škoda, nějaký pure hate simulátor bez nadsázky by se šiknul, minimálně na průzkum trhu, takhle se to bohužel posouvá jinam.
Já se teda obávám, že to bude sračka obřích rozměrů parazitující pouze okolo kontroverze, která kolem toho strhla. A to vážně politicky nekorektní hry vážně vůbec nevadí, dokonce je mám moc rád.(Netrpelivě očekávám 5. května na Brutal Doom). GTA mám moc rád, a když mám šanci ustřelit končetinu tak to udělám. Ale tohle se mi moc nezamlouvá.
Já osobně věřím že si tvůrci nechávají svá esa v rukávu že nám hned nevyzradí co se tam bude dít. Každopádně vizuál se mi líbí apod. Ale upřímně se taky bojím silného stereotypu.
@Phoenix (02.05.2015 22:49): Jo to jsi vystihl, toho se taky bojím. Toho, že jakejkoli recenzent co tomu napaří 6/10 bude za sluníčkáře a hovado bez názoru. Mně se to teda líbí, líbí se mi ta fyzika a vizáž hlavního hrdiny, ale bojím se stereotypu, a to hodně. Přiznám se, že ačkoli se na hru těším od prvního oznámení, do předprodeje nejdu.
Tak nějak mi uniká smysl celé věci. Nevybavuji si ani jednu z dřívějších ve své době kontroverzních her, ve kterých by násilí bylo cílem samo o sobě spíše než prostředkem při postupu ve hře. Ať už se jednalo o Manhunt, jakékoli GTA, sérii Hitman nebo ze starších věcí třeba geniální počin Crusader: No Remorse. Hromadná likvidace bezbranných civilistů (a občasný boj proti vyrojivším se borcům ze SWAT či policistům obecně) mi z hlediska gameplay přijde dost málo.

Obávám se, že IMHO velmi laciná kontroverze (osobně velmi nesnáším politickou korektnost nejen při tvorbě her, ale neřekl bych, že zrovna tohle bude účinná forma protestu) bude mít jako důsledek dvě věci. Na straně jedné vysoce účinnou verbální munici pro švihlé "zakazovače", kteří budou mít pravděpodobně následně více prostoru k "utahování šroubů". Na straně druhé bude každý recenzent, který tomu nedá 10/10, označen za bigotního rádobycenzora a nekritického příznivce politické korektnosti. A přitom to dle videí zatím vypadá na technicky nepříliš zdařilou střílečku s nudnou herní náplní. Rád bych věřil, že ve hře půjde o "něco víc" než nudné nesmyslné vraždění nebránících se cílů, ale zatím opaku nic moc nenasvědčuje.
Jazz1 to napsal za mě - přesně tak, myšleno hlavně násilí. Postal má zástupy nevinných, Manhunt má detailní popravy.
@LIUWIL (02.05.2015 13:50): Zamýšlím se a i tak se těším! Jen jestli mi to pošlape, vypadá to nevinně, ale známe tyhle blbě optimalizovaný béčka.

Čeho se bojím, je repetetivní gameplay, v co doufám, je nějak přesah, ačkoli celá ta základní idea (dá-li se tomu tak říct) mluví asi sama za sebe.
Ti, kdo si hru předobjednají přímo od autorů zde, získají cca 25 minutový soundtrack. Nevím jestli to ještě platí, ale dostal jsem dokonce 2 kódy - jeden pro Steam, druhý pro Desuru.
Vypadá to dost nudně. Spíš jako by to byla nějaká céčková hra od Uwe Bolla.