Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jedničku si nepamatuji, ale moc mě nebavila. Dvojku i trojku jsem dohrál dvakrát a trojka byla citlivější, co se týče ovládání. ale nic, na co by se nedalo zvyknout. Každopádně, pokud si to člověk chce upravit, tak to chápu. Každému to může vyhovovat jinak.
@USER47 (13.11.2016 20:23): Může to být i tím, že jsem už dlouho předchozí díly nehrál, ale nikdy před tím se mi nestalo, že bych hru vypnul a šel hledat řešení na Internetu :-) Mimochodem, taky hraji na klávesnici.
Mně teda přinejmenším dvojka přišla ještě citlivější. Oboje jsem hrál teda na klávesnici, ale trojka se mi hrála výrazně líp.

A jednička byla úplně zmaštěná, auta zastavující z dvoustovky na nulu na dvou metrech mě znechutila dostatečně.
@Danny (13.11.2016 08:43): Citlivější je, ale nakonec jsem si zvykl a hra mě bavila. Ale je fakt, že když jsem to podruhé rozehrával, tak jsem na to zapomněl a říkal si, jak jsem to předtím mohl dohrát a stejně jsem si nakonec zase zvykl a bavilo mě to.

Takže jsem ten problém měl teda hlavně ze startu a pak už ne.
Sice se říká: "Darovanému koni na zuby nehleď", ale taky vám přijde to ovládáni strašně přecitlivělé? Každá moje jemná změna směru se projevuje obrovským zákrutem na obrazovce až je to nehratelné. Hrál jsem si s advanced wheel settings a trochu se to zlepšilo, už jsem schopen dojet do cíle aniž bych kompletně zlikvidoval vůz, ale zajímalo mě jestli jste taky něco v advanced wheel settings přenastavovali a jak?

Edit2: Pokud by to někoho zajímalo tak mé nastavení je:

Steering Deadzone: 5%
Steering Saturation: 20%
Steering Linearity: -10
Throttle Deadzone: 0%
Throttle Saturation: 100%
Brake Deadzone: 0%
Brake Saturation: 100%
@pipboy (04.05.2015 12:32): Ty Řecké zrovna nemusím, i když ty zákruty kolem takových těch suchých stromů jsou hezké.
Právě s tím BMW se jezdí s volantem parádně, plynem si pěkně sám zvolím, kolik přetáčivosti chci, u čtyřkolek a předokolek, zvlášť u té Lancia Fulvia, bojuji s nedotáčivostí a pořád nevím, kam si dát ručku. Cokoliv na volantu je nepraktické, zatočím volantem a pak už to nenajdu. =) Akorát u aut se sekvencí to řeším připojením sekvenční řadičky, na tu hodím ručku a řadím pádly pod volantem.
Na ten můj volant jsou i modifikace na ručku, ale to znamená rozebrat volant a přepájet dráty, zvlášť jsou ručky pěkně drahé, nebo ví někdo o nějaké rozumné fungující samostatně?
Dneska zkusím lépe nastavit G27 a zkusím zahrát zase :)

v tom nastavení ovládání je to takové složitější, nevím jak to udělat, že když dám profil G27, tak v menu musím pak chodit tlačítkama z volantu.
Nebo to půjde nějak hybridně nastavit, abych v menu byl kláveskou a čitě závodil volantem a pedálama a pákou ?
Musím na to lépe mrknout.
@KRoman47 (04.05.2015 10:16): tak Wales mam rad uz tak nejak z nostalgickych duvodu, ale zacinam mit dost rad ty recke trate.

Co se aut tyce tak zatim nic moc oblibeneho nemam, bo vyjma daily eventu se drzim toho co mam v kariere v garazi. Cili asi Lancia Fulvia zatim, i kdyz neni tak snadna na ovladani jak Mini a nemam ji jeste uplne zvladnutou. BMW M3 je zatim s prehledem nejhur ovladatelny auto co jsem zkusil :D
@Hellrampage (04.05.2015 00:24): Mrknu se doma, vypadá to zajímavě.

A jaká je zatím vaše oblíbená trať a auto? Já mám nejraději blatíčko ve Wales, při tmě ještě lepší, a pak asfalt a sníh v Monte Carlo. Z aut se mi nejvíce zamlouvají ty staré zadokolky, Lancia Stratos a to BMW si vyloženě užívám, no a Lancia Delta S4 z Group B je taky pecka.

Jinak fanaleds pracují na implementaci a DashMeter PRO od SensaDigit pro RBR funguje i s DiRTem, jen to neukazuje délku RZ (hra to neumí zatím) a aktivitu turba. Takže HUD z obrazovky se může kompletně vypnout, paráda, už ani ten budík nezavazí. =)
@Hoonza (01.05.2015 20:03): No já rFactor bral na Steamu právě kvůli Rally World, ale ještě jsem se k tomu nedostal a nyní už fakticky nemám důvod. Zatím jsem si prošel jeden vůz z kategorií od 60. let po Group B a prostě paráda, rozdíl ve FWD, RWD a 4WD je tam obří, přesně jak má být. Spolu s dalšími budeme na forech prosazovat větší realismus, dokud je to v EA, tak doufám, že se budou vývojáři řídit ohlasy sim headů.

@Widl (01.05.2015 20:19): A jak máš volant nastavený? Já mám ve hře i na volantu síly na 100%, na volantu 540°, víc jsem se s tím nedrbal, resp. neupravoval jsem ten XML, jak se na fóru šíří, a přijde mi obstojně živý, jen na asfaltu mám pocit jako při clippingu, ale to bude nejspíš absencí "look to apex", bez kterého mám v Assetto Corsa u některých vozů stejný pocit, zde prý ale mimo pravého TrackIR zatím nic jiného nefunguje.

@pipboy (01.05.2015 20:52): Jak říkám, s poškozením je rozhodně třeba něco udělat, jinak gratulace k umístění. Já jezdil celý den od rána kariéru, chci si osahat auta a tratě.
Timhle jsem dneska zabil odpoledne (druhy link z nejakyho duvodu nefunguje ve firefoxu)

Co me zaskocilo ze nekolik poslednich kol jsem jel s chladicem na 0% a znat to teda nijak nebylo - akorat na startu kourim a sviti kontrolka. (A to jsem jak kokot bral parkart 10s penalizaci abych to trochu vic opravil - zbytecne.)
A trochu me stve ze lidi co nedokoncej event se nezapocitavaj do vysledku >_>

A mohlo by byt vic informaci - kolikatej z kolika jsem nakonec byl v mesicnim eventu nevim, casy jednotlivych kol v tom dnesnim bych musel pocitat z prubeznych celkovych... no snad to casem bude podrobnejsi.
Pro mě je zatím největším problémem mrtvý volant, ve kterým toho cítím prostě málo a postrádá to tak pro mě nějakou větší zábavnost z krocení autíček na různých površích. Dal jsem si něco z Řecka, něco z Monte a rozdíl v rukou skoro žádný.

Ale určitě nějaký build před vydáním ještě vyzkouším. Vizuálně a atmosférou je to fajnový.
@KRoman47 (01.05.2015 19:38): NGP ale není žádný zázrak, spravuje pár problémů (vysoké otáčky na neutrál, setrvačnost, částečně vylepší model gum), ale jsou tam totálně fiktivní setupy aut, které jednak nefungují a druhak ani nejdou pořádně nastavit, protože se člověk nemůže řídit reálnými hodnotami a metoda pokus x omyl je tam příliš zdlouhavá kvůli příliš přesnému nastavování hodnot. Nemluvě o tom, že v RBR se budou jakžtakž dobře chovat pouze auta s náhonem všech kol, sekvenční převodovkou a moderním podvozkem, všechno ostatní už je mimo, protože ta hra na to nebyla stavěna a všechny modifikace jsou značně omezené. Sníh tě tam holt "nesežere", na to ale vyšel snowmod. V reálu se taky sníh chová pokaždé jinak podle toho, jakou má konzistenci a jak moc je zmrzlý. V Dirtu na Col De Turini je zase sníh tak tuhý, že se od bariér odrážíš jak v pinballu.

Já z RBR rozhodně nedělám něco nepřekonatelného, ty jsi ho sem začal tahat... Tu hru jsem nedávno smazal, protože mě už vůbec nebavila. Pořád tam jsou ale pro mě zásadní věci, které tam fungují skvěle, zatímco v jiných simech nefungují vůbec. Ještě nikde jinde jsem totiž nezažil detailní povrch tratě, která má různorodou přilnavost, má vyházený bordel na místech, kde se katuje a kde velkou roli hraje zvolená stopa a jízdní styl. IMHO nejvíc se RBR přiblížily rally mody do rFactoru a v některých směrech ho i překonaly.
@Hoonza (01.05.2015 18:40): Tak to asi jezdíme každý něco jiného, nebo jsi prostě jen tak kurevsky dobrej. Já jezdil RBR v minulých týdnech aktivně s NGP fyzikou a teď toto a nepřijde mi to po stránce fyziky v ničem horší, právě naopak. Vždyť sníh v RBR je ještě jednodušší, hlavně tam jde vlétnout to metrové závěje a v pohodičce zase vyjet. V reálu jsem tak zalítl do asi 10 cm nafoukaných na silnici a sotva jsem to projel a to jsem byl rozjetý. Z RBR se holt zase dělá něco nepřekonatelného, i když jsou to jen kecy a prdy, i RBR je obyčejná hra, která má teď následníka.

EDIT: Jo a když se mi nechtělo tahat volant, tak jsem také Wales v RBR provalil jen na klávesnici, takže bych z toho nedělal tak něco nemožné, stačí nejet to jak Colina.
@KRoman47 (01.05.2015 18:00): Všechny závodní hry jsou simulátory, i ty nejblbější. Rozdíl je v tom, jak moc věrné jsou. Neříkám, že Dirt Rally je špatná hra, jen mě to prostě nebaví. Věřím, že si to najde spoustu fanoušků a já to Codies přeji, protože rally hra, která není naprosto kreténská už tu dlouho nebyla. Srovnání s 11 let starým RBR je mimo mísu, ta hra je v mnoha ohledech (na dnešní poměry) příšerná, ale jako jediná rally hra má fyziku, která má hlavu a patu a není to jen naskriptované ježdění v nějaké kolejnici, která odpustí většinu chyb.

Dirt Rally jsem hrál na klávesnici, odjel jsem 5 různých RZ a prostě mě to nechytlo, není to pro mě žádná výzva. Nebudu se tajit tím, že na klávesnici mi nedělá problém hrát jakékoliv závodní hry, ale příjde mi, že i v GTA5 si užiji s autem víc legrace než tady. Col De Turini jsem s Lancií proletěl s jedním prstem v nose (všechny asistenty vyplé samozřejmě) a většinou na plný plyn. Na cestě rozježděná sračka, ale auto má grip jak F1 na okruhu. To samé šotolina - vidím, že jedu po rozmáčeném bahně, ale auto drží čistou asfaltovou stopu, projet zatáčku bokem jakoby ani nešlo. Zkoušel jsem jen Ačkové auta, které tolik miluju právě protože v reálu měly velmi divoký jízdní projev, to ale neplatí v Dirtu. V CMR 2-5 auto pořád klouzalo jak na ledě a tady je to zase přesně opačný extrém. Sice to líp vypadá v replayi, ale mě jakožto milovníka powerslidů, to prostě nebaví :-))

Abych jen nekritizoval... příjemně mě překvapilo, že jedna velká rána = konec. Zvuk Imprezy se taky povedl, i když zní víc jako WRC než klasické Ačko. Za RZty podle reálu taky palec nahoru, atmosféra je taky fajn. Ještě té hře dám šanci, až bude hotová, doufám, že Codemasters něco udělají s tím přehnaným gripem.
@Hoonza (01.05.2015 17:04): Jednoduché? Řekl bych tak akorát, pokud si RBR vyslouží označení simulátor, tak DiRT Rally si jej vyslouží také. Nebudu zabíhat nějak do detailů, ale v čem je DiRT oproti RBR lepší, tak jednoznačně funkce spojky a řadící páky, je pěkně potřeba dávat meziplyny a s tím spojené chování vozu, to v RBR zcela není a ten jeden plugin je zcela primitivní, takže stále žádné meziplyny není potřeba atd. DiRt Rally mě tak momentálně baví víc jak RBR, očekávám tedy později pořádné tratě od komunity, Workshop má být, tak snad i nějaké ty nástroje atd.

EDIT: Akorát co bude potřeba doladit co do obtížnosti tak rozhodně poškození, opět RBR předčí v tom, že jde pěkně prorazit i pneumatiku, ale chce to nějaký posuvník násobiče, jelikož momentálně auto snese nereálně moc. Ale to jsou všechno věci, které není problém vyladit a určitě to časem bude.
Tak dnes jsem měl možnost si to zahrát a dost mě to zklamalo. Sledovat gameplaye mě bavilo mnohem víc než to hrát :-( Je to na můj vkus pořád moc jednoduché
Dneska jsem se kochal replayema taky a říkal jsem si, jak je to už skoro jako z televize :-)
@pipboy (30.04.2015 22:37): Pěkně, já si ho rozjel také, ale po několika RZ jsem dal auto takovou čočku, že jsem to zabalil.
Mimochodem dal jsem založit vlastní profil DiRT rally na DH, tak snad schvalovací proces proběhne hladce.
Jsem si dneska rek ze zajedu ten monthly challenge kdyz je ten posledni den v mesici, no nejak jsem si nejdriv nevsimnul, ze to ma 24 stages. Finalni cas asi 134min nebo tak nejak.

Nevim jestli jsem neco nekde minul ale prislo mi ze na uplnem konci to neukazalo prubezny poradi. Po 22. casti jsem byl cca 80., coz mi prislo jako super, bo nekde po cca prvni tretine jsem byl cca 150. z 830 lidi ...

Pak jsem si vsimnul ze v prubeznych vysledcich je uz jen asi 120 lidi a zbytek jaksi nedojel / to zabalil >_> Nicmene jsem aspon dojel, takze uspech :D

Posledni stage a nejaky dalsi napric celym eventem >_>
Tak mi to nedalo a koupeno taky a už mám za sebou cca hodinku hraní :) a jsem nadšen.
Na to, jak je to v alfaverzi, tak hra je výborně optimalizovaná, všechno mám na Ultra a jedu se zaplým Vsyncem 60 FPS.
Vypadá to nádherně, zvuky jsou na 5.1 bájo, po půnoci jsem to pořádně ohulil, ať mají sousedi radost :D
Pocit z jízdy na G27 v plně manuálním řazení se spojkou je totálně boží.
Po odpojení volantu jsem si zkusil i 2 jízdy na klávesnici a taky se to dá jezdit :)
Už se těším na nové a nové tratě, nové auta, na závody do vrchu a co dále si na nás vývojáři vymyslí.
Jen trochu lamím v samotných závodech, i když jsem se snažil nebourat, tak jsem byl pokaždé minimálně o minutu horší .. progres v jízdě v zeleném jsem neměl nikdy :D
@pipboy (29.04.2015 20:05): Jo, se zadokolkami teprve začíná ta pravá sranda. Zatím si vážně chrochtám blahem. V rally hrách jsem se nikdy v nastavení vozu nehrabal, ale uvítal bych zde i možnost pokročilejšího nastavení jako v RBR. Jinak volant jsem stáhl rozsah na 540° a je to super, nebo ho už nějak vylepšil 1. update.
No, dnesni daily challenge jsem zajel za 9:44, coz byla uz slusna delka. Ale je to teda taky trochu tim, ze ten pitomy Fiat 131 jsem pri tom dostal poprve do ruky a proti Mini tomu lita prdel na vsecky strany >_> (top cas je zatim 6:53)
@KRoman47 (29.04.2015 11:52): Aha, to je dobré vědět tedy, má zvědavost a naděje v tuto hru rozhodně stoupají :D.

@Hoonza (29.04.2015 12:06): Jo, z Mobil1 si taky pamatuju kratší tratě (tuším že jedna byla fakt jen kratičkej přejezd na 2-3 minutky), tady se ale obávám aby takové nebyly i ty ostatní vzhledem ke zkušenostem s CMR hrami kde se na delší tratě než na 5 minut nehrálo.
btw. tam je nějaká možnost nastavení chování vozu ? něco jako arkáda nebo simulátor ?

Ale tak volant mám vedle stolu na stojánku nachystán na Project Cars ... tak bych už možná i radši zkusil tuto hru. V něco takového jsem doufal už od dob Colina 3 nebo nevím teď kolikátky :D
Na jednu stranu bych delsi trate ála M1BRC urcite bral, na druhou stranu jsem rad, ze auto udrzim na trati i tech par minut :D
Jsem nevydrzel a koupil a je to fajn. Nekde na pul cesty mezi Mobil1BRC a RBR. (Teda, prijde mi. S RBR jsem zas tolik trpelivosti nemel.) A i kdyz jezdim na klavesnici, nekoncim posledni jak u WRC3, radost. Grafika... Dirt 3 si pamatuju hezci, ale tak stejne z toho stezi dostavam 60fps, tak co uz >_>

brm brm
Já už si to stihl koupit a zahrát, hah. No není to RBR, ale potenciál tam je! Prvně chvála, ke zvukům nemám výhrad, to je pecka. Grafika pěkná. A teď to hlavní, Forcefeedback je tam slabší, necítím ve volantu úplně to, co bych chtěl, ale na tom určitě zapracují. Spojka a řadička tam funguje, to je fajn, motor může chcípnout, to je fajn, ale něco jako rev-matching tam zatím není, zřejmě ani poškození vlivem špatného řazení. Ale doufám, že vážně dají na komunitu a zpětnou vazbu a dodělají to tam. Zorné pole nastavit také jde. Víc jsem se v tom zatím nevrtal, je čas na Hru o trůny, ale už vím, co budu dělat zajtra po práci. ;o)
@pipboy (27.04.2015 20:03): viděl jsem nějaké gameplay video z toho nového Dirtu, které mi RC2K dost připomínalo... noční RZ, světelná rampa prořezává tmu a diváci fotí s bleskem... To jsem naposledy zažil právě v RC2K :-)
Jo, podle prvnich dojmu se vazne snazi o mnohem realistictejsi rally nez kdy driv.
Tohle je od, na prvni pohled umirajich, Codies vazne dost necekany tah a doufam, ze jim to vyjde :)
@Hoonza (27.04.2015 19:50): no prave ze to by to pry melo zastoupit RBR co se tyce simulace, ale...

...ale nezkusim, bo kdyz vezmu, ze me od RC2K zadny rally nebavilo, nehodim na to tolik penez, kdyz nevim do ceho presne jdu, tim spis u early access. mozna az se to nekde objevi zpiratene, pokud nebude nejake 1trat+1auto demo.
Vypadá to fakt dobře, Codies mě překvapili... Je jasné, že to nebude nic, kvůli čemu by mělo smysl vytahovat volant, ale poctivá rally hra s pořádnou atmosférou tu fakt dlouho nebyla... Snad tam budou dost různorodé tratě jako tomu bylo třeba u CMR2, ale to už bych asi v dnešní době chtěl moc