Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@strejdafido (06.10.2015 20:00): Pár duchů jsem dal, ale pak jsem se utopil a když jsem tam šel znova, tak mě duch zabil. To už se mi ty původní duše neobnoví, že? Mám jít teda dolů nebo nahoru od toho základního ohně? Zatím všude, kam jsem šel, jsem dostával na prdel (kromě tak nějak těch duchů) :-D

@7c (06.10.2015 20:08): Z duchů mi žádné nevypadly a to jsem zabil asi tak pět celkem. Vypadly čtyři jen z těch mrtvol na začátku, jak říkáš :(
@Fatality (06.10.2015 19:20): Ano, dají. Koupíš to od obchodnice, která je v chodbě nahoře nad úplně prvním ohništěm, ale musíš se k ní probojovat, zatím budeš mít cestu k ní zavřenou. Takže je nutné probít se Undead parish, a otevřít si branku. Na duchy raději kašli, jsou nad tvoje síly.
Do údolí dráčků asi nemá cenu chodit na lvl 12, že ne? :) Šel jsem do potopeného města a i ti duchové jsou docela solidní.
@7c (05.10.2015 18:53): Hraju online, ale ty vzkazy bývají matoucí a nevím, jak dříve, ale teď je tam extrémní množství trollů :/ Jejich zprávy sice poměrně rychle mizí, ale vyvolává to nedůvěru ke všem ostatním zprávám.
Co znamená 'amazing chest'? Má to něco společného s bujným poprsím? :D
Jediné, co mě štve, je, že to musím vždycky hrát aspoň dvě hodiny, jinak si to neužiju pořádně :-D Ale zatím je to zábavná hra, i když jsem odehrál jen pár hodin :)
@Sinister (05.10.2015 13:36): Souhlas - tohle jsem měl na mysli, když jsem psal, že to může hodně hráčů, které by hra mohla opravdu bavit, odradit.

Ty nehraješ online? Když jsem hrál, tak byly prakticky všechny problematické pasáže a různé zkratky nebo skryté zdi bohatě značené nápisy. Je pravda, že dlouhou dobu jsem nechápal "Amazing chest"...
Za mě je zase 'chyba' (tedy nikoli ve smyslu chyby PR tvůrců či distributora) neustálé zdůrazňování bojů a výzvy nebo obtížnosti.
Třeba mě naprosto nezajímají výzvy (byť Order 1886 a některé další jsem si dal bez aimu a na nejvyšší obtížnost, aby mi to alespoň chvíli vydrželo - pěkných pět a půl hodiny u hry, no) a v podstatě mě nezajímají ani boje - ale přesto je v Souls hrách obrovské množství důvodů, proč by je měli hrát i další hráči jako jsem já. Já to hraju kvůli příběhu, protože chca nechca jsem prostě detektiv a musím si to objevovat, taky to hraju kvůli prostředí a naraci obecně, protože ta nevychází z jednoho zdroje (typicky západní tolkienovská fantasy) a přímou a dominantní inspiraci jsem taky zatím nenašel a to ani v Bloodborne, kde už by jí člověk mohl předpokládat.

Jsem toho názoru, že po odečtení beginner trapů (viz. můj zkonzumovaný upgrade estusky) a místy podceněného osvětlení herních principů, nejde o nikterak obtížnou hru, v níž hráč neustále umírá. Navzdory tomu, že si tu často vylévám srdíčko, kde jsem kolikárt umřel a o co při tom přišel, to nejsou nikterak vysoké počty oproti jiným hrám (koneckonců, kdo neumřel dvacetkrát u Firkraaga v BG2, je u mě bůh). Jedinou věcí, která obtížnost, podle mě, skutečně univerzálně zvyšuje, je na první pohled menší počet ohnišť, resp. mnohdy opravdu příliš schovaná zkratka.
@Kunick (04.10.2015 17:08): S tou pozorností je to trefné. Když jsi soustředěný, jde to snadno. Ale trocha nepozornosti a rozjebe tě i obyčejný zombík s polámaným mečem, i když třeba jenom tím, že tě šťouchne do propasti.
@7c (04.10.2015 15:53): to souhlasím, nicméně být player friendly nevylučuje obtížnost. DS vyžaduje soustředění, strategii a její úspěšné provedení což až tak časté není.

Ber to jako sportovní auto, taky je užasné jak reaguje na každý tvůj pohyb neodpouští žádnou nepozornost.
@Kunick (04.10.2015 14:09): Nemluvím o starých hrách, DS je hodně "player friendly" - nejsou tu žádné postihy za smrt (třeba Diablo 2 v tomhle bylo brutální i v softcore, kde smrt na vysokém levelu znamenala ztrátu obrovského množství zkušeností a klidně i desítek hodin času), nejsou tu žádné problémy typu nemůžu porazit nějakého bosse a bez toho se ve hře dál nedostanu (v takovém případě není problém jít prostě někam jinam, eventuálně třeba zlepšit postavu a vrátit se jindy), nejsou tam problémy s nedostatkem herní měny (jediný "dražší" předmět je nepovinný klíč na začátku v Undead Parish a i to zabere jen chvilku). Hraní je ve výsledku hodně příjemné (či jak to nazvat).
@7c (04.10.2015 13:34): tak ona obtížnost "starých " her je často spíš způsobena neférovostí (nebo jak to pojmenovat) - na mysli mm klasicky adventur kdy šlo udělat chybu ve 3 obrazovce a hra se stala nedohratelnou, z tohohle pohledu mi přijde DS obtížné férově, sice tě občas frustruje ale většinou je jasné proč.

A naopak to je nejlepší reklama - když je něco obtížné spousta lidí se snaží dokázat, že na to má
@Can (04.10.2015 10:33): Problém DS je v tomhle ohledu taková špatná reklama - z nějakého podivného důvodu je označovaná jako "obtížná hra" - a ne, jen "obtížná", často "nejobtížnější hra všech dob" a další nesmysly - stačí hodit dotaz do google. Člověk, co označí DS jako obtížnou hru, asi žádnou doopravdy tuhou hru v životě nehrál.

Odvážil bych se hádat, že to mohlo dost potenciálních hráčů odradit. Na druhou stranu to pravděpodobně chápu špatně - a označení "obtížná" se bere z pohledu dnešní doby, kdy herní publikum nejsou čistě "hráči her", ale hodně rozsáhlý záběr konzumentů, kdy se jako "hry" označují produkty Telltale Games (takže v tomhle kontextu je asi DS opravdu obtížná záležitost, ehm).
@Can (04.10.2015 10:33): Já, než jsem se nechal do Dark Souls překecat, jsem ani nešáhl na nějakou středověkou rubačku nebo něco podobného. Ještě když jsem to kupoval, jsem měl během stahování hry mnoho výčitek kvůli vyhozeným penězům.
Nakonec je z Dark Souls jedna z mých nejoblíbenějších her vůbec a taky jsem se dostal do nového žánru her.
Dark Souls jsem nikdy hrát nechtěl, přece nejsem blázen abych se u ní týral a neustále umíral, říkal jsem si. Navíc čím jsem starší, tím mi jde hraní hůř :), ale tahle hra mě naprosto očarovala. Pro mě opravdu obrovské překvapení...
V DS je NG++ v podstatě jen pro zkompletování všech achievements (tedy kromě možnosti hrát dále za stejnou postavu).

Jinak nevím jak v DS2, ale v DS byl nejlepší způsob získávání duší pvp.
@mazar1234 (30.09.2015 22:37): NG+ v DS1 má jednu velice zajímavou věc, ale potkat to je velmi vzácné.
Gravelord covenant dává hráči možnost vpustit do cizího světa černé fatomy, kteří jsou silní jako prase. Jedná se o vylepšené verze standardních nepřátel. Ty pak musíš najít značku, přes kterou se dostaneš do světa Gravelorda a následuje standardní PvP duel. Po jeho poražení fantomové z tvého světa zmizí. Jelikož však černé fantomy můžeš mít jenom v NG+, skoro nikdo to nepoužívá. Existuje však "cheat", kterým si fantomy můžeš permanentně posadit do své hry.
@Fatality (01.10.2015 15:17): Pokiaľ si dobre pamätám, tak musíš byť v ľudskej forme, pri ohnisku sa do nej môžeš dostať. Ak chceš zavolať niekoho do svojej hry, musíš nájsť niekde na zemi nápis (vyzerá ako obyčajný nápis s popisom, len má tuším žlté podfarbenie miesto oranžového). Tou značkou si môžeš privolať na pomoc iného hráča (on zároveň v svojej hre musí na danom mieste značku vytesať, aby si ju mohol vidieť, robí sa to istým itemom, ktorý mi už v pamäti neostal).
Zároveň ťa kedykoľvek môžu napadnúť invader, ak si v ľudskej forme. Tí sa ti tam nasáčkujú sami od seba. Ale ak chceš niekoho napadnúť kvôli PvP ty, to už si fakt nespomínam ako som to robil.
To je asi tak v skratke všetko k tomu :D Ešte sú tam nejaké špeciálne itemy, ale toto je základ čo si ja pamätám.
Jak se do hry dají zavolat jiní hráči, jak to funguje? :) A může si někdo zavolat i mně? A to funguje jak?
@SilentWolf (30.09.2015 22:27): NG+ u DS1 nema takyto efekt?
Som myslel ze aj tam sa pridaju nejake nove veci a tak, alebo to ma len ten vyznam ze sa zosilneju Attack+HP nepriatelov? Inac je to 1:1 ako NG?

To potom by bola dvojka v tomto lepsia lebo tam sa to meni tusim do NG+++

@Kunick (30.09.2015 22:25): "über" je asi silne slovo, proste len specificky unikatne veci a nie nejako vela (ziadne desiatky predmetov) ale par peknych prstenoiv sa ziskat da, napr. ako ten v tom mlznom lese, ten je priam stvoreny do suboja s kingom Vendrickom (par krat eliminuje back damage a potom sa rozbije).

Daju sa ziskat aj nejake dalsie predmety aj z niektorych Bossov ale to som neskusal.

Ono v zasade sa v DS2 nespawnuju velke priserky, napr. vsetci ti "Biely Rytiery" alebo tie "Hroch-Korytnacky", alebo "Wyverni"... plus tie male modre chujoviny co z nich padaju upgrade prasky (take male divne korytnacky). Take tie very-special-creatures.
Ano, jsem si toho vědom. Nikdy jsem si netroufl do zkusit. :D Celkově se mi zdálo že se spawnovat přestali asi 2 nepřátele na dost frekventovaných křižovatkách, jinak nic.

Podle mě to asi fakt jen opatření proti grindování. Dvojka nemá zas takové pasáže jako třeba jednička.
@SilentWolf (30.09.2015 21:50): No pozor, Bonfire Ascetic skutocne obnovi celu oblast okolo jedneho ohna (cize nie celu velku oblast) ALE zaroven upgradne bonfire level o +1, cize dana oblast sa respawne ako NG+. Ked spalis druhy ascetic u toho ohna uz je z tej oblasti NG++ atd..... da sa to ale aj vyuzit a ked vies kde mas spalit ascetic a upgradnut si nejaku oblast do NG+, NG++ tak vdaka tomu si vies priniest NG+, NG++ predmety do NG1.

Ale ked prejdes hru a zacnes NG+ takze kazda bonfire sa ti upgradne o 1 stupen, takze ak si niekde nasupgradujes nejaku bonfire na NG+++ tak budes mat z toho potom instantne NG++++.

Ja som to pouzil 2 krat, raz aby som ziskal NG+ prsten v tom debilnom zamlzenom lesiku s duchmi a potom som si (uplne zbytocne) respawnol jednu oblast.
Nejlepší byl ENB který hrál jakousi první verzi bloodborne a byl v nějaké obtížnější pasáži a zvládl to. A jeho idol, tvůrce kterého uctívá, sám velký Miyazaki seděl za ním, podíval se na kolegu a nahodil sad face "aaaw... on to přežil.. :( "

To je prostě... typan. :D

Ale ne, mě se líbí celý ten kontext jeho tvorby. Palahniukovi před očima zabili matku apod.. tady zase Miyazaki ovlivněn tím že neuměl moc anglicky ale snažil se to přelouskat. Proto mu mnoho informací chybělo ale v hlavě si skládal své příběhy. A to se snaží protlačit i do her a to je vážně zajímavé protože je to jedna z mála her, kdy si její tvůrce třeba vyhraje s nějakou lokací (mnohdy i nejlepší ze hry) a pak ji udělá skrytou a navštíví jí 10% hráčů. Proč? Protože prostě proto..

Ten styl je nezaměnitelný a jelikož jsem teď najel na trochu experimentálnější literaturu trochu se podle toho přizpůsobily i mé chutě co se her týká. A hry od Miyazakiho tento zážitek přinášejí. Je to fantasy silent hill. Je to génius. A prý celkem.. typan. :D

Vážně mě udivují lidé co v diskuzích na games na souls sérii zvracejí že je to furt to samé. Hmm.. díky bohu že jo!

Dvojka je jen prostě o fousínek slabší.

A ten respawn nepřátel tam byl hlavně pro to, aby se nedalo grindovat. Ale i to šlo řešit nějakým tím prachem co se hodil do ohně. Teď už nevím. Je to v plánu ta dvojka remaster, ale momentálně mám záchvěvy nostalgie z této diskuze a modlím se v remaster.
@LIUWIL (30.09.2015 20:39): V suvislosti s osobou "Miyazakiho" mi pride prirodzenejsie povazovat za zaklad slovo "tyran" ako "typek" :-D.

Mne samotny fakt nekonecneho respawnu pripada ako vyssia obtiaznost, aj ked chapem argument grindovania levelov (to bol vlastne oficialny dovod preco to v DS2 utali obmedzenym respawnom). Ale da sa s tym pracovat, postupne si cistit obtiazny level az do stavu ze je len prazdna cesta k Bossovi.

Ano toto "kdy v nějaké oblasti pořád chcípáte a do toho duše ztrácíte" skutocne hrozi a obcas sa mi to aj v podstate stalo (to ze som presiel oblastou ale realne som stratil aj 50% dusi z celej oblasti v dosledku opakovanej smrti), ale keby som nebol hlupy a castejsie sa vracal tak to eliminujem, navyse sa mi to stalo skor v zaciatocnych leveloch, kedy som bol este hlupy a hral som Clerica ako Melee postavu s podporou (healing) magie. Akonahle som pochopil, ze Cleric je silne utocny mag (lightning speary a force) a zacal som v drvivej miere bojovat kuzlami tak sa situacia vyrazne otocila.

Napriklad ja mam v DS2 kompletne mrtvy svet bez jedineho nepriatela vratane vsetkych DLC. Kamkolvek sa teleportnes nikde nikto zivy nie je. Vynimka su 2 miesta - Gutter (ten som prebehol najrychlejsie ako sa len dalo) a ten zamlzeny lesik s priesvitnymi duchmi. A nedokazal som zabit nepovinny Bossfight v poslednom DLC - dvojicu tigrov.
Samozrejme je zivych par miestnosti/miest s nekonecnym respawnom, ktory je aj v DS2 v zopar (snad asi 4) miestach v celej hre. Vesmes je to viazane na Drangleic caste a sochy trpazlikov + vchod do Castle kde sa donekonecna respawnuju 2 zombici (co je ale na grindovanie zufalo pomale a prakticky nepouzitelne leda ze by nejaky magor chcel stovky hodin grindovat).

Ale aj v DS2 je jedno miesto kde sa daju nafarmit pomerne rychlo miliony dusi, hoci nie tak uplne donekonecna. Je to chodba veduca k tomu kralovi a farmi sa na tych duchoch co sa donekonecna obnovuju ked zombie buchne do gongu, ale zombie ma obmedzeny respawn takze je nutne farmit co najviac na jeden zatah ak by to clovek chcel (ja som nikde nefarmil v celej hre v zmysle farmenia na nekonecnom respawne).

@Kunick (30.09.2015 18:09): Aha to je dobre, to som nevedel.
@mazar1234 (30.09.2015 14:24): Typan! To je od slovíčka "týpek". Synonyma: borec, machr.

Ad respawn nepřátel: V jedničce jsou nepřátelé, které zabijete jednou a už se nespawnou. Většina nepřátel se však spawnuje skutečně do nekonečna. První efekt toho je, že oblast zůstává neustále nebezpečná. Druhý efekt zase je, že se tímto dají v některých místech farmit duše, čímž lze hru velice rychle zjednodušit.
Ve dvojice jsou pořád one-time nepřátelé, ale je jich málo. Do toho všichni nepřátelé mají jen omezený počet spawnů. Efekt však není přímo opačný jako v jedničce. Duše se mnohem hůře farmí, protože nemůžete jenom sedat k ohni a neustále všechny zabíjet (no, můžete, ale ne do nekonečna). Oblast se po čase vyčistí, čímž se zjednoduší průchod. Problém přijde v okamžiku, kdy v nějaké oblasti pořád chcípáte a do toho duše ztrácíte. Sice jste nakonec takovou oblastí schopni projít, ale o to horší to bude v té další lokaci, protože jste se ošidili o spoustu duší a tudíž i o potencionální levely.

Respawn nepřátel je součástí samotné hlavní myšlenky hry. Smrt neznamená reload posledního savu, ale opětovné oživení vaší postavy. Jelikož máte neomezené množství oživení, je jenom fér, že nepřátelé dokáží totéž :)
Ohledně řešení 60FPS - mám tu kompletní edici na PS4 a žádné technické bugy tam nejsou. Hrál jsem to zatím jen asi hodinu či dvě, ale tohle už by se určitě projevilo.
Pokud se to teda mohlo týkat i konzolí, samozřejmě.
@Maximus (30.09.2015 16:32): No leda, že bys za celou dobu neumřel. :D Jinak tam nepřátelé budou, kromě bossů, ty se nerespawnují. Ale jako problém mi to nepřišel. Protože pokud potřebuješ jen proběhnout přes nějakou lokaci, tak se to dá v pohodě udělat s minimem soubojů a většinou máš i nalevelováno, takže už ti staří nepřátelé tak neubližují, jako když někam vlezeš poprvé.
@SilentWolf (30.09.2015 15:20): Přesně tak :) Ale ono se s tím dalo (a dá) celkem slušně hrát, stačí hned na začátku prostě myší odjet na bok, potom už kurzor zůstane na straně, protože pro otáčení postavy stačí hodně malý pohyb.. není to ideální, ale že by to nějak moc vadilo, to zase ne.
@Maximus (30.09.2015 16:32): Pokiaľ viem tak by to tak malo byť.

@7c (30.09.2015 16:28): To si práve nie som moc istý, všade sa píše maximálne o "weapon durability fix", ale údajne to nie je jediný bug vyplývajúci z 60FPS vs 30FPS.
Taktiež má byť týmto postihnutý aj napríklad čas nezraniteľnosti pri kotúle alebo čas na vykonanie parry a podobne, ktorý je polovičný.
Čiže v jednotke sa oblasti vôbec nedajú vyčistiť? neustále tam budú nepriatelia? aj po 100-krát keď tade pôjdem?
@mazar1234 (30.09.2015 14:24): 60 fps bug by už měl být opravený nějakým patchem. Jinak absence respawnu by měla hru spíš dělat těžší, ne? I když třeba je v DS2 jinak řešený způsob získávání materiálu pro upgrade.
@mazar1234 (30.09.2015 14:24): Obtížností to nemyslím, ale ano, dvojka je jednodušší. Spíše nepřátelé a bossové a ze všeho nejvíc hlavně ten svět. Jednička je ucelená a geniální tím level designem, dvojka nedává smysl.

Ale jako určitě se vyplatí si to zahrát :D to je samozřejmost. Jen na jedničku mám nostalgické vzpomínky, na dvojku vůbec.