Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nelishka91: Ta zajímavost je skutečně zajímavá, bohužel tvůj text je značně zavádějící. Skyrim rozhodně v tom kurzu nesloužil jako prostředek k tomu, aby studenti lépe pochopili téma skandinávské kultury a mytologie.

Cílem toho kurzu podle tohoto popisu bylo za prvé vysvětlit jakou úlohu hraje fantasy v dnešní herní kultuře a za druhé ukázat proč a jak slouží staré skandinávské mytologické příběhy jako zdroj inspirace pro moderní anglo-americkou fantasy. A ukazovali to právě na Skyrimu, kde se snažili identifikovat společné prvky mezi Skyrimem a skandinávskou mytologií.

Dovoluji si tedy nahlásit tvou zajímavost VIPům s žádostí o přepracování, v duchu výše uvedeného. ;-)
Si tak povídám s jedním kovářem, hnusnym starym dědkem a pak se ho zeptám, jestli by něchtěl být se mnou (myslel jsem jako parťák), ale on myslel jako manžel :) Teď mám na krku dědka místo nějaký pěkný holky, asi dám nějakej starej save :)
@Crash (komentář): "kde se ksakru vzaly všechny ty desítky v recenzích" kde asi :) Horší jsou hlasy prostého lidu, které jsou stejně nadšené jako recenzenti i přesto, že si to hra nezaslouží.
Teď jste mi vnukli myšlenku že je debilní že ještě nikoho nenapadlo vyrobit hru která bude open world podobně jako kousky od bethesdy ale zároveň bude mít příběh ovlivňovatelnej stejně jako u Kotoru nebo mass effectu... (KC možná by mohlo) A teprve pak si představte ten bugfest!
@Walome (28.10.2015 17:36): Já si hlavně myslím, že open-world hra =/= volnost. Právě takový Deus Ex, nebo Dishonored nabízí mnohem větší variabilitu a míru znovuhratelnosti, než třeba Zaklínač 3, což je striktně lineární hra v otevřeném světě, kde se toho zas tolik dělat nedá.


@Charllize (28.10.2015 17:44): Nechtěl jsem ti tuto diskuzi znechutit :), jen jsem si chtěl ujasnit, jak to myslíš. A určitě to neber jako formu hatu, nebo útoku na tebe, či Bethesdu. Jejich Fallouty třeba považuji za velmi kvalitní hry.
@BINGMAN (28.10.2015 17:32): Ale abysme nebyli nefér - všechny open worldy postrádají volnost, lineární Deus Ex z roku 2000 poskytuje víc hráčova vkladu do hry než dnešní 100hodinové záležitosti.
@Charllize (28.10.2015 16:44): A jaká volnost ve hře že vlastně je? Skyrim jsem nehrál, mám pouze zkušenosti z Morrowindu, Oblivionu a Fallotů, ale pokud je to podobné, tak jsi sice mohl zabít téměř kohokoliv (což většinou k ničemu nebylo) a ukrást téměř cokoliv (což zase většinou k ničemu nebylo) , ale questy šli lineárně za sebou. Tedy nic moc navíc, co by nenabízela jiná "open-world" hra.Pokud si se dostal někam, kam tě hra měla zavést později, buď ses tam nedostal, nebo v tom horším případě byly se hrou následně problémy. Teď řeším původní hry. Jejich omodovatelnost nehodnotím, protože jsem žádný mod ještě nezkoušel.
@BINGMAN (28.10.2015 16:35): ta volnost tam je porad o hodne vetsi nez u vetsiny dalších her, i s tou disciplínou. Me osobne to nijak zvlast neprislo ze by něco omezovalo, ale asi spis zalezi na stylu hrani, a požadavcích jednotlivých hracu.
Uzavrel bych to tim ze TES hry nejsou o nic vic zabugovane nez jiné velke hry, jen lidi to radi nafukujou do nezmernych velikosti. Ostatne konzolove verze které nemeli moznost modifikaci se prodavaly a stále prodavaji velmi dobře, kdyby to bylo tak jak nekteri tvrdi, tedy tisice bugu, nesteknul by po Skyrimu dneska uz ani pes.
@Charllize (28.10.2015 15:16): Aby se tedy hra dala dohrát bez problému, musí se držet hráč při uzdě. To je ta proklamovaná volnost trochu k ničemu, ne? Já osobně si víc užiju hru, která má pevně stanovená pravidla, nebo nějaká omezení, než hru, kde sice můžu dělat co chci, ale riskuji, že si později zabuguju třeba hlavní quest. V takovém případě je tedy ona volnost značně omezující :D
@Charllize (28.10.2015 15:16): Ten poslední odstavec, to je přesně věc, která mě štve.
Měla jsem quest s hledáním vraha ve Windhelmu. Protože jsem se takřka okamžitě po příchodu do města vloupala do jeho baráku, přečetla jsem deník a věděla, kdo to je, nicméně hra mi neumožnila s touto informací pracovat (tzn. jít ho napráskat strážím, vydírat ho atd.), ale musela jsem projít všechny předskriptované věci, z mého pohledu naprosto zbytečně.

Tohle mi v open world cRPG asi taky vadí víc, než nějací létající mamuti nebo propadající se textury. Ta takzvaná volnost je tak moc iluzorní, že takřka neexistuje.
@BINGMAN (28.10.2015 14:50): TES hry davaji hraci mnoho voleb jak je bude hrat. Pro priklad když si naseres straze tak po tobe pujdou, když si je nenaseres tak te nechaji byt, proste jaky si to udelas takovy to mas. Lidi v TES vyvadeji ruzny skopiciny, je to podobne jak psal někdo dole o New vegas. Když pujdes rovnou na nejake místo kde se něco ma stat, je docela mozny ze se spusti script kterej ti znemozni udelat úkol nekde jinde a teoretickej bug je na svete. Disciplina znamena ze nebudu delat kraviny, někdo třeba zkousi do nekonecna okrádat obchodníka nebo nejaky NPC az se třeba stane ze mu nic nechce prodat, hrac to nepochopi a uz utika nekam na forum vypisovat ze se mu bugnul obchodnik. Jsou to jen na rychlo smyslene priklady. jsou třeba itemy které se hodi do vedlejších ukolu, ale jdou odlozit do truhly nebo prodat, pak někdo hraje 20 hodin a zapomene ze to vůbec mel..a další jakoby bug je na svete.
Je toho spousta co si tam hrac muze domrvit, a klidne tim muze spoustet cele retezce pomyslných bugu o kterých ani nevi. Ta hra je proste prilis komplexni a bethesda to sama neumi ukočírovat tak aby k temhle vecem nedochazelo, podle me to ani nejde. Chteji pro hrace co největší volnost ale vychytat všechny moznosti aby něco neblblo je asi nad jejich sily. Takze si hrac musí stanovit nejaky pravidla, který dodrzuje, proste nehnat tam věci do extremu, i když to vypada ze to jde a nemuze se nic stat. Ono se to tezko vysvětluje. Ta hra si zije tak trochu vlastním kremikovym životem.

me se třeba stalo ze jsme si tam vzal Lydii a v jedny chvili ji unesou a nekam zavrou, hra mi jasne dala najevo ze ji mam jit zachranit, a to jako ze hned. jenze ja se na to vykaslal a ještě delal něco jiného. Sel jsme pro ni az potom, zachranit sla, dovedl jsme ji zpet domu, ale Lydie byla od ty doby zasekla v modu ze je zavrena nekde v cele. takze se porad mlela na miste a nedělala co ma. Kdybych tam sel hned, jak mi hra rikala, tak by se to nestalo. Proste se spustil nejakej script a tim ze jsme tam prisel pozde uz se nevratil do původního stavu. Proste disciplína je třeba:)
Cywe, jak se někomu něco nelíbí, tak je hned hater?

Bethesda dlouhodobě vydává nedodělky (když si tak vybavím Morrowind po vydání...vážně neobsahoval jen pár glitchů) s vychcanou kalkulací, že když přilepí fanouškům toolset, sami si hru dodělají, včetně obsahu - a abych nekřivdila, časem vždycky vyšel nějak patch.
Akorát mám dojem, že tohle je prostě obecná praxe. Vyjde hra, je plná chyb, vyjde první záplata, druhá, třetí, čtvrtá, pátá...a za dva roky se to dá hrát téměř bez problémů, když pomineme konkrétně u Bethesdy věci, které jsou zřejmě integrální součástí jejich her a které mi pijí krev (třeba hromady nepřelezitelných objektů, v open world na to fakt nejsem zvědavá).

Upřímně nechápu lidi, co kupují hned po vydání nebo dokonce v předprodejích, neb ten poměr cena/výkon u hry těsně po vydání je většinou zoufalý.
@Charllize (28.10.2015 12:47): Až na to, že my nemáme problém přijmout fakt, že spousta hračů, díkybohu snad i většina má tu hru bez zásadních bugů. Já vám to fakt přeji, nejsem nijak škodolibý.

Problém máš ovšem očividně ty, přijmout ten druhý fakt, že je tu prostě menšina hráčů, kterým se tam ty vážné bugy objevily. A snažíš se nás zařadit do jakési škatulky nenormálních hráčů, popř. hejtrů co se vezou na jakési módní vlně nadávání na Skyrim. Když ti sem dám odkazy na jedny z nejlepších stránek o sérii Elder Scrolls, kde jsou ty bugy popsané. Tak to zbagatelizuješ, že jsou to vymýsly. A to nemluvím o sáhodlouhém seznamu bugů který opravuje ten neoficiální patch, to jsou nejspíš také výmysly. A ty tři milóny lidí co si to stáhli z Nexusu a nainstalovali, to dělali nejspíš zbytečně.

Je jasné, že se s tebou dál nemá smysl o tom bavit, mám pocit, že jen prostě nemůžeš rozdejchat, že jsme si dovolili kritizovat tvou modlu. Tak jen houšť do nás magorů, co si schválně a záměrně tu hru ničíme, abychom pak na internetu mohli Skyrim hejtovat. :)
Z celou dobu hraní jsem narazil pouze na obry co vystřelují nepřátelé, pár fyzikálních artefaktů a zamrznutí postav ve sledování přes svitek předků. A to tam mam dlc a asi desítků módů upravující snad celou hru. nijak mě to nevadilo.
@Walome (28.10.2015 09:16): bez s tim srovnavanim auta vs hry nekam, největší a nejhloupejsi srovnavaci klise který znam:)
A za prohlasenim, jaky si to tam udelas takovy to tam mas si stojim, a netyka se to jen bugu, ale cely hry obecne. Proste je třeba prijmout ze nekteri hraci Skyrim hrajou a zadne zasadni bugy ani glitche tam nemaji, a o dlouhych vecerech muzes premyslet cim to je, ja uz nemam naladu se o tom porad dohadovat:)...







@Charllize (27.10.2015 12:46): Mýliš si bugy a glitche. Chyby v skriptoch, o ktorých píše Crash, sú naozajstné bugy. Grafické srandičky, ktoré vyvádza špatne nakonfigurovaný Havok edndžín sú obyčajné glitche, ktoré nikoho netrápia.
@Charllize (27.10.2015 22:44): Wut? :D To je jak kdybys koupil auto, co občas nebrzdí, nebliká a utíká mu benzín a "je třeba trochu disciplíny k řízení, jak jednou někdo řekl, jaký si to uděláš..." a než tenhle canc někdo dořekne, vykrvácíš ve škarpě :)
@mazar1234 (27.10.2015 22:01): Ono to totiž vyžaduje od hrace trochu discipliny hrat tyhle hry. Jak jednou někdo řekl, jaky si to tam udelas takovy to mas. Není v lidských silach ani v silach Bethesdy myslet na kazdou moznou alternativu v tech jejich složitých hrach kterou si hrac usmysli, aby se to pak nebuglo.
Ja s jejich hrama nikdy zadny vazny problémy nemel a vždycky jen nechapave kroutim hlavou když někdo vykrikuje ze tam ma stovky bugu. Asi bych tezko Skyrim hral 500 hodin kdybych tam mel stovky bugu, vysral bych se na to, zejo.
@Charllize (27.10.2015 20:21): No Daggerfall mal prave problem, ze obsahoval "fatalny bug", cize bug znemoznujuci dohratie hry, ktory ale nebol nahodny ale mal ho uplne kazdy. Najvacsia chujovina na tom bolo to, ze to bolo par minut gameplayu pred uplnym koncom hry.
Co je pri hre, kde hrac normalne stravil minimalne desiatky hodin (kludne cez 100) znacne na "Brejvikovske vtrhnutie do Bethesdy".
A este bol v Daggerfalle problem s prepadavanim mimo textury/mapu a nasledny fatalny zasek pohybu, ale na to tam bol (co som vtedy netusil, kedze no-internet) nejaky in-game "cheat" kombinacia klaves co teleportovala do mapy.

Ale napriklad co sa tyka New Vegas, tak tam je to (resp. do patchu no. 1 000 000 bolo) skor o tom ci hrac isiel po predpokladanej linke vyrobcov, alebo vymyslal vseliake exploity a chujoviny typu "na starte prerushujem do Vegas".
Potom sa mu tam zabugovane rozhovory a questy objavovali ako muslimaci na hraniciach EU.

Ak ale hrac isiel viac menej logicky postupne od startu tak na ziadne bugy nenarazil.
Moj pripad vs info z webu.
A to som hral vtedy 1.0 Vanilla verziu piratsku takze ziadny update a dohral som to cele (samozrejme vtedy bez DLC) do konca pricom som si nevsimol jeden jediny bug a web bol plny milionov postov o nekonecnom zozname bugov.

Skyrim som tiez hral najprv v "demoverzii" a jedine co som zazil boli sem tam tie podivnosti typu lietajuci objekt a podobne smiesne veci.
@LIUWIL (27.10.2015 21:39): to sice jo, ale vydat a za $60 prodávat prakticky nefunkční hru není úplně a-ok. Pokud to nedokázali zoptimalizovat, tak to měli posunout. Ozvlášť když FO3 a NV trpěli podobnými problémy.
@Paul (27.10.2015 20:51): U PS3 verze to byla spis neschopnost Bethesdy hru optimalizovat, mimochodem tam nebezi nic moc dodnes. Ona totiž neoficialne primarni platforma pro Skyrim byl X360, tam bezi jedna basen. Konspiratori se muzou dohadovat jestli ta domrvena PS3 verze nebyl umysl:)
Minimálně PS3 verze byla docela dlouhou dobu prakticky nehratelná, jakmile se trochu nafoukl save, sekalo se to každejch pár metrů. Na PC jsem měl pár bugů taky, questovejch plus klasický glitche, ale vcelku se to dalo tolerovat.