Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mě přijde že zachránění Chloe a obětování města prostě není možná volba. Ikdyž jsem si Chloe hodně oblíbil a fakt se mi nechtělo vrátit se na začátek a prožít znovu tu její smrt, tak při tom rozhodování jsem si jednak říkal že by bylo hodně sobecký jí zachránit na úkor ostatních, zvlášť když ona sama mě o to žádá, a navíc jsem její přání smrti vyhověl i v alternativní realitě...a pak druhý aspekt, vzhledem k tomu že Chloe prostě měla zemřít a Universe to tak chtělo (protože proč jinak způsobovat ty katastrofy a snažit se Chloe zabít tolikrát během jednoho týdne), tak bych i po obětování Arcadie akorát Chloe a Max odsoudil k tomu, že se Chloe Universe bude snažit stále zabít, a Max se bude muset stále vracet, a ve výsledku jejich vztah povede k opovržení. Nicméně ano, dá se říct že hlavní záporák hry není ani tak Jefferson, jako Universe (ať už je to nějaká záhadná vesmírná síla, bůh, ďábel nebo mimozemšťani) , který dal Max úžasnou schopnost, ale zároveň jí neumožňuje tu schopnost využít k záchraně svých nejbližších.
Prostě dick.

Konec s obětováním Chloe byl srdcervoucí a depresivní, ale pro mě stoprocentně uspokojivej. A nedá se říct že anuloval děj hry, stále Max umožnil změnit věci k lepšímu.
@M.a.t.t. (10.11.2015 15:41): Ve chvíli rozhodnutí se jedná o nepodloženou teorii (prakticky založenou jen na zběžném Warrenově blábolu o teorii chaosu)... a ano, je "potvrzená" tím co se v daném endingu stalo. Problém je ten, že daný výsledek nefunguje podle představených pravidel. Ano jde to "ohnout", ale v té chvíli to není úplně stabilní stavba.
V základě je to ale jedno, hra i konce se mi líbili tak jako tak.
@Marcusss (10.11.2015 14:42): Rozpísal si to síce pekne, ale nerozumiem, prečo považuješ to, čo ti hra podsúva ako jasný fakt, tj vysvetlenie bizarných udalostí a tornáda cez výrazné zásahy do časovej línie za nepodloženú teóriu. Preto lebo sa to hlavná hrdinka len domnieva? Tak iste, niečo podobné si asi tak ľahko neoverí, ale samotný koniec názorne potvrdzuje, že je tomu tak. Okrem toho diela s časovou problematikou nikdy nebudú dávať dokonalý zmysel, záleží len od uhla pohľadu, z ktorého sa na ne čisto subjektívne pozeráš. Takže ak to napríklad beriem tak, že už len vytvorenie alternatívnej reality bolo ďalším zo série zásahov do časovej osi, bizarné udalosti dávajú zmysel aj v nej. Taktiež tak ako si polovica hráčov myslí, že správny je ten tvoj koniec, druhá polovica si myslí opak a dokáže si to nejakým spôsobom obhájiť.

Celá tá teória s metarovinou je každopádne zaujímavá, ale úprimne si vôbec nemyslím, že to to bolo myslené práve takto. Ale zaujímavé to je :)
@M.a.t.t. (10.11.2015 11:11):
Konec s obětováním Chloe nedává smysl z několika důvodů....
A naopak dává kompletní smysl pokud se na něj díváš z naprosto jiného... a pěkně meta... pohledu...

Proč nedává smysl:
- kromě naprosto nepodložené Warrenovy teorie a Maxina hysterického záchvatu není jediný důvod proč se domnívat, že Maxino používání schopností vytvořilo to tornádo
- naopak existují důkazy, že tomu tak není =
1) V alternativní realitě s ochrnutou Chloe se stále projevovaly ty ekologické divnosti (velryby, ptáci apod.) - to je realita ve které Max své schopnosti normálně nepoužívala, takže by k tomu nemělo docházet je-li tornádo důsledkem manipulace časem.
2) Max měla vidinu o tornádu ještě PŘEDTÍM, než poprvé použila manipulaci časem. Jinými slovy, pokud je tornádo důsledkem manipulace časem... tak Max viděla... důsledek před důvodem...
Pak to ale působí jako by jí "vesmír" řekl "Tady máš schopnosti a tohle se stane pokud je budeš používat."... což by byl docela dost dick move...:/

- takže Max nemá prakticky žádný důvod (kromě hysterky) se domnívat, že obětování Chloe cokoli vyřeší

- a pak samozřejmě můj subjektivní názor, že po tom všem čím Max pro Chloe prošla by pro ni její opětovná ztráta byla nepřijatelnou - obvzlášť pokud toto řešení je v základě "shot in the dark"...

- jediný způsob jak by konec s tímto rozhodnutím imho dával smysl je, pokud by to nic nevyřešilo a tornádo přišlo stejně...

a nebo...


V jakém případě dává tento ending naprostý smysl... a navíc vysvětluje tornádo a Maxiny schopnosti (meta alert)?:
- jediný důvod, proč právě Max má schopnosti ovládat čas je ten... že je to hlavní postava, do jejíhož osudu zasahuje hráč
- Max spatřila vidinu tornáda a získala své schopnosti, právě ve chvíli, kdy ji "posedla" cizí entita = hráč
- veškeré zásahy do průběhu děje pak nejsou jejím svobodným rozhodnutím - a to je tím co způsobuje porušení reality a vznik tornáda

- tato spekulace je... podpořena... během noční můry, ve kterém je několik situací probourání čtvrté stěny, kde je dvojsmyslně mluveno jak na Max, tak na hráče
- obzvlášť pak "scéna", kde Max prakticky "vidí" hráčské možnosti pro odpověď v rozhovoru a komentuje to slovy, že nic takového by neřekla

- jediný způsob jak tedy zabránit vzniku tornáda je... nulifikovat první časovou změnu, která by se bez zásahu hráče (a tím existence schopnosti vracet čas) nikdy neodehrála = záchrana Chloe
=> dostat děj do "stavu" ve kterým byl na začátku a nechat jej vyvíjet se tak, jak by se vyvíjel za normálních okolností = jedná se pak o jedinou realitu, ve které hráč neovládá Max

= celé se to pak dá vnímat jako meta kritika hráčů, kteří bez ohledu na okolnosti zasahují do cizích životů

=> Jinými slovy - přišel hráč a posedl Max, čímž ji obdaroval schopností manipulovat časem. Tento zásah se nelíbí "Vesmíru" a tak se brání vytvořením tornáda. Max (a hráč) byla, hned poté co ji posedl hráč, varována vidinou tornáda o následcích. Jediný způsob jak zabránit vzniku tornáda je tedy nemanipulovat Max. = to je také důvod proč tornádo vznikalo i v alternativní realitě s živým Williamem - tato realita byla stále výsledkem hráčova zásahu a proto nepřijatelná pro "Vesmír". Nejednalo se tedy o manipulaci časem (ke které došlo jak ve realite s živým Williamem, tak s obětovanou Chloe), která tornádo způsobovala, ale ztráta svobodné volby pro nebohou Max, kterou sobecký hráč protáhl peklem pro své vlastní potěšení.
@Marcusss (10.11.2015 09:27): Ten druhý konec má tolik logických děr, že tam je podle mě nadbytečně. I když jsem si ho vybral..

Řekl jsem si prostě, že se určitě stane tohle, ta volba bude taková a je jasné jak to dopadne, a u toho jak Max říká Chloe něco jako "budu tu pro tebe navždy" a v podstatě i hned po skončení první epizody jsem si řekl: "fakit.. pokud půjde udělat cokoliv abych ji zachránil tak to udělám, žádný Butterfly Effect ending.. prostě se půjde případně přes mrtvoly.. Po konci první epizody jsem odhadl konec a byl jsem připraven zvolit ten, co jsem zvolil..

Hra mi to umožnila, tak jsem to udělal.. :D Jen je teda ten konec pěkně odbytý a Max by podle mě začalo v hlavě pěkně švihat po té volbě, do toho Chloe určitě svým stylem života moc dlouho nepřežije.. no holky nemají moc nadějnou budoucnost..
Tak dohráno a až na pár maličkostí naprosté nadšení...:)
Zvolil jsem konec s obětováním města - protože ten jediný dával smysl jak z hlediska toho co Max celou dobu pohánělo, tak z logiky fungování Maxiných schopností.

Jen málo her dokázalo zobrazit takhle živé, zajímavé a uvěřitelné postavy.

Jediné co mi právě trochu vadí jsou některé logické díry (jako například celý druhý ending), ale ani ty my ten zážitek nedokázaly nijak pokazit.
To byla teda jízda..

Nemám, co bych vytknul. Jen mě z toho všeho pěkně bolí hlava.

:)

Chudák Chloe, ale nešlo jinak..
To byla teda jízda..

Nemám, co bych vytknul. Jen mě z toho všeho pěkně bolí hlava.
Já zase nechápu proč nevarovali lidi . Ano , většina by nevěřila , ale myslím si že Joyce , David a Warren by k majáku určitě šli . Ale místo toho si tam jdou samy :D A to jako teď už bude Chloe mít klid ? To
Zase sa dostávame k tomu, že ak hra nemá ultimátny happy end a ľahko pochopiteľné veci, tak sú ľudia nespokojní... Neviem, čo by robili v prípade pozerania festivalových filmov, pretože tie sú väčšinou na tom podobne, resp. majú ťažšiu interpretáciu. :D
Čo ste vlastne čakali za koniec?

mne prišli oba konce úplne logické k predošlému príbehu a dobre spravené
@pajmič (24.10.2015 22:42): Myslím si presný opak, ten tebou v spoileri označený koniec je aj kratší. Nehovoriac o tom, že Dontnod sa vyjadril, že ak bude druhá séria, tak s inými postavami. Pokiaľ bude a pokiaľ nezmenia názor.

Ale popravde mi príde zvláštne, že u Telltale, čo je ďaleko väčšie a etablovanejšie štúdio nevadí, že na voľbách príliš nezáleží a inde áno. Ale radšej to nebudem riešiť :)
@účet smazán (24.10.2015 21:37): No, ten konec je takovej lehce přimrdlej, ale pokud chystaj další řadu, tak konecs obětováním města bude jako kanooon.

TftB jsem zatím sjel jen první epizodu, ta byla nadějná, takže docela věřím tomu, že celá serie má kvalitu.
Za mňa skvelé ukončenie prvej série a najlepšia epizódna hra, akú som hral.
Každopádne ten záver ma emocionálne rozsekal... A áno, volil som ten ktorý je všeobecne označovaný za dobrý koniec :)
@Zbyisek (22.10.2015 22:15): Ale to je presne o tom čo hovorím. Tým, že by sa vrátila skôr a znova by zasiahla, nezmenilo by sa vôbec nič - pretože by zase použila čas vo svoj prospech a zmenila nevyhnutný tok udalostí.
@M.a.t.t. (22.10.2015 21:07): To samozřejmě těžko odhadnout, jak by to vypadalo, kdyby to skončilo nějak jinak.Jestli by to působilo lépe, hůře. Záleželo by na podání. Možná se mohla i vrátit na začátek a zasáhnout bez přetáčení času, stačilo by třeba nevpustit Chloe na záchody nebo tak něco. Takových teorií by se ale dalo vymýšlet miliony a je to celkem k ničemu :-)
@Tulareanus (22.10.2015 15:32): Súhlasím, tiež som nemal pocit, že by to bolo narýchlo vymyslené, aj keď sa to tak z pohľadu niekoho môže javiť.

@Zbyisek (22.10.2015 18:40): Zbytočne v tom hľadáš priamu úmeru - jedno použitie schopnosti = malá búrka. Takto to naozaj nemôže fungovať. Ber to tak, že minulosť aj prítomnosť existuje z Maxinho pohľadu v jednom bode a realita bola dosť poškodená používaním jej schopností. Jedinou možnosťou tak bolo vrátiť sa do bodu, keď schopnosť použila prvýkrát a tentokrát nezasiahnuť. Hoci je všeobecne ťažké hľadať nejakú logiku v dielach s problematikou cestovania v čase, tebou želaný happyend by bol oveľa ľahšie napadnuteľný, nehovoriac o tom, že by nebol ani tak silný. To čo človek niekedy chce, nie je to čo naozaj potrebuje. Áno, bolo by to pozitívnejšie, ale nedávalo by to zmysel. Celý čas scenáristi dávali najavo, že zahrávanie sa s časom si vyberá svoju daň, takže si vážne myslíš, že tento happyend by sa do celkového vyznenia hodil? Ja som si totiž istý, že nie.
@montana (21.10.2015 10:10): Přésně. Navíc třeba nechápu, proč , když už se Max vrátila na úplný začátek toho všeho, nemohla zabránit vraždě Chloe a všechno vyřešil. Ani by možná nemusela vracet čas a nebo jen trochu. A jedno vracení času = malá bouřka, ne? :-)
@M.a.t.t. (22.10.2015 11:43): Ja som dal 5% za to, že to funguje ako celé bez nejakej deus ex machiny, hypermega osudového vysvetlenia a drží sa to v rámci možností pri zemi. inak povedané, pôsobí to, že autori to mali do veľkej miery vopred premyslené a netápali, že o čo vlastne tá ďalšia epizóda bude. Ak i tak nevedeli, tak to aspoň vedeli veľmi dobre zakryť a uzatvoriť.
@Tulareanus (22.10.2015 00:49): Vidíš, na tvoj názor som bol dosť zvedavý. Pravdupovediac ma trochu prekvapuju hodnotenia niektorých, ktorí majú radi celú sériu, ale finále im sadlo najmenej. Ozaj by ma zaujímalo prečo, pretože obsahovo aj emocionálne išlo o veľmi silnú časť.

Neviem inak presne o akých nelogičnostiach hovoríte, predpokladám, že všetko, čo súvisí so zmenami v pôvodnej časovej línii. To by som aj bral. Ale ani tak mi ich nepríde tak veľa. Inak práve záver a relatívne jednoduché vysvetlenie udalostí v Arcadii Bay beriem ako veľké plus. Zmysel to dáva a nepovažujem za to povrchné, určite som radšej, ako keby sa to stočilo k nejakým fantasmagóriám, ala X-meni :)
Teda nečakal som, že posledná epizóda na mňa vybalí ešte toľko zaujímavého a napínavého obsahu. Skôr som si myslel, že po konci tej minulej už len nejak dokrivká na záver, ale opak je pravdu. A to napriek pár logických nedostatkov, ktoré spomínal Montana. Trocha som sa bál, že bude záverečná epizóda suchá alebo absurdná, ale našťastie to nie je ani jeden prípad. Navyše som mal pocit, že hráč používa práve v tejto rewind najviac zo všetkých epizód. Akurát tá hlúpa photofocus minihra tu nemusela byť.
Mno, celkově díl fajn, finále fajn, ale doufal jsem v něco víc. Mělo to větší potenciál.
Je tam zbytečně moc logických kiksů a celý to propojení bouře a Max je vysvětlený hrozně povrchně. Vcelku zklamáním je závěr ovlivněný jen finálním rozhodnutím. Je vcelku jedno, co člověk dělal zbytek hry.

Každopádně je ale Life is Strange osvěžující záležitost.
@Isair (20.10.2015 17:11): Hej, presne tak, ked sa povie epizodicky format, okamžite mi v mysli vyvstane Kenutcky Route Zero, ku ktorým som si kúpil season pass a doteraz nevydali tretiu (?) epizodu z 5-tich.

Začínam byť skeptický, či ju vôbec vydajú.
Čo je veľa, to je moc a na nich sa čaká už roky.
Á tak konečně finále, dobrá zpráva. Že bych si tedy Life Is Strange konečně pořídil?

Nějak jsem totiž nepropadl kouzlu epizodických her, kdy na každou následující epizodu musím čekat x měsíců a mezitím zapomenu, co se dělo předtím:D. Raději ucelený zážitek, čili jsem dost rád, že je Life is Strange konečně komplet, navíc to autorům netrvalo ani tak moc dlouho (Kentucky Route Zero by se zde mohl něco přiučit, případně už se příště nesnažit o epizodický formát, když jej očividně nezvládají - na kompletaci téhle série už čekám marně několik roků:/).
@Jack_Dark (20.10.2015 14:18): V tom případě doufám, že vědí co dělaj a ono pokračování nění nucený. Teda, určitě je to vynucený...přeci jen má série dost úspěch, ale nevím. Další hrdinové s jinýma schopnostma a zcela jiný příběh?
Asi fakt koupím ten season pass.. když já furt doufám v krabičku a vím, že při mém štěstí ji oznámí minutu po platbě za season pass.
Pro mě nejpříjemnější překvapení roku finišuje, tak snad se konec vydaří a Dontnod sklidí uznání (a komerční úspěch), kterého se jim (řekl bych neprávem) nedostalo u Remember Me...