Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nechce někdo origo tady ty super uber skvělý pecky? Mám přebytečný klíč z bundlu na prodej.
@Chuck (03.02.2016 14:40): Řekl bych, že nejbližší možný termín vydání je rok 2017, tenhle rok už vychází dvě Tom Clancy's hry (Division a Ghost Recon: Wildlands), pochybuju, že by Ubi vydal i třetí.
Nějaké informace k 7. dílu, o němž se údajně ředitelka Ubisoftu zmínila? Nebo aspoň nějaké DLC k Blacklistu? :-)
@Paul (30.01.2016 09:40): No já předpokládám, že víc jak 10 misí u každé ambasády nemá cenu pokoušet, jelikož pak už fakt nevíš co dřív. :-) Ovšem je dobré postupně využívat část Samovy výzbroje, kterou jsem v singlu prakticky nevyužíval a spoléhal jen na Samovy chvaty a karambit. :-) Ideální je triotor, slzný plyn, popř. dýmovnice. A když je úplně nejhůř, je lepší si na tyhle mise vzít parťáka do coopu. ;-)
Teda ty 4E mise jsou fakt výzvou! Když jsem byl v 10. vlně Ruské ambasády, měl v ní určenou k likvidaci asi 30 nepřátel, z toho několik psů, sniperů a vyhledávacích dronů a do toho během 3 min. zatknout 2 cíle vysoké hodnoty nacházejících se na opačných koncích mapy, přišlo mi, že je to už nehratelné. Ovšem před pár dny jsem se přesvědčil, že i s touhle situací si nakonec dokážu poradit. ;-) No, ještě bych to hraní her asi neměl úplně pohřbít. :-)
@Walome (26.11.2015 08:34): Ten pocit bych Ti přál zažít! :-D Ona ta eliminace nepřátel má víc podobných úsměvných momentů. Např. když přepneš na nesmrtící boje, Sam protivníka přidusí, při tom ho "uklidňuje" svým "ššš, ššš!" a nakonec mu jebne hlavou o zem. :-)
Tak Ruská ambasáda také pokořena a musím říct, že byla nejzáživnější, hlavně co se týče prostředí, v němž jsem si s nepřáteli hrál jak kočka s myší. Tady jsem se ještě více zamiloval do shazování nepřátel ze střech, které je celkově luxusní. :-) A také jsem se poprvé setkal s tím, že granát hozený na mě zabil naopak dva nepřátele, takže docela smůla. :-) Ovšem není nad to, když jsem v Pákistánské ambasádě vyhodil protivníka z okna a jeho padající tělo zabilo jeho kámoše. :-) No, škoda, že ta Ruská ambasáda byla poslední sólo akce ve 4E misích. :-(
Já měl teď prvně v ruce gamepad a zkoušel jsem Last of US: Left Behind a pohybovat se a rozhlížet se a mířit páčkami se nedá s myší srovnávat. Někdy ještě musím vyzkoušet, jak fungují asistenty míření.
@M.a.t.t. (24.11.2015 09:24): Mně sice Conviction sedl, ale Blacklist mě dostal ihned! Přišlo mi, že se vrací k původním dílům a zároveň si něco sebral z Conviction. A řekl bych, že tahle kombinace je pro mě to pravé, jelikož dává šanci akčňákům, hrdlořezům, uspávačům a tichošlápkům. ;-)

@Walome (24.11.2015 09:24): S tím charakterem Sama to ve skutečnosti zas tak hrozné není. Pokud bys tu hru dohrál dvakrát, hravě by sis zvykl. ;-)
Ani ja netuším. Tá hra je po všetkých stránkach lepšia ako Conviction.

Walome, nezabudni prepísať koment na Hitmana! :)
@Walome (23.11.2015 21:49): Na PS jsem nikdy nehrál, ale musím říct, že designově se mi Blacklist na PC líbí fakt hodně, takže i to by Tě mohlo motivovat dát tomu druhou šanci. Stejně je mi tak trochu záhadou, co Ti na té hře vlastně tolik nesedlo. A to se snažím být fakt maximálně soudný! :-)
@Walome (23.11.2015 13:44): Sám se divím, kde se to ve mně bere. :-) Je teda fakt, že je to v jednom docela pakárna. Dělat to vyloženě tajně je téměř nemožné, takže občas je nutné se spasit útěkem a počkat, až nepřátelé přestanou pálit do mojí poslední známé pozice. :-) Ovšem ta časovka s tím zatčením hledaných osob je asi nejtěžší. Ale úplně nejhorší je, že jakmile celou hru vypneš a jsi třeba v poslední (obvykle páté) vlně, tak to můžeš dělat od začátku, jelikož začátky vln se Ti ukládají, jen když Tě zabijou.
Tak Egyptská ambasáda v Bratislavě hotova a aby to bylo ještě peprnější, tak kromě dvou cílů vysoké hodnoty ještě v poslední vlně přibyli odstřelovači. Strávil jsem s tím skoro celé dopoledne, ale abych z toho měl ten správný pocit, otevřela se mi nově Ruská ambasáda ve Rwandě. :-) To by mě zajímalo, jaká vychytávka přibude tam.
@M.a.t.t. (20.11.2015 15:55): Tak jsem tu Švýcarskou ambasádu nakonec pokořil v jednom. No, srdce mi buší ještě teď, když jsem v poslední 6. vlně v časovém limitu 3 min. musel nepozorovaně zatknout 2 cíle vysoké hodnoty a po nich zlikvidovat dalších cca 17 nepřátel. No a měl jsi pravdu - otevřela se mi nová mise "Egyptská ambasáda" v Bratislavě. :-)
@KRoman47 (19.11.2015 13:04): Z těchto důvodů chci vyzkoušet multiplayer jen s Pajasem a nikým jiným. Nejsem sice fandou MP, ale tu Švýcarskou ambasádu, která se mi otevřela po té pákistánské, to prostě v jednom nedávám, zvlášť když je součástí časovka, kdy musím během dvou minut zatknout dvě hledané osoby. Při tom množství nepřátel, jejichž počet se každou novou vlnou zvyšuje, to chce dělat fakt ve dvou, ne-li dokonce ve třech. :-)
Jen chci varovat před multiplayerem v této hře, ztráta času a nervů. Bylo by to super, kdyby hra obsahovala jakýkoliv anticheat systém, ale neobsahuje, takže již po dvou hodinách hraní jsme se s kamarádem připojili do hry, která byla hacknutá, tedy všem připojeným (4 vs 4) se navýšil okamžitě level na maximální 56, mně se přičetlo přes 40 milionů kreditu a 55 tokenů, kamarádovi to naopak vše sebralo. Technická podpora jen odpověděla, že s tím nic dělat nemůžou. Tedy skvělý multiplayer totálně zabitý přístupem vývojáře/vydavatele.
@Garret (02.09.2015 04:32): Kvůli Blacklistu na Steam čekat nemusíš. Sice je v knihovně na steamu a i se z něj stáhne, ale po spuštění se stejně zapne Uplay a hraješ to přes něj.

@Paul (01.09.2015 22:53): Mě Uplay vadí. Je to asi nejhorší klient z velké trojky. Občas mám problémy s přihlášením. Například Anno 2070 se mi prostě nepřihlásí takže si ho nezahraju. V knihovně nejsou vidět zakoupená DLC (ve steamu je vidím). Takže nevim jestli v Uplay jsou nebo ne. Nejde ručně spustit (nebo nevim jak) vyhledávání aktualizace. Takže nevim jestli je hra v poslední verzi. Zobrazení v knihovně je nepřehledné. U spousty her mi hlásí, že je hra nainstalovaná a přitom není. Dodneška jsem nepochopil jak se v tom dá něco koupit, protože vstup do obchodu mi otvírá webovky. Bída bída bída.
Ja jsem to nakonec take koupil (hlavne kvuli Vegas hram, ktere jsem kdysi hral ale nemam originaly). Jsem ale zvedavy, co pristi tyden pridaji. V Tom Clancy serii toho jeste hodne chybi. Vzhledem k tomu, co lze koupit na uplay to nebudou Advanced Warfighter hry (skoda) ani Pandora Tomorrow. Nejspis tak jen Rainbow Six Lockdown a Double Agent (HAWX asi take ne).
Výbornej bundle, za těch 10 babek to je skoro zadarmo
https://www.humblebundle.com/

Jsem zvědav když má tedy MGS5 být nejlepší stealth hra ever (...eurogamer.net), jestli vůbec dokáže překonat parádní Blacklist :)
Takže se to dá srovnat s Crysis 2? Hrou se dalo proplížit v neviditelnosti, ale byla to nuda. Nebo se dala projít ve zbroji a kolem Alcatraze létala auta na všechny strany.
@Phoenix (24.03.2015 23:40): Možná, že hra umožňuje rychlejší postup, než na jaký byli hráči z předchozích dílů zvyklí, ale zrovna tak Ti pořád nikdo neupírá možnost se tou hrou probírat pomalu a s rozvahou a vychytávky typu "Marc & Execute", které navenek působí zdánlivě efektně, naprosto ignorovat a hrát to stejně jako jedničku, dvojku, nebo trojku. Já to tímto stylem hrál, takže kromě poněkud odlišnější akčnější eliminace nepřátel, která mi ovšem do mého vkusu padla jak ulitá (vyhazování z oken jsem měl snad nejraději!), jsem si přišel na své, jako když jsem se s touto sérií teprve seznamoval.
@Chuck (24.03.2015 23:23): Časem to chci zkusit znovu a opravdu hrát tak jako v předchozích dílech.

Ale podle mého je Splinter Cell od Conviction opravdu postavený jinak než dříve (teď pomíjím čtverku, která se sérii úplně vymyká, protože vývojáři řešili, kam dál). Když srovnám stealth gameplay z trojky (třeba banku), tak je to otázka čekání, držení se u zdi a pomalého plíživého pohybu, kdežto v Blacklistu Sam skáče jako opice, shazuje borce ze strážních věží, blikají kolem něj nápisy "tady se skrč", "udělej tohle a támhleto", prostě mi přijde, že hra je stavěná na daleko rychlejší postup, aby se u toho nedočkavé děti náhodou nestihly nudit, když se na obrazovce tři vteřiny něco děsně cool neděje. S tím souvisí i nepřítomnost quicksave, po třetím opakování stejného úseku s dvaceti borci člověku prostě dojde trpělivost a všechny postřílí, protože je to zábavnější, rychlejší a hra s tím očividně počítá (nikoli jako první díly s poslední, ale s první možností). Protože všechny ostatní možnosti jsou zdlouhavější, nevypočitatelnější (v žádném dílu jsem neměl takový problém jako tady odhadnout, kdy mě už někdo vidí a kdy ještě ne) a méně zábavné.

Takže za mě opravdu šestka nefunguje z hlediska čistého stealth postupu s omračováním a minimem výbavy jako dřívější díly (samozřejmě ani pětka ne).
@Phoenix (24.03.2015 23:06): Blacklist bych za střílečku určitě neoznačoval, a to i přesto, že střelnými zbraněmi disponuješ a nic Ti nebrání je v případě Tvé chuti a hlavně odvahy používat. Ale zároveň je až na pár pasáží, kdy Ti nic jiného nezbývá, nemusíš použít vůbec a soustředit se podle Tvé libosti na tajný postup, ať už je to úplné obcházení nepřátel, které je tou těžší variantou, nebo jejich eliminace smrtící nebo jen omračovací formou, pokud by se Ti smrtící metody příčily. Ten systém postupného omračování nepřátel a jejich uklízení do stínu tady funguje stejně jako u předchozích dílů naopak (Conviction nepočítám) naprosto v pohodě, ne?
@Chuck (24.03.2015 22:40): Ochudíš se o střílení. V prvních dílech měl Sam celé dvě zbraně (byť s různou municí) a jejich používání nebylo tak úplně TPS friendly (protože se počítalo s tím, že hráč bude spíše střílet do nepohyblivých světel atd.).

Hůře podle mého funguje to, že hra klade častěji než minulé díly (aby nedošlo k omylu, mluvím zejména o prvních třech, ve větší míře s tím koketoval už Conviction) důraz na akční konfrontace (co by také hráč s tou spoustou kvérů jinak dělal, že). A v momentě, kdy se to hráč snaží hrát podobně jako třeba jedničku (systém "postupně omračuju jednoho borce vedle druhého a tahám je do stínu"), tak hra (logicky, není na to tolik stavěná) nefunguje tak dobře.

Lépe to asi vysvětlit neumím. Blacklist je podle mého slušná střílečka, která je ale na hony vzdálená prvním dílům série (které bych opravdu neoznačil za střílečky).

EDIT: Ještě mě napadla jedna věc. Staré díly jsem hrál v podstatě až na výjimečné momenty tak, že jsem používal pouze plížení a omračování, dalších udělátek (omračovací granáty atd.) minimum. A když sleduju různé "stealth" gameplaye, tak borci situace řeší tak, že někam nahážou flashbang a podříznou tři lidi za pět sekund, plíží se takřka za denního světla, přebíhají z krytu do krytu ... Prostě mi v tom chybí taková ta trpělivost prvních dílů (vysleduju patrol routes, pomaličku se plížím, chytím borce pod krkem, odtáhnu, vyslechnu, praštím).
@Chuck (24.03.2015 22:28): To mi asi vrtalo delší dobu hlavou (proč se tolik liší mé hodnocení od Tvého).

"Panter přece jen zvítězil, a to z jediného důvodu - je to styl, který mi hru dělal nejzábavnější." Zkrátka hraješ Splinter Cell jako "versatile" taktickou akci (principielně nic proti tomu). Ovšem já jsem se snažil od prvního dílu hrát tak, že jsem odstavil každého nepřítele a přitom nezabíjel (krom míst, kde díky designu nebylo vyhnutí a ty mě štvaly). Přesně tímto způsobem hraní se ovšem u Blacklistu člověk ochudí o spoustu herních prvků, nemluvě o tom, že jako čistá stealth (myšleno hraná tak, jak jsem popsal), nefunguje IMHO tak dobře jako první díly.
Takže dohráno potřetí a všechno nasvědčuje tomu, že zdaleka ne naposledy. Kdyby mi teď někdo řekl, ať to rozjedu zase od začátku, neváhal bych! Aniž bych předchozí díly jakkoliv "degradoval", troufám si říct, že tohle je Splinter Cell přesně podle mých představ. Je fakt, že Samovy hlášky i jeho původní hlas mohly zůstat, ale to bych té hře vytkl minimálně. Jinak jsem se snažil procházet jako Duch, jakožto Útočník jen v nevyhnutelných případech, ale Panter přece jen zvítězil, a to z jediného důvodu - je to styl, který mi hru dělal nejzábavnější. Teď už se jen můžu modlit, aby za pár let vyšel sedmý díl! ;-)