Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Longin (18.04.2025 12:10): Jen je škoda, že Barbaři mají snad nejnižší šanci na Wisdom :( (proto mám možná ze silových hrdinů o něco raději Knighty- ale zase začínat s advance pathfinding.... hmm, no je to vždycky dilema :D, z těch ostatních většinou volím Wizardy se svým advance wisdom a vyváženým poměrem mezi knowledge a spell power). A jako ono štěstí hraje taky svou roli, ať už na artefakty, neutrální grúpy, tak právě skill výběr (ale pořád mnohem menší než v takových Disciples, kde byl nesmyslně u tahové strategie implementován hit chance apod.).

A to jo, není větší satisfakce, než když s expert necromancy narazíš na neutrální grúpu s tisícem peasantů :) :).
@Isair (18.04.2025 11:41): ano, nekromantské jednotky i hrdinové jsou v pohodě hratelný i v latu na velkých mapách. Ty hrady by se daly dle síly early vs late seřadit nějak takto:
1. Warlock
2. Wizard
3. Necromants
4. Sorceress 
5. Barbarian
6. Knight

Typicky, když do cca 2 týdnů až prvního měsíce když třeba Knight potká Barbara, tak ho rozseká, pak se to otáčí nějak pomyslně v čase. Pořadí Warlocka a Wizardů je takové nekonečné kontroverzní téma v komunitě, že je lze považovat za zhruba rovnocenné.

Třeba u toho nekromanta, jak říkáš, ta síla začíná s přístupem Vampire Lordů a ty kostlivce je dobrý si třeba šetřit slabé neutral campy (Peasants! :D) než narostou a pak je vytěžit. Další výhoda je, že na ně nefungují moral bonusy a spousty negativních a debuf spellů.

Co se týče hrdinů, tak nejlepší je Barbar, který mu padne Wisdom během levelování :D, protože spell power a knowledge lze nabrat z bonusů na mapě a artefakty.
@Longin (18.04.2025 01:01): Necromanti jsou možná i takoví mid-late bych řekl, pokud se jim zadaří v nekromancii a mají tisíce koster + stovky upírů (ti jsou zrovna ve vysokých počtech hodně dobří díky oživování) a i bone dragoni jsou dost silní (byť samozřejmě se nechytají v konkurenci black dragon/titan- ale cena vs výkon jsou na tom hodně dobře, začátky mají naopak dost těžké díky průměrným melee jednotkám a žádné střelecké/letecké, dokud se nedostanou alespoň k vampire lordům, což stojí ale dost surovin). Sorceress mi přijde naopak taková early-mid (ti mají začátky dost lehké díky střeleckým jednotkám a později obecně hodně rychlé jednotky, ke kterým se mohou dostat i dost brzy, ale na late game zase nejsou dostatečně odolné).

Jinak v původních Heroesech nejde v kampani zvolit obtížnost. Scénáře jsem hrál většinou na hard, normal mi přišlo příliš snadné a na hard dokáže AI solidně zatopit a překvapit, na vyšší obtížnosti jsem si zatím raději netroufl.

Ale v homam 2 je to právě o to víc o znalosti mapy, že za každý hrad se hraje dost odlišně, ti rusherští knight/barbarian jsou ideální na ty malé, zatímco na velkých mapách s hodně surovinama a silnýma neutrálníma armádama (čili se k tobě nepřítel nedostane tak rychle) jsou dobří Wizards/Warlock, jenže když ty mapy neznáš předem... což byl můj problém v tom níže popisovaném scénáři, kdy jsem si na otevřenou minimapu s dost krutým bojem o suroviny zvolil hloupě Wizardy a tu chybu napravil při opakovaném hraní :) (ale každopádně jsem to alespoň zkusil, nevzdal jsem se bez lítého boje :)).

Ale zároveň je to možná jeden z prvků, který se mi na Homam 2 vlastně dost líbí, Homam 3 už je striktněji vyvážený, co se jednotlivých hradů týká, což samozřejmě kvůli multiplayeru chápu, ale přeci jen je fajn, že v Homam 2 se za každý hraje dost odlišně a každý má využití v jiné situaci, na jiné mapě atd., ty rozdíly tam jsou zkrátka hodně velké.
Ono záleží jakou obtížnost hraješ. Zrovna mapa Dragon master, a ještě třeba za fheroes, je ultimátní výzva ve stylu kočka a myš.
A jinak mít ponětí o výhodách a vlastnostech jednotlivých měst, typů hrdiny, jednotek (plus jak ovlivňují logistiku hrdiny) je docela základ, obzvlášt na vyšší obtížnosti a fheroes. V early game se vyplácí rozjíždět Knight/Barbary, na mid game Nekromanty/Sorceseres a na late Wizardry/Warlocky.
Jo u té původní hry kór záleží jaký vyberete hrad či startovní bonus, případně jaké máte odměny. Docela těžká mi přišla i taková ta v kampani za Archibalda, jak v ní musíte zlikvidovat ty lidské lordy a do toho tam měli i dost sorceress hradů, přitom s ogre alliance by to mohlo být dost easy :) (napodruhé se znalostí mapy a rychlému přístupu k fénixům už to taky takový problém nebyl, ale napoprvé jsem dostal na prdel). Ta Dragom master taky nevypadala na první pohled příliš jednoduše (ogre alliance jsem právě neměl), ale AI se nějak zdráhala naštěstí útočit a jen tam jezdila někde vzadu u svých měst, takže jsem si stihnul vybudovat dostatečnou armádu a zlikvidovat jej než se na něco zmohl.
To samé pak nějaká malá mapa v kampani za Rolanda, kde si na začátku můžete vybrat hrad, já poprvé zvolil Wizardy a na té malé mapě než jsem byl schopen se dostat k jakýmkoliv surovinám a nakoupit si ty jejich drahé jednotky, tak už jsem byl jen neustále v obraně, k dolům jsem se nemohl přes nepřítele dostat a i když jsem se bránil dlouho a statečně, tak už to AI díky množství surovin a hradů začala tak rozjíždět, že jsem se neměl šanci dlouhodobě udržet.
Hned na to jsem si zvolil hrad Knightů, kteří naopak v těchto minimapách excelují a to byla jiná jízda, žádné velké nároky na suroviny (vlastně jen ore a dřevo + později krystaly, navíc na nejsilnější jednotku jim stačí jen zlato), takže jsem hned rozjel dostatečně silnou a levnou armádu a přešel rychle do útoku a začal obsazovat hrady... z hardcore mise se rázem stala směšně easy.
Ono s tou velkou armádou je ta poslední mise neskutečně lehká...obecně většina map v kampani odměňuje za agresivní postup, takže například ta poslední mise se dala teoreticky dohrát do pár týdnů, protože lze k Archibaldovi hned doplout lodí. Nebo minimálně vyrazit s touto armádou skrz ty nepřátelké linie, ignorovat barbary a nekromancery a obsadit hrady Warlocků.

Když jsem to hrál opakovaně znovu, tak jsem si hru schválně dělal těžkou, že jsem vybíral mapy s menší odměnou (viz třeba Ultimate Crown), ignoroval volitelné a ještě do toho zrazoval. :D Paradoxně nejtěžší mapy mi přišly některé ty prostřední, třeba Dragon Master (vy s hovno townem proti 3 Warlockům), s Ogre Alliance je opět neskutečně ezy ale bez, to je teprve masakr. :D
Ono obecně když necháš rozjet Warlocky, tak jsou s těmi magic resistance drakama neskutečně otravní. Obzvláště s kombinací Dimension Door a Armageddon následovaný Retreatem :D
@Isair (15.04.2025 18:02): Já mám taky pocit, že to byla poslední nebo předposlední mise za rolanda. V tý je pro přežití třeba uchránit v předchozí misi co nejvíc jednotek, který se ti přenesou do další mise.
@Longin (16.04.2025 08:46): ale tak to jde klasicky omezit nějakým level capem pro určitou mapu. Kromě toho, že to je fakt těžší, mi vadí každou mapu začínat úplně od nuly. Nějakej progres hrdiny skrz kampaň je fakt fajn..
@Isair (15.04.2025 15:30): jinak taky považuju H2 za nejlepší a vlastně jediný díl, co hraju :D, protože H3 jsem nikdy nepřišel na chuť díky grafice a vyšší komplexicitě. Kdyby ale někdo přišel s modifikací H3 do pohádkového hávu H2, tak bych to možná dal.
Možná si to jen špatně pamatuju, ale v Heroes 2 se nepřenášení hrdinové se všemi svými dovednostmi, statistikami, předměty a kouzly do další mapy kampaně, že?
@Longin (15.04.2025 17:12): Nj, kdyby člověk tu mapu znal předem, tak už ví co a jak, ale když nevíš kde jsou přesně jednotlivé hrady a co od nepřítele čekat, tak je to těžší, znalost mapy je holt v Heroesech často dost klíčová. Druhé hraní za tu Necromancerku možná i díky tomu bylo ještě o to snazší (byť tedy tu mapu přeci jen trochu upravili). Ale jinak ta Necromantka mi přišla ještě docela ok, ale pak tam měl hrdinu "Atlase" a to byla svině, ten měl kolem 11, 12 defense/attack a i ty kouzelné skilly měl dost vysoko (a časem si to ještě nějak zvýšil) a neustále sesílal nějaké vojebávky, navíc když už jsem ho vždycky skoro měl, tak zdrhnul z boje, takže mi dost dlouho trvalo se ho zbavit (ono beztak pokud se nepovede ho najmout vám, tak si ho AI časem zase najme zpátky, což je vopruz, ale bez armády už mu byl beztak k ničemu).

Ale zatím mi ta výzva stačí :), o fheroes jsem ale slyšel, dost si to lidi chválí, možná to pak zkusím v nějakých scénářích.

Já si pamatuju jen jednu dost frustrující misi, kde na vás AI neustále útočila zástupy černých draků a když jsem mu zlikvidoval jednu armádu, tak po chvíli přijel ještě s větší, měl jsem tam hrad lidí s nějakým silným hrdinou, se kterým jsem se chvíli držel, ale časem si to chtělo vyupgradovat (a ideálně co nejdřív) to město/hrad (?) Wizardů a najímat Titány a pak jsem se teprve zmohl na protiútok. Měl jsem za to, že to má být poslední mise za Rolanda, ale ta mi přišla docela v pohodě a kdovíjaké nájezdy černých draků se nekonaly, takže asi půjde o nějakou datadiskovou misi.
Na tu s tím sphere of negation taky trochu vzpomínám, vím že mě to nutilo si najmout prostě nějakého silového hrdinu a pak byl protivník dost v nevýhodě, neboť mám dojem, že jel hlavně na kouzelníky... ale detaily už si fakt nevybavím (každopádně docela fajn nápad na artefakt, kdy se vlastně může jednat o dost velký game changer... byť nevím, jestli je sphere of negation i ve scénářích). Teďko mám zatím dohranou jen Voyage Home a půjdu asi do "The Price of Loyalty" kampaně, pak si dám asi ten ostrov kouzelníků a nakonec Descendants.
Kdyby jste chtěli ještě větší výzvu, tak doporučuju to hrát s re-enginem fheroes, kde je AI důmyslnější a na ní zmíněné triky moc nepomáhají.
Jinak datadisk v originále tak i s fheroes jsem dohrál několikrát. Zrovna ta poslední mise ve Voyage Home za Knighty je dost o tom, co nejdříve zaútočit na barbara v tom ledovém rohu a vábit tak na sebe tu nekromantí ségru, protože je v téhle fázi dost silná.
Největší nuda je poslední mise s tím ostrovem čarodějů, kde máte artefakt proti magii a pak ta mise, kde máte postavený artefakt umožnující vás teleportovat do libovolného města. Tam je právě ta prasárna s tím odděleným ostrovem plný naboostěných nekromantích hovad, kde pokud si vylosujou Dimension door, tak je to nehratelné - tohle naštěstí v fheroes bylo nějak opraveno. :D
No a pokud chcete další výzvu, tak doporučuju příběhovou sérii Last Hope od Timotha Duncana. Taková druhá mise THUNK je vskutku legendární a s fheroes enginem ještě větší masakr. :D
@Malignus (15.04.2025 09:14): Tak já mám Homam 2 hodně rád (za mě asi nejlepší Homam a jedna z nejoblíbenějších her, byť samozřejmě trojka je taky skvělá) a rád si jej čas od času zahraju. Ty mise z datadisku si v podstatě už vůbec nevybavuji, všelijaké triky jsem se už za ty roky naučil a tady je teprve pořádně všechny zužitkuji (ale jako frustrující to občas je i tak, ne že ne).

No jsem docela zvědav jak na tom bude Armageddon's blade, o něm se hodně traduje, jak je hrozně hardcore, jiní zase říkají, že celkem pohoda... jsem docela zvědav, jak si bude vést ve srovnání s tímhle datadiskem.
Trojku jsem hrál tehdy taky docela dost, ale nedohrál jsem ani kampaň původní hry a spíše hrál dokolečka scénáře, takže už se těším, až si to konečně střihnu, tohle je rest jako prase :). Nedávno jsem poprvé dohrál i tu jedničku, abych si zkompletoval sérii (ta měla celkem lehkou a krátkou kampaň, překvapivě, taková rozjezdová jednohubka :)).
Ale u ostatních dílů je nevýhoda právě to množství času, které do toho člověk musí investovat, jinak bych tu sérii asi dohrál už dávno (takhle jsem měl dojetou jen dvojku s datáčem a kdysi dávno čtyřku, byť jsem hrál krom sedmičky všechny díly).
@Isair (15.04.2025 00:02): Já jsem rád, že jsem to dohrál jednou a zapomněl na to, protože tenhle datadisk je (alespoň pro mě) těžkej jak prase. A to jsem předtím dohrál Warcraft II: Tides of Darkness i Warcraft II: Beyond the Dark Portal, který mi přišly lehčí. Pokud se v základní hře nenaučíš využívat různý triky a v datadisku je nejedeš fakt fest, vůbec se nechytáš a i tak je to dost o náhodě (například právě ten Dimension Door). Na rovinu, je to pěkný, ale v dnešní době (kdy už mám mnohem míň času) už bych to znovu nehrál.
@Pralev (komentář): No ve Voyage home je jako finální mise lehká jen ta varianta za Necromancery, ta za Knighty mi teda dala solidně zabrat... téměř žádné suroviny (hráč se musí spoléhat jen na ore a nevýhodně tradovat, veškeré ostatní jsou na území soupěře, takže se k nim dostaneš později), je proti tobě více nepřátel (Barbaři navíc, ti jsou naopak ve hře za Necromancery s tebou- čili další zjednodušení pro ně) + Knighti jsou spíš dobří na malé mapy, jakožto rush národ a Necromanceři právě na tyhle obrovské souboje se svými Vampire Lordy. Bone Dragony, případně i legiemi koster díky nekromancii (pokud se zadaří), mají sice těžší rozjezd (což v téhle mapě bylo celkem putna, k vapire lordům a bone dragonům se díky těm dvěma městům dostaneš hodně rychle) ale v end game častokrát dominují (společně s Warlock a Wizards, pokud mají dostatek surovin).

Kdyby nedávali Crusadeři 2x dmg vs undead (což je docela masakr vzhledem k jejich vysokému dmg :)), tak některé ty obrovské armády se silnými hrdiny asi nedám, jako když tam na mě najel hrdina s asi 100 bone dragonama (a měl navíc Attack/Defense kolem 12ti), tak jsem fakt čuměl :D (ještě štěstí, že si odkládá jednotky do obsazených hradů, to je ultimátní taktika v těchto přesilových misích :)).

Ale jako mě ta hardcore obtížnost moc nepřekvapuje, dělal na tom Cyberlore, ktěří stojí za Warcraft II: Beyond the Dark Portal , což byl taky solidní masakr :). Ale jako super, stejně jako Beyond i tady fakt člověk využije svůj taktický um na maximum a původní hry vlastně působí jako takový tutoriál (i když původní Homam 2 je určitě těžší jak původní Warcraft 2)... navíc je obtížnost nastavena chytře a stále docela férově a level design velmi zdařilý (byť to s tím dimension door jak popisuješ je celkem fail, to je fakt), takže si to fakt užívám.

Jako já už to kdysi dohrál, ale moc si z toho nepamatuju, ani že to mělo tak těžké mise, což je zvláštní, většinou ve hrách podobně frustrující momenty nezapomínám :D.
Jak je výraz datadisk krásně stále živý je hezky vidět díky poslednímu komentáři od Londa na Warcraft 3 The Frozen Throne :-)
Bych měl tak projít svou sbírku bgiboxů, možná bych tam disk s datama našel. Samozřejmě datadisk je naprosto jasnej a správně výraz. Tady není co řešit.
@Ringo (10.09.2021 07:33): Je to jen jiné slovo pro rozšíření. Nemá ten jasný pevný předmět, ke kterému se vztahuje. Hrad a disketa jsou tedy příklady mimo. Ale diskuze je zbytečná. Nechme to na vývoji jazyka a tedy jak to slovo půjde dále lidem přes pysky. Imho procento použití slova datadisk v nám diskutovaném významu si bere právě "rozšíření". A bude jej užírat do budoucna dále, až se datadisk prostě vytratí.
@Jab (10.09.2021 05:38): Těžko může výraz zmizet, když to jako datadisk vycházelo. Nezmizí, zůstane. Jediné, co se po novému stalo je prostě to, že datadisky už nevycházejí a vycházet nebudou. Ale když vyšly, byly to pořád datadisky.

Zanikne slovo disketa třeba? Asi těžko, že? A nebudeme psát o Price of Loyalty, že byla tato hra původně vydána v elektronické podobě na GoGu nebo Steamu, jen proto, že se tam třeba dneska nachází ke stažení, že? A Karlštejnu přestaneme říkat hrad, protože hrady se už nestaví, ale moderně třeba činžák.
Jj. Proč to uměle zužovat na souboj datadisk vs DLC. Rozšíření je úplně v pohodě. Jen prostě datadisk zastarává jako slovo a nakonec zmizí.

@special_plan (09.09.2021 23:44): Teď nevím, co k tomu napsat. Anžto to podle mého nic neznamená. Že se někde v nějakém anglickém videu objeví spojení "disk s daty" je samozřejmě možné. Ale nechápu tu souvislost s touto diskuzí. Z toho co píšeš mi ani nevyplývá, že by v tom konkrétním videu byl použit nějaký termit "datadisc" (to spíše opravdu data disc). A ani že byl použit v "českém významu" (které bylo zúženo právě na spíše rozsahem větší rozšíření ke hře).
@Ringo (09.09.2021 23:39): Tak to prostě je, pokud ty pojmy bereš vzhledem k době vydání. S touto argumentací bezesporu souhlasím. Osobně nemám rád slovo datadisk, tak jsem to přepsal na rozšíření.

Každopádně dnes je stáhnutelné skoro všechno a právě proto dnes již mezi těmito dvěma pojmy prakticky nerozlišuji. Prostě se na to dívám z dnešního pohledu. To je můj osobní názor, na jehož základě docházím k jinému závěru než ostatní. A nejspíš je to také jádro celého sporu, který je IMO vyřešen. :)
@adam.kulhanek (09.09.2021 23:16): Ale jak pořád můžeš brát, to co je teď, když teď je za 1. stáhnutelné všechno, protože se to prostě nachází na netu a za 2. když ta hra nevyšla teď? Jednoduše The Price of Loyalty nikdy nevyšlo jako DLC, ale jako datadisk, tak to prostě je. Že to teď stáhneš z netu z toho DLC fakt nedělá. Vzniklo to v roce 1997 a to žádné DLC neexistovaly. Vyšlo to na disku s daty, proto to je navždy datadisk.

Dnešní distribuce starých her není o tom, že NWC vydali nové DLC k HoMaM2. Tak to prostě je.
@adam.kulhanek (09.09.2021 23:16): Rozdíl je spíše v tom, jestli hra vyšla někdy v nějaké formě fyzicky, což třeba u Zaklínače je jeden ze vzácných moderních příkladů kdy ano, takže by se to asi dalo označit nakonec spíše jako datadisk než jako DLC, ale je to trochu slovíčkaření už, ano. Ale Heroes prostě původně vycházel pouze jako datadisk, ne jako DLC, je to prostě anachronismus o tom tak mluvit.
@Cathan (09.09.2021 20:56): Takže jestli tě chápu správně, tak DLC je nějaké malé rozšíření, datadisk větší. Tzn. že třeba rozšíření Witcher 3 O víně a krvi nemohu označit jako DLC, ale jako datadisk? Když se podívám na místní komentáře k této hře, objeví se tam slovo DLC 23x, to vše je tedy špatně?

Ten vtípek je dobrý a bohužel ukazuje častý stav současné distribuce her. Já to ale vidím trošku jinak (viz předposlední odstavec)

@H34D (09.09.2021 21:11): V definici DLC na wiki (odkaz) je napsáno:
Downloadable content (DLC) is additional content created for an already released video game
Takže každá digitálně distribuovaná hra DLC není (teda pokud můžu brát wikipedii jako relevantní zdroj :) ).

S tou Gold verzí => V tom případě to ale není ani datadisk, ne? A tím pádem můj komentář vlastně nepatří ani do této sekce, ale do původní hry, kam vlastně taky nepatří, protože v původní hře toto rozšíření nebylo, tím pádem by Gold verze měla mít samostatný profil. A nebo se dá říct, že tato Gold verze je prostě spojením původní hry a jejího rozšíření a tím pádem tak můžu přistupovat i k této její části. :)

@Ringo (09.09.2021 22:03): S tím se dá trošku polemizovat, tehdy to vyšlo jako BigBox, teď se distribuuje digitálně. Takže z hlediska originálního původu expansion/datadisk, z hlediska současné distribuce DLC. :D

Suma sumárum, já si myslím, že je to už slušné slovíčkaření. Já chápu jak to myslíte a v případě vaši definice datadisku a DLC s vámi souhlasím. Nicméně já ten pojem DLC beru jako jakýkoliv digitálně distribuovaný rozšiřující obsah libovolné velikosti (viz definice na wiki) a proto mi to sedí i zde.

A jak píše Jab: Překlad datadisk je sice zažitý, ale je dost nešťastný, protože naznačuje fyzickou přítomnost datového disku a ten fakt nemám a proto se mi použití tohoto slova nelíbí a upřednostňují to DLC i když to v době vydání online ke stažení nebylo. Takže lepší je slovo rozšíření a to jsem ve svém komentáři nakonec po úpravě použil.
@Jab (09.09.2021 21:50): To je jako bys řekl, že vymře slovo král, protože Karel IV je již dlouhou dobu mrtev.

The Price of Loyalty vyšel jako datadisk a tak to prostě navždy bude, jedno jak současný trh překroutil formu distribuce her, výraz je od disku s daty navíc k původní plné hře a takhle prostě PoL vyšel v originále, ve velkém Big Boxu k tomu.

Dnešní velcí znalci se často ohánějí wiki jako správní wikivzdělanci, tak tady je něco pro tebe, výraz slovo datadisk v české Wikipedii, takže odteď bys to měl považovat za bernou minci :-) :
https://cs.wikipedia.org/wiki/Roz%C5%A1%C3%AD%C5%99en%C3%AD_hry

Ještě, že nerozhoduješ naštěstí o tom ,co vymře a co ne. Některé věci jsou opravdu věčné a daleko dříve vymřeš ty ;-)
@Jab (09.09.2021 21:50): Hele, zas mě neobviňuj z tvrdohlavě nostalgie :) Slovo datadisk používám tam, kde je vhodné, a tady vhodné je. Dnes už není vhodné u nových her prakticky nikdy, protože nový obsah je redukován na ty DLC (čest výjimkám). To je ta evoluce. Nic to nemění na to, slovo datadisk je pro ty starší expanze v češtině vhodné.
@adam.kulhanek (09.09.2021 20:27): Rozdíl je v tom, že Price of Loyalty vyšla normálně v Big Boxu jako další plnohodnotné scénáře k HoMaM II a pokračováním příběhu. To, že to teď najdeš všude možně ke stažení z toho nedělá DLC, to by byla DLC snad každá i plná hra.
@H34D (09.09.2021 21:11): No a kde v tom má ten disk s těma datama? :) To slovo "datadisk" je absolutně šílený český patvar bez nějakého reálného zahraničního ekvivalentu. Jinak řečeno je to slovo určené k vymření.
@adam.kulhanek (09.09.2021 20:27): Touto logikou by DLC byla i původní hra, resp. úplně každá hra, kterou si nyní můžeš stáhnout digitálně, ne? Nemluvě o tom, že The Price of Loyalty samostatně stažitelné není, předpokládám, že sis tak samostatně stáhl komplet Heroes II: Gold... Takže se zamysli a ten očividný rozdíl tam snad uvidíš. :)
@adam.kulhanek (09.09.2021 08:38): No já nevím, jestli je to jedno, mně ten výraz DLC u datadisku k HOMaM 2 nějak nepřirozeně řval do očí :-) Pod datadiskem si představuji nové mise, nové kampaně atd. Pod DLC si představuji nové brnění v obchodě nebo novou hospodu ve městě :-)
@Ringo (08.09.2021 23:56): A není to jedno? Já to třeba prakticky vůbec nerozlišuju a oba výrazy pro mě znamenají rozšíření obsahu.

Dřív vycházely rozšíření na CD/DVD proto datadisk, dnes se to stahuje z netu, proto downloadable content. Ať už to přidává více nebo méně věcí, přidává to obsah. Třeba takové datadisky k The Sims toho taky přidávají pokud vím minimum a jsou to datadisky. A naopak např. definice DLC na wiki (odkaz) obsahuje pasáž:

DLC can range from cosmetic content, such as skins, to new in-game content such as characters, levels, modes, and larger expansions that may contain a mix of such content as a continuation of the base game

Principiálně v době vydání to byl datadisk, dnes jsem si ho ale stáhl z netu v rámci Gold edice, tak je to vlastně pro mě downloadable content. :) Pokud ten výraz DLC vadí, tak raději příště použiju expansion/rozšíření.

P.S.: Aby v tom komentu to slovo tak moc neřvalo, tak jsem jich pár zaměnil. :)
@adam.kulhanek (komentář): Chtěl bych jen upozornit na ten nepravý výraz DLC. V době, kdy Price of Loyalty vyšel, vycházely ke hrám plnohodnotné, mnohdy i samostatně hratelné, datadisky v podstatě na bázi pokračování ve smyslu dalšího dílu. Price of Loyalty je datadisk, nikoliv DLC. DLC je dost něco jiného. DLC je downloadable content a může jít kolikrát třeba jen o jeden předmět v inventáři do hry.
jo to jsem viděl, ale pokud vím, tak tam nemaj naportovanou kampaň z trojky a datadisků a překopali herní mechaniky
No nevím jak na dvoujádru můžete mít problémy s dosbox emulací HII. Mě to se starým křápem jede plynule.

Jinak už jsem v půlce kampaňě Last Hope a ty mapy navrhoval fakt borec. Výborná hratelnost, minimum frustrujících situací - pokud znáte slušně mechaniku hry a pokročilejší strategie. THUNK a mise potom jsou většinou o hře na kočku a myš.

EDIT: zmíněné kampaně ke stažení zde
http://www.moddb.com/games/heroes-of-mig ... gn-by-timothy-duncan
http://www.moddb.com/games/heroes-of-mig ... -unofficial-campaign

Last hope je prý těžší, to hraju teď. Agent of heaven mám v plánu potom - mezi fanoušky se prý jedná o nejlepší customky. Někde jsem četl, že to autor naportil i do HIII
jo hoši a nemusím říkat, že se tam dají zrychlit animačky že ne? :D
@emxd (04.09.2016 16:27): Ako ten Win.exe spustas?
Ja som to nedokazal nativne len tak bez nejakeho dalsieho software (cize ako primitivnym kliknutim priamo vo Windowsoch) spustit ani vo XP32, XP64, Vista32, W7 64 na 3 roznych pocitacoch.
Ja osobne hravam gog Win verziu. Povodna DOS verzia je uz na mna dnes velmi tazkopadna, vsetko trva o sekundu dlhsie, nez by malo, pomale animacie, pomale prechody medzi mestom a mapou tak trochu neresponzivne :). Vela kritiky, ale hovorim to ako clovek, co hral cca 2 roky Heroes3 HD + Hota, ktora je samozrejme rychlostou gameplayu niekde inde.

Jedno z moznych rieseni je hrat tu gog win verziu a zrychlit si hru v nejakej aplikacii, bud Cheat Engine alebo DxWnd. V DxWnd to ide krasne, hram to so 6x nasobnym zrychlenim, aj ked neviem, ake to je presne, ovladanie responzivne, animacie v bojoch netrvaju vecnost, rychle transitiony... skoro ako Heroes3 HD .
@mazar1234 (04.09.2016 15:31): Sekání v DosBoxu nemusí být pomalým procesorem, ale i špatně nastaveným DosBoxem. Nezkoušel jsi zvýšit počet cyklů (Ctrl-F12)? Já to hrál na docela pomalém notebookovém C2D 2GHz a na žádné sekání si nevzpomínám.
@Longin (04.09.2016 14:51): To je prave take trosku naprd v Dosboxe, take "clumsy", mam to sice nainstalovane iba na notebooku i 2GHz Dualcore ale nejde to uplne hladko a grafika sa zvykne trosku sekat/neplynulo pohybovat a podobne.

Keby bol urobeny patch na ten Win 95/98 launcher co tam je tak by to islo krasne hladko. Navyse mam poccit ze cez Winlauncher tam islo navolit nativne o stupen vyssie rozlisenie, pokial sa dobre pamatam.

Ale urcite niekedy tie mapy vyskusam, idealne ked budem najblizsie varit gulas, k tomu je kuchynsky notebook s Heroesami idealny.
Dosbox verze z GoGu

Jinak některé zmíněné mapy převyšují svou kvalitou samotné kampaně :D
Tak jsem se po 4 měsících k tomuto skvostu vrátil, protože trojka mě vůbec nebavila.
Objevil jsem totiž custom kampaně od autora Timothy Duncana. V standartní verzi je od něj dost hratelných map (Last Hope, Thunk...). Hráli jste někdo jeho Agent of Heaven nebo kompletní Last hope?
Tak jsem akorát dohrál poslední kampaň a taky se mi duchy na rozdíl od skirmishů nepovedlo naverbovat. Kampaň s ostrovem čarodějů není špatná, hrál jsem ji jako druhou a ten artík co zakazuje kouzlení byl zajímavej prvek.
O čem to všude píšou o nevybalancované hře ohledně vyrábění mega armády duchů? Dohrál jsem už třetí kampaň a a na nic takového jsem nenarazil (zbejvá mi jenom Wizard Isle)