Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

To je ten Planet Escape: Tournament? To byla dobrá střílečka plná alienů. :)
tady jsem se taky nad tím názvem zamýšlel, ale momentálně se už přes dva roky věnuju překladu Katawa Shoujo - odhadovaný čas dokončení konnec roku 2017.
@BINGMAN (26.02.2017 23:21): Ale prd, nie si: nikdy som poriadne nepátral, prečo sa tá hra volá tak, ako sa volá, ale tiež ma napadlo, že keď názov settingu je Planescape, tak asi mnou zvažovaný význam "Plán úteku: muky" (akože vďaka utrpeniu sa dokáže z toho stavu, v ktorom sa hlavný hrdina nachádza, dostať) nebude správny, ale v rámci hry mi to zmysel dávalo :)
A já to vždy bral jako Plan Escape/plán útěku. Jakože se snažíte uniknout právě tomu Tormentu... Teď si připadám jako blbec :/
Nikdy jsem neměl problém používat kouzelníka jako bojovníka s dýkou.
Začíná stejně jako bojovník, takže zkušenosti dostal do dýky a nemá problém bojovat.
Kouzla jsem používal jen jako doplněk, když se mi chtělo.
@Dan9K (02.11.2016 13:39): Tak ono sa to snáď za čistého kúzelníka hrať ani nedá, keď začínaš ako bojovník a ku zmene povolania sa dostaneš až po získaní niekoľkých úrovní. Vždy je to multi-class bojovník/mág a ak si nahral za toho bojovníka aspoň šesť úrovní, s dýkou už sa dokážeš oháňať celkom slušne. ^^
Je to samozrejme RPG a nic jineho nez RPG. V podobny logice by to taky mohla byt akcni hra, nebo bojovka, protoze se tam bojuje...
@Sadako (02.11.2016 15:39): Torment nieje IMHO moc adventúra. Ako dialógov má veľa, ale napr. logické hádanky v ňom nie sú moc početné. RPG prvky v ňom prevažujú.

Inak tiež si myslím že za mága sa Torment oplatí zahrať. Kúzla sú celkom dobré a hlavne majú výborné animácie. A ten súbojový systém nieje zase až taký hrozný :)
@Dan9K (02.11.2016 13:39): Hrála jsem to primárně za kouzelníka. S dostatečně vysokou INT máš hodně kouzel a můžeš smažit docela dost, pak se jít vyspat, nicméně to je nutné zlo, se kterým počítám (short rest byl žel vynalezen až později).

Jinak Torment je imho adventura nedbale maskovaná za RPG.
@Dan9K (02.11.2016 13:28): Oukej, teďs mě dostal. :D Neuvědomil jsem si, že Torment je součástí Planescape D&D kampaně někdy z půlky devadesátek. Co jsem měl přesněji na mysli byl ten fakt, že Telltale dosadili svou vlastní dějovou linku do již probíhající linky původního příběhu, kdežto Torment měl zcela vlastní zápletku. Jak je to s onou tebou zmíněnou GoT hrou nevim, ale asi jí někdy vomrknu :)

Jinak asi téměř každý PS:T fanda ti řekne, že ty souboje se nesmí moc řešit, ony opravdu jsou vcelku blbý, ale ta herní myšlenka, jedinečná atmosféra a vtáhnutí do originálního a skvěle napsanýho příběhu to zas výtečně vyrovnává.
Jinak já si moc nedovedu představit hrát primárně za kouzelníka, protože těch kouzel, co si je schopen zapamatovat k použití, je hrozně málo, tím spíš ze začátku, a jediné, čím se to dá doplnit, je spánek a těch míst, kde se dá spát, je hrozně málo. Takže to pak musí být neustálé vracení do výchozího spacího bodu a celkem otrava, ne? Případně pak bojovat s kouzelníkem jako s bojovníkem a čekat, kde se konečně budu moct vyspat, abych pak mohl tři příšery v klidu vyřešit kouzlama, abych pak zase čekal na to, kde se budu moct vyspat.
Vurhor: Mně nedošlo, že by někoho mohla napadnout tahle série, když píšu, že je to "víceméně podobný žánr" :-) už jsem dal do závorky, kterou tu GoT mám na mysli :-) btw. není náhodou Planescape: Torment taky hra, která se odehrává světě, který vymyslel někdo jiný? :-) a myslím, že těch spojitostí, co se o obou hrách říká, je víc. Například u obou se nevynáší do nebes soubojový systém, grafika ani systém povyšování a naopak scénář ano. A právě upozorňuji na to, že zatímco u GoT to nestačí na to, aby byla hra uznávána, u PT ano :-)

Jab: to Diablo, asi to souvisí s tím, jak jsem hru hrál a že jsem hlavně klikal a že jsem kouzla vůbec nepotřeboval, v praxi jsem využíval jen oživení mrtvých od Bezejmenného, při zvláště těžkých soupeřích jsem používal litanii kleteb od Morteho, a Fall from Grace léčila sama (až mě to někdy štvalo a nenašel jsem, jak ji v tom zabránit (možná kdybych vypnul AI skupiny? Ale to jsem se bál, že bude mít i nějaké nežádoucí následky :-) )), a pauzu vůbec. A na konci (Baator), jak se těžké příšerky respawnují a je za ně mraky zkušeností, tak jsem se vyšplhal do strašných výšin (oddělil jsem skupinku a hrál jen za hlavní postavu) ve statistikách a souboje pak byly velmi rychlé :-) Je zajímavé, že v téhle hře už pak nestoupá počet potřebných zkušeností k novému levelu a je to pořád jen 250 000. Ta grafika mi přišla tak na úrovni z roku 1996-7, a v téhle době byly ty grafické skoky opravdu velké, ale obecně tohle pro mě není nějaká zásadní věc, pokud to vyloženě nebrání hraní :-) Galerie fajn, ale zrovna ta mě strašně unavovala, protože vlastně nutí prohlídnout úplně všechno, protože něco je důležité a u spoustu těch věcí je to ta tuna textu, která člověka úplně odrovná. Podobně jako ty senzorické kameny v Hale.

@John Mirra (02.11.2016 11:38): To zase ne, ta interakce je tam imo docela důležitá. Já bych bral P:T jako adventůru, klidně trochu akčnější questforgloryovatější. Ideál.

Pak by se mi to možná podařilo konečně dohrát.
@Vurhor (02.11.2016 11:09): Dan9K myslel tento Game of Thrones. Tiež mi to popravde nebolo sprvoti jasné. Ja však súhlasím jedine v tom, že na tej hre je skutočne dobrý iba príbeh a nič iné. S PST sa nedá porovnávať ani náhodou a to k hre neprechovávam žiadnu nostalgiu.
@Dan9K (komentář): Srovnávat PS:T s nejslabší a nejšablonovitější Telltale sérií? Tsk Tsk... To podle mě úplně není na místě. Už protože stojí primárně na již vytvořeném světě, který vymyslel někdo jiný. Navíc pro mě jakožto znalce seriálu ta příběhová linka nepatří mezi nejoriginálnější, ta hl. rodinka jsou v podstatě okopírovaní Starkové. Rodrik - Robb, Gared - Jon, Mirra - Sansa atd. Takže mně ten příběh zas tak bohatý nepřišel, plus citové prožitky má mnohem lépe zvládnuté jejich TWD a TWAU, tady to byl velkej průměr.

A na rozdíl od Tormentu mi moc nepřijde, že by charaktery v GoT šly do nějaké výrazné hloubky, jak se to furt přeskakovalo na jiné postavy, nebyl na to moc čas.
Chápeš prosím, že pokud reaguji na něčí komentář ke hře, v němž argumentuji mými hledisky na hru, tak se to taky hry týká? A naopak pokud hodnotím něčí příspěvek bez jakékoliv spojitosti s hrou čí jejím obsahem, tak už sem nepatří? Chjo. Ať to prosím nějaký moderátor promaže.
@Walome (02.11.2016 08:21): Super. Tak ses zase irelevantně vyjádřil a teď běž prosím diskutovat k hrám, které si alespoň hrál a třebas tak zvládneš zhodnotit, kdo co a jak myslí. Páč že se s někým dohaduji o aspektech hry a jejího hodnocení je úplně normální diskuze, která na DH patří. Na rozdíl od tvého hodnocení mých příspěvků. Pokud v tom hodláš pokračovat, tak mi spamuj poštu nebo piš do obecné diskuze.
@Jab (02.11.2016 07:53): nefandi si. A nehodnotis komentar, vysvetlujes mu co je na nem spatne i kdyz popisuje sve dojmy.

Ale ja chapu, ze ve Tvem svete existuje vzdy jen jedna spravna moznost o ktere je treba ostatni presvedcit :)
@Dan9K (komentář): Hele třetí odstavec beru. To jsou imho relevantní věci. Ale pak tedy že souboje jsou Diablo s pauzou, tos jen chtěl být zajímavý. Zuřivé klikání a co nejrychlejší střídání pár vlastností je fakt rozdíl od rozdání úkolů a odpauznutí. Už jen kvůli tomu, že kouzla se sesílají citelně delší dobu a na nepřátele je třeba kliknout jen jednou.

Grafika... Mně přišla dobrá. Ale nebudu se kvůli tomu čertit. Nicméně mohls docenit některé související aspekty hry. Třebas místy styl architektury či že se ve městě objeví galerie - v kolika jiných RPG tohle je?

Btw bugy jsem ve hře neměl. Padání rovně ne. Tady imho může hrát roli současná technika a nemusí to být chyba hry.
@Dan9K (komentář): Mně třeba příběh nepřišel nějak extra něco víc, kdyby jo, tak si ho řádně zapamatuji, jak někteří říkají, že to bylo in.. Právě spíš to si pamatuji bla bla bla.
Je fakt, že to bylo brilantně přeloženo a nebýt lebky a sukuby, tak to ani nedohraji.. Vtipné narážky a věci kolem mě drželi. Já to hrál měsíc 185 hodin. Bohužel po nabrání ignuse, nebo jak se jmenoval ten ohnivák už mezi postavami neprobíhala komunikace. ( bug)

PS: A ano hratelnost byla jedna z velkých záporů hry. Já hrál za mága a někdy to fakt bylo utrpení, ale zase jsem si užil všechny texty :D
@USER47 (12.08.2016 12:57): To je fakt, no. Na druhou stranu jako skladatel druhe kategorie umel ambientni polohu Aphexe Twina opravdu poradne vytezit, videl tam tu postapo atmosku a OST z prvnich 2 Falloutu bych si asi pustil radeji, nez Aphexe Twina, ktery tam zvlast na pozdejsich albech obcas poradal nesnesitelny agresivni ataky na usi, ktery se nedaly doposlouchat, viz. nize:

https://www.youtube.com/watch?v=snB2niCoxqk

Jinak dalsi inspiraci byla takhle klasika od Briana Ena, fotra ambientu:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ambient_3:_Day_of_Radiance

@Drolin (12.08.2016 22:12): Tak jsem se na to schvalne podival a bud jsou herni trailery uplne o nicem, pripadne mi tam neco zasadniho uniklo, nebo jen k Tormentu nemam patricny citovy vztah, ostatne z her na Infinity enginu na nej vzpominam nejmim a urcite uz ho nikdy hrat nebudu, narozdil treba od IWD.
@Sadako (12.08.2016 21:59): Ano, dost možná nejlepší trailer na hru co znám :O

Když jsem to viděl na přiloženém CD, wow... stačilo to k tomu abych si Planescape zamiloval ještě před zahráním.