Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (17.12.2016 15:45): V rozhovorech na povolání a rase skoro vůbec nezáleží. Aspoň si nepamatuju, že bych nějaký quest vyřešil nějakým jiným způsobem jen proto, že moje postava byla dwarf berserker. Naopak ty boje jsou někdy docela těžké a nemůžeš tam mít úplně jakoukoliv partu se ti zachce.
@SilentWolf (16.12.2016 12:32): Je lepší nechat si jedno místo v partě volné a na něm prostřídat všechny ostatní postavy, kvůli jejich příběhům a questům.

A čistě na boj je z nich rozhodně nejsilnější druid.

A k @Bragi (16.12.2016 23:19) ještě dodám že tohle jsou možnosti které v BG jsou už přes deset let, Enhanced Editions toho moc nepřidaly.
@SilentWolf (16.12.2016 19:26): Máš na výber viac možností. Môžeš si zahrať klasický Baldurs Gate s modom na vyššie rozlíšenie a prípadne pár ďalšími, ako neoficiálny patch či mod doplňujúvi nedokončené questy. Odkazy na mody sú v profile BG. Druhá možnosť je takzvaný Baldurs Gate Tutu. Je to mod, ktorý umožňuje spustiť BG v engine druhého dielu. Bližšie tu. Tretia možnosť je Baldurs Gate Trilogy. Inštalácia zaberie tak niekoľko hodín, ale výsledkom je možnosť hrať prvý diel BG s datadiskom Tales of the Sword Coast a druhý diel aj datadiskom Throne of Bhaal ako jednu kompletnú hru na engine dvojky. To je asi najlepšia možnosť.
Tyjo. Ony jsou Baldurs Gates v nejakem.modernim kabatku? Vypada to, ze si ten muj nejvetsi rest precijen dozenu.
@SilentWolf (16.12.2016 12:32): Rogue companion je až v datadisku, takže bych určitě volil jeho. Ale jestli nechceš do party Hiraviase, tak bych volil spíš Druida, Druid je rozhodně víc nepostradatelný než Rogue.
@SilentWolf (16.12.2016 12:32): Chanter je v podstate bard, ktorý vie byť celkom silný. Druida som hral ja ako hlavnú postavu a bavilo ma to a má dobré aoe kúzla, ktoré nezasahujú priateľské postavy a zároveň má aj crowd control kúzla a efekty (stun, prone atď..).

Rogue ma až tak nebavil, má pár fajn útokov, ale je to relatívne nudné melee, ktoré nie je ani potrebné, keďže na pasce a zámky slúži schopnosť mechanics, ktorú sa môže naučiť každá postava. Rangera som mal v družine relatívne malo, takže tam to neviem veľmi posúdiť.
Jen bych potřeboval radu - kdo mi v partě nejvíc bude chybět? Druid, Rogue, Chanter, Ranger?

Za jednu classu rozehraju. Zbytek ale není pokrytý těmi postavami, které jsem si vyhlídl do party. Já nelidi ve fantasy moc nemusím, narozdíl od Mass Effectu.
Tak je to doma - hraje se to definitivně líp, než ty staré kousky. Ale ta trochu doufám, že když si zvyknu na Pillars, Tyranny a ten Torment, tak bych se mohl pustit i do Baldurs Gates a Planescape. Já se k tomu jednou přinutím..

Ale třeba mi ty nové hry poskytnou tak pohlcující zážitek a budou vnikat další (Pillars 2), že ani nebude třeba oprašovat ty legendy.
@Ronik (13.12.2016 22:50): chvíli, tehdy jsem na to neměl PC, pak jsem zase bojoval s nedostatkem času. A teď se mi zase víc líbí tohle.. bude to těžká volba, ale tohle má asi nejblíže tomu, co hledám.. vždycky mě ty Baldury lákaly. A věřím, že jsou skvělé. Jen to chce modernější háv, jsem frfňa.

Navíc ty DLC ze zimního prostředí.. mrrrrr :P neexistuje ve hrách uspokojivější věc než zimní lokace.
@Tulareanus (13.12.2016 19:42): Jo máš pravdu. S těma postavama jsem myslel že ty postavy jsou k bezejmennému nějak připoutané i když on k nim zprvu ani ne. Tady sice ta motivace také jakási je (třeba Edera) ale subjektivně to na mě moc nepůsobilo. Samozřejmě neřikám že mi romance nechyběla, ale jedinou potenciální mi zabili v tutorialu.
@Red (13.12.2016 19:00): Väčšina tých vecí sa dá vypnúť, ak ti vadia, mne však príde absurdné si to takto sťažovať. Spoločníci boli uveritelnejší v tom, že ste hneď neboli kamaráti na život a na smrť + že tam nebola ani romance.
@SilentWolf (13.12.2016 17:49): Práve teraz mám rozohraný white march part 2 a BG:EE takže si myslím, že viem čerstvo porovnať UI a ovládanie a určite je oveľa príjemnejšie v PoE aj kvôli lepšiemu info o schopnostiach priamo počas hry a nielen v magickej knihe alebo inventári, vidíš aj area of effect a hlavne aj kam tvoja postava musí prejsť, aby vôbec mohla na danom mieste niečo zacastiť. Správa inventára je oveľa jednoduchšia a prehľadnejšia, pretože všetky postavy sú na jednej obrazovke a nie je tam tak nutnosť frenetického preklikávania, že kto má čo v batohu, takže aj mikromanažment je dobrý.
Spoločníci majú svoje osobnosti, vykecávajú sa k deju i k svojim vlastným osudom, niektoré postavy by som povedal, že sú napísané až na úrovni Planescape Torment, za čo môže hlavne Chris Avellone, niektoré sú bežnejšie v klasickom fantasy ponímaní a nemusia až tak zaujať, no nevýrazné mi asi prišli len dve z 8.

Ono tých gamebookových pasáží je len pár a sú to väčšinou také tie akčné momenty, keď sa niekam šplhá, ide sa jaskyňami a podobne. Netreba očakávať od toho zas prehnané mechanizmy.
A jak jsou na tom dialogy a spolecnici. Nejlepe oboji zaroven - dialogy se spolecniky. Jsou oblíbení hodni, nebo jen cisla k dobru v boji? Asi po tom v nejake sleve fakt sahnu. Ty casti ktere pripominaji gamebook me hodne lakaji. Plus uz je cz.
@SilentWolf (13.12.2016 14:43): Ať už UI nebo ovládání je to na stejný brďo. PE v tomhle není ani lepší ani horší než BG. Co by se ti jako čtenáři gamebooků mohlo líbit jsou v PE textové pasáže. Není jich mnoho ale více než v BG (i když si vzpomínám ve dvojce taky na takovou nepovinnou minihru).
Mohli by tu napsat komentare i ti co hodnotili 90%. Vaham nad tou hrou. Jsem navnaden gamebooky. BG jsem nehral- tohle by se mohlo ovladat lip.

@Pidzey (18.11.2016 17:30): Musíš umět jazyk těch přízraků, co se po tom levelu potulují. Ten by ses měl naučit ve věži v Defiance Bay, jak je tam ta čtvrť plná nemrtvých. Je s tím spojený i hlavní quest.
Ahoj, nevíte někdo, jak v Nekonečných stezkách pod nuy otevřít dveře v patře XIII?
Hele a ještě dotaz - nejčastěji při boji, ale občas i jindy, se stává, že moje postava jakoby nemůže šlápnout na označené místečko a těká nad ním sem a tam, což je dost nepříjemný, když chci aby třeba nabíjela nebo seslala kouzlo. Stává se vám to taky a jde proti tomu něco dělat?
@Red (30.08.2016 00:49): bohužel ani to nepomohlo.... S první postavou jsem navíc tady s tím MSAA vůbec nehejbal a po několika zásecích to prošlo a teď prostě furt dokola nic,...
A ještě jeden dotaz... Zkusil jsem rozjet v Pillars novou hru a při výlezu z ruin Cilant Lis mi tam pořád skáče ten bug, že sleduju video s proslovem chlapíka v helmě, ale žádnej zážeh děla nenastane a musím hru zavřít. Když jsem tím procházel minule, tak se mi to asi na pátej pokus povedlo projít, ale teď jsem to zkoušel už tak 20x a pořád nic. Nevíte někdo jak na věc?
Ahoj, nevíte někdo, zda jdou v Pillars of Eternity přenášet savy? Tzn., když mám hru nainstalovanou na dvou počítačích (domácí a cestovní), jestli můžu prostě při odjezdu hodit svoje pozice z pevného PC na flešku a kopnout je do noťasu? Nikde jsem tam tu složku nevykoumal... Dík, Miki
Zdravím, může mi tu nějakej odborník vysvětlit tu překombinovanou Endurance u Fightera, pěkně prosím? Zdá se mi, že se většina herních mechanik chová tak nějak dle aktuálního počasí, a začíná to pro mě bejt celkem nehratelný...
Takže, doplňuje se jen při boji (tzn ne v bojovým režimu, ale pouze když do mě někdo skutečně rube)? A že se mi občas doplní o 6, a občas o 1, to je způsobeno čím? A to, že okolo 10 procent výdrže se přestane obnovovat úplně, to je taky nějaká fíčura?
@yenn (16.05.2016 18:44): Problém se nakonec stejně ukázal být mezí klávesnicí a židlí, ehm. Zapomněla jsem medailon dát nahoře soše do ruky, pak už se dialogové možnosti chovaly příčetněji. A drak chcípl.
Tak jsem to vyřešil tak, že: jsem se s ní domluvil a pomohl jí utéct. Asi jsem přišel o expy za její zabití a připadně surky na vylepšení, ale neměl jsem na to trpělivost a předměty v pokladnici jsou dostačující.