Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

"Prostě se s tím koncem nesrali, nebavilo je to, nestíhali nebo nevěděli co s tím, tak to udělali takhle. Nic hlubšího v tom není, ME není film od Jarmusche." cha cha cha cha, já věděl, že budete vedle jak ta jedle. věděl jsem jak to dopadne v polovině druhého dílu.

nic hlubšího než vymazání lidské rasy, anebo toh, co z ní zbylo, v tom opravdu není. někomu to možná přijde málo, ale mně to celkem stačí.

vy to nechápete, ME není narychlo zakončená serie (možná ano, aby to stihli vydat v 2012) ale jeho příběh, poselství, finále, ta myšlenka, která se objevuje v každém druhém filmu, je ustředním motivem.

"jak je SAKRA možné že je Shepard stále v pohodě když celou trilogii jim je extrémně otevřeně vystaven" indoktrinovat nelze všechny, proto schválně používají výrazy "corrupted" místo "turned into" ap. todle není žádná smyšlenka, vy idioti, to se děje právě ted tady na zemi.
@SilentWolf (03.02.2017 15:08): Vždyť je to jednoduché.
Indoktrinace: Aby mohl hráč hru dohrát.
1) Aby mohl hráč hru dohrát.
2) Není k ničemu, aby je měl omezené.
3) Pokus aby hráč měl EMOCE a byl bonding mezi ním a Andersonem.
4) Nevím jestli to tam je, i kdyby, nic to nemění.
5) Nekonzistence není v sérii nic nového.
6) Aby tam hráč někoho měl, pokus o EMOCE a dát closure postavě, na kterou měli pocit, že trochu zapomněli.

Prostě se s tím koncem nesrali, nebavilo je to, nestíhali nebo nevěděli co s tím, tak to udělali takhle. Nic hlubšího v tom není, ME není film od Jarmusche.
@SilentWolf (03.02.2017 15:08): 1. Indrokinace působí na každého jinak, někdo se silnou vůlí ji dokáže odolávat mnohem déle.
2. Ten paprsek ho nezasáhl přímo (myslím že to smrťáci udělali schválně)
3. Buď lenost tvůrcu nebo prostě náhoda? Na tom není co vysvětlovat, to že je někomu hůř po střelení je prostý fakt... :D
4. Máš zdroj?
5. Shepard se neocitl ne vakuu tak nevím teď jistě co myslíš.
6. Anderson se také učastnil toho nájezdu, nejspíš tam dokázal proklouznout ještě před shepardem nebo ho to vyhodilu blíže.
7. Nekonečno náboju je blbý váraz, ty zbraně nemají náboje, mají v sobě materiál který se pomocí generátoru elementu nula štěpí, takže těch výstřelů může ta pistole udělat klidně 10 000 protože to štěpí malou kostku (olova třeba) po několika desítkách molekul, ty "náboje" jsou termální chladiče který jen chladí jádro aby se neroztavilo, v jedničce byly jen ty co se uměly chladit bez nich, až po gethech se tohle s náboji okoukalo. Takže ta pistol byla nejspíš ta která si umí chladit.
Tak když tam mají tolik nesmyslností které lze vysvělit jen tou indoctrination theory, tak ji tam měli potvrdit.

A když už se někdo zeptá jak může IT dávat smysl tak bych se rád zeptal jak je SAKRA možné že je Shepard stále v pohodě když celou trilogii jim je extrémně otevřeně vystaven. Naprosto nedává smysl aby to tak nebylo. Pak tu sou samozřejmě další věci z posledních 15 minut hry.

1. Jak přežil ten paprsek.
2. Jaktože má nekonečno nábojů.
3. Proč má na těle střelnou ránu na stejném místě jako Anderson a je mu najednou hůř když ho střelí.
4. Proč jde při výstřelu paprsku slyšet "join us" nebo něco takového.
5. Proč je tam na konci zvuk, když už ve dvojce při zničené Normandy byla na začátku sekce ve vesmíru a bylo tam ticho.
6. Proč je Anderson najednou před Shepardem a už skoro u cíle.

To prostě nejde uspokojivě vysvělit. Ten konec není v pohodě. Ať už vezmu v potaz jakýkoliv z těch bodů - bohužel ony tam jsou všechny a ještě dalších dvacet by jich šlo vymyslet.

Ten konec by takový klidně mohl být, ale tupí amíci by brblali že tím pádem nemají žádný konec a potřebovali absolutní zakončení série, které se dotkne celé galaxie - takže... tři barvy a bum. Škoda no.

Letos to asi dohraju znovu, teď mám před Andromedou prostor a rozehrál jsem dvojku. Přecijen kvůli těm společníkům to stojí za to hrát. Tak uvidím jak to budu vnímat teď když už vím, že je to zabité. Ale byla to moje v tu dobu nejoblíbenější herní série. A taky moje první setkání s tím že se hry očividně uspěchávají - od té doby se to stávalo častěji. :( achjo. Reapeři vyhráli.
@Shoggot (03.02.2017 11:23): vtipnA představa :D u něčeho se podaří velkolepě a správně ukončit....třeba u witchera 3 jsem v tak zdařilý konec ani nedoufal vzhledem k tomu jak byly první dva díly nesouvislé......ale stejně jako ti scenarist, se taky tlucu hlavou do stolu...při snaze něco lepšího vymyslet
@SilentWolf (03.02.2017 09:34): Ano. Z celého konce jen čiší to, že si s tím vůbec nevěděli rady. Celý ten build-up úplně vyšumí do ztracena.
Z hlediska narace je konec Mass Effectu ve všech ohledech špatně, nejde to obhájit. Je dokonce podivuhodné, že zrovna tak diletantského se vůbec mohlo stát.

Doslova vidím ten tým scenáristů a game designerů, jak sedí u stolu, mlátí do něj hlavou a říkají si "ty vole, to je v prdeli, nevim prostě". Asi nebyl čas, nebyla vůle nebo už toho měli plné zuby, což je pochopitelné.
@Gordon (03.02.2017 11:09): z mého pohledu....jsem taky volil zničení až jako čtvrtý konec....ale je bližší prvotním očekávání.....refusal ending jsem si prostě užil....ale mnou nejoblíbenějším je stále synteza
Já s koncem zásadní problém neměl. Největší shitstorm by tehdy hlavně kvůli tomu, že v první verzi chybělo takové to Falloutovské "zemřel pokojně ve spánku v 105 letech v posteli se svou 20-letou manželkou".

Plot twist "je to jinak, než jsme si mysleli" je ve sci-fi celkem běžný. Problém těch tří voleb je spíš v tom, že krom Destroy (a odmítnutí) si člověk ty ostatní a jejich důsledky blbě představí.
Navíc Destroy je to, co většina lidí stejně čekala/chtěla a že kvůli tomu musí obětovat Gethy a EDI… celá trojka je o (sebe)obětování.
@SilentWolf (03.02.2017 09:34): To dítě ale nesymbolizuje katalizátor a kompletní vědomí smrťáků, sáam to myslím řekne, jen řekne že je citadela jejich centrem vědomí, Podobu dítěte má proto že se hrabali v shepardovo hlavě ke konci a to dítě pro něj byla silná vzpomínka (i sny měl).

A taky to vyvraždovačka je, vem si co se vše stalo, Palaven padl protože flotila musela ustoupit, na zemi zemřela většina lidí, mě vymřeli Hanaři a drellové, a taky ti velcí nedopadli dobře, asari byly na půlce toho tam kde země, jediní kteří u mě profitovali byli krogani, gethové a kvariáni, Batariáni to schytali jako první a v podstatě prohráli. Citadela byla vyhlazena.

To že je tam přesně to co chtěli ti padouchové je právě to o co šlo, neboť saren chtěl se smrťáky přežít tim že by se jim civilizaci vydali dobrovolně (což mu nevyšlo) a illusive man je zase chtěl ovládnout, což by znamenalo konec hrozby... uvažuj cywe... :D

@Tyrael (03.02.2017 10:30): zníčení je asi jeden z nejhorčích "správných" konců protože lidi neuvažují nad následky když ho volí, zníčíl Gethy, zníčís vysílače, zníčíš citadeli, zníčíš E.D.I a i většinu experimentálních lodí včetně Normadie. A to že se shepard nakoncy nadechl pro mě nebylo vítezštví, neboť by to stejně nepřežil - byl v sutinách spálený, vnitřní krvácení, rozbitá mysl, spáleniny všude, citadela prázdná, zničená, a bez propojení ze zemí, nejbližší lodě několik hodin pryč... to by fakt nepřežil.
@SilentWolf (03.02.2017 09:34): jako těžko říct.....mně právě dostala atypicnost konce me3.

Něco na bázi sebevražedné mise ve větším je....původně taky byl planovanej fajt s illusive manem v solidni reaperske podobě.

Jinak technucky vzato konec se zničením defacto odpovídá vysněnému konci a shep ho může přežit......ale já jsem tak nějak spokojenej
Napoprvé jsem měl konec když jsem do toho děcka střílel. Měl jsem si uvědomit že Bioware by neudělal pěkný konec na základě střelby do dítěte, i když je to stroj/hologram. Tak nějak jsem si představoval konec, že se mě pokusí indoktrinovat nějakýma vizema a já to prohlédnu a stisknu tlačítko vypnutí/zničení reaperů.

To že se nějak nasčítají všechny faktory ve hře když už tam bylo to multiplayer bojiště s výčtem tvých spojenců to jsem si fakt nemyslel. Jestli mě v dopadu rozhodování něco zklamalo tak to byly asi Rachni.
To decko na konci urcite neni slusne zakonceni cehokoliv. Natoz trilogie. I jeden konec bez nasledku vasich voleb je urcite lepsi, nez tri pitome konce bez nasledku voleb.

Nikdo v epilogu nekomentuje, ze ve dvou koncich Shepard udela to, o co se snazili padouchove predchozich dilu. Uz cela zapletka kolem katalyzatoru a crucible se tam nehodila. Cela hra by mela byt jak suicide mission, ale ve vetsim meritku, kde by padaly cele rasy a planety. A porazit je mely poznatky a nase volby z predschozich dilu. Klidne i v regulernim boji.
Protože ona uděla z databáze her lepší místo! Až na to, že neudělá, jelikož by sem nikdo nechodil, muhahaha, a to by byla nuda!
@M.a.t.t. (13.01.2017 21:22): Věřím ti. Zároveň se však snažím již roky pochopit ten váš systém. Domníval jsem se, že velké "AAA" tituly dostávají přednost díky logicky vysokému očekávání. Též jsem si myslel, že rozhoduje počet bodů uživatele a jeho status. No a samozřejmě kvalita popisu. Ovšem, když vidím, jak hidden object adventurky jsou upřednostňovány, tak mám pocit, že nemáte rádi Gordona/Half Life a Judy/Zootopii, což mne jakožto Pajmiče činí velice smutným :(
@musa (13.01.2017 20:54): Takže máme čekat až do vydání, chápu to dobře? :)

Bohužel to jsem já, když se rozepíšu, tak píšu a píšu a nevím kdy přestat. Beru to tak, že čím více infa, tím více kontextu. Prakticky jsem tam mohl přidat dalších 10 odstavců, ale takový kruťas zase nejsem :) Nebudu kopat, když upřednostníte popis Gordyho...nakonec se to posléze může vždy upravit.

Ale vzhledem k tomu, že to tak dlouho trvá, tak mám jisté tušení, že si s tím asi užíváte dosti srandy.
@pajmič (13.01.2017 18:31): Nechci ti brát iluze, ale pokud se sejdou dva návrhy na stejnou hru, upřednostňuje se ten, který byl podán dřív. Samozřejmě za předpokladu, že má patřičnou kvalitativní úroveň.
Poznámka k tvému návrhu: profilový popis hry není článek:).
@rikuhahl (13.01.2017 17:38): Nejakej Pajmič, tak toho neznám. Asi nějakej psychouš, klasickej Mass Effect honimír. Ale kdo ví, třeba se zdejší rada starších domluví a za ty dva měsíce to shválí :)
Koukám, někdo nevydržel a už se přidává ME: Andromeda dvakrát, jsem zvědav, který návrh zvítězí a jestli bude hra dřív na DH, nebo v obchodech ;)
@Shoggot (08.01.2017 13:04): Čekací doba na co? Omrknout, popřípadě opravit, shválit. Velká hra, nejočekávanější hra na databázi by měla být prioritou, obzvlášt když její datum vydání je tak blízko. Takový Zaklínač 3 tu byl jako blesk více jak rok před oficiálnim vydáním.
@Gordon (08.01.2017 13:57): já bych to na tvém místě viděl asi podobně, praxe spoluúčasti na chodu databáze by tě naučila být méně idealistický:). koukám teď na hokej, ale jen rychlým proběhnutí textu vidím, že nějaké úpravy bude muset schvalující dělat (minimálně gramatické a nejspíš i stylistické).
Jak je to se shvalováním té Andromedy, prosím? Už v tom seznamu sedí třetí den. Je nějaký problém s popisem či jak?
Mno tak to, co ukázali v tom posledním gameplay traileru, vyloženě páchne takovou tou "generický sidequest #87" fragrancí.

Jestli jsem to z toho videa pochopil, tak člověk bude mít přístup ke všem classům naráz? Intřisting...ale i na tom malinkém prostoru to stihlo působit nudně. Jejich úhel tu moc nechápu.

Ale launch trailer bude beztak pecka, na ten se těším.
Tak ty super trailery (two steps from hell) vycházely myslím v den vydání.

Já na jednu stranu vítám, že ukázali málo a o to víc to bude ve hře překvápko. Na druhou stranu z toho co ukázali mi už dost věcí vadí.. :D :D achjo.
Co říkáte na tu gameplay ukázku? Jakožto trailer mě to vůbec ničím nezaujalo... Furt čekám na pořádný trailer jako v trilogii...
Snad neco udelali s tou katastrofalni mimikou. Na twitteru se ohaneji tim, ze to byl bug v casti, ktera se mi zdala nejhorsi. Jenze ona byla nejhorsi, zatimco ostatni animace jen hrozne. Toho se bojim nejvic. ME bylo vzdycky perfektne filmove. Nevim co blbnou. Jeste ze to vynahrazuje zade to prostredi. Asi neco za neco.