Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ronik (20.03.2017 12:28): Ona to není otázka jednoho takového člověka, kterého nakonec vyhodí (kdyby se podobným způsobem vyjadřoval o černoších nebo komkoli podobném, tak už je možná mrtvý) a který vlastní blbosti navzdory možná odvedl méně špatnou práci než zbytek týmu.

Je to jen kamínek v mozaice letitého směřování Bioware:
- Jennifer Hepler a její reakce na kritiku její práce "závidí mi, že mám vagínu a práci v herním průmyslu"
- David Gaider, který už v Bioware nepracuje, protože odešel do Beamdog (jejich zprznění série BG jménem Siege of the Dragonspear, vlhký sen bojovníků za lepší zítřky, už tady fakt nebudu rozmazávat)
- již zmiňovaný Manveer Heir nebo totálně umělá kauza s útoky proti animátorce (které byly skutečně z části nechutné, ale v herní branži se něco podobného stává z železnou pravidelností, ale teď je z toho kauza měsíce, protože Bioware)
- jejich úzkostlivá snaha o to, aby hlavně byly zastoupeny všechny možné minority a sexuální odchylky ... místo aby prostě vyrobili dobrou hru (řešil snad někdo u Baldurů podobné kraviny?)

Nejde o jednoho člověka, Bioware v těchto kravinách frčí roky a velmi zeširoka.

@Jab (20.03.2017 12:44): ?
@Paul (20.03.2017 12:41): O tom nic nevím, na Twitter bio žádné jiné studio uvedené nemá. Mohl odejít sám, akorát neměl na Twitteru takové to klasické "dneska odcházím z Bioware, jsem rád, že jsem tam mohl pracovat, nerad se loučím, bla bla", tak těžko říct.
@special_plan (20.03.2017 12:16): Přesně tak. Ten problém je v tom, že to hodili studiu B bez zkušeností.

Což je holt klasická korporátní věc. Ten projekt nebyl důležitý a BW Edmonton byl potřeba jinde. Tenhle projekt zjevně nikdy nebyl úplně top prioritou. End fo story. Možná sami už mají Mass Effectu plné zuby (nedivil bych se) a chtěli dělat na něčem jiném.
@Phoenix (20.03.2017 12:02): K tomuhle článku dodám dvě věci - tohohle týpka po těhle twitterových výlevech z Bioware vyhodili a pracoval na combat designu, takže podle všeho odvedl lepší práci než většina týmu :D
@special_plan (20.03.2017 12:16): No, v momentě, kdy se z vývojářů stane partička politických aktivistů a pro přijetí nejsou důležité schopnosti, ale kádrový profil, tak na sebe výsledek logicky nenechá dlouho čekat.

A jako aktivisté se Bioware chovají už delší dobu.

Hry od Bioware od Dragon Age jedničky jaksi nepokládám za mé, Dragon Age 2 jsem vynechal, poslední, co jsem koupil, byl Mass Effect 3. Už delší dobu nevěřím tomu, že jsou Bioware nadále schopni produkovat kvalitní RPG a aktuální vývoj mě v tom bohužel utvrzuje.
Zajímavé jsou teda ty jejich lži, že nemají problém hru odložit, kdyby to potřebovala..
@Paul (20.03.2017 11:33): Hlavní vliv na to imo bude mít, že na téhle hře nepracovalo to studio, co dělalo všechny ostatní díly (Edmonton), ale BioWare Montreal, které vzniklo jako pomocné studio při vývoji ME3 multiplayeru a tohle je jejich první samostatná hra, takže se tam mohla projevit ta nezkušenost. Četl jsem, že ten vývoj probíhal hodně turbulentně, vedoucí se střídali na běžícím páse - podle jednoho člověka na Redditu (brát tedy s rezervou), co tvrdil, že na té hře pracoval, tak třeba designér interface se za vývoj změnil třikrát - a i relativně důležití lidé odcházeli během vývoje, třeba hlavní scénárista odešel asi loni v březnu. Walters je možná sice slušný scénárista, ale na vedení projektu se to asi neprojevilo. Hádám, že EA po pěti letech vývoje už došla trpělivost a donutila je to prostě vydat v tomhle stavu.
Jsem ten rok holt prechvalil. :(

Dialogy jak z Falloutu 4 budou v novem Mass Effectu. Na to bych teda nikdy nesazel.
Já měl za to že když to má pod palcem Mac Walters, tak to snad nemůže dopadnout špatně, vždyť dělal na původní trilogii a byl lead ME3, který se mi líbilo nejvíc (hrál jsem jen dodělanou verzi). Ale ikdyž pominu ten inane writing, tak nechápu tu zabugovanost ?

Now for the section of the review that brings me no joy talking about: bugs. While all open world games have issues due to the large number of moving parts, Mass Effect: Andromeda is a complete mess. Over the sixty hours we put into Andromeda, we ran into a staggering amount of issues in the open world, conversations, cutscenes and segmented missions. For starters, we’ve had party member models multiply in the Tempest (your ship), enemies fight in the T-pose position, doors refusing to open, trapping us inside, having the ability to phase through geometry, and NPCs and enemies who turned invisible (we’re not talking about the ones who have a cloaking ability, either). There were also environmental models that disappeared, allies that merged into the floor horizontally, enemies either skated around or floated in the air, event triggers refused to occur, objects obstructed our vision in conversations, and we even phased through the ground a couple of times and were unable to escape. These are just a handful of the many bugs we ran into during our time in the Andromeda galaxy, causing much frustration and constantly reloading.

Fortunately, none of these are game breaking issues, or at least the ones we listed above aren’t. There were a couple of instances that forced us to close the application entirely. For starters, after sending a probe to an asteroid, the camera would occasionally swoop in automatically and stay peering at an infinite abyss, with button commands ceasing any functionality. After restarting the game, we came back only to see Ryder had taken massive damage, from what I expect is from being jettisoned into deep space instead of the probe. While this happened multiple times, they don’t compare to the completely broken segments and scenes. One specific instance that’s still fresh on the mind is during one of the Loyalty missions, where a platform for an elevator was nowhere to be seen. After about ten minutes of wandering around a lifeless station, I jumped outside the boundaries only to be teleported back to the beginning of the checkpoint with newly spawned enemies and the elevator finally intact. After riding the elevator and defeating a handful of gun-toting raiders in the following area, the final scene for the mission completely broke animations, scene camera positions, and even character models, just before going into an endless loading screen. At the very least Mass Effect: Andromeda is generous with the autosaves, but this is just one example of many instances that occurred throughout our lengthy playthrough. It was a nightmare.
Mně při rozhodování, zda Andromedu objednat, pomohly vedle recenzí i zkušenosti s jejich dalšími hrami za cca posledních deset let. Kdy jsem žádné nedal přes 75%. :)
@Paul (20.03.2017 09:23): Jo ked uz spominas dialogy, napadli mi este jedna vec, ktora mi vadila. Ked som sa bavil s tou zenskou (ktorej meno si furt nepamatam, bioticka mas ju v time :)) o tom, co znamena byt biotikom... Moja postava sa tvarila akoby netusila co to znamena, pritom je tiez biotic. Ziadna moznost, jo viem o com hovoris alebo nieco podobne. Nic.
RPS zase jede :)
https://www.rockpapershotgun.com/2017/03/20/mass-effect-andromeda-review/

Ten příklad dialogu je fakt...

One member of your crew, a scientist, reveals to you that she believes in God. Now, this is old territory for Mass Effect, where in the first game you had a right-wing Christian on your crew, and it was handled especially well. Not so this time! This is genuinely the conversation:

“Just all of it. So alien. A constant reminder of the divine intelligence behind all creation.”

“Divine intelligence? A god?”

“Yes, I believe in a higher power. I know it’s a little odd. But I’m a scientist because science brings me closer to something greater than myself.”

To this you are given two possible responses. Beyond all credibility, they are:

“I feel the same way.”
Or
“There’s no higher power.”

What the hell? You’re given the choice of either emphatically agreeing that you too believe in God, or you rudely tell a woman you barely know that her faith is bullshit. Honestly, I was tempted just to walk away from the game than be forced into picking one of those two answers. But I went for the former, since at least it wasn’t rude, and I was trying to flirt with her anyway. She expresses her pleasure that someone else agrees that it’s possible to believe in science and God at the same time, and then in what must be one of the worst lines of dialogue in gaming history, your character’s option of a flirting reply is:

“You definitely have an interesting perspective on the interplay between faith and science.”

This isn’t how people speak.
Paráda, takže na každý planetě grindování surovin, stejný monolity, stejný sudoku na konci... problem solved.
PC Gamer 80

http://www.pcgamer.com/mass-effect-andromeda-review/

There is a lot of padding, but this open world structure fits Mass Effect more naturally than it did Dragon Age: Inquisition. It feels less like a singleplayer MMO and more like an expansion of the types of areas that BioWare have been creating since Knights of the Old Republic. If I have a complaint, it's that using fetch quests as a vector for storytelling is such well-trodden ground for this studio—at times, Andromeda can feel like BioWare on autopilot. The environments and writing increase the value of your time investment, but they amount to fresh icing on a cake that's going stale. When either fail—and BioWare certainly likes to hide its worst writing and voice acting out there in the wilderness—then the repetitive structure underneath is unflatteringly exposed.

Nevim no
odkaz

For all the hyperbole around rough animations online and for all the complaints I've had to raise in this review, it bears saying outright - Mass Effect: Andromeda is a good game.

It needs to be repeated over and over, as with any luck most of the worst offenders to its quality such as crashes can and will hopefully be patched. The facial animations melt into the background as the story immerses you - and it'd be silly to pretend that the trilogy didn't have any of that 'Bioware jank' going on - it's just more immediately noticeable here. Perhaps this console generation shift has moved the quality goalposts further than Bioware were able to reach in this title.

No, předobjednáno mám a nevím jak ostatní, ale já se i přes nepříliš pozitivní recenze docela těším. Sice už to není ten hype jako na začátku, ale ano, těším se.
Tvle
The combat crackles and the worlds are lush, but mediocre writing and tepid quests add up to what is probably BioWare's worst RPG yet.
Ačív bych bral, ale práve mám po rokoch znova rozohraný Planescape - Torment, tak si to idem spokojne dočítať. :-)
Valciku jestli ještě zareaguješ, tak máš ačívment stoik. :)
@valcik (19.03.2017 18:19): ja mam spis pocit ze fanouskovska zakladna ME cekala dalsi gamebook a ne hru kde se opravdu hraje:)
Chapes, neco jako, ja nechci delat fetch ukoly, ja si chci cist a koukat jak postavicka mele pantem.
BW je sice letita firma, ale tezko rict kolik tech veteranu tam ted bude, mozna ze nakonec prumernej polak z CDPR ma vic zkusenosti nez oni.
Podle me ty ksichty jsou proste ksichty od bioware...nakonec po dukladnym zkoumani jsem dosel k nazoru ze pusobej o neco lip nez predtim, podle me jde o to ze pouzily na ty animace nejakou novou techniku a lidi si na to nemuzou zvyknout..kdyz se clovek zakouka poradne sou chvile kdy ta mimika vypada jak ziva..ono je treba to srovnavat s realnou mimikou a ne mimikou v nejake jine hre, pac v realu lidi delaj ruzny podivny ksichty. Ale naopak obcas ta mimika pusobi divne, to nepopiram. Problem taky je ze vsechny ty gify a tak vytrhavaj z kontextu. Vzdyt to vsichni znate, nekdo vas vyfoti a vypadate jak kkt, a pritom kdyz s vama pak mluvi delsi dobu tak jako kkt nevypadate:) Animace pohybu v tech ruznych ukazkach mi prijde spis bugla, jde ze schodu a ta animace pohybu na schodech ji zustane i na rovince. A treba ta animce co se srovnava s gorilou, videli jste nekdy fyzicky zdatnejsi zenskou v upnutych leginach jak si vykracuje? No, vypada to dost podobne:)
Me osobne u tehle ,,afer,, vadi nejvic to ze 99% lidi co jsou neprimerene utocni by to napadenemu dotycnemu v realu nerekli, a naopak by mu tvrdily ze to neni tak spatne. kdyby se lidi na internetu naucili jednat stejne jako v realu, bylo by to lepsi misto, protoze na ty temne stranky lidskych osobnosti ktere na internetu jedou na plno neni nikdo moc zvedavy.

@Shoggot (19.03.2017 17:34): plno tech ,,vad,, je tezce subjektivnich, ja treba proti fetch ukolum nic nemam, pribeh zatim nikdo nevi jaky bude, a dialogy mi kvalitou neprisli moc odlisne od predchozich dilu, jen pro priklad.
@SíDžej (19.03.2017 16:19): Však pajmič chce "deal with it". Pribitím gulí tých ľudí na stenu. Čo v tomto prípade celkom vrelo podporujem.

@Charllize (19.03.2017 17:10): Tu sa deje fakt akurát to, že sa robí prdel z tých animácií. Medzi tým a systematickým drastickým ponižujúcim obťažovaním konkrétnych životov je taký drobný subtílny rozdiel. ;)
@pajmič (19.03.2017 16:37): Děje se dnes a denně, Jim Sterling za to, že dal nové Zeldě jen 7/10 schytává DDoS útoky, výhrůžky smrtí a to samé jiní lidi z branže, zvlášť když si vzpomenu na designera Warcraftu Ghostcrawlera, na něj spadlo od fandů tolik špíny, že by se z toho jeden po**** . Ale jakmile dojde na ženu, hned se srotí supy SJW propagandy na Polygonu, Kotaku etc. dělají z toho nevídané drama a znehodnocují jinak oprávněnou kritiku, která je z 99 % v mezích slušnosti. Navíc ta ženská o sobě tvrdí, že je vedoucí animací pro ME:A, což Bioware dementuje. No, jeden z nich musí kecat.

Mimo to, je trochu nešťastné kritiku spojovat jen s animacemi, protože se špatných reakcí dočkaly i jiné pro mě zásadnější části hry, jako cinematic kamera, příběh, postavy, dialogy, fetch questy, hudba...nadprůměrně je vesměs hodnoceno jen prostředí a soubojový systém. Uvidíme v recenzích už celé hry. Pokud hra bude fakt stát za velký kus nevábně vonícího tentononcu, tak doufám, že to dají lidi tvůrcům a vydavateli pořádně najevo.
@Charllize (19.03.2017 16:54): Ne. To, co je tady, se nedá srovnávat s tím, na co sem odkázal Pajmič. Není to podobné, tady není žádný hon na čarodějnice a ani se tu nevyzývá ke kyberšikaně nějakých členů týmů.
@pajmič (19.03.2017 16:37): ale tak to holt je, vzdyt tady si prectes podobne prispevky.
Dejme tomu ze ty animace ksichtu a nekdy i pohybu pusobeji trochu divne, ale co jsem koukal asi na 3 hodiny gameplay tak to takova hruza neni, nevim jestli si na to clovek zvykne ale neprislo mi ze by me to nejak silene iritovalo. jasne ze kdyz nekdo chce a prida k tomu obrazek Shreka ze to pusobi vtipne, ale to jde udelat i treba u Zaklinace, kdyz by tam nekdo mel kulatej ksicht. Nevim, je to cely dost unavny a zacina to pusobit celkem trapne. To vecne srovnavani se Zaklinacem mi pripada jako by nekdo mel strach aby MEA nebyla nahodou lepsi hra, tak se snazi ME co nejvic schodit. Proc to treba nesrovna s LA Noire kde ty animace jsou mnohem lepsi.
https://www.youtube.com/watch?v=d2YitSqkvJo
@SíDžej (19.03.2017 16:19): Smířím se s kritikou, smířím se s tím, že lidi hejtujou něco, protože je ti "IN", ale napadat lidi kvůli malichernosti. Takový zmrdstvo by zasloužilo přibít koule na zeď.
@kuler91 (18.03.2017 19:11): Ano, velmi. S tím přehazováním "shoulder" pohledu nemám vůbec problém ho využívat efektivně. Musel jsem si pár desítek minut zvykat, ale jak to přejde do krve je to fajn. Jediná vada na kráse je, že nemůžeš být skrčený pokud jsi mimo cover, ale ten jet dash to relativně kompenzuje :)