Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tyrael (27.04.2017 15:45): Dík, přesně to jsem chtěl vědět. DLC asi hrát nebudu, takže nejspíš zkusím ten přenos savů. Ashley bych zrovna obětovat nechtěl. Jinak to pak stačí překopírovat do složky u ME2? Nebo to funguje trochu jinak? Jakože menu ve dvojce při začátku se tě zeptá a bude to chtít zadat cestu k souborům?

Jo, u té trojky jsem to chápal víceméně takto a spíše ten samotný konec je prý dost ignoruje nebo alespoň je nezávislý na těch rozhodnutích.
@CrocoRay (27.04.2017 15:25): přenos savu mezi díly je možný..pokud vyhodis prachy za dlc genesis....tak ti dá možnost si na začátku zvolit předchozí rozhodnutí (zabití wrexe...atd)...pokud si nepreneses save...tak jsi automaticky zabil wrexe, nezachránil radu....a z lidských partaku zemře ten opačného pohlaví, než je tvoje postava....



Ona trojka vyloženě neignoruje předchozí rozhodnutí ... třeba co se týká mordina muze přežit pouze pokud byl wrex v jedničce zabit akorat nemají tak důrazný vliv na konec trojky....
@Tyrael (27.04.2017 15:09): Do přesvědčování asi body dávat nebudu. Nevím, kolik jich bude celkově. Ale primárně se zaměřím na boj - útočné pušky, zbroj, útok. A jak je to vůbec se savy? Já tehdy po dohrání jedničky savy zálohoval, že tam prý je možnost je převést do pokračování, ale pak jsem je někde ztratil a ono by to ve výsledku bylo jedno, bo si jedničku už vůbec nepamatuji. Jen vím, že podle těch možností rozhodování, kdo bude žít a kdo ne apod, aby na tyhle volby dvojka potom pokračovala. A u trojky teda to samé?

Jen co jsem tak četl, tak prý trojka nakonec ignorovala prý spoustu rozhodnutí z předchozích dílů, co se týče konce. Ten jsem sice viděl na youtube, ale jako chápat to nemůžu, když neznám souvislosti a spoilerovat si to zatím celé nemusím. To si to během hraní zjistím sám. Jen ty určité věci, na které jsem se ptal, by mě zajímaly.
@CrocoRay (27.04.2017 14:18): saren jedničkou končí..zajímavě je připomenut v dlc kasumi....jinak co se týká vyjednávání s wrexem...potažmo s dalšími postavami...taky hodně závisí na přesvědčování- a urovni paragon/renegade....liší se díl od dílu
@Gordon (27.04.2017 13:45): Právěže tohle pro mě ani moc spoiler není, tak se ptám. Jde o to, jak to člověk bere. Ten článek, který hodil Shoggot, tak tam bych se toho dozvěděl asi už více, kdybych si ho celý přečetl, tak to už by pro mě mohlo být spoiler trochu víc. Jen mě to tak zajímalo. Každopádně vidím, že v Mass Effect 2 a 3 už se neobjevuje, takže odpověď na otázku už asi mám :-)
@Tyrael (26.04.2017 15:23): Takže, když Wrexovi vysvětlím, že je chce Saren zneužít, tak ho můžu zachránit s tím, že nebude ohrožovat misi? Jinak ME už jsem hrál hodně dávno. Jak dopadl Saren? Skonči v jedničce nebo se dostal i do dalších dílů? Já už si Sarena upřímně ani nepamatoval a je to skoro, jako bych to jel poprvé, i když jsem to předtím dohrál.
@CrocoRay (26.04.2017 10:18): u wrexe jde o tože, Saren Arterius má lék na genofag, takže by se kroganska populace mohla znovu rozrůstát. Tyu musíš vysvětlit, že saren chce krogany zneužit. Popřípadě ho zastřelit...aby neohrozil misi...
@CrocoRay (26.04.2017 10:18): V celý séri Mass Effectu se budeš muset párkrát rozhodnout koho obětuješ, o tom to je ;) (Plus ti samozřejmě může skoro každej umřít tvejma špatnejma rozhodnutíma, ale to je až ve dvojce) ;)
@Tyrael (26.04.2017 09:11): Ano, je to tak. Taková znělka a hodí to hlášku "nová úroveň". To mi předtím nechtělo udělat, ale je možné, že jsem to i přehlédl v tom boji.

Jinak s tím Wrexem to vlastně jak bylo? Já už si to nepamatuji, ale píšete o obětování lidských parťáků, což bych už vůbec nedovolil a radši sejmul toho velkého zmetka. Lidi reálně moc nemusím, ale je fakt, že v situaci, kdy se mám postavit buď na stranu nějakého mimozemšťana nebo kámoše, tak radši budu na straně kámoše. Zvláště, kdybych měl obětovat Ashley, na kterou jsem si zvykl jako na dobrou kámošku.

Spíše mi jde o to, zda jde ušetřit všechny? Vyhnout se té situaci, abych musel volit mezi někým. Pamatuji si to jen matně, ale on se kvůli něčemu nasral a začal dělat problémy. A tuším, že jsem se musel postavit na něčí stranu. Ale nejsem si jistý.
Myslím, že level up byl oznámen hudbou a textem....mrkni se do nastavení na grafické nastavení
Horší je, že mě to na nové úrovně neupozorňuje a musím si to sám kontrolovat. To se mi zdá nějaké zvláštní. Asi to podruhé zkusím od začátku, sakra. Ale až za chvíli. Znovu sledovat stejné dialogy se mi teď nechce. Ale jako hra mě to bude bavit a snad mě ten bug znovu nepotká. To vývojové menu se tam objevit mělo, ale neobjevilo a nějak to tu hru popletlo, že mě na nové úrovně vůbec neupozorňuje apod. Tedy alespoň předpokládám, že nějaká hláška nebo něco by se to při přechodu na novou úroveň, objevit mělo.
Já už si to moc nepamatuji, proč jsem to udělal a jaké možnosti výběru jsem měl. Prostě to tam nějak přišlo a ani jsem to moc udělat nechtěl.

Každopádně jsem to po půl hodině rozehrál znovu, ale neupozornilo mě to na novou úroveň, že si mám rozdělit body a teď při každém zapnutí vývojového menu, mi to dává tutoriálovou nápovědu. Docela mě to štve a je to otravné. Tak mám půl hodiny od začátku, takže to můžu dát znova, ale už se mi to moc znovu rozehrávat nechce. Ale určitě se jedná o nějaký bug. Správně mě to mělo upozornit na novou úroveň, ale to se nestalo. A teď mi to furt háže tu nápovědu, jak zmáčknu "U" a mám menu se skilly.
No, tak to podruhé zkouším rozehrát a uvidím podle okolností, zda půjdu do dvojky i trojky, které jsem ještě nehrál. Když už si to dát, tak celou trilogii naráz a proto si musím zopakovat i jedničku.

No grafika v porovnání s moderními hrami na číču :-D Ale jako pořád je to pěkné a dá se na to dívat a neurazí to. Na svou dobu ta hra vypadala moc pěkně a navíc rok 2007 jsem bral jako zlom, kdy se téměř na všechny AAA tituly už dalo dívat a vypadaly pěkně. No, tehdy si to ještě moje stará 9800GT dávala levou zadní.

Každopádně začátek se mi líbil tím zpracováním, kde se dělají tajnosti kolem mise a náznaky, že jde o něco velkého a příležitost pro Sheparda udělat velkou kariéru. Sice ne úplně nejoriginálnější a tak trochu klišé, ale líbí se mi to, jak je to podané. Navíc já si vždy rád hrál na hrdiny. Tak jsem zvědavý.

Akce mi přijde na RPG taková poměrně svižná a zábavná. A zbytek můžu posoudit až potom, protože z prvního hraní jsem už skoro všechno zapomněl. Pamatuji si jen to, že jsem sejmul toho velkého Krogana, či co to bylo, protože dělal bordel a přitom jsem si ho celkem oblíbil.

No a pokud mě to opět chytne jako při prvním hraní, tak dvojka a trojka už na tom jsou graficky a celkově akcí a gameplayem ještě lépe, tak bych si je možná i dal. U jedničky mi ještě přijde takový srandovní ten pohyb postavy a celkově animace některých pohybů. Ještě tam jde to stáří vidět, ale to není zase takový problém, když zbytek se mi líbí.
Největší maso je stejně ta jedna podzemní základna u nějakého vedlejšáku, ve které se na Sheparda vyrojí asi 20 raketových turretů. To bylo snad nejvíc loadů za celou sérii.
@Malignus (20.03.2017 19:20): zkoušel jsem opravdu vše.....pomohlo až snížení obtížnosti.....jako podarilo se mi ho omracit....ale s počátečním vybavením...jsem ho nemohl dorazit...dostatečně rychle
@Gordon (20.03.2017 18:32): to jsem delal...problém byl v tom...že tam vždy zůstal jen gethsky sniper a ten krogan.....takže pokud jsem nahanel krogana...tak mně masil sniper......vy chvíli kdy sejmes posledního getha...tak krogan aktivuje adrenalin....nedá se mu utéct a umláti tě...za vojáka jsem ten problém neměl ale se sentinelem...hned po úvodu v citadele jsem trpěl
Je ale fakt, že na záchranu Liary beru vždy Ashley + Kaidana a na Noverii vždy Liaru s Wrexem, protože dialogy. A na mise s Rachni taky vždy s Wrexem. :-D

Taky záleží na postavě. Za inženýra bych jel s dvojcí Ashley + Wrex.
Já to hrál na 3x = Kaidan + Ashley / Garrus + Wrex / Tali + Liara. :-) Takhle mi to přišlo logický vzhledem k achivementům a příběhu.
Já se taky na andromedu dost těším a to jsem nehrál žádný původní díl. Mě se třeba poslední DA celkem líbil, nebýt generickych MMO questu, trochu větší pocit "žijícího světa " který není roztrhany na části, tak to bylo celkem slušné : ) Těším se hlavně na nový frostbite v akci, který je jednoduše super! No ... příští rok bude celkem zajimavej po slabší 2016.
Já se akorát vždycky u těch open-world her bojím, aby to na úkor toho objevování neodnesl hl. příběh a jeho podání, ale Bioware už s třetím DA a údajně i se SWOD dokázali, že tenhle problém nemají, tak se taky těším.
@pajmič (04.10.2016 16:20): Přesně tak, prostě kombinaci toho nejlepšího z celé trilogie + moderní grafika. Pro mě to je rozhodně jedna z nejočekávanějších her, tak snad nedopadne fiaskem, jak to v poslední době u her bývá. :)
@SilentWolf (04.10.2016 16:03): Pokud by se dalo věřit PR prhlášením, tak to je přesně to na co se zaměřili. Před 9 lety měli s ME1 nějakou vizi, kterou ale nemohli díky omezené technologii a rozpočtu naplnit. Návrat Maka naznačuje, že by tomu mohlo tak být. Já si dokonalý Mass Effect představuji s atmosférou, objevování neznámeho, prozkomávání z jedničky, Rozmanitost posádky a loyality missions ze dvojky a combat systém ze trojky+ rozšíření RPG prvků a rozvíjení postavy, brnění, zbraní jako v Inquisition, filmovost, skvělý cutscény a rozmanitou hudbu, ale o toto konkrétně se nebojim, to měl Mass Effect vždy špičkové.
Doufam ze Andromedu nepohnoji. Mohla by obsahovat prvek z jednicky, ktery se mi moc libil...objevovani.
@Vurhor (04.10.2016 15:53): To bezpochyby. On nebyl problém ani tak v samotném Maku jako spíš v odfláklém a opakujícím se designu vedlejších misí a stále stejných základen. Osobně mi to zas až tak nevadilo, pořád mě to hodně bavilo a ačkoli obvykle tohle usnadňování si práce a generické natahování obsahu nesnáším, tady jsem si to užil celé. Ty planety byly prostě jedinečné a ačkoli jedničku považuji za nejhorší hru z celé trilogie, Mako mi v pokračováních dost chybělo.

Hodinovou verzi jsem poslouchal při různých aktivitách poměrně často, ale osobně moc hudbu u učení poslouchat nemůžu, protože se často víc soustředím na ni, než na to učení. Obzvlášť, pokud pro mě má nějaký význam, což galaxy map theme má pro mě obrovský. :D
@JohnCZ (04.10.2016 15:44): U galaxy map theme je nejlepší hodinová verze, celkem dobře se u toho i učí. :D
Já upřímně Mako preferoval daleko víc, než to úmorný skenování ve dvojce. Jo, občas byl celkem voser dovalit se na nějakou tu horu, ale bylo to určitě zábavnější.
@Vurhor (komentář): Tyhle nostalgické komentáře mám rád. K Mass Effect obzvlášť, protože mám u té hry velice podobné pocity. Ta hra umí skvěle navodit dobrodružnou atmosféru kombinací atmosférické grafiky, výborně napsaných postav a především tebou zmiňované hudby. Už jen u galaxy map theme mi přejde takový ten správný dobrodružný sci-fi mráz po zádech. Třeba na takové Mako v jedničce každej nadává a z části i oprávněně, ale ten mimozemský pocit z prozkoumávání neznámých planet jsem u žádné jiné hry nezažil. Hudba, modré slunce a stylové lens flares a najednou jakýsi monolit pradávné civilizace. No a mohl bych pokračovat. :D
Ciwe, jak mám spustit romanci s Ashley? Liaru jsem už ofriendzonoval, s Ash kecám prakticky neustále, ale furt se nic neděje. A to už jsem těsně před misí na Virmiru...