Tak já mám 2 hoďky za sebou a hodně si to tedy užívám .. :) Ovládá se to skvěle, optimalizace perfektní a mě se ten vizuální Arkane style prostě hrozně líbí. Ta hudba a atmosféra je opravdu perfektní ... :) Vypadá to dost komplexně, takže těch 20 hodin bude určitě reálných a já čmuchám všude, takže snad i více ...
Diskuze
Ale musíte uznat že to má originální zbraně stejně jako původní Prey... :) (Teda v původním byly unikátní spíš vzhledem)
@Paul (05.05.2017 14:35): Jj, 'letěls tam tím teleportem' třikrát ;)
@kuler91 (05.05.2017 14:34): Já také. Hodlám se zaměřit na ten pěnový kanón, používal jsem ho místo žebříku či stakování beden :D Teď musím ještě zjistit, co udělá se zamaskovaným mimicem...
@kuler91 (05.05.2017 14:34): Já také. Hodlám se zaměřit na ten pěnový kanón, používal jsem ho místo žebříku či stakování beden :D Teď musím ještě zjistit, co udělá se zamaskovaným mimicem...
@Bodkin (05.05.2017 13:55): no jo porád :p
Ale dvojka tak úplně nezačínala, nejdřív tam byly ty tutoriály dole ve městě :p
Ale dvojka tak úplně nezačínala, nejdřív tam byly ty tutoriály dole ve městě :p
Tak už taky chvilku hraju ... :) .. Jsem nehorázně zvědaví, co se z té hry nakonec vyklube :) ...
@Paul (05.05.2017 13:42): Já to chápu a v podstatě mi to nevadí, za předpokladu, že to bude dobrá gamesa. Alespon tam zakomponovali "dotykový" interface. To je pěkný tribute Idtech 4. Od pohledu mi tam vadí jen jedna věc. Celé to vizuálně působi sterilně, nudně, nezajímavě. Což je pravý opak původní kořisti. Ale je to dělaný Arcánama, takže to snad vynahradí dobrým gameplayem.
@Paul (05.05.2017 13:54): Úplně jako na začátku systemshocků ;)
Bioshock je prostě primárně střílečka, tohle je víc do RPG/Immersive simu. Mě ale šlo o tu počáteční podobnost že se prozkoumává prostředí devoid of humans s hasákem v ruce.
@účet smazán (05.05.2017 13:45): Někdo nakresli druhou Mona Lisu. Taky tomu nebudeš říkat, že je to piccasovka, ale půjdeš rovnou ke kořenům. (zhruba)
Bioshock je taky pokus o Systemshock, takový systemshock-like. Takže pak by Prey byl Systemshock-like-like, což není, protože je k SS mnohem, mnoooohem blíže.
A taky se kvůli tomu můžu cítit, protože jsem zasranej elitista a nesnáším pozici Bioshocku, jako něčeho žánrově revolučního. (ajvaj, jsem zkurvenej hipster!)
Bioshock je taky pokus o Systemshock, takový systemshock-like. Takže pak by Prey byl Systemshock-like-like, což není, protože je k SS mnohem, mnoooohem blíže.
A taky se kvůli tomu můžu cítit, protože jsem zasranej elitista a nesnáším pozici Bioshocku, jako něčeho žánrově revolučního. (ajvaj, jsem zkurvenej hipster!)
@Bodkin (05.05.2017 12:59): A proč ne Bioshock-like, on Bioshock neexistuje?
@pajmič (05.05.2017 13:28): jmenuje se to Prey, protože jim to přijde cool, tematicky (=kořist) to sedne, mají na to trademark a museli si nějak obhájit koupi tý značky. Jinými slovy, jsou to dementi :)
Systemshock like. Jméno hry Prey=Doomovka s prvky prostorových mindfucků a alternativních dimenzí s Duchama, indiánama, fujky hnujky alienama. Proč se to nejmenuje system shock nebo space shock, mimik shock nebo co jí vim.
@Bodkin (05.05.2017 12:59): Je to tak, něco kolem 18 giga. Cryengine je nějakej úspornej, jak nemá ty megatextures.
@Paul (05.05.2017 12:48): Mě jen prudí, že lidi zmiňují Bioshock-like a přitom...
Btw - ono to má jen 19 giga? V těch HW požadavcích to má kolem 50. Wtf?!
Btw - ono to má jen 19 giga? V těch HW požadavcích to má kolem 50. Wtf?!
@Bodkin (05.05.2017 11:45): to je fuk, neřeš to, taky jsem psal že je to i HL-like
Jinak recenze kolem devítek, ale je jich zatim jen pár.
Jinak recenze kolem devítek, ale je jich zatim jen pár.
@Bodkin (05.05.2017 11:45): už jsem to pochopil, měl bych se naučit pořádně číst. .. :(
@Paul (05.05.2017 11:38): Co je na tom začátku Bioshockovitého a ne Systemshockovitého? Cesta vrtulníkem (oproti batiskafu? To asi jo, ale víc mi to přijde jako začátek HL1 a to včetně toho příjezdu na místo a vědce, který mě pošle rovnou na test)
@kuler91 (05.05.2017 11:40): Nic nic, to je dobrý. Žádný strach.
@kuler91 (05.05.2017 11:40): Nic nic, to je dobrý. Žádný strach.
@Paul (05.05.2017 11:38): "nechápavej smajl" co ten začátek ? Já začínám stahovat až teď ... takže si ještě minimálně 4 hodky počkám :(
@Paul (05.05.2017 08:11): To zni dost slibne :)
@Bodkin (05.05.2017 10:27): to je hra jako taková, ale ten začátek..
Hrál jsem zatím hodinu a půl, začátek je hodně HL-like a Bioshock-like, baví mě to. Technicky bez chyby, jedu 1440p na max a zatím jsem neviděl že by to kleslo pod 60. Ale je fakt že to není technickej powerhouse, hraje to spíš na artstyle.
Tak nějaká první "recka" ...
Pros:
Strong story
Cool abilities
Excellent level design
Cons:
Overdoes jump scares
Rating (out of 10): 9
Údajně 20 hodin herní doba ... zní to dost fajn :) ..
Pros:
Strong story
Cool abilities
Excellent level design
Cons:
Overdoes jump scares
Rating (out of 10): 9
Údajně 20 hodin herní doba ... zní to dost fajn :) ..
Vypadá to že nekecali a optimalizovaný je to výborně, jak se na cryengine sluší a patří.
Už je to odemčený v austrálii, takže přes VPN se to dá i u nás, ale ten jeden den už to řešit nebudu. Ikdyž koukám že by se to mělo odemknout o půlnoci i tady. Škoda že ještě jdu zejtra makat :)
i5 6600 @ 3,5
1060 6GB
16gb RAM
SSD
runs super smooth at very high preset. I don't have v-sync activated, will do now. I've got 80 to 140 fps, no dips below 80. Locking the framerate at 60 should be no problem.
Už je to odemčený v austrálii, takže přes VPN se to dá i u nás, ale ten jeden den už to řešit nebudu. Ikdyž koukám že by se to mělo odemknout o půlnoci i tady. Škoda že ještě jdu zejtra makat :)
i5 6600 @ 3,5
1060 6GB
16gb RAM
SSD
runs super smooth at very high preset. I don't have v-sync activated, will do now. I've got 80 to 140 fps, no dips below 80. Locking the framerate at 60 should be no problem.
Ask me Anything s Arkane:
https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/6 ... dios_creators_games/
Docela zajímavý že ty dva týmy co dělaly Dishonored 2 a Prey jsou skutečně úplně oddělený, jen dva lidé dělali na obou projektech.
For the people who worked on both Dishonored 2 and Prey, What were the most striking differences for you in terms of the game design and development?
That's a very tiny subset of people (like 2 maybe) and none of them are here today. But having worked on Dishonored 1 and Prey, I can tell you a few things: Prey is more open-structured experience vs Dishonored mission approach. Prey has more 'classic' RPG features (inventory, maps, lots of skill trees, etc), whereas Dishonored is more focused around being an assassin.
https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/6 ... dios_creators_games/
Docela zajímavý že ty dva týmy co dělaly Dishonored 2 a Prey jsou skutečně úplně oddělený, jen dva lidé dělali na obou projektech.
For the people who worked on both Dishonored 2 and Prey, What were the most striking differences for you in terms of the game design and development?
That's a very tiny subset of people (like 2 maybe) and none of them are here today. But having worked on Dishonored 1 and Prey, I can tell you a few things: Prey is more open-structured experience vs Dishonored mission approach. Prey has more 'classic' RPG features (inventory, maps, lots of skill trees, etc), whereas Dishonored is more focused around being an assassin.
@Paul (03.05.2017 21:24): Hajzlíci... je fakt nízke navážať sa do KS hry, oni proste vedeli, že zrejme nebudú mať na súdy.
@mazar1234 (03.05.2017 22:26): no počkat, to že je Altman exprávník (a on to skutečně praktikoval a ten skill asi má) nebylo myšleno jako že si bude případný právnický spory právničit sám :) Samozřejmě maj najatou jinou law firm který platěj nehorázný prachy. Byla to jen taková poznámka pod čarou. Jinak zenimaxí board of directors je vůbec zajímavá sebranka, kromě toho Altmana třeba nějakej Trumpeta, Bruckheimer, Moonves..
@Gordon (03.05.2017 22:22): Ze jo?
Smrdi to Easter Eggom na sto honov.
@Paul (03.05.2017 22:09): Tak to ze je niekto "pravnik" este vobec neznamena ze ma nejaky realny skill.
Na Slovensku sefuje Fico, co je pravnik, ktory nikdy v zivote nevyhral jediny pravny spor (a mal ich tusim az 2-ciferne cislo) a v podstate vsetky pravnicke nazory, ktore verejne povedal sa ukazali ako uplna blbost :-D
Smrdi to Easter Eggom na sto honov.
@Paul (03.05.2017 22:09): Tak to ze je niekto "pravnik" este vobec neznamena ze ma nejaky realny skill.
Na Slovensku sefuje Fico, co je pravnik, ktory nikdy v zivote nevyhral jediny pravny spor (a mal ich tusim az 2-ciferne cislo) a v podstate vsetky pravnicke nazory, ktore verejne povedal sa ukazali ako uplna blbost :-D
Nevím proč ale ten tlustí cápek ze hry mi připomíná "Gejba".
@HEX (03.05.2017 21:56): trademark sám o sobě není problém. Problém je, když ho používají k vyhrožování ostatním. Až tohle CDP udělá jako to běžně dělá Zenimax, tak si na ně taky můžeme sborově zanadávat. Do té doby jsou z obliga.
@Gordon (03.05.2017 21:25): oni by se rádi soudili, ale nemaj na právníky. A zenimaxu btw šéfuje bejvalej právník.
@Gordon (03.05.2017 21:25): oni by se rádi soudili, ale nemaj na právníky. A zenimaxu btw šéfuje bejvalej právník.
@Paul (03.05.2017 21:24): Klasika, ale musí se to umět vokecat. Četl někdo zdůvoděni toho, proč si CD Projekt hodil trademark na slovo Cyberpunk? Nádhera.
@Paul (03.05.2017 21:24): Kreténi... O tohle bych se klidně soudil.
@Gordon (03.05.2017 18:46): O Cryenginu by asi mohl povědět víc Bodkin, já o něm vím jen to, že v šikovných rukou umí vypadat nádherně , ale Crytek se tak trochu pohybuje nad hrobem a nevim jak dlouho ten engine ještě budou podporovat.
Frostbite taky umí fantastický scenérie, ale je interní EA, ta ho nelicencuje, takže ho ani nikdo jinej použít nemůže.
Frostbite taky umí fantastický scenérie, ale je interní EA, ta ho nelicencuje, takže ho ani nikdo jinej použít nemůže.
@Paul (03.05.2017 18:29): A co cryengine? Frostbite?
@Bodkin (03.05.2017 18:00): No laicky mi přijde že Unreal je asi nejpokročilejší engine současnosti (nejen co se open worldů týče). Ty idtechy byly vždycky laděný spíš na interiéry..Rage sice mělo velký prostory, ale byly to furt jenom takový větší koridory a žádnej streaming. Na tom enginu snad ani žádná skutečná open world hra co by měla streaming ještě nevyšla, pokud vím.
Samozřejmě, mohli by si ho idem a Tiagem Sousou nechat přestavět na míru, ale to už by pak možná ten Unreal vyšel levněji :)
Samozřejmě, mohli by si ho idem a Tiagem Sousou nechat přestavět na míru, ale to už by pak možná ten Unreal vyšel levněji :)
@Paul (03.05.2017 16:48): Nedívej, je to trošku spoileroidní...
Proč zrovna Unreal? Obzvlášť, když mají id Tech, který jim to teoreticky může začít dělat přímo na míru...
Proč zrovna Unreal? Obzvlášť, když mají id Tech, který jim to teoreticky může začít dělat přímo na míru...
Launch trailer
https://www.youtube.com/watch?v=VrGnLjYMR0I
Neviděl jsem, kašlu na všechny videa, už ty dva dny vydržím.
@Bodkin (03.05.2017 16:15): taky bych si vsadil na gamebryo, ale doufal bych pro ten unreal :)
Ikdyž zase to jejich gamebryo má tu obří výhodu v těch modding toolech.
@HEX (03.05.2017 16:16): no minimálně mají zásluhu v tom, že to greenlightli. Zenimax Bethesda je holt taková rozporuplná firma, na jednu stranu greenlightují a financují skvělé singleplayer hry jako Dishonored, Prey, Evil Within, Wolfenstein.. a na druhou stranu dělají zmrdoidní business taktiky.
https://www.youtube.com/watch?v=VrGnLjYMR0I
Neviděl jsem, kašlu na všechny videa, už ty dva dny vydržím.
@Bodkin (03.05.2017 16:15): taky bych si vsadil na gamebryo, ale doufal bych pro ten unreal :)
Ikdyž zase to jejich gamebryo má tu obří výhodu v těch modding toolech.
@HEX (03.05.2017 16:16): no minimálně mají zásluhu v tom, že to greenlightli. Zenimax Bethesda je holt taková rozporuplná firma, na jednu stranu greenlightují a financují skvělé singleplayer hry jako Dishonored, Prey, Evil Within, Wolfenstein.. a na druhou stranu dělají zmrdoidní business taktiky.
@Paul (03.05.2017 11:38): Ja vsechny tyhle odpovedi potreboval, abych si z nich mohl odvodit, jakou zasluhu budou mit zmrdi na pripadnem uspechu/neuspechu Prey 2017.
@Paul (03.05.2017 15:17): Vsadil bych se, že to bude zase potuněnější Gamebryo, přeci jen 15 let práce na tom enginu je 15 let práce. To nepředeláš do nového enginu přes noc...
@Bodkin (03.05.2017 13:52): tak možné je cokoliv, ale tipnul bych si že Howard má dostatečně velký slovo aby si tyhle čistě dev rozhodnutí mohl dělat sám s programátory. Jsem ale hodně zvědav jestli TESVI bude zase gamebryo nebo třeba Unreal 4. Doomovo idtech si moc představit nedovedu.
Požadavky jsou dost mírný, snad to tedy bude optimalizovaný slušně. RAMka se dá nahradit swapem na SSD .)
Požadavky jsou dost mírný, snad to tedy bude optimalizovaný slušně. RAMka se dá nahradit swapem na SSD .)
@Gordon (03.05.2017 13:55): Minimum urcite nebude minimum, ale nejaky prijatelny treshold k dustojnymu zahrani. Mozna to vram je dost, ale doba jde dopredu i guess, jinak mi to neprijde. Ty doporuceny je to same akorat seshora. Moc nechapu tbh, k cemu chce fpsko tolik vram a ram, ale je mi to vicemene jedno (kdyz uz tu o tom je rec) a v patek si jdu pro hru :)
@Gordon (03.05.2017 13:55): Přestřel? Dyť jsou tam X let staré kartosračky...
Už šou venku HW požadavky, minimum je opět přestřel.
@Paul (03.05.2017 11:38): Já si dovedu představit, že je vyvíjen určitý tlak, aby byl vývoj co nejlevnější ...
@HEX (03.05.2017 11:17): jinými slovy, pokus o rejpnutí. Ale ok, odpověď jsi dostal - pochybuju že by Altman a jeho board of directors nutili Howarda aby si dál kutili gamebryo.
@Paul (03.05.2017 09:33): Otazka na engine byla jasne oddelena a navazovala na dotaz na zmrdy ve vedeni.
@Paul (03.05.2017 08:26): špekulácie to sú, ale myslím, že celkom opodstatnené.
@HEX (03.05.2017 08:54): vím, taky jsem to četl na kotaku. A taky píšu že to jsou spekulace. Prey 2 dělali pro Zenimax několik let po fiasku s NV. MCA jsem nijak nevyprotiargumentoval, prostě časy a názory se mění. To že byli na Obsidian nasraní nijak nevylučuje že o 5 let později už to neřeší. Gamebryo používaj, protože s ním maj nejvíc zkušeností a nejlépe splňuje jejich požadavky, navíc si ho interně vyvíjej už 15 let. Ale s každou další hrou co na něm běží je backlash větší, tak uvidíme jestli bude i v TESVI. Ale nevím, co má volba enginu společnýho s vydíráním Human Headu a diskuzí níže.