Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Pro pripadne zajemce kteri to nevedi a vlastni PS4 nebo XONE verzi hry je mozne diky podpore modu naistalovat cestinu.
https://bethesda.net/en/mods/skyrim/mod-detail/4012791 (PS4)
https://bethesda.net/en/mods/skyrim/mod-detail/4012366 (XONE)

Jedna se u puvodni preklad Cenegy, co vim tak o tom vedi a je jim to vicemene jedno. Probehla s nima nejaka komunikace na strankach prekladu her a nijak branit tomu asi nechteji. Jestli se jim to casem nejak nerozlezi v hlave, nebo tak neco.

Instalace jakohokoliv modu, tedy i cestiny zpusobi deaktivaci trofeji/achievmentu. Pitome, ale je to tak.
Koukám fanstránky TES série na bonuswebu už nefungují. To je docela velké zklamání. :-/

Damn, našel jsem harddisk ze starého počítače a na něm funkční omodovaný Morrowind se všemi savy. :) Jen tedy zvuky nejdou. Jen hudba.
tahle edice je fajn... mody jsou fajn... prostě než začnu hrát zkusím nainstalovat pár modů jen tak... občas to moc nejde, občas je kolize, ale občas člověk narazí na něco co ho vysloveně potěší. Hraju s psem Rexem (a Lydií). Zvuky ptáků v lese, zajímavější textury domů, vydlážděná cesta v Bílém průsmyku. Nebo mně baví blbosti typu- vedle Vorařova je malý ohníček a okolo něj kempují křečci v námořnických oblečcích, vždy jak jdu okolo tak se zasměju....

@SilentWolf (17.06.2017 22:06): nema, original textura je uplne jina. To je jeden z duvodu proc jsem prestal mod textury pouzivat, malokdo je umi udelat aspon priblizne stejne jako original a ten svet pak vypada uplne jinak nez byl zamyslen. Nejak jako ze pak koukam na pevnost s loukou ve Skyrimu ale vlastne na ni nekoukam, protoze je uplne jina:) Ke zlepseni textur je dobre pouzit ruzne bump maping modifikace, ktere sice texturu nechaji ve stejnem rozliseni ale zlepsi jeji plasticnost, coz kolikrat staci aby vypadala o dost lip a jeji styl zustane stejny. Ale nevim jestli neco takoveho do Specialky je, mody uz nesleduju delsi dobu.
@Jab (17.06.2017 21:03): az na ty stiny, dohled, vykreslovani objektu a drobne detaily jako TAA mlha a godrays. Ale je pravda ze puvodni Skyrim diky te zastaralosti obcas vypada vic seversky, specialka je obcas trochu lunapark. (obvzlast zapad a vychod slunce, pripadne polarni zare). Obecne by me asi nejvic vadily ty stiny, ty jsou v puvodni verzi opravdu strasny. A ta mlha s TAA vyhlazovanim nekde v lese je uplne bozi:)
Kouknul jsem se na pár srovnávacích videí a ty Sayovy screenshoty. A původní Skyrim se mi tedy líbí o dost více. Má to tu pěknou temnou severskou atmosféru. A jen kvůli tomu bych Skyrim hrál, páč jinak jsem dostatečně TESoval v Morrowindu. Ale lepší možnosti moddování jsou fajn. Hlavně teď, když si za ně bude Bethesda nechávat zaplatit. :) On asi ten creation club ani pro původní Skyrim nepůjde.
@valcik (15.06.2017 13:00): Hlavně ti cliff raceři měli tu úžasnou vlastnost, že sestupovali za bojové hudby rychlostí asi kilometr za hodinu. A když se na ně chtěl člověk vykašlat, tak mu stejně přistáli na hlavě a těmi svými plachťáky zakryli výhled. Ekvivalent létajících trollů.
@Jab (15.06.2017 10:16): prosim te, to je takove to vzajemne komunitni pobrekovani jeden druhemu na rameni. Oni se tam porad spawnuji a me to tak vadi, a tamhle pepickovi to taky vadi a na foru uplakanku to taky kazdemu vadi. A je na to mod a kazdy rika ze ho tam ma a ja ho tam chci taky. Me to tak straaaasnee vaaadiii, buuuuuaaa:)
Jasne ze to plno lidi hraje bez nej protoze by pak treba meli pocit ze podvadej nebo nemaji moznost si tam mod dat a ani je to nenapadne jako treba vsichni co to hrali na xboxu kde se morrowindu prodalo vic nez na pc. Kdyz sem to hral tak jsem ani internet nemel. Dneska ho ma kazdej a obvzlast generace co ns nem vyrostla strasne slecinkuje, vsechno ji vadi, bez wiki a navodu nedokazou nic hrat a priposrankujou pri kazde blbosti.
Jediné, co jsem u Bethesdích her >potřeboval< modovat bylo odstraňování konzolitidy, tj. UI, inventář, stabilita a grafika. To není nějaké specifikum Bethesdy, tím trpí spousta nových her a ne všude to jde tak relativně snadno opravit…
@Gordon (15.06.2017 00:23): nojo, kdyby byli rohliky zadara taky by jejich odbyt byl vetsi:)
Ber to tak ze mohlo bejt i hur. Mohli dat editor za penize s moznosti davat mody jen placene pod jejich dohledem. Je to totiz jejich a muzou si s tim delat co je napadne. Na to totiz plno lidi zapomina ze vsechny ty mody bez kterych to udajne nejde hrat maji take diky bethesde. Vzdycky me dojme jak nekdo nadava na jejich hry a jaky sou to diletanti ale pouziva mody delane v jejich editoru a za pomoci jejich enginu ktery vsechny ty mody krasne umoznuje delat. Chapu ze napad a prace je modera ale jaksi by bylo soudne uznat ze bez bethesdy a jeji vstricnosti moderstvi by se moc daleko nedostal. Taky se da namitnout ze jako mame bethesde dekovat ze si sami muzem hru opravit, ale to je zase silne individualni ne kazdy ma nutnost neco opravovat a mod bez ktereho to globalne nejde hrat neni nutny.
Pan Všechny-hry-pirátím Gordon dává poučky o tom, proč jsou placené módy špatné. Díky za dobré ráno :)
@Charllize (14.06.2017 21:33): Chápeš že ten mód móder děla už s nějakým předurčením že je zdarma? A že pokud by se měl platit a tím snížil jeho šíření o 50/80%, tak by toho módera docela sralo že většinu by schrábla Bethesda která sklidila tím jeho práci a ještě ochudilo většinu lidí co by si to jinak stáhli?

Navíc si za ten mód můžeš zaplatit i tak a ten moder dostane vše co mu pošleš, to je čistě na něm jak ho bude šířit.
@Charllize (14.06.2017 20:03): Wow, to je tedy skoro masochismus. Bez modů bych tedy TES hry fakt nehrál. Takže tobě je to vlastně stejně jedno, protože mody kupovat nebudeš...

Hlásím se tedy k tomu, že se mi systém vymyšlený Bethesdou nelíbí. V jejich hrách mi mody přijdou jako nutnost a že byly doteď zadarmo, byla jediná věc, která pro mě TES hry zachraňovala. Čili s jejich novým systémem půjdu opravdu o dům dál. Věc druhá je, že podobně jako u zbroje na koně nebo truhle na předměty v ESO to prostě Bethesda jako chtivá mrcha přežene. To se stane. Viz dřívější Angry Joe recenze na ESO. Takže tak.
@Jab (14.06.2017 18:38): ja z toho nic predstirat nepotrebuju, obdobim moderstvi jsme si prosel uz v dobe kdy vysel Morrowind a dopadlo to tak ze jejich hry hraju bez modu a prijdou mi dobre a nejsem sam. To ze mas s jejich hrama problem, jak uz jsem psal predtim, tak za to ja nemuzu. I kdyby by si bethesda brala 90% je na kazdem jestli jejich sluzeb bude vyuzivat, delas jako kdyby to bylo povinne, komu se to nelibi at jde o dum dal. Me ale porad prijde lepsi patlat nejaky mody z nejakym ziskem nez nemit zadny. A u toho cdpr jsem mluvil v mnoznem cisle takze nebud tak vztahovacnej:)
@Charllize (14.06.2017 18:20): Please doctor Zoidberg do go on!

A vůbec pojďmě předstírat, že Bethesda dělá propracovaná RPG, která vlastně mody nepotřebují. A taky že jim žádné DLC za ztřeštěné peníze nikdy neulítlo. A taky že moderům určitě dají minimálně 80% zisku. A nakonec pojďme předstírat, že jsem nekritickým fandou Witcherů. Tohle všechno pojďmež předstírat, aby to nevypadalo, že Charllize zase mluví z cesty.
@Charllize (14.06.2017 16:28): Máš naprostou pravdu a přesně si pochopil, o co v téhle diskuzi jde! Což tě předurčuje k získání ačívmentu, kterým se můžeš prokazovat! Teď už mi stačí jen poslat pětikilo a obratem ti přistane.
Nemůžu to potvrdit stoprocentně, ale podle mně nemá. Moje hypotéza je, že se pokusí přetáhnout (nabídnout prostor) pro modery. Otázka bude poměru, za kterou budou ochotni tvořit (50/50, 70 pro modery/30 bethesda jako u Apple).

Jsou dva extrémy: tvorba jednoduchých modů jako Baťa cvičky
versus ocenění poctivé práce na složitém a propracovaném herním modu.
(tzn. jestli se najde skupina lidí, pro které se vyplatí opustit dosavadní zaměstnání a věnovat se modům profesionálně- podobně jako u youtuberů a pod).



Já se zeptám blbě, protože to neznám a nesleduju, ale má ten Creation club něco společného s Nexusem?
@ledman (14.06.2017 15:58):
Jj s platbou za kvalitní mody typu DLC nemám problém, ale...

Prošel jsem si znovu video prezentované na konferenci.
Nexw weapons, armor, outfits, crafting and housing features, a game enhacements (vylepšení hratelnosti)

Když se podrobně podíváte na rozhraní: je tam cena přídavků v kreditech
Trpasličí krab je 150 kretidů
Survival mod 500 kreditů.

Je otázkou- jeden dollar = 100 kreditů?

Dle Bethesdy bylo staženo 300 milionů modů pro Skyrim a fallout 4, a to je asi hodně lákavá možnost pro další byznys (bez urážky).



Doted to moderi delali zadarmo, a ted za to muzou mit nejake penize. Proste zla chamtiva Bethesda :)
"Creators are required to submit documentation pitches which go through an approval process. All content must be new and original. Once a concept is approved, a development schedule with Alpha, Beta and Release milestones is created. Creations go through our full development pipeline, which Creators participate in. Bethesda Game Studios developers work with Creators to iterate and polish their work along with full QA cycles. The content is fully localized, as well. This ensures compatibility with the original game, official add-ons and achievements."

Takhle mody nevznikají, takhle vznikají DLC. Z toho FAQ není úplně jasné, jestli autor dostane zaplaceno jen za výtvor, nebo bude dostávat i podíl z prodeje.

IMHO tohle má význam hlavně pro modování konzolí, kde s tím může mít majitel systému problému. Takhle to bude oficiální přídavek a z hlediska Sony/Microsoftu tedy košer.
@StriderCZ (14.06.2017 11:24): Jo, je to dost sprostý, ale pokud by byl podíl pro modery třeba 80%, tak by to bylo dle mě fér (bethesda by tím vlastně byla jen zprostředkovatelem jako obyčejný obchod) Jestli si chtějí ale takhle chtějí jen vydělat a moderům dát jen almužnu, tak je to sprostý. V takovém případě bych to ale viděl tak že to modeři stejně budou dávat zdarma a jen v popisku budou mít sympatickou žádost o podpoření financema tak jako je to doteď.

Já osobně bych ten mód za míň jak 50% podíl nedal k prodeji ale dal bych ho zdarma s formou dobrovolného podpoření částkou.

Mimochodem je ůžasný jak je ta hra nestárnoucí a pořád aktuální... :)
Nějak si dovolím vidět za tím chamtivost. Bethesda bude platit drobné moderům a sama na jejich práci bude rejžovat. Pro ně příjem za minimální náklady (udržení download serverů).
@Gordon (14.06.2017 10:54):
Budou důležité podrobnosti, jaké budou pravidla hry, jaká bude podíl z platby na konto vývojářů, třeba platba za zbroj u kraba sice vypadá jako výsměch, podle mně ale Bethesda zkouší, kde až jsou hranice tohodle byznysu a co jsou hráči a modeři ochotni tolerovat.
Nechci být automatický hater, který tvrdí, že Bethesda je nenažraná firma, a že všechny mody musí být zadarmo, na druhou stranu- už v minulosti Bethesda zkoušela dost nevybíravým způsobem se přiživit na moderské scéně (75/25) a po právu se spálila.
Zdroj (anglický, ale zajímavý):
https://www.youtube.com/watch?v=MjvtUjFSZfk

V obchodě platí, že zákazník (hráč) je ochoten platit, pokud má dojem (nebo jej získá marketingem a reklamou) že za své peníze dostává adekvátní produkt.

Takže doufám, že nastane tvrdý boj, který by měl stanovit pravidla hry.

A čas ukáže, zda 10 dolarů odpovídá placenému DLC typu předělávka Eye of Beholder do Skyrimu, nebo deseti zlatým zubům obrů střežících mamuty...





@StriderCZ (14.06.2017 09:30): pokud v rámci toho nabídnou rozsáhlejší věci typu "každý nepřítel/monstrum teď má X různých variant" nebo větší quest mody, tak budu rád. Blbinky typu krabí armor nebo jedna nová puška mě moc nezajímají. Ono fakticky už nepůjde o mody, ale o oficiální DLC od externích autorů. Nevím, co přesně si představit pod obsahem od jiných developerů? Linkův meč a Epona? Jinak jsem spíš optimista. Jediné negativum z toho oznámení bych viděl v tom, že TES VI evidentně v nejbližší době nebude…