Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No, BioWare nepodělala jen jednu hru, jen Andromedu.
Co Dragon Age 2? To je podobný případ. Mass efekt 3? To bylo hodně WTF, když jsem jej hned po vydání dohrál a raději pak vymazal ze vzpomínek.
Že to potom opravovali za pomocí DLC... no.

Já jsem právě doufal, že to udělají jako u Inkvizice, BioWare se bude zabývat tím co umí a zbytek nechají lidem co dělali Amalur. Možná to bude někde vypadat jako MMO, možná to občas zaskřípe, ale budiž, ve výsledku to byla a je dobrá hra, ke které se rád vracím (je to pro mne vlastně něco jako moderní Baldur) a má výborná DLC. A to ta hra na začáktu měla taky dost chyb, ale dodělali z toho pro mne skvělé RPG.

Tady vzali koncepty, rozbili je, pak to někdo nějak dal dohromady, zase to rozbili, a pak to akorát těsně před vydáním někdo slepil izolepou a dostal padáka.
Cítím smutek (protože kusy tý hry jsou velice dobré, i když je to Frankensteinovo monstrum, támhle kus vynikající, támhle narychlo sestavený, támhle až s realistickou grafikou a támhle jen s rychle vyrenderovaným kamením, ale budiž) a cítím se podvedený (nebudou to dodělávat a já to kupoval za plnou).

Ostatním se ale nedivím, po dvojce dragonů, po nesmyslným ME 3 (na třikrát pak spravovaným) už prostě šli a dali BioWare nůž pod krk.

A ti.... slíbili, že nám příště dají Anthem (za 80 euro nebo co stojí plná hra) a že to už bude zase dobrý – pardon, ale to je normálně výsměch.

BioWare pořád hry dělat umí, zjevně ale mají těžký problém někde ve vlastním vedení.
@pajmič (07.07.2017 12:22): Wind Waker má 15 let...;) (ale ok, existuje remake)
Až na pár momentů je to rozhodně jedna z mých nej Zeld. Ze starších je zásadně lepší imho jenom Majora's Mask.

@SilentWolf (07.07.2017 12:26): Souhlas, což ostatně sedí i na Adromedu. Plánuju ještě zahrát postgame dungeony, takže se to možná zlepší. Slyšel jsem, že Secret Dungeon je možná nejlepší z celé hry.

@pajmič (07.07.2017 12:41): Jop, Squenix by měl udělat cooking game.
@Marcusss (07.07.2017 12:13): Jsi požehnán. Mě to osobně vařilo krev, obzvlášt když jsem našel nějaký "legendary" sword :D Mě se osobně nejvíc líbila interaktivita světa, který - leč prázdný - měl v sobě víc života než kdejaký open world na trhu.
A co takhle Wind Waker? Jaký na něj máš názor ten byl také vyhajpovaný na měsíc a osobně mi nepřišel nijak blaženě skvostný, ikdyž jsem ho hrál jen chvíli, což je asi ten problém :)


@Shoggot (07.07.2017 12:08): Děkuji, ale poklon a uznání od muže tvého ražení nejsem hoden. I tak gesto ocenuji.
@pajmič (07.07.2017 12:02): Hmm? Posledních deset let?
Phantom Hourglass a Spirit Tracks (2007-2008) moc hype nemělo (jako DS hry), Skyward Sword (2011) sice hype měl, ale hra to ve výsledku byla fakt dobrá... ale takový A Link Between Worlds (2013) měl plně zasloužený hype, jelikož to byla fakt špičková Zelda...
A zbraně v BotW nejsou jediná součást jeho hratelnosti (a osobně mi navadí)...:)
@Marcusss (07.07.2017 11:49): Ha! Já jsem na Metroidu vyrůstal, stejně tak na Italskym instalatérovi :) Ale zvracet duhu jen z odhalenýho názvu bych teda osobně nemohl. Jediná Zelda, která si za posledních 10 let zasluhuje ten hype je právě ta poslední a podle mě to není hratelností (zbraně z vaty jsou docela voser), Super Mario Galaxy byla sranda, ale nikdy by mě ani nenapadlo to řadit někam jako hru roku.

@Shoggot (07.07.2017 11:52): Jsi moudrý a perpektivní jedinec.
@pajmič (07.07.2017 11:24): Tak to prr...:D
Já taky stříkám do textilu kvůli Metroid Prime 4! A ne bez příčiny, jelikož Super Metroid a Prime série jsou jedny z nelepších a nejatmosféričtějších her co jsem v životě hrál.

A Zeldy mají zasloužený obrovský hype čistě proto, že z hlediska hratelnosti jsou skutečně (skoro vždycky) špičkové. Breath of the Wild má zcela zaslouženou oblibu...:D
@Marcusss (07.07.2017 10:18): Jak řekl Matt. Japonci mají ve zvyku recyklovat velmi staré, tedy zavedené a pro mnohé legendární značky s velkým nostalgickým poutem. FF je mezi nimi. Ukázkový příklad jsou série Zelda a Mario. Každá hra, která je kdy oznámená dopředu tvoří velké množství hypu bez větší příčiny. Na velkých akcích vyhrávají hromadu cen a po vydání označení her roku. Ted byl oznámen čtvrtý Metroid a jen z názvu si mnozí stříkají do textilu.

I kdyby pro MEA nevznikli ty memes o xichtech a animacích, tak by nepochybně kritici byli tolerantnější. Jeden vizuální podmět však dokáže člověku zcela pozměnit myšlení jak vidno.
Chyba byla podle mě na všech třech stranách. Nejvyšší část koláče má Bioware pro svou nekompetenci učinit jasná rozhodnutí při vývoji, přičemž vznikne ne zcela bezchybný titul s jasnými problémy. Jak má pak EA něco takového propagovat, něco s tak jasnou vadou na kráse. V trailerech a gameplay se snažili vybírat velmi konkrétní záběry tak, aby zamaskovali něco, co zamaskovat nelze.

Jednoduše řešeno BW zapálilo střechu, lid přidal olej, EA se na ohýnek místo hasení dívalo a recenzenti zahrabali popel. Každý na tom má svůj podíl, ale bez příčiny není následek a příčina krachu byla mozková mrtvice postav, se kterými jsi měl trávit desítky hodin svého času.
@Marcusss (07.07.2017 10:18): Veď to vidíš aj na tunajšom hodnotení. Japonských hrám sa, mám pocit, toho všeobecne toleruje viac, takže nejaká horšia mimika, absencia dabovaných častí, či príbehový chaos nehrá až tak veľkú rolu. Nehovoriac o tom, že značka Final Fantasy má mimoriadne silné meno.
Tak jsem právě dohrál jednu hru.

Ta hra byla:
- v problematickém vývoji po 10 let
- patří do obrovské světoznámé značky
- vydalo ji jedno z nevětších studiíí a publisherů na světě

- měla naprosto otřesnou mimiku tváří
- příběh který nebyl úplně špatný, ale mohl být mnohem lepší
- naprosto zmatené a uspěchané zakončení příběhu, při jehož psaní autoři přestali používat mozek
- postavy, které sice byly fajn, ale občas jejich chování vůbec nedávalo smysl

- velmi zábavný gameplay, který dokázal i její ostatní chyby držet nad vodou...

A ta hra se jmenuje...FINAL FANTASY XV....!?
Může mi někdo sakra vysvětlit, proč se na Andromedu musel strhnout takový nesmyslný trollí hate, když to technicky ani příběhově nebylo v ničem zásadně horší než jen o pár měsíců starší FF15, které navíc bylo ve vývoji o několik let dýl, stálo mnohem víc peněz... a navíc mělo trailery, které se prakticky skládaly jen z věcí, které se ve hře vůbec neobjevily. :/

Pokud mi něco ukazuje, že hate na Andromedu byl jenom debilní trend, který vůbec neodrážel skutečné kvality (a problémy) té hry, tak je to fakt, že hra z ještě známější značky s prakticky stejnými problémy jako Andromeda ten hate jen pár měsíců předem vůbec neschytala (a doteď na ni vycházejí příběhová DLC)...:(

Uřvaní hráči zabili Mass Effect, ne vývojáři.
@Vurhor (06.07.2017 19:05): Jo, to jim vůbec nevyšlo. Mass Effect se měl zdržet ambicí na jakoukoli filosofi. Měli se držet lechtání ega teenagera (to vlastně až do konce drží ME dokonale).
@M.a.t.t. (06.07.2017 20:44): A třeba filmy nebo fotbal neodsuzují. Přitom k oboum mají hry docela blízko. U toho prvního bych řekl, že jediný rozdíl je v tom, že u her člověk může určité věci ovlivňovat a zasahovat do toho. A to druhé je taky hra. Někdy to odsuzování prostě nechápu, co proti tomu vlastně mají. Naštěstí těch lidí už pomalu ubývá, ale pořád se takoví najdou.
@M.a.t.t. (06.07.2017 18:31): No, dobře. Možná to není úplně nejsložitější a nejpropracovanější dílo na pochopení. Ale už jsem to tak trochu naznačil v tom posledním příspěvku, kde jsem psal, že to téma nemůže dospělého hráče urazit a není to vyloženě dětinské. Přeci jen spousta filmů je zaměřená více na dospělé a neznamená to, že by musely být nějak filozoficky propracované s hlubokou myšlenkou.

Mě spíše uráží, když někdo řekne, že je to pro děti a povyšuje se nad to. Tím nechci říct, že je to vyloženě jen pro dospělé.

Ale jinak ta zápletka se mi docela líbila a nebylo to podle mě jenom o tom, že Reapeři útočí, ale i o různých detailech v příběhu apod. Samotný základ jednoduchý být může, ale třeba se mi líbí to přemýšlení a snaha vcítit se do kůže Sarena, který je ovládán vládcem a jedná proti své vůli, takže si člověk říká, zda je to vlastně opravdový záporák nebo ne. Ono je toho více, ale jsou to spoilery, tak to tu nechci více rozebírat nebo to schovávat.
@Nikdykde (06.07.2017 09:42): hm.. Ashley jsem teda nikdy moc neprokecával, ale na nic podobného si u ní nepamatuju. Zato Suvi ti to napere do ksichtu hned na začátku a ani to nemůžeš diplomaticky zahrát do autu. Když už tam chtěli mít někoho spirituálního (krom emzáků), tak měli tolik možností a ne mi hned na můstek nacpat kreacionistku, fuj :D (vím, správně má být deistka, ale což). Co se týče postav v MEA, tak tohle mě štvalo asi nejvíc. A pak fakt, že nemůžu odbouchnout Reyese.
(a taky trochu Asari VI na Nexu, ale to už byl detail…)
Což je taky důvod, pro mě sraly ty pseudo filozofický konce. Místo toho, aby se to drželo v onom klasicky hrdinském akčním sci-fi formátu, kde to dobráci natřou padouchům, najednou si to zbytečně začalo hrát na něco "vyššího".
@CrocoRay (06.07.2017 17:52): Naopak, základ je jednoduchý až až - zničiť reaperov. Mass Effect 2 nekriticky zbožňujem, ale ani z hľadiska náročnosti herných mechaník, ani z hľadiska scenára by som ho neoznačil za dielo, ktorý by si mohol užiť iba dospelý hráč. Skôr naopak a filmovosť s tým nemá nič spoločné. To už keď sa chceme oháňať nejakými hrami, indie scéna je z tohto pohľadu ideálna, pretože ponúka nejeden zaujímavý experiment, ktorý by bežného COD hráča unudil k smrti a nebavil, pretože by asi ani poriadne nerozumel :)
@M.a.t.t. (06.07.2017 16:31): Ale jakože ten původní Mass Effect mi přijde pro starší. Ten příběh přece jen není úplně nejjednodušší. A tak trochu filmové to je, takže když může dospělý člověk sledovat nějaký akční film v televizi, tak proč by si nemohl zahrát Mass Effect? :-) Že by to bylo zaměřené hlavně na mladší publikum bych neřekl. Tím netvrdím, že si to mladší člověk nemůže zahrát.

EDIT: Ale jako příklad jsem uvedl myslím Zaklínače a ještě něco.
@Charllize (06.07.2017 15:59): Však ano. Ta holka mi argumentovala, že hraní her je pro děti a dospělý člověk by se takovým hloupostem neměl věnovat. Když jsem jí chtěl vysvětlit, že třeba některé hry jako je Mass Effect mohou být zaměřeny na starší a jejich děj by děcko nemuselo pochopit, tak se mi arogantně a sarkasticky vysmála, že mi moc děkuje za vysvětlení. Ale že doufá, že nebudu celý život ty hry hrát. Tím mě nasrala absolutně, že jsem ji seřval. Nejlepší je, že jinak je docela inteligentní a na vysoké měla docela dobré výsledky a neměla problémy s chápáním nového učiva a všechno jí šlo docela dobře, takže blbá nebyla. Ale v tomhle pohledu mi přijde taková omezená.


Jinak to srovnávání s padákem mě pobavilo :-)) Vin Diesel by ti to vysvětlil. Ten taky rád skáče s padákem a věnuje se adrenalinovým sportům, ale zároveň je vášinivý fanoušek her a sám třeba ztvárnil Riddicka nebo hlavní postavu ve Wheelmanovi. A já osobně jsem si taky skočil a byla to paráda. Adrenalin mi přijde jako něco podobného, co má ke hrám svým způsobem docela blízko. A řekl bych, že určitými lidmi je taky hodně kritizován jak hazardování se životem. Ale já mám rád oboje. Vlastně, když v Tomb Raiderovi skáču po skalách, tak mě to láká i v reálu :-D
@CrocoRay (06.07.2017 15:41): vsak taky hrani her neni zadna ostuda, je to konicek jako kazdy jiny. jenom plno kratkozrakych lidi vidi treba ve skakani padakem neco zivotne obohacujiciho a je to takzvane spolecensky prijatelne kdezto hrani her vidi jako ztratu casu. To ze jde primarne o to aby se ten dytycny citil spokojene a je uplne jedno jaky konicek ma uz bohuzel moc nevidi.
@pajmič (06.07.2017 15:06): V tomto kontexte je know-how synonymom pre dobre premyslené, komplikované a zložité herné mechanizmy. Cut-scény, grafické modely, ani voice acting tam nerátam, na tých môžu pracovať najlepšie talenty a aj tak to samo o sebe nie je zárukou dobrej hry. (KOTOR bol pre mňa obrovské sklamanie btw, spísal som aj komentár. Go figure..)
@CrocoRay (06.07.2017 15:45): jo ja vzdycky hraju neco hodinu (evil within) a diskutuju jak je to vlastne super. Ale tim ze jsem to dohral tak uz necitim tu potrebu.

Persona 5 (v pulce), Dishnored 2 (v 70%), Pillars a Tyranny (koupeno), Deus Ex MD( koupeno), Horizon (asi v pulce). Andromeda (asi nebudu dohravat).

Tohle jsou me resty. Ne ze by nebavily, semtam s necim pohnu, ale uz to neni co kdysi. Personu 5 letos dohraju urcite. Je bozi. A Dishonored 2 taky. Tam chybi tomu jedno odpoledne. Jen pokud neni neco vylozene zjeveni - jako Prey, tak tam ta akutni potreba neni.
@SilentWolf (06.07.2017 15:36): Já mám akorát to, co mám zatím ve výzvě a pak Prey a právě Andromedu. Jinak jsem zatím nenarazil na něco, co by mě nějak zásadně zaujalo, řekl bych, že tohle letos bude asi můj nejchudší herní rok.

Ale jsem za to rád.
@SilentWolf (06.07.2017 15:36): Já vím právě, že jsi byl dost vidět v diskuzích u Prey a Resident Evil 7. Residenta jsem dohrál a musím říct, že asi letos nejlepší hra. Prey mě taky docela láká, ale teď se k tomu asi nedostanu. Ale vím, že tu jsi vidět i u jiných her celkově dost často. Každopádně z těch tvých zmíněných her mě láká jen Evil Within 2. Jedničku jsem dojel snad 5x a docela mě i motivovalo to vylepšování hlavní postavy. Atmosféra už šla sice do hajzlu, ale pořád tam bylo něco, co mě motivovalo.

Jinak teď ještě musím doplnit ten Mass Effect 2 a 3. Andromeda vidím, že je tady docela dost kritizovaná, ale ta série se mi celkým pojetím dost líbí, tak myslím, že ty určité věci bych byl ochotný přejít.
@Charllize (06.07.2017 15:19): Taky ale záleží, zda se tu počítají jen nově dohrané hry anebo i opakovaná dohrání a návraty k oblíbeným. Já mezi těch 20-30 her počítal všechno. Těch nových mám taky jen tak 10.

Ale zase já hraju úplně všechno. Letos mezi nejdelší hry patřil asi Mass Effect, AC: Brotherhood, AC: Revelation, AC: Syndicate a Watch Dogs 2. Ale většinu tvoří střílečky jako Battlefield 4, Crysis 2 apod. To pak člověk dohraje hned.

Jinak sebe tu asi považuju za toho většího maniaka na hry, což je asi důvod, že tu o hrách rád píšu, i když nějakým pošahaným ocasům se to evidentně nelíbí, ale to je jejich problém :-)) U mě je to víceméně životní styl, takže když mi někdo řekne, že bych měl přestat, tak se se mnou dostane do konfliktu. Hlavně jedna bývalá kámoška si na něco hrála a chtěla mě poučovat, tak schytala a už spolu nikdy nepromluvíme.
@CrocoRay (06.07.2017 15:06): ja toho letos taky moc nedohral, mam samo plno her rozehranejch ale do konce jsem jich moc nedotahnul, jestli treba 7 tak je to moc. Ale ja vetsinou hraju obsahly hry, jednohubky me moc nezajimaji. Cas na to docela i mam, diky tomu ze mivam obden odpoledni, ale uz u toho nevydrzim tak dlouho jako kdysi.



@valcik (06.07.2017 13:59): vzdycky kdyz te ctu dedko, tak cejtim jak mi na zadech vyrazi mech a zhorsuje se mi zrak, sluch a cich. A vidavam obraz poustevnika co stoji u jeskyne s louci v ruce a rve na deti dole v udoli ktere sviti baterkou ..tahnete do hajzlu,, :) A pak ja ze sem fosilni..
@valcik (06.07.2017 13:59): Mluví z tebe nostalgie. Ohledně bioware spousta původního kotor týmu maká právě na Anthemu (jak jsem psal níže)

Nechápu co s tím má co dělat věk. Každý preferuje něco více než ten druhý bez ohledu na věk. Možná je to divné, ale pro mě je nejdůležitější kvalita. Na koho je hra mířená a jaký je koncept hry mě opravdu nezajímá. Pokud to je produkt kvalitně odpracován jsem uspokojen. Jsem prostě jednoduchej človíček.

Apropo, jak si jako představuješ to "know how"? Co to jako znamená? Vývoj se za posledních 15 let obrovsky pozměnil. Dnes dá vývoj každé 3Ačkové hry obrovské množství práce a talentu. Např proti Bethesdě nic nemám a nepochybuji, že tam maká sousta nadaných lidí. Problém je ve vedení, které omezuje produkci prastarým enginem, jehož kořeny sahají až do roku 2001.

Nikdo žádné know how neztratil. Jen ten moderní koncept asi není pro tebe, ale jsetli chceš zůstat v minulosti, tak tedy budiž. Věz ale, že si asi už moc do budoucna nezahraješ :)
@SilentWolf (06.07.2017 14:20): Jenom 2 hry? V diskuzích tě vidím prakticky pořád, tak to mě docela udivilo. To spíše Charllize bych tipoval na ty dvě hry, kde jedna z nich je Andromeda. Já osobně si myslím, že nehraju už skoro vůbec a takových 20-30 her jsem letos dohrát mohl.
@SilentWolf (06.07.2017 14:20): Zas tak cernobily to nemam, neboj:) Vzdycky mi prijde usmevny jak si lidi na internetu dokazou udelat nekompromisni nazor na nekoho koho vubec neznaji a vetsinou k tomu si to jeste upravi tak aby jim to pokud co mozna nejvic vyhovovalo.
@Charllize (06.07.2017 13:28): fajn, takze hry ti supluji zivot. To uprimne doufam, ze me neceka a jelikoz jsem letos dohral zatim jen 2 hry a jde to stale z kopce, tak myslim, ze se toho ani bat nemusim. A timto se s tebou o hrach prestavam hadat, protoze mi to prijde krute vzhledem k tomu, co pro tebe hry znamenaji. Hrej co te bavi. Ja budu cinit totez.
Pokud nepřijde anthem s kulervoucím příběhem nebo něčím jiným revolučnějším, tak mě moc nenadchne.
@valcik (06.07.2017 13:59): Ty možno nie. Mne ich štýl stále pomerne sedí a s vekom to nemá nič spoločné ;) Aj ten spomínaný Anthem môže byť vo výsledku fajn, nakoľko sa mu venujú najskúsenejší tvorcovia štúdia, akurát nejakú GOTY nečakám ani ja. Ani Bethesedu nevnímam tak tragicky ako ty, takže sa zhodnime, že sa nezhodneme. High Five!
@M.a.t.t. (06.07.2017 11:51): Nah, od BioWare žiadnu premakanú hru už nečakám, jedú svoj zabehnutý akčný konzolový koncept cielený na najnižšiu vekovú skupinu. Tak už to holt s vývojármi chodí, zakladatelia sa odobrali dôchodku a s nimi sa nenápadne vytráca aj pôvodné know-how. To isté sa stalo Bethesde, keď z nej v roku 2002 vyštvali zakladateľa Weaversa a do riaditeľskej stoličky BGS sa posadil malý Todd. Od roku 2002 už Bethboys žiadne poriadne RPG nevyrobili. Alebo Black Isle - aj keď pred piatimi rokmi Hervé s veľkou pompou oznámil návrat slávneho štúdia, dobrú hru od nich môže čakať len blázeň! :-{})
@SilentWolf (06.07.2017 09:00): no jo, rodinu uz nemam, nekdo umrel, nekdo odesel, to je holt zivot. Prave ten vek si zacnes uvedomovat az kolem tvoji blizci zacnou umirat nebo jim uz prijdes zbytecnej a chtej treba neco lepsiho. Ale clovek by se nemel priposrat a brat to tak jak to je. Koneckoncu prave nejakej konicek nebo prace muze byt dost slusny katalyzator zustat vicemene v pohode:) Ale to te vsechno teprve ceka a doufam ze potom budes mit dostatek mladistveho elanu na psani nesmyslu po hernich forech a dohadovani se s lidma ktery jsou o generaci nebo dve mladsi. (abych dostal svojemu pripominani veku:)

@Sadako (06.07.2017 08:30): ach jo, uz jste to cely preorali aby se vam to hodilo do kramu, holt internet:)
@M.a.t.t. (06.07.2017 12:33): Chápu. Ten první trailer není kdovíjak obsháhlý, ale spíše jen taková vizuální ukázka na "masírku" Mě k zájmu dohání fakt, že hlavní scénárista je Drew Karpyshyn a jádro z Kotoru a ME1 je téméž totožné i dnes. Jsou tam zkušenosti a talent. To mi prozatím stačí, ale do vydání ještě uzříme mnoho trailerů a nového infa :)

Navíc je docela zřejmé, že EA do toho natankovalo nemalé množství "chechtáků"
@M.a.t.t. (06.07.2017 12:33): Anthem podle toho, co ukázali, vypadá naprosto genericky. Ale třeba je to jen tím, že ukázali (bůhvíproč) asi tu nejméně zajímavou část hry. Lítá se tam a střílí. Hmm, párada. Zrovna ta první část v tom jakémsi městě či co vypadala zajímavě, ale z toho teda neukázali nic.