Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Po nedávném dohrání samostatné MM5 jsem rozjel MM10 a musím uznat, že ijako milovník klasické pixelované VGA grafiky mě moderní MM10 neuráží, naopak si některé scenérie užívám a atmnosféra MM zůstala zachována. K tomu krokovací systém, tahové souboje...fakt se mi to líbí. Docela aspirant na jedný dungeon od Wizardry 8, který se mi opravdu líbí :-)
@Richmond (07.08.2017 21:57): Tiež som kopec dielov nehral/nedohral a preto to uvádzam iba ako kacírsku myšlienku, ale proste keď som sa tak nad tým spätne zamyslel a uvedomil som si, že som to fakt dohral 5x kdežto MM6 a 7 iba 2x... hneď som naklikol pôvodne 80% hodnotenie na 85% a to rozmýšľam nad 90%.
Hráč plne ocení a porovná tú hru až keď ju fakt podrobne pozná, napríklad som hru za čisto Fighter partu dlho okladal, pretože z predošlej hry kde som mal 1x fightera a mágov tak mi prišlo, že fightery sú na hovno kvôli tomu, že mu 90% útokov nepriatelia vykryli/avoidli.
Logicky som predpokladal, že čisto fighter parta bez mágie bude extrémne ťažká, väčšinu útokov nepriatelia vykryjú a bez mágie a tým pádom support/buff/dispell kúziel to bude prakticky nehrateľná blbosť.

Ale chyba lávky, kupodivu to moje kombo 2x Barbar + Bladedancer + neviem čo bolo prekvapivo silné a hru som nakoniec prešiel oveľa pohodovejšie než sa mi kedy prisnilo.
Hoci musím podotknúť, že úplne záverečný súboj DLC som nedokázal dať ani na cca 15 pokusov. Tam už absencia pár kúziel extrémne chýbala, ale základná hra bola prekvapivo v pohode oproti tomu aké veľké problémy som čakal.


@Richmond (07.08.2017 22:09): Čo som zachytil info, tak v podstate jediný proti argument je možnosť "prelevelovať sa" kvôli rozdielnym levelcap hodnotám samostatných dielov.
World of Xeen se mi zamlouvá těmi tahovými souboji. Ty já mám v dungeonech a většině RPG obecně raději, než klikání na meče v EoB, Isharech, Dungeon Masterech, Lands of Lore etc.
@mazar1234 (07.08.2017 16:08): slovo do pranice! Souboje v MM10 za me urcite lepsi nez v MM3-9. A mozna porazi iprvni dva dily, ktere nebyly tak komplexni,ale zas tam byl ten adrenalin, ze clovek muze ztratit treba hodinu hrani.

Ale za mne porad nejlepsi dil asi trojka. Tedy nehral jsem poradne 4,5 a 9, takzeto neni moc validni nazor...
MM X za nejlepší díl série rozhodně nepovažuji. Ovšem má své kouzlo, dohrál jsem jej napoprvé, na těžší obtížnost a docela si jej užíval.

A proč pro mne není nejlepší? Tak nějak mně to po druhé už nebavilo na rozdíl od mé oblíbené šestky.


@Richmond (07.08.2017 15:57): Ja som hral iba pár hodín MM3 a kompletne som prešiel 6-7-8, ale pre mňa je combat v MMX určite najlepší z menovaných dielov.
Resp. nie je možné "upižlávať", proste buď na ten boj máš alebo nemáš a žiadne zastrelím pár kusov, zdrhnem, vrátim sa zastreliť pár kusov, zdrhnem..... ako v 6-7-8.
Každý boj tu musí prebehnúť naplno (ako napr. v ROA a iných hrách).
Čo sa týka prepracovania a taktiky sú boje v MMX úplne iná liga ako 6-7-8 systém.

Dokonca už ma napadli aj také kacírske myšlienky, že MMX je najlepší diel vôbec. Za tých 3,5 roka čo je na svete som ho dohral s diametrálne rozličnými družinami asi 5x.
3x kvôli achievmentom Mage/Fighter/Hybrid party, prvý gameplay som hral s neachievmentovou kombinovanomu družinou + 1x som to dohral na tej Warrior obtiažnosti v rámci výskumu.
@Richmond (07.08.2017 11:42): zajimavy ze v dalsich hrach tohohle druhu se to uz moc nevyskytovalo, pritom ty hordy nepratel nebyl zas az tak spatnej napad:) Pohled na krajinu posetou mrtvolama a pocit ze budu muset pet minut klikat jak silenec abych to vsechno posbiral byla k nezaplaceni.
@Tulareanus (07.08.2017 00:53): Keď si dobre nasetupuješ klávesy tak mi ovládanie príde úplne pohodlné rýchle - napr. ja som mal všetko dôležité na Numpade, pohyb je jasný a všetky tie okolné klávesy (/,*,-,+, enter, 0ins, Pgup, Pgdown) som mal nasádzané funkciami (mapy, spellbook, inventár... atď).

Jediné asi čo ma tam vždy vyslovene sralo, je obmedzenie quickuse okienok na 10, minimálne to mali spraviť ako v Divinity OS, kde si si mohol prehadzovať celé riadky hore-dole.
Tak zatiaľ je to zábavné. Dal som level 8 a vyčistil studňu, den of thieves a lighthouse. Len si ešte stále zvykám na trocha kostrbaté ovládanie a gui. Inak sa mi celkom páči ten taktický element ťahových bojov.
@Tulareanus (06.08.2017 18:51): Čo sa týka kombinovanej družiny (tzn. nie čisto all Warrior / all Hybrid / all Mage) je to asi to najlepšie, čo sa tam dá spraviť.
Už len múdro trénovať skilly (tzn. trénovať hlavne to v čom môžeš byť GM) a si za vodou.
Ak to hráš na tej vyššej obtiažnosti tak budeš mať až do úplného konca nulovú hodnotu v peňaženke... ale dá sa to, hoci na prvý gameplay je to asi dosť maso.
Ok, tak som spravil družinu Barbarian, Bladedancer, Freemage, Runepriest. Uvidíme ako to pôjde a ako ma to bude baviť.
@Tulareanus (06.08.2017 16:45): No Runepriest se mi na damage osvědčil dobře, má grandmaster level v Fire a Earth. Freemage jsem používal hlavně na buffy a léčení. Bladedancer určitě super je, u Huntera je hodně užitečná ta abilitka, že můžeš spear použít jako harpunu a přitáhnout si nepřátele k sobě.
Nejaké typy na party build? Kukám na nete trocha, čo by som hral a moja podmienka je, že nechcem žiadnu classu 2x. Zatiaľ to vyzerá, že by som hral freemage, scout, bladedancer, otázka je, čo ešte k tomu?
Dobrý den, chtěl by jsem se vás jen zeptat, jestli se někomu z vás podařilo rozjet MMX na Ubuntu. Dal jsem si s tím opravdu hodně práce ale bohužel bez výsledku. Po případě by jsem byl rád za každý jeho poznatek. Předem děkuji.
To som chcel vedieť, lebo mám Rayman Origins od UbiSoftu z roku 2012 a tam ho hra ešte nevyžadovala. Takže keď je Might and Magic X: Legacy z roku 2014, veril som, že ešte nebude potrebný.... ale asi v tom období ho UbiSoft zaviedol už natvrdo...
Ale po dohrani te desitky mam velke chute pustit se do dvojky. Musim odolat, abych se nepresytil uz tretim dilem za posledni 2 roky :-)
@Phoenix (15.11.2015 17:01): Zaklinace jsem i dohral, ale ten plaminkovej soubojovej system plus dalsi veci znamenaly, ze do kotoulove dvojky a trojky uz nepujdu. Arx Fatalis je nejoblibenejsi rgp myho starsiho syna :-) ja se dostal asi do pulky,ale pak uz jsem nemohl, kvuli motion sicku. Hr samotna ale vyborna, kdyzto porovnam treba se Zaklinacem, tak rozdil veliky ve prospech Arxe. Zbyle hry jsem nehral, byt samozrejme znam. Takze mozna nekdy v budoucnu prubnu.
V podstatě- začátek je O.K., jakmile vylezeš ze Sorpingalu tak tě čeká peklo, kdy hledáš soupeře, které jsi schopen porazit. Další fáze hry jsou ale v pohodě, prostě jde o to zvýšit úroveň na dostatečnou hodnotu a naučit se potřebné dovednosti. Skutečné potíže jsou až na samém konci hry.
Jsem máslo nebo je fakt obtížnost v tomhle díle docela slušná? Hraju na Warrior, ale ve druhém aktu jsem ve většině bitek slušnej outsider a mám co dělat, abych si vybral vhodného nepřítel :)