Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Shoggot (22.09.2017 12:52): Plete se ti sem tvá práce. Zase se snažíš vytvořit dojem, že druhý říká a zastává něco, co nikdy neřekl ani nezastával.
navíc za tohle ti ani nikdo nezaplatí, takže je to zbytečné.
@Charllize (22.09.2017 12:52): Základem dobrého writingu je dobrá zápletka. A dobrá znamená, že dává smysl. To je dle mého naprosté minimum nároků na kvalitu zápletky. Dává smysl. Pak ta zápletka může být netradiční a zajímavá a všechno další a tím lepší to celé je, ale když nedává smysl, tak je to prostě... znát.

Pak je pěkné mít zajímavé postavy a jiskřivé dialogy, kteří dokážou velmi pomoci, ale podle mě to nezachrání.
Při konzumaci to odvádí mou pozornost od nedostatku, ale když se pak nad tím zamyslím, tak si řeknu: "Vona to byla docela píčovina..."
Me by zajimalo co to je ten dobrej writing. Podle ceho se to posuzuje. Podle Shakespeara? Dneska je kazdej scenarista a spisovatel. Videl jsem diskuze kde lidi pisou u nejaky hry co tam je vsechno spatne napsany a jak by to napsali oni ze by to tak bylo lip. Dokonce nejaka banda lidi prepisuje celej pribeh tusim Falloutu 3? Kdo s timhle zacal? Nikdy se to moc neresilo. Mam za to ze to byli youtuberi typu jako TB ktery diky svoji obrovsky sledovanosti lidem vnutily nejaky normy na veci kterym sice nikdo skutecne poradne nerozumi ale dela se ze to svatej gral. Spatnej writing, co to je vlastne za nesmysl? Text muze bejt informativni a pritom zajimavej, muze to bejt treba taky sranda a asi sto dalsich veci. Vetsina hracu ani poradne nevi jak by takovej dobrej writing mel vypadat, ale furt se bude remcat. A nejvic to je usmevny treba u nas kde plno lidi ani poradne neumi anglicky a kdyby mel udelat nejakej rozbor nebo ja nevim co nejakyho sutecne velkyho spisovatele v anglictine byl by uplne v prdeli, ale hlavne ze se prisere do diskuze k Falloutu 4 a zacne psat jak to ma spatnej writing.
@Nikdykde (22.09.2017 12:24): Kde tady někdo tvrdil, že Tim Cain mluvil o F4/F3 negativně?

Plus jak říká Paul. Viz taky syndrom George Lucase. I když SW vytvořil, jednoduše o podstatě special edicí oproti orginálům nemá pravdu.

A ano, writing, který se tady kritizoval nejvíc, jednoduše nechválí. Protože v businessu platí: "Mluviti stříbro, mlčeti zlato.". Ostatně explorace a přehršel možností jsou i důvody, proč tady lidi dávají hodnocení kolem 75-60%.
@Paul (22.09.2017 10:22): Ano, řekl že hodně věcí by do jeho pokračování neptařila.
Měl rozmyšleno, že třetí díl by byl konzervativnější a odehrával byse kolem L.A. a San DIega, měl rozmyšlené pokračování i ve vesmíru a evropštějším prostředí.
To je vlastně jeho výtka ke 4, že se soustředili víc na boj, a že by vlastně mohli být mnohem odvážnější.

JInak si tam spíš postěžoval na Briana Fargo, že ho prostě málo platil a proto odešel a založil Troiku. A na problémy se spoluprací s Atari a Activision. Je toho tam hodně, doporučuju spíš koupit.


"Navíc už spousta F1/F2 developerů se o F3/F4 vyjádřilo pozitivně - hlavně o atmosféře a exploraci, kde je to zasloužený. "

Ano, právě, netvrdil jsem nikdy nic jinak. Koneckonců moje poznámky mířili hlavně na lidi, co mi nejen tady tvrdili opak.
Hele... Kolik procent že to má Fallout 3 a 4 na DH? je to opravdu výsledkem nějakého "bias" hráčů?
@Nikdykde (22.09.2017 10:12): to že si developeři nechtěj rozházet vztahy s potenciálním business partnerem je fakt hrozná věda. Navíc už spousta F1/F2 developerů se o F3/F4 vyjádřilo pozitivně - hlavně o atmosféře a exploraci, kde je to zasloužený. Ale ještě jsem neviděl nikoho z nich chválit bethesdí writing a quest design - vyjadřuje se k tomu Tim Cain nějak?
V novém Levelu se rozhovor s Tim Cainem.

Lidi, co jsou přesvědčen o tom jak Bethesda všechno ničí a že původní tvůrci jsou z toho zoufalí – nečtěte to. Dozvěděli byste se věci co nechcete a co se příčí vaší víře.
@Feidias (16.09.2017 09:40): jasne, proc ne zejo. Akorat ten konskej power armor je uz na me moc ujetej, ale nekam si ho vystavim aby strasil pripadny navstevniky. Ten Morganuv je celkem peknej akorat mi prijde trochu jako cheat s tou 1000 ochranou proti radiaci, ale trochu to dava smysl v kontextu s tim odkud pochazi. :)
nevím jestli to tu někoho osloví, ale přecijen Horse Power Armor a Prey Armor jsou v creation clubu teďka zadara.
@Feidias (11.09.2017 13:32): skupina raideru ve slozeni, Valcik the old, Shoggy the smart a Jab ze skaly spad zautocili na Nikuv settlement kde se v poklidu stara o starim sesleho a senilniho charlizeho. Bohuzel pri utoku to Shoggy koupil z max upgradnute sniperky primo do vozejcku co za sebou taha a veskerej jeho zivot se rozletel po vsech certech. Jeho dva kumpani jsou nasrany ze to musej sbirat a hulakaj smerem k settlementu plno sprostoty. Kdesi vzadu na kopci rve Fei the peacemaker cosi o tom ze se jim z toho vozejcku zakutalel mic jedny brahmine pod vemeno ale nikdo ho neslysi. A starej charlize se zhruba vs stejnou dobu co se zaklesnul mic pod vemeno,pomocil..
My 100% hraci falloutu 4 jsme jedna rodina, urazis jednoho urazis vsechny. Mimochodem, mimo to ze Nik trosku missnul na koho to bylo, ma docela pravdu, coz? :)
@Nikdykde (11.09.2017 12:08): Šmarjá, každému okrem teba je jasné, že tá poznámka smerovala na Hinesa.. Aj prirovnanie Charllizeho k diskusnej amébe si okamžite vzťahoval na seba, chce do klid a nohy v teple!
@Shoggot (11.09.2017 10:38): já se ale neživím vystupováním v divadle ani pornoherectvím. Já prostě pracuju. Když udělám práci dobře, lidem ani nemá přijít na mysl nějaký pracovník, ten výsledek má sám o sobě dobře fungovat aby ho to ani nenapadlo. Od designů obalů potravin v minulosti po různá řešení a integrování hromady různých … objektů, designových rozhodnutí do nějakých prostředí, aby to celé fungovalo.
Pokud by si někdo vzal do ruky něco takového a začal se shánět po tom, kdo to udělal, protože to nepřečte a přijde mu to hnusný (nebo tam je málo křížů, cokoliv), či prostě ve scénách nadával, že jsou tam věci jako pěst na oko, tak to znamená že jsem to udělal špatně.

Takových lidí je většina. Říká se tomu dělat svoji práci.

Ty jsi známej jen proto, že nasíráš slavný lidi.

Tvé výmluvě nevěřím. Jsi přeci jenom profesionální manipulátor, koneckonců ti za to přece platí.

Moje kokotiny – v tom je mezi náma rozdíl. Já uznávám tvý schopnosti s jazykem a řečí a tím co umíš. Ty ale ostatní jen soudíš (a urážíš) a pak si dovoluješ jim říkat, že jsou sebestřední. Od začátku, nikdo tě nemusí provokovat.
Předpokládám, že i zde v jiných diskuzích hodně lidí morálně poučuješ.
Já nikomu nic nevnucuju. A nešikanuju. Já akceptuju tvůj názor a považuju jej za platný a ty mne máš od začátku za někoho, kdo píše kokotiny. Tak ti píšu, co si o tobě myslím.
@Nikdykde (11.09.2017 10:02): Ovčáčkem Bethesdy jsem myslel Petera Hinese.

Za celou dobu co tady vypisuješ ty svoje kokotiny, tak jsem na tebe zareagoval dvakrát, v obou případech jednovětnými příspěvky. Tolik k tvému vnucování.

Co děláš nebo umíš a neumíš nevím, nicméně mámš velký problém se sebestředností zjevně, protože pokud můj občasný příspěvek ve zdejší diskuzi bereš jako vnucování mého názoru tobě, je to docela problém. Stejně jako s tím Peterem Hinesem.

Jinak děkuji za snahu o převedení diskuze ze hry na moji osobu. Taky bych rád o tobě něco napsal, bohužel o tobě nic nevím, což asi je vypovídající samo o sobě. Pošli mi svoje CV, zkusíme copywritingově dát něco dohromady.

@AlieN (10.09.2017 14:57): tak hodně štěstí se sbíráním kytek v Diablu, Lionheartu, Arcanum, Planetscape torment, Zaklínači 3 a stovkám dalších. F4 zjevně pro tebe není.
Ale doporučím ti Yonder: The Cloud Catcher Chronicles, to se sbíráník květin hraje.
@Shoggot (10.09.2017 14:14): mno, to od někoho, kdo je vlastně jen facebookový bavič hodně sedí.

Nejsi žádný vypsaný herní novinář, ani jsi nikdy v podobném oboru nepracoval. Jenom jsi u amigos párkrát něco mluvil a to bylo celý. Tvůj názor je jen jeden z mnoha a mně jsi ho tady napsal už asi padesátkrát. Nestačí ti, že tvůj názor někdo respektuje, ty ho musíš vnucovat – a když má někdo jinej, tak začneš se chovat jako puberťák.

Přirovnat mne k tomu hovadu na hradě, to už je hodně přes čáru. Měl by ses spíš věnovat svému "pejsci umírají" a jízlivým komentářům na fb, to jediné co skutečně umíš.
A malá technická, i ten Ovčáček je v rámci tvýho oboru medií mnohem dál a na profesionálnější úrovni; stejně jako svůj střet s tím blbcem využíváš akorát ke své kariéře.
@valcik (10.09.2017 14:49): uz jsem to psal nekolikrat, ja netrolim, myslim to vazne:) vetsinou..



@AlieN (10.09.2017 14:57): prosimte, valcik vzdycky pouzije neco nekde vytrzeny z kontextu, tu hru ani nehral. jen ho sere Bethesda, to je cely, tak sem chodi trolit. Si to poradne zahraj, a pak prijd sdelit dojmy, treba se ukaze ze valcik mel pravdu a treba to taky muzes videt uplne jinak. Jinak s definici rpg radsi nezacinat, je to jedno z nejotravnejich diskuznich temat vubec, kde se nikdo s nikym nikdy nedohodne a muze trvat dny i mesice, to dohadovani, ruce pryc:)
@valcik (10.09.2017 14:01): heh, jako jo ale, vážně chci hru z brutálního postapo prostředí, kterou jde dohrát sbíráním kytek :D

Jenže nope, to je právě to co Nikdykde a Charlize nechápou, že RPG nemá spočívat v tom že si můžeš vybrat mezi postřílením nepřátel buď ze samopalu, a nebo z brokovnice, a kolem toho se občas můžeš bavit i něčím jiným jako zábavou mimo hlavní story. To je pak RPG i GTA.
@Nikdykde (10.09.2017 12:27): Ja mam za to ze Bethesda vzdycky do svoji hry da neco co me zaujme i vizualne a mivam pocit ze jsem to jeste nikde nevidel. Treba Imperial City v Oblivionu, ta vez co se tycila uprostred mapy a ten kruhovej tvar mesta pod ni byl proste super. Ve F3 to byl treba Washington, kde jsem snad poprve videl jak by zhruba vypadalo velke mesto po nejake katastrofe ve 3D hre, nebo treba ta letadlova lod (rivet city?) . V Morrowindu to zase bylo mesto Vivec. Ve Skyrimu super udelany draci a hory kolem. A F4 ma zase skvelou zakladnu BOS, nebo neuveritelne detailne provedej Boston.
@AlieN (09.09.2017 21:35): Role play to ale je, doclea dobrý, ale ne druhu jak to dělalo studio před nimi. Hodně možností jak to hrát, ale je to prostě jiný. Staré studio už prostě není, nemělo peníze, rozpadlo se, koupila to Bethesda, ta to dělá po svém, i když pro příběh si přizvala člověka co dělal na dvojce. Taky se dalo číst i vyjádření původních tvůrců a nebylo negativní. Třeba to stavění a crafting dává netušené možnosti, kdyby to tehdejší technologie umožňovaly, asi by ty F2 byly ještě lepší a komplikovanější.

Fallout to pořád je, je tam hromada detajlů, odkazů a dobrých příběhů. Podle mne lepší než trojka, jenom je to celý dělaný jiným stylem a ten hodně lidem nemusí sednout.
@AlieN (09.09.2017 13:29): Ano. S tím, že místo starýho RPG systému je tam systém s perky, který ti buď otevírají nebo posilují vlastnosti. Ty fungují dobře (až na zmatení s charismem, ale já ho používal jen na vztahy a občas využití v dialogu.
Starý fallout od toho nečekej, nebo tě postihne choroba co se tu zasela do duší některých.

Bethesda udělala dobrou postapo střílečku, kde si vytváříš vlastní postavu i přístup k bojům ve hře. Ve velice dobře navrženém prostředí, občas vtipnými momenty, a docela působivou atmosférou.

Je to Fallout od Bethesdy, se vším hrozným i dobrým co s tím souvisí. Ber to jako atmosférickou střílečku/steahlovku ze světa Falloutu, kde se i takticky staví základny pro suroviny a podporu a budeš nadšen. Hledej v nové hře starý Fallout a skočníš tady v partě s diagnózou.
Tenhle Fallout má s ostatníma společný svět, to je asi tak všechno. Nicméně je to docela dobře pojatý a udělaný.