Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@player (06.10.2017 20:13): Vím o dvou ačívech. Jeden je za to, když se necháš sežrat a druhý, když někoho hodíš aligátorovi. Ale o útěku nevím. Určitě to jde někde vyhledat, ale co jsem se tak díval, tak skryté ačívy to na spoustě stránek neukazuje všechny. Ale nemyslím, že za útěk je ačív. Já pár aligátorů na sebe upozornil a utekl a myslím, že jsem nic nedostal.
Tohle jsem jenom slyšel jako drb, ale nevím co je na tom pravdy. Je pravda že jeden ze skrytých achivementů v Mafii III je že máte uplavat aligátorovi?
Nevíte jak je dělaný systém rozhodování o osudu underbossů? Protože občas mi to dá vybrat mezi najmou a zabít a většinou je Lincoln rovnou zabije aniž by se je snažil najmout.
Není to tak že pokud se k ním přiblížim aniž bych vzbudil pozornost dá mi to vybrat a pokud vzbudím pozronost a odhalí mě nebo začnu střílet tak je rovnou zabije?
@player (23.09.2017 22:37): Tak tohle přesně nevím, ale hledal jsem na netu a taky mě to docela zajímá. Pokud by se naštvali dva, tak by to určitě připadlo tomu jednomu. Pokud se ale naštve jenom jeden, tak mi přijde logické, že to pak můžeš přerozdělit.

Ale tuším, že ty čtvrtě se pak nakonec po zabití toho underbosse dávají jako celek potom jednomu z těch tří. Tak možná, že když někdo ovládá už nějakou čtvrť, tak se proti tobě neobrátí. To by znamenalo, že se obrací jen ti, co nedostávají čtvrtě. Přesnou mechaniku v tomhle neznám, to by člověk musel hrát nebo se ptát na zahraničních stránkách, kde je větší komunita a někdo to třeba projel vícekrát nebo hledat na netu.

Tady Mafia III zase tak oblíbená není :-)

EDIT: Jop, řekl bych, že jde o ty první tři velké oblasti, že každý dostane jednu. A pokud někdo nedostane, tak ho musíš zabít. Ono můžeš přerozdělovat klidně Cassandře třeba ty jednotlivé čtvrtě, ale oblast dostane až ten, který dostane tu závěrečnou část a tímpádem ovládne celek. To znamená, že může celou dobu vládnout Cassandra a nakonec to převezme celé Vito po zabití toho underbosse. Nevím, jestli jsi mě přesně pochopil, bo píšu tak zmateně rychle a ono je to trochu složitější, pokud si hru nepamatuješ úplně přesně.
K tématu Mafie. Budou se vůbec chystat nějaká DLC nebo něco navíc, co se týká třeba Joa a trochu více něco vysvětlí? Nebo tím neúspěchem nad značkou rovnou zlomili hůl?
@Gordon (23.09.2017 17:47): Vím, co jsi tím myslel a tvrdil jsem jen to, že tě vůbec nikdo nenutí do jejich čtení a reagování na ně, takže tu jsi dobrovolně a nemusíš si pak stěžovat a urážet tu kohokoliv, když to nechceš číst. Nic víc. Už to neřeš.
@Gordon (23.09.2017 17:22): Dobře, ukončím to vysvětlením. Udělal jsem si srandu z toho, že píšeš, jak tě to tu nebaví a přesto tu furt reaguješ na všechno. A ty jsi mi odpověděl, že v práci se nudí Drolin. A pak jsi to zakecával. Jo, zmínil jsem tam i tvou nudu v práci, o které jsi napsal, ale o tom ten příspěvek nebyl a celé jsi to špatně pochopil.

A už bych to nechal být. Jo, uznávám, že tentokrát jsem si rýpnul první, ale mohl jsi to nechat být.
@Gordon (23.09.2017 17:09): Já se obávám, že celý ten tvůj poslední příspěvek se hodí pouze na tebe, protože to právě ty ztrácíš smysl pro chápání vět. A mimochodem ani tebe nikdo nenutí na mě reagovat.

Já se ve svém příspěvku posmíval tvému uvažování, přičemž jsem reagoval na tvou větu: "V práci mě to baví protože mě zabaví ale teď a tady fakt ne." Tím jsem myslel, proč teda tady trávíš čas, když tě to nebaví.

A ty jsi mi odpověděl: "Tím sem samozřejmě myslel že on se nudí v práci."

Takže jediný kretén, co tu nic nechápe, jsi fakt pouze ty! A ještě si to tu obkecáváš a na základě svojí reatardovanosti urážíš ostatní a pak se ještě vztekáš, že kvůli své nechápavosti sklidíš trochu kritiky.

Když už jsi takový idiot, že neumíš pochopit tohle, tak se na to vykašli, bo nechápeš už vůbec nic.


EDIT: A proč ty na mě reaguješ přes žádost o nereagování? :-D
@CrocoRay (23.09.2017 16:50): Škoda že se nikdo nevsadil... :(
Jedeš slušný spambomby, simtě kde jsem napsal že jde JEN o něho? Bojím se že postrádáš smysl pro chapání vět. :(

Měl si možnost z toho vyjít s kapkou soudnosti a uzavřít to cos začal. Smutné. :(
@Gordon (23.09.2017 15:06): Tvá první reakce: "Tím sem samozřejmě myslel že on se nudí v práci." Tvá druhá reakce: "Další věta je pak o mě."

Jediný kretén jsi tu fakt jen ty, když poprvé ve své reakci tvrdíš, že se to týká jen jeho, jakoby se tě to netýkalo, protože já reagoval právě na tu tvou druhou větu a tu jsi záměrně ignoroval a snažil se to zakecat. A pak stejně přiznáváš v dalším příspěvku, že se tě to týká a dáváš za pravdu mému předchozímu příspěvku, kde jsem se posmíval tvému uvažování. Ani nevíš, co píšeš, takže více tvou inteligenci rozebírat nemusím. Akorát tu urážíš ostatní, to je jediné, co umíš.
@Drolin (23.09.2017 09:32): Mě tedy dost zarazilo to, že tě uráží a povyšuje se nad tebe, ale sám napsal "V práci mě to baví protože mě zabaví ale teď a tady fakt ne." A pak odpoví, že v práci myslel samozřejmě jenom tebe, což zmiňoval v předchozí větě, ale tenhle citovaný zbytek už nějak záměrně přehlíží. Takže sám píše hlouposti a přesto pokračuje ve tvém urážení.

Jako třeba já třeba též nemusím úplně souhlasit s tvým názorem, co se týče hodnocení a svůj názor na to už jsem vyjádřil, ale nechovám se vůči tobě takhle povýšeně jako blb. No snad konverzaci s tebou nebude považovat za reakci na něj a nevšimne si toho :-)) Ale už se k tomuto raději nebudu dál vyjadřovat, ať je klid.
@Drolin (23.09.2017 09:59): Mě je úplně jedno k čemu je to tobě a jiným uživatelům. Dobré hry (dle mého vkusu) hodnotím nadprůměrným hodnocením, špatné podprůměrným (a řekl bych, že to takto má nastavené většina lidí, protože je to logické). A protože hraju víc dobrých než špatných, tak jich holt mám nadprůměrně hodnocených většinu. Thems the breaks.
@Drolin (23.09.2017 09:59): Možná až ty odehraješ víc her, tak zjistíš, že tvoje uvažování je naprostý nesmysl. Ostatně už jenom to, že musíš dávat dobrým hrám špatné hodnocení jenom proto, aby to splnilo pofiderní normu ukazuje, že jsi moc her nehrál. Na c64 vyšlo přes 10 tisíc her. Tak a teď běž, všechny si zahraj a pak tisícovce z nich dej 100%. Budě to hodně komické, protože většina her stojí za prd, takže budeš nucen špatným hrám dávat 100%. Stejné platí i pro ostatní platformy. TWD vlastně není špatná hra. Špatné hodnocení od tebe má právě proto, že jsi skutečně špatné hry nehrál. Teoreticky vzato, když si teď zahraješ 200 špatných her, tak tvoje hodnocení TWD stoupne na 80%. Tvoje hodnocení vlastně pouze říká, jestli hra A je lepší než hra B. Ale to nikoho nezajímá, protože lidé v databázích hledají odpověď na otázku dobrá/špatná, což se z tvého žebříku nikdo nedozví.
@Paul (23.09.2017 09:48): Jde jen o číslo, nechápu kde je problém to prostě posunout níže (viz tvé, 149 her z 370 se nachází v 15 procentech). K čemu je to tobě nebo jiným uživatelům? Proč nevyužít více? Tohle je prostě na hlavu, ne?

Možná až odehraješ více her, tak se je budeš snažit přísněji rozdělit. Aneb k čemu je mi seznam 100 her s hodnocením 100-90, 200 her s 85-80 a 50 her s 75-60 :)). K pocitu že hraji jen "dobré" hry?
@Drolin (23.09.2017 09:32): uvědom si, že člověk může v komentáři vypsat nedostatky, a stejně hru považovat za skvělou (a dát jí 80+), protože ty nedostatky nepřebijí klady a vysokou úroveň zabavnosti té hry pro daného člověka. Ta logika že bychom měli hodnotit pod 50% hry u kterých jsme se skvěle bavili, jen proto aby ses mohl ukájet využitím celé stupnice, je naprosto bizarní - tedy za předpokladu, že většina lidí vnímá hodnocení 50% jako průměr pro hry, které jsou sice kompetentní, ale moc nebaví a nenadchnou.

Mimochodem, možná by stálo za to tenhle spam hodit někam do o všem a ničem.
@Bellerofontes (22.09.2017 23:09): Vzhledem k tom, kolikrát proběhly různé diskuze o tom jak je zde vše nadhodnocené a jak někteří uživatele i přes kritický komentář dávají 80+ (např. často pipboy) to tak je, alespoň u té části co je slyšet... ale to by si zde musel být déle :). A proč bych měl apelovat ne tebe, kdo ani nehodnotí? S tebou zde jen rozvíjím problematiku (a podotknu, že s Tebou se mi zde píše obvykle velmi dobře! + i tu kritiku velmi kvituji), ale z pohledu zamýšlené agendy si pro mě zcela neperspektivní článek :).

@CrocoRay (23.09.2017 00:19): V tom je Gordon expert :)). On nevynechá snad jedinou diskuzi! Ale i tací jsou třeba.
Lol. V práci mě to baví a teď tu jdu a reaguju na všechno, protože mě to nebaví. Tak tenhle styl uvažování mě fakt pobavil :-D

Sám píše hlouposti, kde si ještě stěžuje na to, že ostatní píšou hlouposti... Zrovna ten, co by měl nejvíc mlčet...
@Drolin (22.09.2017 22:10): Můžeš klidně pokračovat a odhalit mi, v čem tkví ta směrodatnost. Nebo rovnou iniciovat anketu, s jejíž pomocí by se zjistilo, zda ta většina uživatelů, o níž píšeš v závorce, má s tím výsledným hodnocením problém a stála by o změnu. Já jsem totiž oprsklý natolik, abych se za ně odvážil tvrdit, že s ním jsou momentálně vlastně docela spokojeni.

Svou racionalitou tak můžeš vyvíjet apel na někoho, kdo hledá alternativu, což já zkrátka nejsem. Zejména proto, že se osobně neztotožňuji s tvým druhým odstavcem (slučovat umístění v žebříčku s kvalitou a oblíbeností mi připadá jako bláhovost).

Pro mě je hlavní funkcí databáze… třeba tato diskuze, v níž Bellerofontes a Drolin píšou dějiny, a to v profilu nějaké konkrétní hry. Hodnocení je pro mě jen přídavek, na nějž jsem navyklý.
@Artran (22.09.2017 22:18): Nejspíše :)).

A také je rozdíl, že mě se baví pitvat v těchto více méně bezpředmětných diskuzích! A zvláště, když jde o něco s porovnáváním, statistikou...
@Bellerofontes (22.09.2017 21:49): Vycházím z jediného předpokladu a to toho, že pro něco, jako je databáze u kterých je prakticky jedním z hlavních bodů okénku s výsledným hodnocením, je (a to je myslím pro většinu uživatelů) aby bylo v rámci konkurence nějak směrodatné. Na co je mi databáze která sbírá hodnocení, ale pak u 80 procent titulů svítí prakticky totožné číslo (to je prostě neefektivní využití té stupnice). Jak si mám jako prestižní vysoká škola vybrat ty žáky, kteří jsou nejlepší? Ne, že mají všichni 1 a 2 (a svítí u nich 1,02-1,29) není nijak určující, naopak.

Proto přeci logicky přejdu k těžšímu testu, které udělá větší skoky mezi kvalitou. Nijak se nesníží kvalita žáků (ani her), ale bude prokazatelnější, kdo je lepší (a jaká hra je více kvalitní, oblíbená).

Oprávnění mi dává racionalita tohoto uvažování - aneb máš zde jasné argumenty (podpořené znalostí statistiky) i jasné výhody používání celé škály.

@Artran (22.09.2017 21:52): Vedla, obvykle cyklicky, a pamatuji jak se všichni sletěli na Ebba :)).
@Artran (22.09.2017 21:52): Jo, jo, tohle je jedna z těch klasických oblíbených debat. Někdo si všimne komentáře a faktu, že hodnocení moc neodpovídá a už se to rozjede ve velkém, kde se celkově na hodnocení lidé dívají ze všech možných úhlů :-)

Každopádně tu stupnici 0-20 také nevyužívám celou. Ale zase u těch vyšších hodnocení mi vyhovuje, protože si to tam škatulkuji na základě různých detailů a třeba rád povyšuji tu Mafii a prvního Maxe nad ty stovky ostatních her. A to už bych v rámci stupnice 1-5 nemohl. Ale jinak tvůj návrh chápu, i když doufám, že neprojde z těch mých zmíněných důvodů :-)
@Drolin (22.09.2017 21:44): Je tak nepochopitelné, že hráči (alespoň já to tak mám) si pečlivě vybírají hry o kterých si myslí, že mají >80% potenciál? A že se tak většinou trefí alespoň do té >50% kategorie? Proto je tady drtivá většina >50% hodnocení, protože všichni nehrají všechno, ale vyberou si, která hra by je mohla potenciálně bavit, ne proto, že nevyužívají celou škálu!!!
:) :) :) :) :)

(nejedná se o příspěvek, jen o faktickou poznámku, takže jsem své slovo neporušil)
@BINGMAN (22.09.2017 21:29): Nesouhlasím s tebou a měl bych pro to argumenty, i konkrétní hry na ukázku, na kterých bylo dobře vidět, jak lidé hodnotí průměrným hodnocení jednoznačně příšerné hry. Ale už mě, stejně jako tebe, nebaví se v tom dál pitvat :-)

@CrocoRay (22.09.2017 21:37): Jako v pohodě. Osobně bych se jen přimlouval za to nahradit zdejší škálu 0-20 nějakou hrubší stupnicí (myslím, že 1-5 by byla dostatečná), protože uživatelé tu jemnou stupnici stejně nevyužívají (jak je vidět z grafu). Souhlasil bych totiž s Paulem, že výsledné hodnocení by se asi nezměnilo.. Ale tahle debata se tu již vedla tisíckrát :-)

@Bellerofontes (22.09.2017 21:49): Já s tebou víceméně souhlasím. Nakazovat nikomu nic nechci. Při návrhu určité funkce bych ale zohlednil to, jak se lidé chovají. Takže bych ustoupil od zbytečně jemné škály. Byť by s ohledem na to, co píšeš v tom druhém odstavci, dávala i určitý smysl :-)
@Drolin (22.09.2017 20:32): Pokud mluvíš o subjektivním přístupu, měl bys jít ještě dále. A to k hodnotovému měřítku, kterého se jako subjekt přidržuješ. Poukázání, že v Asii funguje jiné známkování, svědčí pouze o jiném přístupu: zda je lepší či horší, o tom bychom mohli vést disputaci. Jenže to není vůbec potřeba. I pokud by to bylo logické, jak zní tvůj argument, tak čím mě to má přesvědčit? To musí být hodnocení nějak validní a symetrické, aby se mohlo brát vážně? Zajímalo by mě, z jakého důvodu se můžeš cítit být oprávněn něco takového určovat :-)

@Artran (22.09.2017 20:34): Jde o kritérium, které zaujmeš k určité známce. Ze zkušenosti vyplyne, že jsou studenti, kteří nechali písemku prázdnou, snažili se opisovat či naprosto ignorovali přípravu. Čistě už jen kvůli tomu tu figuruje hypotetická známka, která je označovaná jako nedostatečná a která je vždy k dispozici, pokud si to situace vyžádá. Rozhodně však nikomu nelze přikázat její systematické užívání jen proto, aby se pokryla celá stupnice.

Dostávám se k hrám. Pokud máš zkušenost se skutečně mizernou hrou, setkáváš se pravděpodobně s něčím, o čem jsi dosud neměl tušení, že vůbec může být tak špatné. Něco, co tě opravdu zaskočí. Tohle samo o sobě ti umožní představu dalších, ryze virtuálních titulů, které jsou obdobně mizerné, ale zároveň se příkře odlišují od zbytku výtečných či velmi dobrých her, jež normálně hraješ. Zároveň s jedinou takovou zkušeností vyvstává možnost, že ji lze kdykoliv zopakovat, pokud si člověk nedá ve svém výběru pozor. Nabízí se tak použít systém, který tě nenutí násilím "vyrovnávat počet" tím, že budeš na úroveň oné abominace dostrkávat tituly - o nichž máš pocit, že jsou vysoko nad ní - jen z principu, abys souměrně vyčerpal veškeré možnosti hodnocení.

Takový systém můžeš nazvat, buďme trochu patetičtí, smyslem pro elementární spravedlnost, která zvítězí nad chladným kalkulování s čísílky :D
@BINGMAN (22.09.2017 21:29): Tak ale o to zde zcela nejde :)).

Každý dělá ve volném čase (poslouchá, hraje, sleduje, čte...) ve většině co ho baví, ale to přece nijak nesouvisí s tím, že by tomu měl dávat na něčem, co vlastně je agregát hodnocení, jen škálu 50-100. Samotná databáze tímto přístupem strádá - to oddělení od opravdové kvality po menší kvality je prakticky nepostřehnutelné. Ta symetrie založená na využití škály 1-10 je přeci o tolik lepší, jak pro databáze, tak i pro samotné uživatele (a pak by i zmizel ten předpoklad, že 50 a níž je nehratelné).

Tolik let se volalo po hodnocení co nebude jen 7/10, 8/10 a 9/10, aby pak hráči samotní nad tím rezignovali ba nechápali tento princip :).
@Artran (22.09.2017 21:05): Ale zeptám se tě jednu věc. Když si zahraji 20 her a ohodnotím jen těch 10 lepších. Musí být průměr 50%? Podle mě se hodnotí celkově na míře zábavy a pokud některé hry, které jsem hrál, ignoruji hodnocením, tak podle tvé teorie se to celé mění a zkresluje moje subjektivní vyjádření pocitu, jak moc jsem se u hry bavil.

V praxi by to znamenalo, že buď musím hodnotit úplně vše. A pokud to nedělám, tak s každým přidaným hodnocením té slabší hry musím zvyšovat hodnocení těch dříve hodnocených lepších her, přestože se samotná kvalita těchto titulů nijak nemění.

A z tohole faktu vyplývá to, že většina her je hodnocená nad 50%.

Jako ono se nedá říct, co je správné. Jsou tu jen určité skupiny lidí a každá si chce prosadit ten svůj názor, ale podle mě tu není žádná objektivní správná cesta, jak hodnotit. Hloupé spíše považuji záměrné snižování nebo zvyšování hodnocení na základě toho, jak hodnotí ostatní. Výsledek nezměníš a ještě zmrvíš to své hodnocení. Někteří lidé to tak dělají a nechápu, čeho tím chtějí dosáhnout. A vytvořit tisíc profilů, abych dal 0%, to už jsou fakt specialisti, co se moc nudí :-))
@Artran (22.09.2017 21:05): Aha, už ten graf chápu, ale pořád nevidím v systému problém. 15% her ohodnocených <50% podle mého nemusí být málo. Mám pocit, že s Drolinem myslíte, že hodnocení musí být symetricky rozložené, tj. nejmenší počet počet 0% a 100% a největší množství her ohodnocených 50%. Já vím, že se opakuji, ale hráči si hry vybírají. Řekněme, že průměrný hráč dohraje za měsíc tak 3 hry a určitě nebude hrát nějaké 3 random steam hry, který mu vygeneruje počítač, ale pečlivě vybrané hry, na které se těší a ví, že ho budou bavit, protože nemá času nazbyt. A ony ejhle, ony ho většinou asi i baví, protože ví, co ho baví hrát. Ten rozdíl mě proto vůbec nepřekvapuje a podle mého nemusí vůbec potvrzovat, že hráči nevyužívají celou škálu. Třeba to jen potvrzuje, že hráči ví, co je baví.

Jedná se pro dnešek o můj poslední příspěvek, popravdě mě tak nějak v půlce příspěvku přestalo bavit psát něco, dle mého, zřejmého.