@Feidias (24.09.2017 10:51): to si on mysli, klidek.
Diskuze
@Nikdykde (24.09.2017 08:44): Hele, příběh Dishonored 2 je naprosto suchý a opáčko jedničky, ale je funkční, dělá to co má a dává smysl. A navíc jsem dal F4, který nemá ani jedno z toho, docela vysoké hodnocení, takže jsem si jist, že D2 dostane víc než F4.
@Jab (23.09.2017 19:46): proč nebyl oblivion engine dělaný pro RPG?
@Bodkin (22.09.2017 18:45): jestli to bereš takhle, tak od tebe očekávám u Dishonored 2 hodně nízké ohodnocení. Tam je totiž ten příběh nejenže zkopírovanej z jedničky, ale dost nijakej a pointa žádná. :(
@Shoggot (23.09.2017 20:08): Hehe, to je super. A máš aj recht, že v New Vegas je ten Hegel všude. Tedy určitá interpretace té jeho dialektiky. Nikdy mě nenapadlo se na to tak dívat, ale ten střet starého a nového a co z toho vznikne tam je na každém rohu. I tak jsem se přiklonil ke "starému" a tedy k NCR. Vlastně mi ale s tímhle vysvětlením dává lepší smysl Lonesome Road a (a i další DLC) a řeči tam přítomného. Je i logické, že se to v téhle formě v post-apo světě řeší. Že má ta hra takovou ústřední myšlenku je ohromné plus. Podobně jako jím byla "ideologie" Kreii v druhém KotORu.
@Shoggot (23.09.2017 20:08): jó, rozpravy s panem Housem jsem si labužnicky užíval :)
Rene Auberjonois ho taky skvěle nadaboval. Až z toho mám chuť konečně někdy dohnat rest a zkouknout DS9.
Rene Auberjonois ho taky skvěle nadaboval. Až z toho mám chuť konečně někdy dohnat rest a zkouknout DS9.
@Jab (23.09.2017 19:46): "Why do you hate the Brotherhood so much?"
"Because they're ridiculous! Because they galavant around the Mojave pretending to be Knights of Yore. Or did, until the NCR showed them that ideological purity and shiny power armor don't count for much when you're outnumbered 15:1. The world has no use for emotionally unstable techno-fetishists. Just wipe them out, will you?"
Jop, dialogy boží :)).
Na questu s White Glove Society mě sralo jen, že se trochu krkolomně řešil. Ale jinak věci jako příběh Randala Clarka, Veronicy a Christiny, Lanius a ještě celý quest s HELIOS ONE. A další, samozřejmě.
Ve Fallout 4 měl největší potenciál (ostatně má snad i nejvíc možností zakončení) quest s tím děckem v ledničce. Což je docela smutný.
"Because they're ridiculous! Because they galavant around the Mojave pretending to be Knights of Yore. Or did, until the NCR showed them that ideological purity and shiny power armor don't count for much when you're outnumbered 15:1. The world has no use for emotionally unstable techno-fetishists. Just wipe them out, will you?"
Jop, dialogy boží :)).
Na questu s White Glove Society mě sralo jen, že se trochu krkolomně řešil. Ale jinak věci jako příběh Randala Clarka, Veronicy a Christiny, Lanius a ještě celý quest s HELIOS ONE. A další, samozřejmě.
Ve Fallout 4 měl největší potenciál (ostatně má snad i nejvíc možností zakončení) quest s tím děckem v ledničce. Což je docela smutný.
@Jab (23.09.2017 19:46): to jsou strasny zvasty, ani nemam uz silu oponovat a odchazim hrat polosilenej japonskej dungeon:)
@Shoggot (23.09.2017 13:56): Je ale super, že tu linii kvality alespoň nějakým způsobem udržel Obsidian. Nadto se v New Vegas musel vyrovnat s hendikepem od Bethesdy v podobě příšerného VATS a pak s mnohými limity Oblivion enginu. Ten holt nikdy nebyl moc stavěn na žánr RPG. New Vegas také nebyl ve všech ohledech jen bezvadný, ale kvalita dialogů a celkový writing... To bylo velmi dobré. Více takových questů, jako byl ten s Niptonem a Společností bílých rukavic!
Snad Bethesda tu licenci prodá. Třebas ten Obsidian by ji mohl koupit. Upřímně i Bioware by to možná zvládl lépe. A kdyby to tak dostal CD Projekt... Pokud by si na tom dali záležet jako na třetím Witcherovi, tak by to znamenalo zmrtvýchvstání skvělé značky, která se teď nachází v Bethesda bahnu.
Snad Bethesda tu licenci prodá. Třebas ten Obsidian by ji mohl koupit. Upřímně i Bioware by to možná zvládl lépe. A kdyby to tak dostal CD Projekt... Pokud by si na tom dali záležet jako na třetím Witcherovi, tak by to znamenalo zmrtvýchvstání skvělé značky, která se teď nachází v Bethesda bahnu.
@Kunick (23.09.2017 18:13): no nevim, mam dojem ze predtim nez krachli tak chystali online verzi falloutu, to by taky asi bylo zradlo. A kdo to teda mel delat? Obsidiani? kdepak, ty na to nemeli penize ani lidi. Bioware? Eh, radsi taky ne. Bethesda v ty dobe byla zdaleka nejlepsi volba...nebo proste nechat fallout zajit a nevyhrabavat, taky reseni. Dle tech vecnejch kecu by to asi bylo nejlepsi. Mohli si udelat nejaky vlastni postapo, treba Elder Scrolls Wasteland a byl by klid. jenze to bys pak zase rycel jak si mohli dovolit zkopirovat Fallout, to by to pak najednou byla presna kopie:)
@Charllize (23.09.2017 17:53): BoS je sice kritizovaný, ale furt je to odbočka do jiného žánru - FO3 se tváří jako seriózní RPG pokračování.
V podstatě je to taková ta Babicovská kuchyně: tváří se to jako seriózní jidlo ale končí to seriózními střevními potížemi.
V podstatě je to taková ta Babicovská kuchyně: tváří se to jako seriózní jidlo ale končí to seriózními střevními potížemi.
@Kunick (23.09.2017 17:50): aha, a ja myslel ze Fallout zacla kurvit uz sama Interplay kdyz vydala Fallout: Brotherhood of Steel. Jeste ze jim to nezustalo v rukou ...mohlo bejt daleko hur.
@Charllize (23.09.2017 17:07): tak na to ze Bethesda dok**vila Fallout neni třeba být profesionál. ostatně co chtít od společnosti, která se rozhodla udělat F3 jako mod do jiné svojí hry...
@Shoggot (23.09.2017 13:56): hegelovská dialektika to je prd. Ale vis co je ludonarativni disonance ? To je slovni spojeni, ktere pouzivaji debilove, aby vypadaly chytre :)
Vojak chce, abys zabil krávu, protoze jí chce sezrat. Krava chce, abys zabil vojaka, aby ji dal pokoj. Najdes vojakovi chleba, aby se najedl a nechal kravu na pokoji. To je pecka , ty vole:)
kazdej je dneska herni scenarista, designer, kazdej vi kteryho cloveka by treba z bethesdy vyhodil. Kazdej je dneska kritik. Pritom vetsina z nich nikde ani nepracovala, vedi uplny prd o programovani a tvorbe her ale drepi na nejakym foru a tam zasvecene pindaj jak by to udelali lip, a jak to vedi lip. by se jeden posral..
Vojak chce, abys zabil krávu, protoze jí chce sezrat. Krava chce, abys zabil vojaka, aby ji dal pokoj. Najdes vojakovi chleba, aby se najedl a nechal kravu na pokoji. To je pecka , ty vole:)
kazdej je dneska herni scenarista, designer, kazdej vi kteryho cloveka by treba z bethesdy vyhodil. Kazdej je dneska kritik. Pritom vetsina z nich nikde ani nepracovala, vedi uplny prd o programovani a tvorbe her ale drepi na nejakym foru a tam zasvecene pindaj jak by to udelali lip, a jak to vedi lip. by se jeden posral..
@Bellerofontes (23.09.2017 13:39): Tyhlety "wacky" reference mně tolik ve Falloutu 2 třeba ani nevadily, ale myslím, že to je lepší bez nich. Respektive mi to nevadí třeba ve formě dialogu, nějak nenápadně, ale takový SKYNET ve dvojce je právě podle mě už trochu přes čáru.
Dokud je ten svět nějak koherentní, má nějakou vnitřní logiku a motivace aktérů jakž takž dávají smysl a mají trochu víc osobnosti než panáci vystřižení z papíru, tak ať tam ten humor je. New Vegas podle mě tu hranici odhadnul dobře, takže to není až tak urvané z kloubů jako Fallout 2 (víceméně).
Dokud je ten svět nějak koherentní, má nějakou vnitřní logiku a motivace aktérů jakž takž dávají smysl a mají trochu víc osobnosti než panáci vystřižení z papíru, tak ať tam ten humor je. New Vegas podle mě tu hranici odhadnul dobře, takže to není až tak urvané z kloubů jako Fallout 2 (víceméně).
@Shoggot (22.09.2017 20:42): To je škoda. Stačilo by jenom nějaké menší pomrknutí, které by tomu dodalo šmrnc. Něco jako dialog s bombou z Dark Star. Po Fallout 2 a jeho odkazech mi nepřipadá nepředstavitelná i jeho věrná replikace. Takové fórky by hře podle mě pouze prospěly.
Taky si myslím, že je New Vegas nejlépe napsaný. Ani o tom nemám příliš pochybností.
@Charllize (23.09.2017 11:32): Mít takové očekávání od této série ale není od věci. Vždyť už první Fallout měl zápornou postavu, za jejímž chováním stál nějaký motiv a ona sama ti byla schopna ho smysluplně objasnit v rozhovoru. V závislosti na svém stylu hry jsi s ní o jejím plánu mohl diskutovat a najít v něm mezery, poukázat na ně a dostat ji tak v dialogu do úzkých. Je vidět, že o tom tehdy někdo přemýšlel.
Tenhle díl jsem nehrál, ale ve třetím pokračování Masterovo místo zaujal President Eden, který se chystal ke genocidě supermutantů a ghoulů. Pokud ses ho zeptal proč, žádný pádný důvod, o němž by bylo možné jakkoliv uvažovat, ti nedal. Nešlo s ním tedy ani diskutovat. Nešlo ho o ničem přesvědčit. Pokud jsi měl dostatečně vysoký speech, řekl jsi mu: Zemři. A on na to, že dobře.
Mě se ten rozdíl třeba zdá tak patrný, že bych někomu stěží mohl upírat právo být popuzen. Zvláště, pokud pro něj Fallout něco znamená. A to říkám jako člověk, který není fanoušek původních dvou dílů.
Taky si myslím, že je New Vegas nejlépe napsaný. Ani o tom nemám příliš pochybností.
@Charllize (23.09.2017 11:32): Mít takové očekávání od této série ale není od věci. Vždyť už první Fallout měl zápornou postavu, za jejímž chováním stál nějaký motiv a ona sama ti byla schopna ho smysluplně objasnit v rozhovoru. V závislosti na svém stylu hry jsi s ní o jejím plánu mohl diskutovat a najít v něm mezery, poukázat na ně a dostat ji tak v dialogu do úzkých. Je vidět, že o tom tehdy někdo přemýšlel.
Tenhle díl jsem nehrál, ale ve třetím pokračování Masterovo místo zaujal President Eden, který se chystal ke genocidě supermutantů a ghoulů. Pokud ses ho zeptal proč, žádný pádný důvod, o němž by bylo možné jakkoliv uvažovat, ti nedal. Nešlo s ním tedy ani diskutovat. Nešlo ho o ničem přesvědčit. Pokud jsi měl dostatečně vysoký speech, řekl jsi mu: Zemři. A on na to, že dobře.
Mě se ten rozdíl třeba zdá tak patrný, že bych někomu stěží mohl upírat právo být popuzen. Zvláště, pokud pro něj Fallout něco znamená. A to říkám jako člověk, který není fanoušek původních dvou dílů.
@Bodkin (23.09.2017 13:30): ty si delad srandu ale kdyz sr tyhle lidi zacnou montovat do zabavniho prumyslu tak je misto zabavy jen plac a smutek deti :)
@Shoggot (23.09.2017 11:09): hry od bethesdy by to mely jednodussi kdyby lidi jako napriklad ty jejich hry vubec nehrali. Protoze kdyz ctu co ted tady pises vstavaj mi vlasy hruzou na hlave co od HRY ocekavas.
@Bellerofontes (22.09.2017 23:28): Tak je fakt, že New Vegas má několik překlenujících se motivů, které jsou přímým prodloužením některých filozofických směrů a které často hráčovu pouť a svět takový poutají dohromady docela nenápadně (což je známka dobrého writingu).
Ono to jen chce dávat pozor (ta hegelovská dialektika se táhne celou hrou dost výrazně ale). Proto bych skoro řekl, že New Vegas je snad ze všech FO napsaný nejlíp. Ony by to ty hry od Bethesdy měly jednodušší, kdyby prostě ve stejné značce nestály proti tak ostrému kontrastu.
Ono to jen chce dávat pozor (ta hegelovská dialektika se táhne celou hrou dost výrazně ale). Proto bych skoro řekl, že New Vegas je snad ze všech FO napsaný nejlíp. Ony by to ty hry od Bethesdy měly jednodušší, kdyby prostě ve stejné značce nestály proti tak ostrému kontrastu.
@Bodkin (22.09.2017 22:41): tak si místo ověnčeného a předlouhého BB
Shots fired!
Pro MCZ: BB = Breaking Bad (Perníkový táta, csfd: https://www.csfd.cz/film/237486-pernikovy-tata/prehled/ )
Shots fired!
Pro MCZ: BB = Breaking Bad (Perníkový táta, csfd: https://www.csfd.cz/film/237486-pernikovy-tata/prehled/ )
@Bellerofontes (22.09.2017 23:28): ani ne, jen jsme podobny srajdy cetl a slysel milionkrat, tak je uz vytesnuju. navic, znas to. Clovek pise neco v tramvaji, v praci, v aute..lecos mu unikne. na to abych si delal z diskuzi hlavni pracovni pomer a do podrobna studoval kazdej prispevek jsem uz starej. naopak casto mivam pocit ze plno lidi tady ma problem pochopit co jim snazim sdelit ja...obecne me ty diskuze leta serou a porad tam lezu..proste se clovek dost casto v prubehu dne nudi:)
problem s chapanim textu ale spis nemam, preci jen knih jsem precetl celkem hodne, hlavne scifi, Asimov, Clarke a tak dale, myslim ze pro nekoho s problemem chapani textu by to byl nesmyslnej gulas. Tim to nebude..spsi uplne encim jinym, o cem se mi nechce bavit (ne neni to proto ze jsme kokot, jak hned kazdeho napadne:)
Videl jsem stovky filmu, cetl desitky knih, hral stovky her..mozna proto jsou mi nejake kvalitni scenare trosku u zadku, pac je to stejne furt dokola a to ze me neco skutecne zaujme z tehle stranky se stava spis vyjimecne..posledni dobou u her skoro nikdy. Jsou vyjimecne hry ktery hraju kvuli pribehu a deji, treba MGS, ty hry me nebavej hrat, ale pribeh a veci kolem me bavej. Ale treba klikat na desitky moznosti v nejaky tabulce textu a cekat co z toho yvleze me uz leta nebavi, delal jsme to uz milionkrat a je to proste nuda k nepreziti. To pak ocenim zjednodusenou formu jako ma treba Fallout 4 pripadne ten MGS a jiny japonsky hry kde ten pribeh plyne aniz bych do nej zasahoval, jako ve filmu ci knize.
problem s chapanim textu ale spis nemam, preci jen knih jsem precetl celkem hodne, hlavne scifi, Asimov, Clarke a tak dale, myslim ze pro nekoho s problemem chapani textu by to byl nesmyslnej gulas. Tim to nebude..spsi uplne encim jinym, o cem se mi nechce bavit (ne neni to proto ze jsme kokot, jak hned kazdeho napadne:)
Videl jsem stovky filmu, cetl desitky knih, hral stovky her..mozna proto jsou mi nejake kvalitni scenare trosku u zadku, pac je to stejne furt dokola a to ze me neco skutecne zaujme z tehle stranky se stava spis vyjimecne..posledni dobou u her skoro nikdy. Jsou vyjimecne hry ktery hraju kvuli pribehu a deji, treba MGS, ty hry me nebavej hrat, ale pribeh a veci kolem me bavej. Ale treba klikat na desitky moznosti v nejaky tabulce textu a cekat co z toho yvleze me uz leta nebavi, delal jsme to uz milionkrat a je to proste nuda k nepreziti. To pak ocenim zjednodusenou formu jako ma treba Fallout 4 pripadne ten MGS a jiny japonsky hry kde ten pribeh plyne aniz bych do nej zasahoval, jako ve filmu ci knize.
@Charllize (22.09.2017 23:05): Ono ti často dělá problém porozumět i tomu, co se ti ostatní snaží sdělit ve zdejších diskuzích. Možná se tedy prostě jen hůře orientuješ v textu (nebo nemáš zájem) a pečlivě napsaný scénář by pro tebe nepředstavoval žádný požitek. Ostatně si myslím, že nároky na tuhle stránku hry a její subtilnější kvality bude mít spíše menší část hráčů.
@valcik (22.09.2017 22:29): no to to trvalo, ja uz myslel ze jsi to troleni vzdal, ale vzdycky me to pobavi :)
@Bodkin (22.09.2017 22:41): jsem rad ze jsi pro srovnani nepouzil auta, to je strasny klise:) Kamos je narocnej docela dost, aby rekl ze ho zajimaly dialogy v nejaky hre se moc casto nestava. Ale je fakt ze ho to bavilo hrat obecne, coz pak tu zvedavost prohlubuje. Ono kdyz k tomu nekdo od zacatku pristupuje negativne ovlivnenej internetem tezko z toho muze mit co by mit mohl.
New vegas byl docela fajn, ale ze bych nachcaval z dialogu to si nejak nevzpominam. Jen snad ze jsem musel parkrat loadovat kdyz jsem v nejakym rozhovoru dosel nekam kam jsem nechtel, ale to je holt ten spickovej quest dizajn:) Jinak co se sveta tyce byla to takova prumernejsi nuda nic zasadniho a zapamatovani hodnyho, zachranily to pak ty DLC to byly vazne dobry.
LIP TO UDELAT NESLO (jdete nekam, to rekl Nik, ja ne:)
@Bodkin (22.09.2017 22:41): jsem rad ze jsi pro srovnani nepouzil auta, to je strasny klise:) Kamos je narocnej docela dost, aby rekl ze ho zajimaly dialogy v nejaky hre se moc casto nestava. Ale je fakt ze ho to bavilo hrat obecne, coz pak tu zvedavost prohlubuje. Ono kdyz k tomu nekdo od zacatku pristupuje negativne ovlivnenej internetem tezko z toho muze mit co by mit mohl.
New vegas byl docela fajn, ale ze bych nachcaval z dialogu to si nejak nevzpominam. Jen snad ze jsem musel parkrat loadovat kdyz jsem v nejakym rozhovoru dosel nekam kam jsem nechtel, ale to je holt ten spickovej quest dizajn:) Jinak co se sveta tyce byla to takova prumernejsi nuda nic zasadniho a zapamatovani hodnyho, zachranily to pak ty DLC to byly vazne dobry.
LIP TO UDELAT NESLO (jdete nekam, to rekl Nik, ja ne:)
@Charllize (22.09.2017 20:40): Lidi jsou různí a na různé věci různě nároční. Nemám rád Pečenou kachnu se zelím a knedlí, i když mi naposledy hrozně chutnala. A než abych si dával nějaké nóbl mořské sračky, tak dám přednost hospodskému mírně odfláklému gulášku. Nečumím na seriály, ale když už, tak si místo ověnčeného a předlouhého BB pustím nějaké zábavné béčko (Lucifer, před tím Wynona Earp).
Potíž bethesdích falloutů je ten, že původně to byl mňam mňam gulášek a bethesda z něj udělala přesolené UHO. Ono, nic proti UHO, ale když ho dostanu místo objednaného gulášku...
Navíc FNV ukázal, že to jde udělat i v 3D, jen to chtít...
BTW - mě taky zajímalo co mají říct a některé kousky byly fakt ok, ale...
Potíž bethesdích falloutů je ten, že původně to byl mňam mňam gulášek a bethesda z něj udělala přesolené UHO. Ono, nic proti UHO, ale když ho dostanu místo objednaného gulášku...
Navíc FNV ukázal, že to jde udělat i v 3D, jen to chtít...
BTW - mě taky zajímalo co mají říct a některé kousky byly fakt ok, ale...
@John Mirra (22.09.2017 22:27): Jo, přesně tak se teď cítím. Snažil jsem se udržet, ale už to nešlo. :)
Parta znalcov debatí o kvalite textu F4 aj tady:
http://vid.pr0gramm.com/2017/09/18/88a7f4cb96d50af4.mp4
http://vid.pr0gramm.com/2017/09/18/88a7f4cb96d50af4.mp4
@Charllize (22.09.2017 21:32): A jeho názor je podstatný... proč?
Stejně mě fascinuje, že jsi schopný přít se o to, že by se neměly kritizovat špatně napsané hry. Co u filmů, tam tenhle názor zastáváš taky?
Stejně mě fascinuje, že jsi schopný přít se o to, že by se neměly kritizovat špatně napsané hry. Co u filmů, tam tenhle názor zastáváš taky?
@Bellerofontes (22.09.2017 20:36): jo system dialogu se s new vegas neda srovnat:). Btw jsem si musel vygooglit oč se jedná:). Na playstationu jsem po chvilce zjistil ze vystacim s hodnou odpovedi. Myslim ze kolecko mackam podvedome:))). Hegelian dialectics je tedy vazne neco jineho:)
@Redfield (22.09.2017 21:11): neznas, muj dlouholetej kamarad.
@Charllize (22.09.2017 20:40): A ten formát je kdo, prosím tě?
@Bellerofontes (22.09.2017 20:36): "It's Hegelian Dialectics, not personal animosity."
Ne, nic takového tam není. Na druhou stranu, neznám jinou hru než New Vegas, ve který by si s tebou záporák povídal o hegelovské dialektice :)). Takže bych bych to Bethesdě ani nevyčítal :))
Ne, nic takového tam není. Na druhou stranu, neznám jinou hru než New Vegas, ve který by si s tebou záporák povídal o hegelovské dialektice :)). Takže bych bych to Bethesdě ani nevyčítal :))
@Bodkin (22.09.2017 18:45): Ok. Ale pak mi laskave vysvetli jak je mozny ze clovek co je vysoce studovanej, nadprumerne inteligentni a patri mezi par cechu co skutecne umej na urovni anglicky rekne ze ho zajima co ve falloutu 4 ty postavy rikaji. Me totiz tohleto dost mate. Ze clovek kterej by podle vsech predpokladu na ten writing (porad si myslim ze to je blbost) mel nadavat tak na nej nenadava. A tady, ta vase banda mi porad bude tvrdit opak. jak je jen tohle mozny, no co myslis :)
Ja si myslim ze F4 na tom zdaleka neni tak spatne jak tady z toho nekteri radi delaji, coz jsi sam ted vzasade potvrdil.
Slovo debza jsem uz dlouho neslysel, super:) Ale to ze se plno lidi stydi ze hrajou mi nevymluvis, proste to tak je. A cim vic spolecensky prijatelnejch sracek do toho muzou zatahnout tak tim jsou spokojenejsi.
Ja si myslim ze F4 na tom zdaleka neni tak spatne jak tady z toho nekteri radi delaji, coz jsi sam ted vzasade potvrdil.
Slovo debza jsem uz dlouho neslysel, super:) Ale to ze se plno lidi stydi ze hrajou mi nevymluvis, proste to tak je. A cim vic spolecensky prijatelnejch sracek do toho muzou zatahnout tak tim jsou spokojenejsi.
@Feidias (22.09.2017 20:02): Mám tušení, že se záporáky si tady nepopovídáš o Hegelovi, jak to bylo možné s Caesarem v New Vegas. Je tam něco podobně stylového? :D
@Bodkin (22.09.2017 18:45): mě se dost líbí, že i ta jednoznačně nejzápornější frakce ve Falloutu 4 se alespoň chívli tváří jako kladná. Škoda, že to později není víc na pomezí, ale přesto ta frakce není tak záporná jako Legion v New Vegas. A taky mi přišlo dobrý, že Bratrstvo Oceli, což pro mě bylav ždycky jedna z nejzajímavějších frakcí, není tak klaďácká jako ve trojce. V mé variantě jsem z nich udělal záporáky. Celkové pojetí jde takovým s velkou nadsázkou řečeno "GTA stylem", čož mě úplně nevadí, ale je pravda, že to není moc RPG:). Zas ale je spousta jiných sérií, který mají RPG prvky a sluší jim to:)
@Charllize (22.09.2017 13:15): Číst si poznámky o vaulutu není zápletka falloutu 4 (ač jestli se v té poznámce něco děje, tak je tam zápletka té poznámky), ta skutečná je najít syna a pomstít smrt manžela. Aneb důvod proč se to všechno děje. A pokud ti ten důvod příjde debilní, pak to pak řekneš, že mají mizerný writing (ale do něj spadá více věcí, charaktery, dialogy i ten fluf o vaulutech). Některá jiná část z toho může být dobrá.
Na falloutu 4 se mi vlastně líbilo, že se pokoušeli o jedničku. Podle hlavních 'záporáků' je jediná šance na přežití ta, že se lidstvo přetransformuje do robotů/robotických těl. Vůdce si myslel to samé o supermutantech. To že to (ve F4) dělají hrozně pitomě může hráč vzít tak, že jim jde vlastně o dobro lidstva pod jejich konrolou a je jim jedno, kolik skutečných lidí při tom zabijí. Další možnost je ta, že to tvůrcům nepříjde pitomé a vážně by to takhle viděli.
A ano, ovšemže to je subjektivní. Někomu je to jedno a někomu na tom záleží. To je člověk od člověka různé, překvapivě.
@Fatality (22.09.2017 13:50): No jako, někdy ty zápletky jsou tak moc na nos a dialogy jsou téměř pořád strašlivě cheesy a tudíž tvrdím, že nejlepší MGS je trojka, kde je to všechno sladěno, aby to pracovalo ruku v ruce.
@Charllize (22.09.2017 14:33): Nebuď debža laskavě. Lidi čtou knížky a čumí na filmy a seriály a pak příjdou ke hře, která se tváří super kůůl a všechno, ale je to tálně vygumovaná. Naprosto chápu, že lidi chtějí mít radost i z příběhu u her. Určitě nečumíš na nějaké seriály, protože ti příjdou pitomé.
@Bellerofontes (22.09.2017 14:51): Ne. Mě přišlo, že se fakt místy hrozně snažili.
Na falloutu 4 se mi vlastně líbilo, že se pokoušeli o jedničku. Podle hlavních 'záporáků' je jediná šance na přežití ta, že se lidstvo přetransformuje do robotů/robotických těl. Vůdce si myslel to samé o supermutantech. To že to (ve F4) dělají hrozně pitomě může hráč vzít tak, že jim jde vlastně o dobro lidstva pod jejich konrolou a je jim jedno, kolik skutečných lidí při tom zabijí. Další možnost je ta, že to tvůrcům nepříjde pitomé a vážně by to takhle viděli.
A ano, ovšemže to je subjektivní. Někomu je to jedno a někomu na tom záleží. To je člověk od člověka různé, překvapivě.
@Fatality (22.09.2017 13:50): No jako, někdy ty zápletky jsou tak moc na nos a dialogy jsou téměř pořád strašlivě cheesy a tudíž tvrdím, že nejlepší MGS je trojka, kde je to všechno sladěno, aby to pracovalo ruku v ruce.
@Charllize (22.09.2017 14:33): Nebuď debža laskavě. Lidi čtou knížky a čumí na filmy a seriály a pak příjdou ke hře, která se tváří super kůůl a všechno, ale je to tálně vygumovaná. Naprosto chápu, že lidi chtějí mít radost i z příběhu u her. Určitě nečumíš na nějaké seriály, protože ti příjdou pitomé.
@Bellerofontes (22.09.2017 14:51): Ne. Mě přišlo, že se fakt místy hrozně snažili.
@Jab (22.09.2017 15:07): ty se taky stydis hrat vid:)
@Bellerofontes (22.09.2017 14:51): jsou tam momenty na podobný úrovni.
@Paul (22.09.2017 14:40): To je jak vzít zergy do galerie. :)
@Bellerofontes (22.09.2017 14:51): Ne, ve FO4 to zas není tak přímo "in your face" stupidní.
Ve Fallout 3 to místy opravdu stálo za to: dodnes vzpomínám, jak mě při první návštěvě hospody v Megaton oslovil chlápek, zda nemám zájem město vyhodit do povětří a zabít tak každého v něm.
To je na tom Fallout 4 stejně špatně?
To je na tom Fallout 4 stejně špatně?
@Paul (22.09.2017 14:04): mno, nejhorší na tom všem je, že na nějaký přednášce/vyprávění z natáčení, se jistej člověk od Bethesdy právě zmínil o tom, že v některejch fázích vývoje hry si přizvali na konzultace i externisty, lidi co na tom dělali a co umí psát. Ale když jsem to hrál, měl jsem pocit že jejich rady teda zapracovali jen na pár místech.
On i Tim v tom rozhovoru měl poznámku, že v jeho Falloutu by nemohli být ty napodobeniny člověka, protože to v tom světě logicky nejde. To taky mohli vzít jako výzvu a nějak si s tím vyhrát.
Absenci scénáristů sdílejí zatím s Ubisoftem.
Před nedávnem mne ale při čtení různých zpráv a drbů napadlo, že by bylo možná dobře, kdyby Obsidian, kterej už zase uvažuje nahlas o tom jestli by ho někdo nekoupil, šel za Bethesdou a tak lidi z jejich studia by měli mnohem větší vliv na F5. Ale to ber jen jako že jsme se zasnil, protože představa dobrýho designu a boje z F4 a do toho ty příběhy a komplikovanost děje z New Vegas... no, to je jen sen, to zní až moc dobře.
To se nejspíš nestane.
On i Tim v tom rozhovoru měl poznámku, že v jeho Falloutu by nemohli být ty napodobeniny člověka, protože to v tom světě logicky nejde. To taky mohli vzít jako výzvu a nějak si s tím vyhrát.
Absenci scénáristů sdílejí zatím s Ubisoftem.
Před nedávnem mne ale při čtení různých zpráv a drbů napadlo, že by bylo možná dobře, kdyby Obsidian, kterej už zase uvažuje nahlas o tom jestli by ho někdo nekoupil, šel za Bethesdou a tak lidi z jejich studia by měli mnohem větší vliv na F5. Ale to ber jen jako že jsme se zasnil, protože představa dobrýho designu a boje z F4 a do toho ty příběhy a komplikovanost děje z New Vegas... no, to je jen sen, to zní až moc dobře.
To se nejspíš nestane.
Vemte si ten bait někdo jinej, mě to neba :)
Nekteri se stydi za to ze hrajou hry. Protoze obecne spolecnosti to je brano jako povadla zabava pro podiviny a deti. Tak se na hry zacli vymyslet nadstavby aby byli vice spolecensky prijatelne a jedna z nich je nesmysl o writingu. Jinak to je priblizne tak jak pise nik co se f4 tyce.
Ty nesmysly ve writingu nejlépe a nejdetailněji, včetně konkrétních příkladů, shrnuli na rpgcodexu, body 1/9/10/11.
http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10267
Bethesda potřebuje lepší scénáristy/designéry. Ať už sakra najmou aspoň toho Avellonea když už jim částečně psal Prey.
http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10267
Bethesda potřebuje lepší scénáristy/designéry. Ať už sakra najmou aspoň toho Avellonea když už jim částečně psal Prey.
@Charllize (22.09.2017 12:52): no ten writing skutečně nemají nejlepší a navíc ten příběh ani vlastně neumí prodat.
Oni ho vypráví jinak, než textama a tím, co ci vysvětlí blízké NPC. Oni tam nechají pár dokumentů, nainstalují nějakou scénu a na tobě je si to dát do souvislostí. Na mnoha místech to funguje, na některých už tak moc ne. Je to jiný styl vyprávění.
Do toho ale tam visí ten hlavní příběh a ten je, opět jako ve trojce, rozsekanej a divnej. Nehodí se do open worldu, kde máš svobodu v tom kam půjdeš. Stávají se z toho pak epizody něčeho, nějaký seriál na pomezí. Je to dost v kontrastu právě s tím, jak jinak je udělaný to okolí, to co můžeš náhodou objevit a najít. Společně s čtyřvolbou u dialogů dost podstatná chyba. Přitom ty vstupy do myslí a vzpomínek zajímavý a dobrý, ale blbě naskládáno za sebe. Já jsem se necítil ale ani uražený, ani nijak unešený – jako určitě už jsem četl tohle líp zpracovaný, ale ta hra jako celek funguje vlastně výborně.
Podobně jako u datadisku mne nebavilo brutálně to puzzle, skládání nějaký paměti ve virtuální realitě, jsem se modlil ať už to skončí. ALe ten zbytek byl zase vlastně velice dobrý.
Ale není to pro mne důvod ke strhnutí hodnocení, to bych nemohl dát ani u her jako Torment nebo teď třeba u Divinity OS 2 – tam vedle naprosto výborných věcí jsou taky dost podstatný nedostatky.
Oni ho vypráví jinak, než textama a tím, co ci vysvětlí blízké NPC. Oni tam nechají pár dokumentů, nainstalují nějakou scénu a na tobě je si to dát do souvislostí. Na mnoha místech to funguje, na některých už tak moc ne. Je to jiný styl vyprávění.
Do toho ale tam visí ten hlavní příběh a ten je, opět jako ve trojce, rozsekanej a divnej. Nehodí se do open worldu, kde máš svobodu v tom kam půjdeš. Stávají se z toho pak epizody něčeho, nějaký seriál na pomezí. Je to dost v kontrastu právě s tím, jak jinak je udělaný to okolí, to co můžeš náhodou objevit a najít. Společně s čtyřvolbou u dialogů dost podstatná chyba. Přitom ty vstupy do myslí a vzpomínek zajímavý a dobrý, ale blbě naskládáno za sebe. Já jsem se necítil ale ani uražený, ani nijak unešený – jako určitě už jsem četl tohle líp zpracovaný, ale ta hra jako celek funguje vlastně výborně.
Podobně jako u datadisku mne nebavilo brutálně to puzzle, skládání nějaký paměti ve virtuální realitě, jsem se modlil ať už to skončí. ALe ten zbytek byl zase vlastně velice dobrý.
Ale není to pro mne důvod ke strhnutí hodnocení, to bych nemohl dát ani u her jako Torment nebo teď třeba u Divinity OS 2 – tam vedle naprosto výborných věcí jsou taky dost podstatný nedostatky.
@Nikdykde (22.09.2017 13:46): "Koneckonců moje poznámky mířili hlavně na lidi, co mi nejen tady tvrdili opak."
Ne, to tvrdíš tady doslova. Kde tady někdo tvrdil opak?
Ne, to tvrdíš tady doslova. Kde tady někdo tvrdil opak?