Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Charllize (28.09.2017 13:26): Prosím tě, na jaké planetě jsi žil v době, kdy vycházel Skyrim? Lepší příklad extrémního marketingu bys našel stěží (pokud vezmeme v potaz těch několik let mezi, v klidu na úrovni s Overwatchem). U Oblivionu a F3 to bylo slabší, ale na svou dobu je Bethesda taky tlačila hodně snaživě.

U F4 byl akorát rozdíl v tom, že se díky NV, W3 a trailerům z patnáct let starého enginu rozjel i velkej anti-hype. A stejně ta hra byla všude.

@Charllize (28.09.2017 13:30): Bože můj, to jsou kydy. Ten tvůj známý píše přesně jako ti "neandrtálci", na které si oba stěžujete. Nebo u něj ti to nevadí, protože zjevně má rád F4?
Ja nejsem zadny velky pisalek, a obcas mam problem spravne vyjadrit co myslim. Takze jen preposilam jeden prispevek znameho, s kterym prakticky bez vyhrady souhlasim. Tyka se presne toho o cem se tady bavime.

[iOsobně na tom vidím jako pozitivní to, že po letech podkuřování tzv. "komunitě" snad konečně tento hloupý přístup explodoval herním firmám do obličeje. Začalo to nenápadně, cpaním multiplayeru do her, kde nemá co dělat, přenesením akcentu na sociální sítě, a postupně to zdeformovalo herní průmysl hrami, které jsou celý svůj životní cyklus v early accessu, ale mají pevnou "komunitu", takže je to jedno. K tomu různé sporné projekty typu kickstarter (děláme špatnou hru, ale hodně rozesíláme newslettery a updaty, takže je to OK). Všechno to má společné, že z herních vývojářů se stávají v podstatě slouhové a prostitutky "komunity" - jakési neurčité zbožštělé masy hráčů. "Komunita" se stává v podstatě bohem - kdejaký neckbeard u maminky ve sklepě natáčí na youtube videa o tom, co dělají profesionální scénáristé a designéři špatně, a to poslední dobou nejen u her - můžeme se běžně setkat s weby, kde lidé, kteří v životě nic nedokázali, rozumují, jak měl být napsán poslední season Hry o trůny atd. Zbožštění komunity se projevuje též tzv. "moderismem", tj. nekritickým vynášením do nebe moderů, kteří "opravují" rozbité hry, zejména od "Bethesdy" (což pak vede k závěrům, že vlastně modeři - nikoliv designéři a programátoři v Bethesdě -"udělali" Skyrim nebo Fallout atd.).
Všechno tohle vynášení do nebe hráčů (This is for the players!) je samozřejmě hojně podporované SJW levicovými herními žurnalisty (kteří zase často vycházejí z toho, že hráč je zákazník a spotřebitel a tedy má "práva" např. na určitou herní dobu, herní obsah atd.). Výsledkem je, že mileniální masa entitled neckbeardů a uplakánků pod vedením zneuznaných intelektuálů a pisálků teď obrátila komunitní nástroje proti herním vývojářům a vydavatelům a ukázala, že má skutečnou moc, kterou jí herní průmysl léta systematicky a nadšeně dával.

Podle mě má herní průmysl to, o co si léta koledoval. Snad to herním firmám dojde, přestanou řešit nesmysly typu twitter a komunitní prvky a soustředí se zpátky na vývoj her. Ať se to mileniálům líbí nebo ne, všechny ty krásné hry nenaprogramovali komunisté z herních webů ani youtoubeři ze sklepa, ale právě ty zlé velké herní firmy. Spotřebitelé ať si hlasují peněženkou - konec konců, Fallout 4 se prodával (a prodává) jako rohlíky a skutečným spotřebitelům, tj. zákazníkům, kteří rozhodují o ekonomickém úspěchu hry, je nějaký metabombing ukradený. ][/i]
@Charllize (28.09.2017 12:55): Prodeje mluví hlavně o tom, jak úspěšný měla hra marketing. CoD se každý rok prodají miliony, i těch příšerných jako Ghosts. Battlefront, H1Z1, Rust si koupily miliony lidí a rozhodně se tam o nějaké kvalitě příliš mluvit nedá/nedalo.

Rád bych tě upozornil, že W3 nemám moc rád a myslím si, že je to nadhodnocená hra. A i tak bych se neoháněl prodeji, protože to nemám zapotřebí. Pokud bych chtěl obhajovat kvality W3, pořád tam vidím alespoň několik dobrých věcí, kterými by to šlo. A stejně bych dal radši peníze CD Projektu, protože až na pár výjimek pořád razí prohráčský přístup, podporujou svoje hry, komunitu i moddery... Zatím co Bethesda vymýšlí další a další způsoby, jak z hráčů vymáčknout co nejvíc.
@AlieN (28.09.2017 12:48): To platí jen vždy do chvíle, kdy čísla jdou proti něčí oblíbené věci, v tu chvíli je to znak zkaženosti doby. Ad populum se do ad odium přelívá hodně snadno :))
@AlieN (28.09.2017 12:48): Jo, a treba kdyz davaj Indiana Jonese tak se taky kouka hodne lidi..prosimte kam na tyhle nesmysly chodis?



@Redfield (28.09.2017 12:42): a co to teda urcuje, neci subjektivni pocity ? :) nevim no, tech dobrych her se obvykle proda hodne, takze rict ze na tom neni nic urcujiciho je dle meho kravovina. Zaklinace 3 se taky prodalo mraky, zejo. A rekl bych ze kdyz je neco opravdova kravovina ze se ani moc neprodava a nikdo ji moc nehraje. samo tam je sposuta dalsich elementu co urcuje dobrou hru, hodne z nich je pak subjektivnich, ale prodeje a hracska zakladna rozhodne mezi ty ukazatele patri taky. A klidne se vsadim ze u W3 by ses klidne tema prodejema ohanel a prislo by ti to v poradku, protoze si myslis ze to je ta dobra hra. Mno a Nik si to mysli o F4, v cem mas teda problem?



@Nikdykde (28.09.2017 12:04): V klidu, tahle argumentace je klasicka pro lidi co nenavidi bethesdu a nesnesou ze jejich hry maji milionove prodeje a hraje je plno lidi, tak se ti pak snazi tvrdit ze to nic neznamena:)
@Nikdykde (28.09.2017 12:04): A na Kameňák se v televizi dívá pravidelně lidí ještě víc, můžeme tedy statisticky doložit že Fallout 4 je horší než Kameňák.

Kdy lidé pochopí že argumentovat kvalitu čehokoli takovými čísly je retardované?
@Charllize (28.09.2017 02:07): Ano, ale to platí převážně u menších her a Kickstarterových projektů, kde vývojářům záleží, aby udělali co nejlepší hru, nebo protože mají určitý závazek vůči hráčům. Ale hlavně pro ně může interakce s komunitou zásadně ovlivnit, jak se hra bude prodávat.

Kolosy typu Bethesda a Square Enix (až na výjimky) na tohle kašlou. Nejde jim o krk jako menším společnostem. Oddanou komunitu jim spolehlivě vybuduje marketing, veškerá komunikace nebo interakce už je jen navíc (nejlépe, pokud se na tom dá něco vyrejžovat). Nějaké výhrady umírněné části komunity jim můžou být naprosto fuk, to udusají fanboyové a během dne na to všichni zapomenou. Naopak když se to vyhrotí, začnou z toho mít negativní publicitu a hrozí, že se to zásadně promítne do prodejů, to je mnohem spolehlivěji přiměje k reakci. Kdyby lidi reagovali na systém předobjednávek Mankind Divided umírněně, vůbec nic by se nestalo. Díky tomu, že se spustil takovej shitstorm, SE se lekli a promptně to zrušili - a i tak se to na prodejích negativně podepsalo (což sice odnese Deus Ex, ale to už je problém myšlení SE, viz Hitman, Tomb Raider a další).

Najdi způsob, jak mít takový dopad "normálním chováním". Do té doby si budeš muset zvyknout... nebo tu prskat jako "toxický neandrtálec", to už podle chuti.

@Nikdykde (28.09.2017 12:04): A Crossfire hrají statisíce, H1Z1 desetitisíce... kvalitu hry neurčuje počet hráčů a prodaných kopií. Fascinuje mě, kolik lidí pořád žije v téhle bublině.
@John Mirra (28.09.2017 09:34): ano hra je špatná a proto ji denně hrají tisíce až desetitisíce lidí i dva roky po vydání.


@Charllize (28.09.2017 02:07): na lidové hlasování se vykašli, steam i metacritic je k ničemu. Můžou za to ale marketignová oddělení, který v minulosti dopady a významy lidových klikání přehnaly, braly ultra vážně a chlubily se tím v případě, že byla pro ně pozitivní.
Ale v zásadě jsou to jenom subjektivní hodnocení lidí, a sám víš dobře co je spousta lidí zač. Hodnocení tady na datázi i na steamu je jen orientační. I tady je vidět jak si tím někteří lidi řeší bolístky (bethesda nemůže za jejich zkur. život), nelze je brát vážně. Na steamu je prostě jen víc takovej lidí. Subjektivních a pocitových.
@Charllize (28.09.2017 01:48): A pak je tu spousta lidí, co si to koupí, protože se v tom neorientuje, protože jedna věc ničemu neuškodí, protože jsou to drobné... Stačí se podívat na truhly. To byla taky původně naprosto neškodná věc, teď se to cpe do všeho a staví se okolo toho hry (viz Shadow of War). A teď si ten hnus zkus z her dostat nějakým individuálním bojkotem...

Chápu, pro dospělé je házení hoven po "malých dětech a neandrtálcích" .
@Redfield (28.09.2017 01:32): sracky nekupuju. To ze to nekdo chce prodavat jeste neznamena ze si to koupim. At si to prodavaj, jejich vec. Ano, kazdy chce vydelat penize (prekvapko co?), je jen na tobe jestli mu je das. O tom to cele je, nabidka poptavka. hazenim hoven na internetu po vyvojarich je pro maly deti a neandrtalce. Ale kdyz mas pocit ze ta vase mocna komunita meni prumysl k lepsimu, to je pak pruser. za mne jednoznacne k horsimu.

A ano bethesda je v prosazovani novinek velmi uspesna, na DLC si uz taky vsichni zvykli, zvyknou si i na placeny mody. Ja si myslim ze rozumne uvazujiciho modera ktery neco umi muze placena smlouva s Bethesdou jen potesit. Samozrejme tim riskuje hnev komunity ktera sama nic neumi, chce vse zadarmo a bez prace. Neandrtalce to samo nepotesi, tak jen rve a macha klackem.
@Charllize (28.09.2017 00:22): Mně už by byla Bethesda docela volná, nebýt Creation Clubu. To je taková zákeřně nastavená pitomost... že se toho určitě chytne spousta dalších studií.

@Charllize (28.09.2017 00:34): Tohle nekultivovaný stádo a toxická banda neandrtálců se aspoň brání proti nenasytným taktikám, který studia a vydavatelé zkouší. Ne vždycky to vyjde, ale lepší než nic (předobjednávky Deus Ex: MD, první podoba placených módů, mikrotransakce v Payday...). Kdyby to všichni přijali tak slepě a zarytě jako ty, to by ten herní průmysl dopadl.
@Redfield (28.09.2017 00:21): jo zumpa to byl vzdycky,ale proc z toho nechat delat jeste vetsi zumpu a byt s tim spokojenej to vazne nechapu. Clovek by rekl ze ve sluzbe co clovek skoro denne pouziva by tohle chtit nemel. Ale to je to co rikam, sakra prace, komunity na internetu jsou nekultivovany stado a neumeji se chovat. Toxicka banda neadrtalcu ! Uz se o tom pisou clanky. :)
@Kunick (28.09.2017 00:17): bohuzel to musim rict zase, jses naprosto mimo realitu...hodne lidi nepovazuje ty hry za tak dulezite aby se informovali o vyberu..staci jim jedno cislo na steamu..
nastesti to je dost casto tak ze si hodne lidi necha nejakou hru doporucit, to jsou ti kteri ani nevedi ze existuje steam:)



@Redfield (28.09.2017 00:21): ale to me nemusis psat ze nesnasis Bethesdu, to je mi jasny celou dobu:) nastesti to co lidi budou hrat muzu ovlivnit vic nez ty, takze se klidne zalkni. A neboj, Zaklinace 3 jsem doporucil vickrat nez Fallout 4.
@Charllize (27.09.2017 23:39): Takže vlastně to funguje přesně tak, jak ti lidi, co dávají špatné recenze kvůli CC, zamýšlejí. Člověka, co se v tom pořádně nevyzná, to odradí od koupě a místo toho si najde jinou hru, která bude dostatečně dobrá a s vývojářem/vydavatelem vstřícným k hráčům, aby byla v "pozitivních" číslech. A peníze tak půjdou, dejme tomu, místo Bethesdě CD Projektu. Úkol splněn. Bethesda za svoji nenasytnost nezaplatí naštvanými příspěvky na fóru a na Twitteru, ale něčím, co se reálně promítne do prodejů, reálně zabolí. A dobře jim tak: chtěli CC, ať si to vyžerou se vším, co k tomu patří.

Bylo by krásné, kdyby se pro tenhle účel nemusely zneužívat recenze, ale to je už od jejich spuštění jedna velká, stěží použitelná žumpa, takže žádná velká ztráta.
@Charllize (28.09.2017 00:12): tak ale dát do googlu nazev hry a recenze je prostě základ. a pokud hrají hry tak na 90% s internetem pracovat umí. To není o nerdství - to je o podceňování důležitosti informací při výběru.
@Kunick (28.09.2017 00:03): budes se divit ale plno lidi nejsou herni nerdi jako my, hrajou ale nikde se nesdruzujou a moudre o tom nekrafou. Ale maji steam, co jim taky zbejva, a to hodnoceni je dost videt hned tam kde by si tu hru koupily a kam se jsou podivat kdyz si chtej koupit krabicovku..je to nejsnazsi. nemusi nikde lozit po internetu, kupovat casopisy. A jelikoz vubec netusi co je nase mila herni internetova komunita zac, mysli si ze to hodnoceni je hodnoceni toho jak je ta hra dobra. Navic dost casto ani neumi anglicky, aspon u nas a verim ze i jinde ve svete:) A kolikrat kdyz se jim snazim rict ze na to hodnoceni nelze brat ohled a nacrtnu jim oc jde, tak na me koukaji jak na mimozemstana. (To hodnoceni je zmanipulovane lidma kterym se nelibi ze vyrobce hry prodava mody za penize. ...kupujici mlci...Jinak ta hra ma mnohem lepsi hodnoceni...kupujici: hmm...ne vazne, ta hra neni tak spatna jako na tom hodnoceni....kupujici: .co to jsou ty mody ? ) Clovek by zemrel na miste kdyz tohle musi absolvovat:)
@Charllize (27.09.2017 23:39): máš pravdu, že nefunguje k tomu, k čemu byl určen. Což, ale bylo od začátku jasné že nebude - lidi se totiž nechají snadno ovládnout emocemi, a proto jsou hodnocení recenzentů zpravidla hodnověrnější. Ale jako barometr nálady uživatelů je to neocenitelny "peoplemetr" pro vývojáře.

A sorry ale pokud někdo reálně bere takovéto hodnocení jako bernou minci, tak má na hry zcela jiná kriteria a asi ani přečtení textové recenze by mu nepomohlo
@Kunick (27.09.2017 23:22): ne nefunguje..ani nahodou, aspon ne k tomu k cemu je urcen. Myslis ze kdyz si nekdo chce koupit GTA 5 a vubec ho nezna tak ho zajima hromada sracek o tom jak nejdou mody? Nebo u F4 ze tam je placenej konskej power armor? Ne toho cloveka zajima jaka ta hra je, a to se v ty zmeti sracek nedozvi. A navic ho hned na strance hry zmate nizky hodnoceni a vubec nebude tusit ze to je kvuli nejakymu creation clubu kterej je mu ukradenej, bude si myslet ze to je proste blba hra. Znam to z prace, prodavam hry, vim co lidi rikaj...nee ja spis ten fallout nechci koukal jsme ze ma zaporny hodnoceni na steamu. Ptam se ho, jestli pouziva modifikace..on..hmm..nevim..asi ne?...takhle to pak dopada..kumunitni internetova prace v praxi..tfuj tajbl. A vy lidi totalne odtrzeny od reality mi tady budete tvrdit opak. Radsi to ukoncime, mam rymu a akorat me serete:)
@Redfield (27.09.2017 22:48): no, koukam ze uz kazdy mluvime uplne o necem jinem, jen abys dosahl sve pravdy..radsi se uz na to vyser..dekuji.



@Kunick (27.09.2017 23:15): vadi mi ze to kazi system ktery by mohl fungovat? Hodnoceni?..je z toho stoka nesmyslu co s kvalitou hry nesouvisi?


@Feidias (27.09.2017 22:40): tak zase tolik to samo nevadi, ale i kdyz se to nezda, jsou porad lide co nemaji internet, nebo nemaji dostatecne rychly internet. Pripadne pak hru prodas jen jako obycejny fallout a ne jako goty fallout.
@Charllize (27.09.2017 22:23): pokuud teda nemají dopad, proč ti vadí? a jinak přesně za tohle použití by vývojáři měli být vděční - reflektují názor komunity na vývoj hry. Co je mimo je Dota a Firewatch, kdy pres hru kritizují něco s hrou nesouvisejícího.
@Charllize (27.09.2017 22:23): Nedá. Ale placené módy 1.0 pryč dali. V Payday Overkill překopali mikrotransakce. Batman: AK WB stáhli. Negativní "recenze" bolí a dokud budou bolet, lidi to budou tímhle způsobem používat, protože je to nejsnazší způsob, jak vývojáře/vydavatele přimět k reakci. Že se ti někdo opřel do tvé oblíbené hry a ty to nedokážeš překousnout, je tvůj osobní problém.
@Charllize (27.09.2017 21:33): proč to vadí, že je u PS4 formou kódu? Ptám se protože teď už asi nebudu kupovat DLC samostatně jako season pass, ale koupil bych si GOTY až bude za 6 kil, což teda asi bude nějakou delší chvíli trvat, ale nejspíše to vydržím:).
@Charllize (27.09.2017 21:42): Pokud někdo říká, že je jednoduché jen tak přidat multiplayer nebo změnit engine, tak je zjevně jelito, které neví o čem mluví, o tom žádná.

Na druhou stranu pořád razím heslo, že nemusím být třeba sám režisér, kameraman nebo herec na to, abych poznal/ocenil dobrý film (filmový kritici také nejsou bývalí režiséři, herci nebo někdo podobný a ne všichni jsou jelita). Protože už jsem jich přes tisíc viděl a krom toho se zajímám o historii kinematografie, vím, co/kdo z čeho vychází atd. Stejně tak nemusím být programátor na to, abych třeba poznal, že firma A, která použila engine X ve hře 1, jej použila lépe než firma B ve hře 2. Nebo třeba abych řekl "raději měli zaměnit kvantitu za kvalitu (protože to je věc designu, nikoli programování).

Problém je také v tom, že při přílišné otevřenosti vůči požadavkům hráčů se tyto pomelou navzájem, protože budou protichůdné. Pokud chce polovina hráčů, aby byla daná hra více HC a druhá, aby byla více casual, tak v lepším případě vyhovím polovině (protože kompromis patrně naštve všechny). A řešení typu dvou obtížností, kdy jedna je casual a druhá Rogue-Like s Permadeath není právě jednoduché vybalancovat.

Honest asi ano, open nutně ne. Honest také znamená, že vývojáři či scénáristé klidně řeknou "tato hra je pro tento typ hráčů a jiný typ hráčů s ní může/bude mít problém" nebo "vyvíjíme HC vesmírnou strategii, komu se nelíbí, nechť jde o dům dál". Jenomže to by zase nesmělo být v kurzu prodat 20 milionů kusů úplně všem typům hráčů. Ta úporná snaha se každému zavděčit a každého nadchnout je nesmyslná (viz třeba Rust, kdy v jeden moment řekli prostě dost, na připomínky hráčů kašleme, jinak to nevyjde nikdy).
Tohle se k tomu mojemu nadavani ted zrovna dost hodi.

According to one developer, if we want industry professionals to be more open and honest, toxic gaming culture needs to be addressed.
odkaz

Je to presne to co jsem rikal nedavno, kazdej je game designer, scenarista, programator a vsechno vi nejlip a youtube na tom ma velkou vinu. A ten priapd s recenzema na steamu je ze stejnyho soudku. Doufam ze takovych clanku bude cim dal tim vic, aby se lidem konecne v ty zatemneny palici rozsvitilo.
@Redfield (27.09.2017 21:13): od toho dat neco vyvojarum vedet jsou jine nastroje, jako technicka podpora, forum, vyvojari davaji casto nejake dotazniky, sbiraji feedback atd. A kdyz uz je nutny bejt stupidne vzdornej tak treba muzes prestat tu jejich hru podporovat. Jenze tohle vsechno neni onco, je treba aby to videli i vsichni ostatni, proste udelat takove komunitni show, kam se pak prida plno lidi jen tak z prdele pac to je prece hrozna sranda a zabava. Pouzivat k tomu system hodnoceni je sracka at se na to divam jak chci. Ale jestli vsichni uvazuji jako ty tak se nedivim ze to vypada jak to vypada.

Zavedli nejakej system grafu kde se daji filtrovat vyrazne narusty ci propady hodnoceni, takze z toho pak vyjede hodnoceni co bylo pred a po komunitnim pogromu. jenze to je moc klikani a je to zastrceny nekde v rohu, a na strance storu stejne je videt to ovlivneny hodnoceni.
@M.a.t.t. (27.09.2017 20:36): U Doty to bylo naprosto zbytečný, ale třeba u GTA, PUBG, dřív Arku nebo Payday to chápu. Je to nejsnazší způsob, jak lidi upozornit na to, když vývojáři/vydavatel vymýšlí protihráčské kraviny, a zároveň jim to dát sežrat. Když se k tomu postaví čelem a něco s tím udělají, tak se ta čísla stejně během týdne vrátí do normálu. Sice to není účel toho systému, ale vzhledem k tomu, že 99 % recenzí jsou nic neříkající kraviny, tak je dobře, že to má alespoň nějaké využití.
@M.a.t.t. (27.09.2017 20:36): Jo tech her je plno. Firewatch, GTA 5, PUBG atd. Co s tema lidma je. Ja jsme teda nikdy o internetovejch komunitach nemel valny mineni, a tohle me jen utvrzuje v tom, ze to neni tak ze tech lidi co jsou blbci je jen par, ona to bude vetsina:) Kdyby se lidi chovali normalne a nebyli tupci, tak by to hodnoceni na steamu bylo mozna nejlepsi voditko pro plno lidi jaka ta hra je. takhle to je stoka vykalu a lidskyho zla co akorat ukazuje ze to na svete neni s lidma v poradku. A to neni jen u her, tyka se to politiky, filmu, prakticky vseho. Jako nekde na foru at si kazdej mrmla jak chce ale u veci co maji slouzit verejnosti by mel bejt aspon nejakej bonton, stejne jako kdyz lidi jdou treba do divadla nabo tak neco a ne se chovat jak vylizany prasata.
@Charllize (27.09.2017 20:32): Všetko sa netočí iba okolo Bethesdy. Napríklad nedávno začali uživatelia Steamu záporne hodnotiť Dotu 2, pretože si zmyslela, že práve ona je dôvodom, prečo nikdy nevznikol Half-Life 3. Respektíve je voľne dostupná pre každého a tým pádom ju môže každý hodnotiť :D. Čiže áno, recenzie na Steame nemajú hodnotu, to hovorím už dávno.
Ted budu trochu sprostej. Ja bych ty vemena na steamu co bombardujou Fallout 4 minusama kvuli posranymu creation clubu povesil za koule do pruvanu. Oni ti curaci maji nahrano 550 hodin, jdou a zmeni kladnou recenzi na zapornou protoze jim nekdo chce prodat konskej armor. Fakt ten internet a komunity na nem to by se clovek posral, bil bych je po hlave telefonnim seznamem. Doufam ze tohle milenialni curakovani historie nejak vyskrtne, protoze to skutecne neni normalni. nebo se svet sine skutecne do totalnich sracek a bude to jen horsi. Dejte nekomu do ruky bic a ten debil nablblej pujde a hned zacne tejrat a triskat prvniho kone co potka protoze muze. Meli by ty recenze na steamu zrusit, je to horsi nez MT a cokoliv jinyho. Neobjektivni, plny sracek ktery nemaj s hrou nic spolecnyho. nekdo ma doma pojebanej notebook z roku 2002 a da zapornou recenzi ze mu to pada, bil bych je tim seznamem od rana do vecera, do hlavy a do kouli !
Spoilery rozklikavat jen 18+ :)
@Nikdykde (26.09.2017 19:32): Dobre receno, ja bych to takhle srozumitelne a hezky asi nenapsal, presne jsi to vystihl:) Z new vegas si pamatuju jen toho snipera, a uz nevim jak se jmenoval. Ale ze bych nekdy zapomel na NIcka nebo Curie..to pochybuju.
@Bodkin (24.09.2017 12:40): no funkční moc není. Mám rád Emily i Corva, ale ten příběh mi vůbec nedovolí s nima skutečně splynout ani je pořádně poznat.
Naopak ve F4 nezapomenu na Curie a její příběh i pomoc stát se člověkem. Na Nicka Valentina a jeho minulost a vlastně pak i budoucnost. Na drzou irku Cait a její vtipný výstupy a fetování. Paladina Danse, výbornou Piper nebo Johna Hancocka. Já si to všechno fakt užil.
Proto sice souhlasím, že na open world je celá ta struktura příběhu natáhlá do hry zásadně špatně, ale teda se nedá říct, že by to bylo vyloženě špatně napsané, ty jednotlivé příběhy fungují. Příměry s blbejma seriálama a knihama jsou od věci, protože tam jsou mi postavy jedno, tady ne. Pamatuju si je i jejich osudy. A na netu se můžu bavit s hromadou lidí o tom, jak kdo s kým kam chodil, jaký to mělo reakce, co kdo říkal, takže to takhle vnímá hodně lidí. U skutečně mizerně napsaných her nebo příběhů obecně se tohle neděje.
@Phoenix (24.09.2017 14:25): Atlas Shrugged jsem samozřejmě četl a ani netvrdím, že konkrétně ona napsala dystopii. Myslel jsem to tak, že postavili dystopický svět na její práci, odkazů tam je víc než dost.

Diskuzi o Ayn Randové přeskočím, to není ten merit věci a není to ani zajímavé.
@Shoggot (24.09.2017 13:46): Když už se tady šermuje filosofickými díly a směry ... Ayn Rand nic dystopického nenapsala, to si jen autoři Bioshocků potřebovali kopnout do její vášnivé oslavy kapitalismu a kritiky socialismu. Stačí si přečíst Atlas Shrugged, to je všechno možné, jen ne dystopie.

Kapitalistická dystopie je totiž oxymoron jako od Villona.
@Jab (23.09.2017 20:53): Tak Sawyer je historik je vzděláním historik, takže zas tak překvapivý to vlastně ani není.

A jinak jo, je to ten ústřední motiv ve všem. Bioshock má dystopii Ayn Randové, New Vegas se kouká na konflikt skrz hegelovskou dialektiku. Jen tak dál, je to fajn.

Ve Falloutu 4 je ještě slušný ten quest Diamond City Blues. A Piper má náběh na zajímavou postavu. Dokonce i ta hlavní dějová linie má celkem zajímavý nápad, tradičně však to provedení...no, bohužel.